..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO DOPRAVY
Organizační struktura
zobrazit strukturu
ÚŘAD Ministerstvo dopravy
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
Doprava. | viz dokument » |
..archiv
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
Akční plán rozvoje inteligentních dopravních systémů (ITS) v ČR do roku 2020 (s výhledem do roku 2050) (MD)
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
1.1.3 | Podpora integrace dopravních systémů | viz dokument » |
1.1.4 | Rozšíření a zkvalitnění infrastruktury | viz dokument » |
1.2.1 | Modernizace silniční infrastruktury | viz dokument » |
1.2.2 | Modernizace železniční sítě | viz dokument » |
1.2.3 | Rozšíření a modernizace energetických sítí | viz dokument » |
2.2.2 | Zlepšení vnitřní a vnější obslužnosti území | viz dokument » |
3.1.5 | Udržitelné užívání vodních zdrojů | viz dokument » |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.1 | Rozpracovat a vytvořit metodické příručky, pokyny a případně normy pro budování cyklistických komunikací pro potřeby investorů a prováděcích firem | viz dokument » |
1.1.2 | Vytvoření databáze aktualizované sítě cyklotras a cyklostezek (GIS) a metodiky z hlediska územně plánovací dokumentace | viz dokument » |
1.1.3 | Vytvoření metodického materiálu pro parkovací infrastrukturu | viz dokument » |
1.2.1 | Podpora projektové přípravy a realizace stavebních opatření směřujících k ochraně zranitelných účastníků provozu na pozemních komunikacích a k odstraňování častých nehod cyklistů | viz dokument » |
1.2.2 | Finanční podpora ze SFDI k problematice cyklistických stezek | viz dokument » |
1.2.3 | Rozpracování programu BESIP zaměřeného na zvyšování bezpečnosti cyklistů, včetně zaměření pozornosti na vývoj pravidel chování dětí a mládeže na cyklostezkách a na výchovu k tomuto chování | viz dokument » |
1.3.1 | Vytvoření metodické příručky k začlenění cyklistické dopravy do integrovaného dopravního systému | viz dokument » |
1.3.2 | Metodická podpora projektům integrujícím kolo do jednotlivých druhů veřejné hromadné dopravy (městská, autobusová linková, železniční, vodní) | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
1.4.2 | Realizace projektu EU “BYPAD” (Bicycle Policy Audit) jako jedné ze zvýhodňujících podmínek pro čerpání státních dotačních prostředků | viz dokument » |
1.4.3 | Podpora společného programu Doprava pro 21. století | viz dokument » |
2.1.3 | Vytvoření podmínek pro zajištění kvalitního projektování a údržby informativního značení cykloturistických tras. Vydání technických podmínek upravujících značení cyklotras v ČR | viz dokument » |
2.3.2 | Integrace probíhajících aktivit různých organizací na místní, regionální a státní úrovni. Vytvoření dohody o tzv. „Synergickém efektu 2006”, tj. maximální využívání státních fondů a krajských a městských rozpočtů pro daný rok k podpoře cyklistické dopravy | viz dokument » |
4.1.1 | Monitorování dopravních nehod cyklistů a zpracování získaných dat za využití centrální evidence dopravních nehod | viz dokument » |
4.3.5 | Podpora při pořádání odborné mezinárodní cyklistické konference | viz dokument » |
4.4.2 | Využití nových vědeckých poznatků v oblasti cyklistiky do výuky, využití diplomových a bakalářských a doktorandských prací se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.5.2 | Příprava legislativního rámce ve vztahu k jednotnému výkladu v souvislosti s bezpečností cyklistů | viz dokument » |
9.1.2 | Legislativní opatření: Novela zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, legislativní podpora tlaku na výrobce automobilů k zavádění technických opatření zvyšujících bezpečnost jak motoristů, tak chodců... | viz dokument » |
9.1.3 | Vytvářet místní preventivní programy a v jejich rámci řešit i dopravně inženýrská opatření, rozšíření sítě měst účastnících se projektu Bezpečná komunita | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
12.2.4 | Potlačovat řízení motorových vozidel pod vlivem alkoholu | viz dokument » |
12.3.3 | Potlačit řízení vozidel pod vlivem návykových látek | viz dokument » |
4.6 | Provádět metodickou činnost vůči stavebním úřadům v oblasti technických požadavků zabezpečujících bezbariérové užívání staveb ve smyslu technických předpisů spadajících do kompetence Ministerstva dopravy | viz dokument » |
4.7 | Ve své působnosti zajišťovat konzultační a poradenskou činnost v oblasti bezbariérového užívání dopravních staveb a dopravních prostředků | viz dokument » |
4.9 | Při přípravě podkladů pro mezinárodní jednání, při kterých se stanovují právně závazné technické požadavky na přepravu zdravotně postižených osob dopravními prostředky veřejné dopravy... | viz dokument » |
7.5 | Usilovat o zajištění přiměřeného počtu nově pořizovaných železničních vozů určených pro osobní přepravu umožňujících přístup a užívání osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace | viz dokument » |
2.1 | Silniční doprava | viz dokument » |
2.2 | Železniční doprava | viz dokument » |
2.3 | Letecká a vodní doprava | viz dokument » |
9.6 | Kosmické technologie | viz dokument » |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.2.3 | Vypracovat obecně pozitivní, koncepční materiál pro ekologizaci správy toků a vodních cest (Vltava, Labe) a realizovat opatření pro dosažení dobrého ekologického stavu a maximálního ekologického potenciálu | viz dokument » |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
C.1.1.1 | SOB 1 Specifická oblast Šumava | viz dokument » |
C.1.1.2 | SOB 2 Specifická oblast Beskydy | viz dokument » |
C.1.1.3 | SOB 3 Specifická oblast Jeseníky–Králický Sněžník | viz dokument » |
C.1.1.7 | SOB 7 Specifická oblast Krkonoše–Jizerské hory | viz dokument » |
D.2.1.1 | VR 1 | viz dokument » |
D.2.2.2 | C-E 551a | viz dokument » |
D.2.2.3 | C-E 551b | viz dokument » |
D.2.2.5 | C-E 61 | viz dokument » |
D.2.2.6 | ŽD1 | viz dokument » |
D.2.2.7 | ŽD 2 | viz dokument » |
D.2.2.8 | ŽD 3 | viz dokument » |
D.2.2.9 | ŽD 4 | viz dokument » |
D.2.2.10 | ŽD 5 | viz dokument » |
D.2.2.11 | ŽD 6 | viz dokument » |
D.2.2.12 | ŽD 7 | viz dokument » |
D.3.2.11 | R55 | viz dokument » |
D.3.2.14 | S3 | viz dokument » |
D.3.2.16 | S5 | viz dokument » |
D.3.2.21 | S10 | viz dokument » |
D.3.2.22 | S11 | viz dokument » |
D.3.2.23 | R43 | viz dokument » |
D.4.1.1 | VD1 | viz dokument » |
D.4.1.2 | VD2 | viz dokument » |
D.4.1.5 | VD6 | viz dokument » |
D.5.1.1 | KD1 | viz dokument » |
D.5.1.2 | Veřejná logistická centra (dále VLC) | viz dokument » |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1.1 | Dokončení modernizace určených úseků tranzitních železničních koridorů, železničních tratí ze sítě TEN-T, AGTC, modernizace rozhodujících železničních uzlů a příprava podmínek pro napojení všech krajů na kvalitní železniční siť | viz dokument » |
4.1.2 | Další postupná dostavba, modernizace a obnova dálniční sítě, rychlostních silnic a jejich silničních přivaděčů realizovaná podle koncepce rozvoje těchto komunikací s přihlédnutím k regionálním prioritám | viz dokument » |
4.1.3 | Napojení všech krajů na kvalitní síť dálnic a rychlostních silnic a zabezpečení dostatečné kapacity silniční infrastruktury v pohraničních a citlivých oblastech | viz dokument » |
4.1.5 | Výstavba silničních obchvatů, zklidňování průtahů a odstraňování dopravně závadných míst a nevyhovujících mostů v zájmu zvýšení bezpečnosti a zlepšení dopravní situace a životního prostředí ve městech a obcích | viz dokument » |
4.1.6 | Budování infrastruktury kombinované a integrované dopravy (intermodální terminály a veřejná logistická centra) | viz dokument » |
4.1.9 | Snižování ekologické zátěže z dopravy v regionech | viz dokument » |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
MD | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
1.3 | Zkvalitnění nabídky služeb cestovního ruchu | viz dokument » |
..archiv
8.4 | Intenzivnější využívání polohové renty | viz dokument » |
1.2.8 | Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí | viz dokument » |
2.1.4 | Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických regionů a oblastí (včetně dopravy v klidu) | viz dokument » |
2.1.5 | Budování integrované sítě cyklotras a cyklostezek, vybavených doprovodnou infrastrukturou | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.) | viz dokument » |
1.2.8 | Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí. | viz dokument » |
2.1.4 | Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických regionů a oblastí (včetně dopravy v klidu). | viz dokument » |
2.1.5 | Budování integrované sítě cyklotras a cyklostezek, vybavených doprovodnou infrastrukturou. | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.). | viz dokument » |
Spolupráce
Zpracovat Národní akční plán čisté mobility (plyn, elektřina). | viz dokument » | |
Podpořit výzkum a vývoj v oblasti čisté mobility. | viz dokument » |
1.2 | Výstavba a modernizace základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
4.1 | Politika cestovního ruchu jako součást hospodářské a regionální politiky | viz dokument » |
..archiv
2.1.1 | Podpora propagace, prezentace a informačních technologií v oblasti cykloturistiky | viz dokument » |
2.2.2 | Podpora realizace doprovodné cyklistické infrastruktury a zařízení | viz dokument » |
2.3.1 | Čerpání finančních prostředků z Evropské unie na budování cyklistických stezek | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracování metodického materiálu pro budování cyklistických komunikací se zaměřením na zvýraznění ekologického působení v procesu obnovy cest a stezek, podél toků v kombinovaném působení na ráz krajiny | viz dokument » |
3.1.2 | Usměrnění vedení cyklistických tras v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.1.3 | Metodické vedení k vhodné volbě materiálů pro výstavbu cyklistické komunikace v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.2.1 | Využití všech stupňů územního plánování k vytvoření podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy | viz dokument » |
3.2.2 | Vypracování metodiky využitelnosti drážních těles po rušených železničních tratích pro vedení cyklotras z hlediska životní prostředí | viz dokument » |
3.3.1 | Poskytnutí informací odborné i laické veřejnosti na téma pozitivní vliv cyklistiky a chůze na zdraví jedinců a na životní prostředí, ukázat na příležitosti k jízdě na kole a dávat podněty k uvážlivé volbě dopravního prostředku... | viz dokument » |
3.3.2 | Vytvoření podmínek pro financování osvětových programů zaměřených na podporu šetrných způsobů dopravy | viz dokument » |
3.3.3 | Realizace vzdělávacího programu pro města zaměřeného na důvody a na doporučené postupy podpory cyklistické dopravy (podle osnovy publikace DG ENV „Cyklistika – řešení pro města“ a projektu BYPAD) | viz dokument » |
3.3.4 | Osvětovou činností eliminovat negativní jevy, které cykloturistika přináší, a to jak ve sféře bezpečnosti pěších, tak ve sféře šetrného chování k přírodě | viz dokument » |
4.1.2 | Zapojení vysokých škol do problematiky výzkumu cyklistiky (fakulty architektury, stavební a dopravní fakulty, fakulty životního prostředí, rekreologie, tělovýchovy a sportu apod.) | viz dokument » |
4.1.3 | Příprava a vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod cyklistů. Vyhodnotit více náklady civilizačních chorob způsobené nedostatkem pohybu | viz dokument » |
4.3.3 | Vytváření podmínek pro aktivity obyvatelstva ve volném čase prostřednictvím cyklistiky | viz dokument » |
4.3.4 | Podpora aktivit vycházejících z Národního programu podpory zdraví se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.4.1 | Rozvíjení individuálního a skupinového přístupu k cyklis-tice v celostátním programu školní dopravní výchovy s větším důrazem na výcvik v reálné situaci, začlenit environmentální prvky výhod cyklistické dopravy... | viz dokument » |
4.5.1 | Prověření možnosti vedení cyklistické infrastruktury podél vodních toků a protipovodňových hrází | viz dokument » |
4.5.3 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci přípravy nového stavebního zákona | viz dokument » |
4.5.4 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci lesního zákona (problematika lesních cest a majetkoprávních vztahů) | viz dokument » |
4.2.1 | Přijetím potřebných právních předpisů zajistit zavedení povinného pouţívání homologovaných ochranných pomůcek při sportování | viz dokument » |
4.2.2 | Rozvíjet vzdělávání osob, které se věnují profesionálně i neprofesionálně výchově dětí a mládeže se zřetelem na snižování úrazů při mimoškolní činnosti ve školním roce i v době školních prázdnin | viz dokument » |
5.1.2 | Snížit prevalenci funkčně významných úrazů a jejich důsledků, především zlomenin... | viz dokument » |
5.2.5 | Vytvořit předpoklady pro kompenzaci hendikepů prostředí, pro zvyšování jeho bezpečnosti a pro optimalizaci domácí ošetřovatelské péče... | viz dokument » |
9.1.1 | V celostátním programu školní dopravní výchovy dále rozvíjet individuální a skupinový přístup s větším důrazem na výcvik v reálné situaci | viz dokument » |
9.1.4 | Propojit policejní a zdravotnické informační systémy o počtu, závažnosti a místě vzniku úrazů v důsledku dopravních nehod, s cílem vyhodnocovat místa častých a závažných dopravních nehod, kde je zapotřebí intervenčního zásahu | viz dokument » |
9.1.5 | Vybudovat systém výchovy dětí, mládeže a dospělých k poskytování první pomoci | viz dokument » |
9.1.6 | Zajistit periodické vyhodnocování přímých i nepřímých nákladů spojených s úrazy vzniklými v důsledku dopravních nehod. Využít pro to způsob výpočtu těchto nákladů u pracovních úrazů | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
9.2.2 | Zřídit a podporovat centrum pro kontrolu úrazů v rámci léčebně preventivní péče, zhodnotit účinnost stávajícího systému traumatologické péče, zavést jednotný systém sběru dat o povaze a mechanizmu úrazů... | viz dokument » |
9.2.3 | Zvýšit povědomí a podporu prevence úrazů ve veřejném i privátním sektoru. Výchovné a intervenční aktivity zaměřit na prevenci, akutní péči a následnou rehabilitaci. Zvláštní pozornost věnovat rizikovým skupinám (děti a mládež, senioři, minority) | viz dokument » |
9.2.4 | Zajistit výchovu profesionálů (praktiků i vědců) na všech úrovních prevence, léčebné péče a rehabilitace. Vytvořit strategický plán vzdělávání na základě priorit v prevenci úrazovosti. Zkvalitnit výuku první pomoci | viz dokument » |
9.2.5 | Biomedicínský a sociální výzkum zaměřit na vliv prostředí, výrobků a chování na úrazovost, do státních norem implementovat požadavky na bezpečnost, se zaměřením na snížení pracovních, ale i domácích úrazů a úrazů ve volném čase | viz dokument » |
9.2.6 | Zvýšit úroveň preventivních a výchovných aktivit v oblasti prevence úrazů a usilovat o zvýšení finančních prostředků směrovaných do této oblasti | viz dokument » |
10.1.1 | Na základě dostupných údajů identifikovat a vyhodnotit hlavní lokální zdravotní rizika z vody, půdy a ovzduší na území krajů ČR a stanovit priority k řešení | viz dokument » |
10.1.2 | Soustavně monitorovat a vyhodnocovat ukazatele kvality ovzduší a ukazatele zdravotního stavu | viz dokument » |
10.1.3 | Zavést monitoring půd městských aglomerací | viz dokument » |
10.1.6 | Snižovat energetickou náročnost technologií, podporovat opatření ke snižování emisí znečišťujících látek, včetně produkce skleníkových plynů | viz dokument » |
10.1.7 | Uplatňovat ekonomické nástroje pro využívání ekologičtějších zdrojů výroby energií, soustředit pozornost na snižování emisí z malých zdrojů | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
11.1.3 | Zvýšit úroveň všestranné pohybové aktivity obyvatelstva... | viz dokument » |
12.2.3 | Cílenými programy ve školách nadále usilovat o snížení poptávky po alkoholu a jiných návykových látkách u dětí a dospívajících | viz dokument » |
13.1.3 | Zjišťovat a hodnotit úroveň zátěže obyvatel ve vztahu k bydlení | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
13.5.2 | Rozšířit možnost členství v NSZM ČR pro všechny typy municipalit v ČR (obce, městské části, mikroregiony, kraje) | viz dokument » |
13.5.6 | Využívat objektivní odborné podklady pro tvorbu lokálních akčních plánů zdraví a životního prostředí ve Zdravých městech ČR | viz dokument » |
13.6.1 | Zpracovat návrh zákona o pracovně lékařské péči | viz dokument » |
13.6.4 | Projednat a vybrat vhodné podniky pro přípravu a realizaci pilotních studií GPHESME na úrovni ČR a krajů | viz dokument » |
19.3.3 | Rozšiřovat nejdůležitější výsledky výzkumu a vývoje ve zdravotnictví | viz dokument » |
4.1 | Sledovat a vyhodnotit účinnost českých technických norem v oblasti bezbariérového užívání staveb při jejich aplikaci v praxi | viz dokument » |
4.2 | V souladu s vyhodnocením českých technických norem dle opatření 4.1. navrhnout odstranění případných rozporů s právními předpisy týkajícími se bezbariérového užívání staveb | viz dokument » |
4.4 | V rámci své působnosti sledovat a vyhodnotit účinnost vyhlášky o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb při její aplikaci v praxi | viz dokument » |
2.6.1 | Rozvíjet systém uznávání výsledků dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.3 | Stimulovat poptávku po dalším vzdělávání, tak aby se účast dospělých zvýšila na 15 % (2020) | viz dokument » |
7.1.4 | Vymezit v rámci územního plánování dostatečné plochy pro zachování a zakládání přírodních a přírodě blízkých prvků v sídlech, jejich propojování a návaznost na příměstskou krajinu, včetně jejich využití pro pěší a cyklisty. | viz dokument » |
9.1.10 | V rámci nové výsadby nebo rekonstrukce vegetačního doprovodu komunikací hrazených z veřejných zdrojů zajistit využívání geograficky původních druhů rostlin (dřevin). | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny | viz dokument » |
2.1 | Rekonstrukce a budování kvalitní základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
2.1 | Rekonstrukce a budování kvalitní základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu. | viz dokument » |
C.1.1.6 | SOB 6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
D.3.2.24 | S13 | viz dokument » |
D.4.1.3 | VD4 | viz dokument » |