Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR
Portál strategických dokumentů v ČR
Názvy hierarchických úrovní |
1. | "Priority" |
1.1 | "Opatření" |
Dopravní sektorové strategie – 1.fáze, do roku 2013 (2010)
1. Zabezpečení šetrnosti dopravních služeb k životnímu prostředí a lidskému zdraví
2. Zajištění návaznosti různých druhů dopravy
2.1 Podpora rozvoje veřejných logistických center (VLC)
2.2 Podpora multimodální a kombinované dopravy
2.3 Podpora vývoje a zavedení nových multimodálních technologií a telematických systémů pro multimodální dopravu
2.4 Podpora nových konceptů zásobování měst na principech citylogistiky a počítající s návazností na systém VLC
2.5 Podpora systémů záchytných parkovišť a návaznosti individuální automobilové a hromadné dopravy
2.6 Budování integrovaných dopravních systémů a zajištění koordinace činností jednotlivých odpovědných objednatelů veřejných služeb stejných i různých úrovní
2.7 Napojení ČR na budovaný celoevropský multimodální informační systém
2.8 Podpora návaznosti jednotlivých druhů hromadné dopravy
3. Zvýšení bezpečnosti dopravy a informovanosti jejích uživatelů
3.1 Realizace opatření v oblasti technické bezpečnosti silnic
3.2 Zavádění modernějších zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě
3.3 Zajistit interoperabilitu a dálkové řízení provozu v železniční dopravě, např. rozvoj v oblasti technologií pro bezpečné řízení jízdy vlaků v souladu s celoevropskými trendy
3.4 Zavádění informačních a telematických systémů za účelem minimalizace rizika vzniku kongescí a realizace cílů projektu Jednotný systém dopravních informací (JSDI)
3.5 Realizace telematických systémů na dálniční síti
3.6 Zvýšení informovanosti uživatelů v osobní přepravě vybudováním komplexního informačního systému
4. Zajištění podmínek pro kvalitní leteckou dopravu
4.1 Příprava podmínek pro zvýšení kapacity letiště Praha – Ruzyně
4.2 Vytvoření podmínek pro modernizaci technické letištní infrastruktury veřejných letišť, která bude směřovat ke zvýšení kapacity, kvality a bezpečnosti leteckého provozu
5. Zajištění podmínek pro kvalitní vodní dopravu
5.1 Řešení problémů splavnosti na dopravně využívaných vodních cestách a dalších vodních cestách, jejichž rozvoj a modernizace je ve veřejném zájmu
5.2 Modernizace infrastruktury vodních cest – dovybavení vodních cest a přístavů prvky protipovodňové ochrany, zajištění bezpečného tankování pohonných hmot a ukládání odpadů v přístavech, podpora dovybavení přístavů a přístavišť veřejnými funkcemi
5.4 Příprava projektů pro dobudování infrastruktury pro rekreační plavbu na dopravně významných cestách
6. Podpora rozvoje nemotorové dopravy
6.1 Budování infrastruktury cyklistické dopravy s cílem většího zapojení cyklistické dopravy do systému osobní dopravy na kratší vzdálenosti
6.2 Segregací cyklistického provozu od ostatních druhů dopravy dosáhnout snížení počtu nehod za účasti cyklistů
6.3 Rozvoj, inovace a obnova pěších tras a zón
7. Podpora moderní veřejné dopravy
7.1 Vypracování podmínek dopravní obslužnosti tak, aby kolejová doprava tvořila páteř systému veřejné dopravy osob
7.2 Rozšiřování územní působnosti a funkčnosti integrovaných dopravních systémů
7.3 Zpřístupňování všech druhů dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace
7.4 Podpora rozvoje vozidlového parku veřejné dopravy osob a speciálních technických prostředků pro nedoprovázenou kombinovanou dopravu
7.5 Lepší vypracování standardů ve veřejné osobní dopravě, podle nichž se bude vybírat dopravce pro zajišťování základní dopravní obslužnosti území
8. Zlepšování dostupnosti regionů prostřednictvím kvalitní silniční dopravy
8.1 Pokračování ve výstavbě úseku transevropské sítě TEN-T v ČR
8.2 Napojení všech krajů na kvalitní síť dálnic a rychlostních silnic; v méně zatížených úsecích budovat v první etapě rychlostní silnice v polovičním profilu
8.3 Zabezpečení dostatečné kapacity silniční infrastruktury v příhraničních a citlivých oblastech
9. Zlepšování dostupnosti regionů prostřednictvím kvalitní železniční dopravy
9.1 Dokončení modernizace tranzitních koridorů (III. a IV. koridor); modernizace rozhodujících železničních uzlů, včetně propojení koridorů v pražském železničním uzlu
9.2 Příprava podmínek pro napojení všech krajů na kvalitní železniční síť
9.3 Podpora rozvoje přeshraničních projektů železniční dopravy
9.4 Rekonstrukce dalších tratí zařazených do mezinárodních dohod (např. síť TEN-T, AGC, AGTC) a dalších důležitých tratí s cílem zajistit doporučované parametry
9.5 Uvedení ostatních celostátních a významných regionálních tratí (kde je úloha železnice důležitá) do optimálního stavu včetně kolejových systémů regionální a městské dopravy v případě jejich kombinace.
10. Zvyšování kvality železniční dopravy
10.1 Zavádět moderní technologie v kolejové dopravě (např. kombinace lehkých kolejových systémů s klasickou železnicí)
10.2 Rozvojem služeb v železniční dopravě přispět k řešení nárůstu letecké dopravy na kratší vzdálenosti
10.3 Zajištění dodržování podmínek podnikání na železniční síti nediskriminačním způsobem pro všechny dopravce, a to dořešením vztahů mezi dotčenými subjekty
10.4 Realizovat program EU "Revitalizace železnic a zabezpečení interoperability postupnými kroky"
11. Údržba a obnova stávající infrastruktury a dokončení rozestavěných staveb
11.1 Zajistit kvalitní údržbu a obnovu dopravní infrastruktury a preferovat ji před stavbou nové infrastruktury v případě nedostatečných finančních prostředků
11.2 Přednostně dokončit rozestavěné (ne administrativně připravené) stavby a logické dopravní celky, které souvisejí s rozestavěnými stavbami