| Dopravní sektorové strategie – 1.fáze, do roku 2013 (2010) |
1. | Zabezpečení šetrnosti dopravních služeb k životnímu prostředí a lidskému zdraví |
2. | Zajištění návaznosti různých druhů dopravy |
2.1 | Podpora rozvoje veřejných logistických center (VLC) |
2.2 | Podpora multimodální a kombinované dopravy |
2.3 | Podpora vývoje a zavedení nových multimodálních technologií a telematických systémů pro multimodální dopravu |
2.4 | Podpora nových konceptů zásobování měst na principech citylogistiky a počítající s návazností na systém VLC |
2.5 | Podpora systémů záchytných parkovišť a návaznosti individuální automobilové a hromadné dopravy |
2.6 | Budování integrovaných dopravních systémů a zajištění koordinace činností jednotlivých odpovědných objednatelů veřejných služeb stejných i různých úrovní |
2.7 | Napojení ČR na budovaný celoevropský multimodální informační systém |
2.8 | Podpora návaznosti jednotlivých druhů hromadné dopravy |
3. | Zvýšení bezpečnosti dopravy a informovanosti jejích uživatelů |
3.1 | Realizace opatření v oblasti technické bezpečnosti silnic
|
3.2 | Zavádění modernějších zabezpečovacích zařízení v železniční dopravě |
3.3 | Zajistit interoperabilitu a dálkové řízení provozu v železniční dopravě, např. rozvoj v oblasti technologií pro bezpečné řízení jízdy vlaků v souladu s celoevropskými trendy |
3.4 | Zavádění informačních a telematických systémů za účelem minimalizace rizika vzniku kongescí a realizace cílů projektu Jednotný systém dopravních informací (JSDI) |
3.5 | Realizace telematických systémů na dálniční síti |
3.6 | Zvýšení informovanosti uživatelů v osobní přepravě vybudováním komplexního informačního systému |
4. | Zajištění podmínek pro kvalitní leteckou dopravu |
4.1 | Příprava podmínek pro zvýšení kapacity letiště Praha – Ruzyně |
4.2 | Vytvoření podmínek pro modernizaci technické letištní infrastruktury veřejných letišť, která bude směřovat ke zvýšení kapacity, kvality a bezpečnosti leteckého provozu |
5. | Zajištění podmínek pro kvalitní vodní dopravu |
5.1 | Řešení problémů splavnosti na dopravně využívaných vodních cestách a dalších vodních cestách, jejichž rozvoj a modernizace je ve veřejném zájmu |
5.2 | Modernizace infrastruktury vodních cest – dovybavení vodních cest a přístavů prvky protipovodňové ochrany, zajištění bezpečného tankování pohonných hmot a ukládání odpadů v přístavech, podpora dovybavení přístavů a přístavišť veřejnými funkcemi
|
5.3 | Modernizace plavidel |
5.4 | Příprava projektů pro dobudování infrastruktury pro rekreační plavbu na dopravně významných cestách |
6. | Podpora rozvoje nemotorové dopravy |
6.1 | Budování infrastruktury cyklistické dopravy s cílem většího zapojení cyklistické dopravy do systému osobní dopravy na kratší vzdálenosti |
6.2 | Segregací cyklistického provozu od ostatních druhů dopravy dosáhnout snížení počtu nehod za účasti cyklistů |
6.3 | Rozvoj, inovace a obnova pěších tras a zón |
7. | Podpora moderní veřejné dopravy |
7.1 | Vypracování podmínek dopravní obslužnosti tak, aby kolejová doprava tvořila páteř systému veřejné dopravy osob |
7.2 | Rozšiřování územní působnosti a funkčnosti integrovaných dopravních systémů |
7.3 | Zpřístupňování všech druhů dopravy osobám s omezenou schopností pohybu nebo orientace |
7.4 | Podpora rozvoje vozidlového parku veřejné dopravy osob a speciálních technických prostředků pro nedoprovázenou kombinovanou dopravu |
7.5 | Lepší vypracování standardů ve veřejné osobní dopravě, podle nichž se bude vybírat dopravce pro zajišťování základní dopravní obslužnosti území |
8. | Zlepšování dostupnosti regionů prostřednictvím kvalitní silniční dopravy |
8.1 | Pokračování ve výstavbě úseku transevropské sítě TEN-T v ČR |
8.2 | Napojení všech krajů na kvalitní síť dálnic a rychlostních silnic; v méně zatížených úsecích budovat v první etapě rychlostní silnice v polovičním profilu |
8.3 | Zabezpečení dostatečné kapacity silniční infrastruktury v příhraničních a citlivých oblastech |
9. | Zlepšování dostupnosti regionů prostřednictvím kvalitní železniční dopravy |
9.1 | Dokončení modernizace tranzitních koridorů (III. a IV. koridor); modernizace rozhodujících železničních uzlů, včetně propojení koridorů v pražském železničním uzlu |
9.2 | Příprava podmínek pro napojení všech krajů na kvalitní železniční síť |
9.3 | Podpora rozvoje přeshraničních projektů železniční dopravy |
9.4 | Rekonstrukce dalších tratí zařazených do mezinárodních dohod (např. síť TEN-T, AGC, AGTC) a dalších důležitých tratí s cílem zajistit doporučované parametry |
9.5 | Uvedení ostatních celostátních a významných regionálních tratí (kde je úloha železnice důležitá) do optimálního stavu včetně kolejových systémů regionální a městské dopravy v případě jejich kombinace. |
10. | Zvyšování kvality železniční dopravy |
10.1 | Zavádět moderní technologie v kolejové dopravě (např. kombinace lehkých kolejových systémů s klasickou železnicí) |
10.2 | Rozvojem služeb v železniční dopravě přispět k řešení nárůstu letecké dopravy na kratší vzdálenosti |
10.3 | Zajištění dodržování podmínek podnikání na železniční síti nediskriminačním způsobem pro všechny dopravce, a to dořešením vztahů mezi dotčenými subjekty |
10.4 | Realizovat program EU "Revitalizace železnic a zabezpečení interoperability postupnými kroky" |
11. | Údržba a obnova stávající infrastruktury a dokončení rozestavěných staveb |
11.1 | Zajistit kvalitní údržbu a obnovu dopravní infrastruktury a preferovat ji před stavbou nové infrastruktury v případě nedostatečných finančních prostředků |
11.2 | Přednostně dokončit rozestavěné (ne administrativně připravené) stavby a logické dopravní celky, které souvisejí s rozestavěnými stavbami |