| Národní strategie bezpečnosti silničního provozu ČR 2011–2020 |
1. | Bezpečná pozemní komunikace |
1.1 | důsledná aplikace požadavků evropské směrnice 2008/96/ES o řízení bezpečnosti silniční infrastruktury na komunikacích na síti TEN–T a použití nástrojů této směrnice na dobrovolné bázi na ostatních komunikacích |
1.2 | aplikace příslušných zákonů a návazných legislativních předpisů pro bezpečnější pozemní komunikace |
1.3 | výstavba obchvatů měst a obcí |
1.4 | úpravy dopravního prostoru pro zranitelné účastníky silničního provozu |
1.5 | úpravy křižovatek |
1.6 | zkvalitnění dopravního značení, vybavení komunikací a povrchových vlastností
vozovek |
1.7 | zabezpečení železničních přejezdů |
1.8 | nasazování systémů ITS/dopravní telematiky pro monitorování a řízení provozu |
2. | Bezpečné dopravní prostředky |
2.1 | efektivní zajištění státního odborného dozoru, technických kontrol v STK a silničních
technických kontrol ze strany Policie ČR |
2.2 | aplikace systémů ITS ve vozidlech, zejména tzv. spolupracujících systémů ITS |
2.3 | rozšíření informovanosti řidičů o pasivní bezpečnosti vozidel a možnostech nových technologií a jejich dopadu na bezpečnost |
2.4 | dobře řešené rozhraní člověk–stroj (human–machine interface/interaction) |
2.5 | zavedení systému e-Call |
3. | Bezpečné chování |
3.1 | zajištění průběžného vzdělávání dětí, mládeže a profesionálních řidičů |
3.2 | preventivně informační aktivity zaměřené na rizikové kategorie účastníků silničního provozu |
3.3 | zdůrazňování vlivu alkoholu, návykových látek a léků na bezpečnost všech účastníků
provozu |
3.4 | podpora zkvalitnění výuky v autoškolách |
4. | Dopravně bezpečnostní legislativa a sankčně motivační systém |
4.1 | zvýšení vymahatelnosti práva |
4.2 | legislativní úpravy |
4.3 | kroky vedoucí ke zvýšení efektivnosti sankčně motivačního systému |
4.4 | zefektivnění dohledu nad dodržováním pravidel silničního provozu |
4.5 | zpřísnění legislativních postihů za nebezpečné a rizikové chování ohrožující ostatní účastníky |