1. Stabilní a otevřené prostředí na přepravním trhu |
1.1 Zajistit nastavení správných kompetenčních vztahů mezi objednateli, koordinátory a dopravci v systému veřejné dopravy pro jednotlivé subjekty v oblasti veřejné správy
1.2 Aplikovat ve spolupráci s regionálními partnery jednotlivé typy tržního prostředí v místě a v čase, včetně volby způsobu zadání zakázky, s cílem postupného zvyšování rozsahu oblasti regulované konkurence
1.3 Monitorovat výsledky regionalizace veřejné dopravy a přijímat opatření na omezení negativních tendencí při jednotlivých krocích reformy
1.4 Nastavit podmínky pro optimální vztahy mezi dopravcem a objednatelem po dobu trvání dopravní zakázky, specifikace obsahu smluv, včetně pilotních příkladů rozdělení rizik, velikosti a doby trvání zakázky
1.5 Přistoupit k vytvoření právních nástrojů zajišťujících stabilitu systému a ochranu služeb v oblasti regulované konkurence. Vymezit funkci správních aktů pro ochranu dopravních služeb v oblasti regulované konkurence v oblasti silniční i železniční dopravy
1.6 Zajistit vytvoření podmínek pro zpřesňování tvorby cen v ekonomickém systému veřejné dopravy. Posilovat význam tvorby ceny dopravního výkonu na základě regulovaného konkurenčního prostředí
1.7 Nastavit ve spolupráci s Ministerstvem financí optimální cenovou regulaci pro veřejnou dopravu bez redundantních částí. Přispět ke správné motivaci systému veřejné dopravy poskytováním přiměřeného zisku
|
2. Zajištění systému propojené veřejné dopravy |
2.1 Dosáhnout kontinuálního a porovnatelného dopravně-inženýrského plánování veřejné dopravy
2.2 Shromáždit pověřeným objednatelem základní přepravní data o příslušné oblasti veřejné dopravy a tato data zveřejnit
2.3 V rámci dopravních plánů usilovat o prohloubení funkce plánovacích mechanismů a specifikovat střednědobé finanční potřeby veřejné dopravy se zohledněním možností jednotlivých objednatelů
2.4 Ve spolupráci s regionálními partnery (kraji a obcemi) spolupracovat na vzniku třístupňových integrovaných systémů v regionech...
2.5 Působit ve spolupráci s regionálními partnery na dosažení vhodné dělby přepravní práce zavedením segmentace systému, včetně využití možnosti koncentrace přepravních proudů na páteřní linky
2.6 Zvýšit účinnost systému zajištěním jeho návaznosti na okolí veřejné dopravy, propojit plánování veřejné dopravy s politikou pro individuální automobilovou dopravu a vytvořit podmínky pro využití alternativních způsobů přepravy
|
3. Vhodné nastavení technického zabezpečení |
3.1 Zajistit optimální způsob financování obnovy vozidlového parku, s využitím různých možností tohoto financování a s preferencí poskytování prostředků na obnovu vozidel v rámci standardních kompenzací, úplaty dle smlouvy na veřejné služby
3.2 Definovat potřeby rozvoje dopravní infrastruktury jako jeden ze základních vstupů do infrastrukturních plánů procesu kontinuální tvorby Generálního plánu rozvoje dopravní infrastruktury
3.3 Spolupracovat na hledání optimálního způsobu harmonizovaného zpoplatnění využívání dopravních cest v rámci ostatních dopravních na infrastruktuře realizovaných potřeb v kontextu všech druhů dopravy a dopravních sítí
3.4 Vytvářet nadále podmínky pro nediskriminační používání infrastruktury jednotlivými dopravci
3.5 Dále pokračovat ve spolupráci na zajištění podmínek pro využití telematiky a informačních systémů v zájmu zlepšení funkčnosti veřejné dopravy
|