| Strategie podpory dopravní obsluhy území (2005) |
1. | Stabilní a otevřené prostředí na přepravním trhu |
1.1 | Zajistit nastavení správných kompetenčních vztahů mezi objednateli, koordinátory a dopravci v systému veřejné dopravy pro jednotlivé subjekty v oblasti veřejné správy |
1.2 | Aplikovat ve spolupráci s regionálními partnery jednotlivé typy tržního prostředí v místě a v čase, včetně volby způsobu zadání zakázky, s cílem postupného zvyšování rozsahu oblasti regulované konkurence |
1.3 | Monitorovat výsledky regionalizace veřejné dopravy a přijímat opatření na omezení negativních tendencí při jednotlivých krocích reformy |
1.4 | Nastavit podmínky pro optimální vztahy mezi dopravcem a objednatelem po dobu trvání dopravní zakázky, specifikace obsahu smluv, včetně pilotních příkladů rozdělení rizik, velikosti a doby trvání zakázky |
1.5 | Přistoupit k vytvoření právních nástrojů zajišťujících stabilitu systému a ochranu služeb v oblasti regulované konkurence. Vymezit funkci správních aktů pro ochranu dopravních služeb v oblasti regulované konkurence v oblasti silniční i železniční dopravy |
1.6 | Zajistit vytvoření podmínek pro zpřesňování tvorby cen v ekonomickém systému veřejné dopravy. Posilovat význam tvorby ceny dopravního výkonu na základě regulovaného konkurenčního prostředí |
1.7 | Nastavit ve spolupráci s Ministerstvem financí optimální cenovou regulaci pro veřejnou dopravu bez redundantních částí. Přispět ke správné motivaci systému veřejné dopravy poskytováním přiměřeného zisku |
2. | Zajištění systému propojené veřejné dopravy |
2.1 | Dosáhnout kontinuálního a porovnatelného dopravně-inženýrského plánování veřejné dopravy |
2.2 | Shromáždit pověřeným objednatelem základní přepravní data o příslušné oblasti veřejné dopravy a tato data zveřejnit |
2.3 | V rámci dopravních plánů usilovat o prohloubení funkce plánovacích mechanismů a specifikovat střednědobé finanční potřeby veřejné dopravy se zohledněním možností jednotlivých objednatelů |
2.4 | Ve spolupráci s regionálními partnery (kraji a obcemi) spolupracovat na vzniku třístupňových integrovaných systémů v regionech...
|
2.5 | Působit ve spolupráci s regionálními partnery na dosažení vhodné dělby přepravní práce zavedením segmentace systému, včetně využití možnosti koncentrace přepravních proudů na páteřní linky |
2.6 | Zvýšit účinnost systému zajištěním jeho návaznosti na okolí veřejné dopravy, propojit plánování veřejné dopravy s politikou pro individuální automobilovou dopravu a vytvořit podmínky pro využití alternativních způsobů přepravy |
3. | Vhodné nastavení technického zabezpečení |
3.1 | Zajistit optimální způsob financování obnovy vozidlového parku, s využitím různých možností tohoto financování a s preferencí poskytování prostředků na obnovu vozidel v rámci standardních kompenzací, úplaty dle smlouvy na veřejné služby |
3.2 | Definovat potřeby rozvoje dopravní infrastruktury jako jeden ze základních vstupů do infrastrukturních plánů procesu kontinuální tvorby Generálního plánu rozvoje dopravní infrastruktury |
3.3 | Spolupracovat na hledání optimálního způsobu harmonizovaného zpoplatnění využívání dopravních cest v rámci ostatních dopravních na infrastruktuře realizovaných potřeb v kontextu všech druhů dopravy a dopravních sítí |
3.4 | Vytvářet nadále podmínky pro nediskriminační používání infrastruktury jednotlivými dopravci |
3.5 | Dále pokračovat ve spolupráci na zajištění podmínek pro využití telematiky a informačních systémů v zájmu zlepšení funkčnosti veřejné dopravy |