..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému DATAPLÁN
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ
Organizační struktura
zobrazit strukturu
ÚŘAD Ministerstvo pro místní rozvoj
Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizace Strategického rámce hospodářské restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje (2023) [akt. 2024] (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Národní plán podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením 2021-2025 [akt. 2022] (ÚV)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Souhrnný akční plán Strategie restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje 2023-2024 [akt. 2022] (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Připravit analýzu možností řešení problematiky strategických staveb stavebním zákonem, který by obsahoval možnost výběru mezi jednostupňovým a dvoustupňovým jednotným povolovacím řízením v souladu s principy definovanými v předchozí kapitole a v návaznosti na tuto analýzu případně připravit návrh věcného záměru zákona o strategických stavbách. | viz dokument » |
Návrh novelizace stavebního zákona a novelizace zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (EIA). | viz dokument » | |
Nové investice do energetické infrastruktury. | viz dokument » | |
Aktualizace PÚR a následně ÚPD ve vazbě na SEK a zpracované analýzy. | viz dokument » | |
Zajistit efektivní povolovací procesy. | viz dokument » | |
Fondy EU | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1 | Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T | viz dokument » |
1.2 | Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy | viz dokument » |
1.3 | Zvýšení připravenosti k řešení a řízení rizik a katastrof | viz dokument » |
2.1 | Zvýšení kvality a dostupnosti služeb vedoucí k sociální inkluzi | viz dokument » |
2.2 | Vznik nových a rozvoj existujících podnikatelských aktivit v oblasti sociálního podnikání | viz dokument » |
2.3 | Rozvoj infrastruktury pro poskytování zdravotních služeb a péče o zdraví | viz dokument » |
2.4 | Zvýšení kvality a dostupnosti infrastruktury pro vzdělávání a celoživotní učení | viz dokument » |
2.5 | Snížení energetické náročnosti v sektoru bydlení | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1 | Zkvalitňování podnikatelského prostředí v cestovním ruchu | viz dokument » |
1.2 | Výstavba a modernizace základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
1.3 | Zkvalitnění nabídky služeb cestovního ruchu | viz dokument » |
1.4 | Zkvalitnění nabídky primárního potenciálu cestovního ruchu (zkvalitnění využívání přírodních a kulturně-historických atraktivit pro cestovní ruch) | viz dokument » |
2.1 | Podpora činnosti destinačních společností | viz dokument » |
2.2 | Posílení a inovace řízení destinace | viz dokument » |
2.3 | Rozvoj lidských zdrojů v cestovním ruchu | viz dokument » |
3.1 | Marketingová podpora domácího a příjezdového cestovního ruchu | viz dokument » |
3.2 | Tvorba a marketing národních a regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
3.3 | Marketingové informace | viz dokument » |
4.1 | Politika cestovního ruchu jako součást hospodářské a regionální politiky | viz dokument » |
4.2 | Statistika a výzkum v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.3 | Krizové řízení a bezpečnost | viz dokument » |
..archiv
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Souhrnný akční plán Strategie restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje 2021 [akt. 2021] (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Aktualizace Strategického rámce hospodářské restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje (2020) [akt. 2021] (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Souhrnný akční plán Strategie restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje 2019-2020 [akt. 2019] (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Souhrnný akční plán Strategie restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje 2018-2019 [akt. 2018] (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Souhrnný akční plán Strategie restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje 2017-2018 (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Strategický rámec hospodářské restrukturalizace Ústeckého, Moravskoslezského a Karlovarského kraje (2017) (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1 | V rámci koordinační role MMR v oblasti bydlení prosazovat komplexní a finančně udržitelné řešení sociálního bydlení (včetně seniorů). | viz dokument » |
1.2 | Analýza potřebnosti podpory stabilizace pracovních sil v rozvojových regionech formou zvýšené nabídky nájemního bydlení (obecní, podniková nebo družstevní výstavba). | viz dokument » |
1.3 | Analýza potřebnosti podpory výstavby nájemních bytů pro mladé domácnosti v malých nebo středních městech v rozvojových regionech nebo v obcích s optimální dojížďkovou vzdáleností za prací a za občanskou vybaveností. | viz dokument » |
1.4 | Analýza možnosti podpory realitního zprostředkování bytu pro sociálně vyloučené domácnosti na volném trhu s byty. | viz dokument » |
1.5 | Analýza možnosti využití tzv. historie nájemce z předchozích nájemních vztahů pro zvýšení důvěryhodnosti potenciálního nájemce při uzavírání nové nájemní smlouvy. Předpokládané finanční nároky: cca |
viz dokument » |
2.1 | Realizace investiční podpory sociálního bydlení prostřednictvím programů Ministerstva pro místní rozvoj a Státního fondu rozvoje bydlení. | viz dokument » |
2.2 | Analýza a predikce potřebnosti bytového fondu v obcích včetně zhodnocení potřeby investic. | viz dokument » |
2.3 | Identifikace lokalit s tržním selháním a metodika zjišťování potřebnosti sociálního bydlení před poskytnutím investiční dotace. | viz dokument » |
2.4 | Návrh databáze údajů o podporách poskytnutých Ministerstvem pro místní rozvoj a Státním fondem rozvoje bydlení. | viz dokument » |
3.1 | Analýza případných přínosů změny postavení Státního fondu rozvoje bydlení vůči Ministerstvu pro místní rozvoj. | viz dokument » |
3.2 | Analýza možnosti změny zákona o Státním fondu rozvoje bydlení ve prospěch zjednodušení použití finančních prostředků. | viz dokument » |
3.3 | Analýza možnosti rozšíření využití prostředků Státního fondu rozvoje bydlení na vlastní investiční činnost. | viz dokument » |
3.4 | Analýza dopadů investiční podpory bydlení na sociálně vyloučené osoby. | viz dokument » |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
4.2 | Analýza dopadů nové právní úpravy občanského zákoníku týkající se nájmu bytů, úpravy bytového spoluvlastnictví a společenství vlastníků jednotek, včetně problematiky bytových družstev a družstevních bytů a po projednání v pracovní skupině odborníků navrhnout nezbytné legislativní úpravy, směřující k odstranění některých bariér efektivního využití nové právní úpravy. | viz dokument » |
4.3 | Analýza rozporů soukromého a veřejného práva v oblasti bydlení a vymezení možných řešení. | viz dokument » |
4.4 | Provádět monitoring fungování předpisů přijatých Ministerstvem pro místní rozvoj v souvislosti s novou civilní legislativou, včetně vyhodnocování dopadů při jejich aplikaci v praxi a příprava případných legislativních návrhů úprav. | viz dokument » |
4.5 | Institucionalizovat odbornou pracovní skupinu a ustavit ji jako poradní orgán ministryně. | viz dokument » |
5.1 | Návrh právní úpravy upřesnění a případně i koncepční změny poměrů společenství vlastníků a bytových družstev, včetně úpravy správy domu, přezkoumání právní úpravy přechodu dluhů při změně vlastnictví jednotky, a přednostního uspokojení pohledávek společenství vlastníků jednotek, předložení návrhu do vlády. | viz dokument » |
5.2 | Zvážit znovuzavedení zástavního práva k pohledávkám společenství vlastníků a posílení možnosti regulace právních vztahů, zejména rozšíření možností pro zrušení bytového spoluvlastnictví, postihů vlastníků, kteří závažným způsobem porušují své povinnosti podobně jako je tomu v jiných zemích (zejména v Německu a v Rakousku), a předložit návrh do vlády. | viz dokument » |
5.3 | Navrhnout změnu právní úpravy bytových družstev tak, aby umožňovala stabilní nabývání bytů bez větších rizik a ve větším rozsahu než dosud (např. odstraněním nesprávné a rizikové úpravy vypořádacího podílu) a návrh předložit do vlády. | viz dokument » |
5.4 | Analyzovat vhodnost podpory bytových družstev či sociálních bytových družstev nebo jiných podobných subjektů s cílem podpořit finanční spoluúčast bydlících na zajištění bydlení a tedy i jejich samostatnost. | viz dokument » |
5.5 | V kladném případě zvážit konkrétní možnosti podpory bytových družstev jako vlastníků bytů (domů), případně jejich členů a předložit návrh do vlády. | viz dokument » |
6.1 | Připravit metodologii a typologii pro implementaci principu univerzálního designu v investiční podpoře bydlení. | viz dokument » |
6.2 | Podle aktuálních potřeb průběžně upravovat podmínky investiční podpory bydlení podle principů univerzálního designu. | viz dokument » |
6.3 | Prověřit možnost nového dotačního titulu zaměřeného na úpravy bytů (zejména z výstavby v období 1948-1989) podle principu univerzálního designu (např. koupelnová jádra). | viz dokument » |
6.4 | Zvyšovat povědomí odborné i laické veřejnosti o principu univerzálního designu a o jeho implementaci v typologii úprav stávajícího bytového fondu (publikace, seminář). | viz dokument » |
6.5 | Analyzovat potřebu legislativních změn v návaznosti na implementaci principu univerzálního designu při výstavbě bytů. | viz dokument » |
7.1 | Připravit návrh metodické podpory při vytváření koncepce revitalizace sídlištních celků zaměřené zejména na řešení jejich základních systémových deficitů. | viz dokument » |
7.2 | Připravit návrh metodické podpory v oblasti inovativních technologií a inovativních řešení bytové výstavby (nové formy bydlení, revitalizace stavebních objektů zejména z hlediska zvýšení typologické diverzity v rámci sociální i druhové skladby bydlení, integrace dalších aktivit v rámci nebo ve vazbě na stávající objekty, využívání, organizace a hierarchizace vnějšího i vnitřního obytného prostoru, technická zařízení domů a bytů atd.). | viz dokument » |
7.3 | Připravit analytický materiál k obecným podmínkám přípravy a realizace revitalizace obytných celků i jednotlivých bytových domů z hlediska aktuálních legislativních podmínek, jejich systémové správy a řešení majetkosprávních vztahů. | viz dokument » |
7.4 | Mezinárodní spolupráce zaměřená na výměnu zkušeností realizovaná prostřednictvím setkání a publikační činnosti. | viz dokument » |
8.1 | Analýza dopadů zvýšení energetické účinnosti, vč. zvýšení podílů obnovitelných zdrojů energie v konečné spotřebě energie a snížení emisí skleníkových plynů, do výdajů domácností na bydlení z pohledu investičních a provozních výdajů. | viz dokument » |
8.2 | Analýza pozitivních a negativních dopadů implementace směrnic 2010/31/EU o energetické náročnosti budov, směrnici 2012/27/EU o energetické účinnosti, zákonu č. 406/2000 Sb., o hospodaření energií ve znění pozdějších předpisů a související vyhlášky č. 78/2013 Sb., o energetické náročnosti budov. | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
5.3 | Vytvoření metodických pokynů strategie společensky odpovědného zadávání veřejných zakázek dle národních i regionálních potřeb Realizátor: MMR ve spolupráci s MPO a s MV |
viz dokument » |
5.4 | V rámci revize Pravidel uplatňování environmentálních požadavků při zadávání veřejných zakázek a nákupech státní správy a samosprávy budou předloženy metodiky pro uplatnění environmentálních požadavků pro další produktové kategorie Realizátor: MŽP, MMR, MV ve spolupráci s ostatními resorty |
viz dokument » |
6.2 | Zvážit možnost vytvoření programu vzdělávání a následně jeho využití Realizátor: MMR, MPO, MV |
viz dokument » |
22.1 | Finanční podpora pro start nových sociálně podnikatelských aktivitRealizátor: MPSV (neinvestiční podpora), MMR (investiční podpora) | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
Priorita. | 1. Realizace projektu NIPEZ | viz dokument » |
1.1. Opatření vyplývající z usnesení vlády ČR ze dne 10. května 2010 č. 343 k používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy při vynakládání finančních prostředků | viz dokument » | |
1.2. Připravit legislativu a metodické pokyny pro e-tržiště | viz dokument » | |
1.3. Zpracovat technickou specifikaci pro NEN (vč. rozhraní) a individuální elektronické nástroje | viz dokument » | |
1.4. Zpracovat kategorizaci a standardizaci pro všechny nakupované komodity | viz dokument » | |
1.5. Vyvinout NEN – systémová integrace | viz dokument » | |
1.6. Provádět technický a projektový dozor NIPEZ - projektová kancelář | viz dokument » | |
1.7. Připravit/novelizovat legislativu v souvislosti s NEN | viz dokument » | |
1.8. Spustit pilotní provoz NEN | viz dokument » | |
1.9. Vyhodnotit pilotní provoz NEN | viz dokument » | |
1.10. Spustit plný provoz NEN | viz dokument » | |
Priorita. | 2. Podpora aktivit, které povedou ke zvýšení úspor z elektronického zadávání | viz dokument » |
2.1.Vytvořit metodický postup pro sdružování nákupů v rámci jednotlivých resortů veřejné správy - resortů ÚOSS, krajů, měst apod. | viz dokument » | |
2.2. Vytvořit seznam komodit vhodných pro automatickou metodu hodnocení a elektronické aukce | viz dokument » | |
2.3. Navrhnout způsob uložení povinnosti zadavatelům používat e-aukce při zadávání VZ tak, aby byl splněn cíl 30% využívání elektronických aukcí v zadávacích řízeních | viz dokument » | |
Priorita. | 3. Průběžné přizpůsobování politiky elektronizace zadávání VZ politice eGovernmentu | viz dokument » |
3.1. Monitorovat dílčí výstupy ostatních projektů eGovernmentu (zejména v oblasti dlouhodobého ukládání a archivace elektronických dokumentů) a zapracovávat je do právních či metodických předpisů či iniciovat vznik nových opatření Strategie elektronizace | viz dokument » | |
Priorita. | 4. Podpora elektronizace procesů navazujících na zadávání VZ | viz dokument » |
4.1. Vytvořit metodický postup pro elektronické uzavírání smluv a komunikovat ho směrem k zadavatelům a dodavatelům | viz dokument » | |
4.2. Vytvořit metodiku pro používání elektronických objednávkových systémů, která bude následně komunikována směrem k zadavatelům a dodavatelům s cílem odstranit psychologické bariéry při elektronickém objednávání | viz dokument » | |
4.3. Vytvořit technickou specifikaci pro elektronickou fakturaci ve vazbě na výstupy evropských standardizačních projektů | viz dokument » | |
4.4. Vytvořit metodiku pro používání elektronických faktur, která bude následně komunikována směrem k zadavatelům a dodavatelům s cílem odstranit psychologické bariéry při elektronickém zúčtovacím styku | viz dokument » | |
Priorita. | 5. Součinnost v rámci metodické a standardizační činnosti EU | viz dokument » |
5.1. Zajistit prezentaci strategie elektronizace v rámci PPN | viz dokument » | |
5.2. Sledovat vývoj projektu PEPPOL (Pan European Public Procurement On-Line) z pozice člena referenční skupiny a využít získané poznatky pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek | viz dokument » | |
5.3. Sledovat vývoj projektu eCERTIS a využít výstupy projektu pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek | viz dokument » | |
5.4. Spolupracovat na výměně strukturovaných dokumentů elektronického katalogu, elektronických objednávek a elektronické fakturace prostřednictvím řešení e-PRIOR | viz dokument » | |
5.5. Zpracovat studii proveditelnosti implementace jednotlivých opatření uvedených v dokumentu Evropské komise „ZELENÁ KNIHA o rozšířeném využití elektronického zadávání veřejných zakázek v EU“ do prostředí ČR | viz dokument » | |
5.6. Průběžný monitoring zahraničních best practice v oblasti elektronizace zadávání a posouzení možné implementace nejlepších řešení do legislativního prostředí ČR | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
D.1 | Vyváženost podpor | viz dokument » |
D.1.1 | Navrhnout úpravu stávajícícch podpor poskytovaných státem, případně jejich úplné zrušení, nahrazení či doplnění podporami novými. | viz dokument » |
D.1.2 | Předložit vládě legislativní úpravu pilotního programu - návrh nařízení upravující podmínky poskytování nízkoúročených úvěrů na výstavbu nájemních bytů, případně rekonstrukci, s výší úrokové sazby diferencované podle cílové skupiny nájemců. | viz dokument » |
D.1.3 | Vyhodnotit pilotní program úvěrové podpory nájemního bydlení z pohledu zájmu investorů a rozhodnout o dalším pokračování. | viz dokument » |
D.2 | Zvýšení dostupnosti bydlení pro cílovou skupinu | viz dokument » |
D.2.1 | Návrh nařízení upravující podmínky poskytování podpory na vznik bytů pro seniory a osoby se zdravotním postižením, prostřednictvím výstavby a odstraňováním bariér ve stávajících bytech. | viz dokument » |
D.2.2 | Revize stavebních předpisů z pohledu ekonomické přiměřenosti požadovaných vlastností budov a na jejím základě příprava novely příslušných právních úprav. | viz dokument » |
D.3 | Snižování nákladů spojených s bydlením | viz dokument » |
D.3.1 | Vytvoření jednotného stabilního nástroje podpory snižování energetické náročnosti bydlení. | viz dokument » |
D.3.2 | Zakotvení motivačního prvku, který povede k dosahování vyššího energetického standardu do všech programů podpory výstavby a rekonstrukcí. | viz dokument » |
D.4 | Pomoc státu při živelních pohromách a předcházení vzniku škod způsobených živelními pohromami | viz dokument » |
D.4.1 | Revize stávajícího portfolia programů na pomoc postiženým živelní pohromou s důrazem na prevenci. a) Připravit sjednocený nástroj na poskytování následné podpory bydlení při postižení živelní pohromou. | viz dokument » |
D.4.2 | Realizace pilotního projektu programu přemístění zástavby z ohrožených území. Na jeho základě je třeba formulovat doporučení pro projekt Motivačního programu na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. | viz dokument » |
D.4.3 | Připravit a předložit vládě Motivační program na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. Bude připraven v návaznosti na úkoly z "Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření", kterou přijala vláda ČR usnesením č. 799 ze dne 10. listopadu 2010. | viz dokument » |
S.1 | Stabilní portfolio zdrojů financování | viz dokument » |
S.1.2 | Je nutno „zahrnout podporu bydlení mezi intervence v rámci přípravy rozvojových priorit ČR pro budoucí programové období 2014-2020“. | viz dokument » |
S.1.4 | Navrhnout a předložit vládě ke schválení nezbytné legislativní úpravy spojené se zapojením SFRB do implementačního systému evropských fondů a nástrojů finančního inženýrství. | viz dokument » |
S.1.5 | Návrh na využití finančních prostředků získaných z prodeje emisních povolenek na podporu revitalizace zanedbaného bytového fondu. | viz dokument » |
S.2 | Snížení finančního zatížení systému | viz dokument » |
S.2.1 | Revize stávající podpory poskytované MMR a SFRB z pohledu jejich udržitelnosti a z pohledu předpokládaného vývoje veřejných financí a předložit návrhy úprav s důrazem na upřednostnění revolvingových nástrojů, zachování dotačních nástrojů ponechat pouze tam, kde je to nezbytné. | viz dokument » |
S.3 | Stabilní právní úprava ve veřejnoprávní oblasti (specificky upravující procesy ve výstavbě) | viz dokument » |
S.3.1 | Zahájit diskusi o budoucí podobě úpravy oblasti stavebního práva za účelem dosažení přehlednosti a maximální bezkoliznosti práva. | viz dokument » |
S.4 | Stabilní právní úprava v soukromoprávní oblasti (nájem, vlastnictví bytu) | viz dokument » |
S.4.1 | Předložit vládě prováděcí předpisy v oblasti vlastnictví a nájmu bytu, které předpokládá nový kodex občanského práva. | viz dokument » |
S.4.2 | Pokračování deregulace nájemného a nájemních vztahů. | viz dokument » |
S.4.3 | Předložit vládě zákon, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostor. | viz dokument » |
S.4.4 | Revize vyhlášky o rozúčtování nákladů na teplo a teplou vodu. | viz dokument » |
S.4.5 | Rozbor právních aspektů institutu trvalého pobytu, formulace doporučení úprav. | viz dokument » |
S.4.6 | Analyzovat stávající úpravu družstevního vlastnictví bytů a případně předložit návrhy legislativních úprav. | viz dokument » |
S.7 | Důsledné vymezení odpovědností a koordinace aktivit státu v oblasti politiky bydlení | viz dokument » |
S.7.1 | Analýza a případně návrh možných způsobů jednoznačného vymezení kompetence a odpovědnosti ministerstva pro místní rozvoj v rámci bytové politiky státu. | viz dokument » |
S.7.2 | Koncipovat SFRB jako stabilní nástroj pro naplňování části investiční podpory státu v oblasti bydlení a pro poskytování servisu v rámci bytové politiky státu. | viz dokument » |
S.7.4 | Naplňování cílů koncepce státu v oblasti bydlení - předkládání zpráv vládě. | viz dokument » |
S.8 | Posílení úlohy obcí v bytové politice | viz dokument » |
S.8.1 | Návrh legislativních změn směřujících k vyššímu zapojení obcí do zajišťování bytových potřeb. | viz dokument » |
K.2 | Kvalita vystavěného prostředí, specificky s ohledem na bydlení | viz dokument » |
K.2.1 | Připravit návrh politiky rozvoje stavební kultury (architektury) a předložit vládě ke schválení. | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
B) Na základě identifikovaných problematických oblastí vypracovat sadu doporučení pro eliminaci rizik vzniku pracovního vykořisťování. | viz dokument » | |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1.4 | Rozšíření a zkvalitnění infrastruktury | viz dokument » |
2.1.2 | Rozvoj a zlepšování podmínek pro volnočasové aktivity obyvatel a pro využití kulturního potenciálu | viz dokument » |
2.1.3 | Podpora bydlení jako nástroje sociální soudržnosti | viz dokument » |
2.2.2 | Zlepšení vnitřní a vnější obslužnosti území | viz dokument » |
2.2.3 | Podpora inovací v podnikání | viz dokument » |
3.1.1 | Odstraňování starých ekologických zátěží, revitalizace brownfields a území po bývalé těžbě nerostných surovin | viz dokument » |
3.2.2 | Posílení preventivních opatření proti vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
3.2.3 | Obnova území po vzniku živelních pohrom | viz dokument » |
4.1.1 | Zkvalitňování administrativních kapacit veřejné správy | viz dokument » |
4.1.2 | Zkvalitnění systémového rámce podpory regionálního a místního rozvoje | viz dokument » |
4.1.3 | Informační a komunikační podpora fungování územní veřejné správy | viz dokument » |
4.2.1 | Posílení strategických a koncepčních nástrojů a přístupů k místnímu a regionálnímu rozvoji | viz dokument » |
4.2.2 | Podpora meziobecní a regionální spolupráce | viz dokument » |
1.1.2 | Vytvoření databáze aktualizované sítě cyklotras a cyklostezek (GIS) a metodiky z hlediska územně plánovací dokumentace | viz dokument » |
2.1.1 | Podpora propagace, prezentace a informačních technologií v oblasti cykloturistiky | viz dokument » |
2.1.2 | Podpora programu Greenways | viz dokument » |
2.1.3 | Vytvoření podmínek pro zajištění kvalitního projektování a údržby informativního značení cykloturistických tras. Vydání technických podmínek upravujících značení cyklotras v ČR | viz dokument » |
2.2.1 | Podpora realizace produktů a služeb (tur. balíček sl.) | viz dokument » |
2.2.2 | Podpora realizace doprovodné cyklistické infrastruktury a zařízení | viz dokument » |
2.2.3 | Podpora propagačních akcí a kampaní s cílem oživit venkovský prostor prostřednictvím cykloturistiky | viz dokument » |
2.3.1 | Čerpání finančních prostředků z Evropské unie na budování cyklistických stezek | viz dokument » |
3.2.1 | Využití všech stupňů územního plánování k vytvoření podmínek pro rozvoj cyklistické dopravy | viz dokument » |
3.3.5 | Budování cyklostezek a cyklotras koncipovat pro víceúčelové užití všech skupin obyvatelstva (děti, mládež, rodiny s dětmi, senioři, zdravotně postižení) | viz dokument » |
4.5.3 | Zohlednit problematiku cyklodopravy v rámci přípravy nového stavebního zákona | viz dokument » |
5.2.5 | Vytvořit předpoklady pro kompenzaci hendikepů prostředí, pro zvyšování jeho bezpečnosti a pro optimalizaci domácí ošetřovatelské péče... | viz dokument » |
5.2.6 | Vytvořit podmínky pro rozvoj důstojného, autonomního chráněného bydlení pro seniory (standardizace zabezpečení klientů s ohledem na jejich funkční a zdravotní stav), zejména koordinace zdravotních a sociálních služeb | viz dokument » |
11.1.4 | Prostřednictvím školy zlepšit stav pohybového aparátu dětí a za tím účelem... | viz dokument » |
13.1.1 | Vytvořit a aktualizovat legislativní nástroje vedoucí k omezení zdravotních rizik z domácího prostředí | viz dokument » |
13.1.4 | Respektovat psychosociální aspekty při plánování a výstavbě bytů, včetně začlenění do bytové politiky | viz dokument » |
13.1.5 | Posílit a rozšiřovat pozitivní vlivy a zdravotně prospěšné aktivity v oblasti bydlení | viz dokument » |
4.1 | Sledovat a vyhodnotit účinnost českých technických norem v oblasti bezbariérového užívání staveb při jejich aplikaci v praxi | viz dokument » |
4.2 | V souladu s vyhodnocením českých technických norem dle opatření 4.1. navrhnout odstranění případných rozporů s právními předpisy týkajícími se bezbariérového užívání staveb | viz dokument » |
4.3 | Navrhnout změnu způsobu financování Národního rozvojového programu mobility pro všechny tak, aby byl jednodušší, méně administrativně náročný a více transparentní z hlediska předkladatelů záměrů bezbariérových tras | viz dokument » |
4.4 | V rámci své působnosti sledovat a vyhodnotit účinnost vyhlášky o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb při její aplikaci v praxi | viz dokument » |
4.5 | Provádět metodickou činnost vůči obecným stavebním úřadům v oblasti obecných technických požadavků zabezpečujících bezbariérové užívání staveb | viz dokument » |
4.8 | Poskytovat účelovou dotaci na konzultační činnost a pro potřeby stavebních úřadů v rámci posuzování obecných technických požadavků zabezpečujících bezbariérové užívání staveb a tyto aktivity systematicky podporovat | viz dokument » |
12.3 | Vypracovat a předložit metodické postupy a doporučení k využití veřejných zakázek malého rozsahu na podporu sociálních podniků, zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením a jejich chráněných dílen | viz dokument » |
6.3 | Zvýšení dostupnosti nájemního bydlení | viz dokument » |
2.1.1 | Zohlednění potřeb cílové skupiny v rámci komplexního řešení sociálního bydlení | viz dokument » |
2.1.2 | Zajištění programů podpory pořízení, rekonstrukce nebo výstavby a provozování sociálního bydlení všech forem - krizové, tréninkové a dlouhodobé (zejména pro neziskové a obecní sociální bydlení) | viz dokument » |
5.3.1 | Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek v sociálně vyloučených lokalitách - uplatňování institutu zvláštní podmínky | viz dokument » |
6.3.1 | Fond malých projektů | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Programový dokument Cíl 3 / Ziel 3 Programu na podporu přeshraniční spolupráce 2007–2013 mezi ČR a Svobodným státem Sasko v rámci Cíle „Evropská územní spolupráce“ (MMR)
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
5.1.1 | Revitalizace sociálně vyloučených romských lokalit prostřednictvím tvorby integrovaných plánů rozvoje města | viz dokument » |
5.2.1 | Podpora dostupnosti sociálního bydlení pro nízkopříjmové romské domácnosti | viz dokument » |
1.1.2 | Zajistit efektivní uplatnění plánování (uspořádání) krajiny ve smyslu Úmluvy o krajině, jako koncepčního nástroje k zajištění jejího funkčního uspořádání. | viz dokument » |
1.3.4 | Při vymezování ploch výroby a skladování v rámci funkčního využití území upřednostňovat v zastavěném a zastavitelném území nevyužívané nebo opuštěné plochy bývalých průmyslových aj. areálů (brownfields). | viz dokument » |
1.4.3 | Zajistit kvalitní metodické vedení dotčených subjektů v procesu územního plánování. | viz dokument » |
7.1.4 | Vymezit v rámci územního plánování dostatečné plochy pro zachování a zakládání přírodních a přírodě blízkých prvků v sídlech, jejich propojování a návaznost na příměstskou krajinu, včetně jejich využití pro pěší a cyklisty. | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
2.2 | Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití | viz dokument » |
2.3 | Zkvalitňování služeb cestovního ruchu | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu | viz dokument » |
3.1 | Marketing (propagace) cestovního ruchu na mezinárodní, národní a regionální úrovni | viz dokument » |
3.2 | Zkvalitnění statistiky a informací o cestovním ruchu | viz dokument » |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.1 | Zakládání a činnost organizací cestovního ruchu na regionální a oblastní úrovni | viz dokument » |
4.2 | Činnost turistických informačních center | viz dokument » |
4.3 | Spolupráce mezi veřejným a podnikatelským sektorem, neziskovými organizacemi a profesními a zájmovými sdruženími v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.4 | Krizový management a zkvalitnění fungování správních orgánů v oblasti cestovního ruchu v ČR | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.1 | Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2 | Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
2.2 | Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití | viz dokument » |
2.3 | Zkvalitňování služeb cestovního ruchu | viz dokument » |
2.4 | Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu. | viz dokument » |
3.1 | Marketing (propagace) cestovního ruchu na mezinárodní, národní a regionální úrovni | viz dokument » |
3.2 | Zkvalitnění statistiky a informací o cestovním ruchu | viz dokument » |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.1 | Zakládání a činnost organizací cestovního ruchu na regionální a oblastní úrovni | viz dokument » |
4.2 | Činnost turistických informačních center | viz dokument » |
4.3 | Spolupráce mezi veřejným a podnikatelským sektorem, neziskovými organizacemi a profesními a zájmovými sdruženími v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.4 | Krizový management a zkvalitnění fungování správních orgánů v oblasti cestovního ruchu v ČR | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
C.1.1.2 | SOB 2 Specifická oblast Beskydy | viz dokument » |
C.1.1.4 | SOB 4 Specifická oblast Karvinsko | viz dokument » |
C.1.1.6 | SOB 6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
D.3.2.24 | S13 | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument | |
1.3.1 | Sladění priorit české regionální politiky s evropskými programy a nasměrování programů spolufinancovaných z EU do oblastí, kde intervence mají největší přínosy k regionálnímu rozvoji | viz dokument » |
1.3.3 | Rozvíjení efektivního veřejně soukromého partnerství | viz dokument » |
3.2.1 | Zastavení tendencí hospodářského zaostávání a vysidlování malých sídel | viz dokument » |
3.2.2 | Podpora rozvoje bydlení jako nástroje stabilizace sídelní struktury | viz dokument » |
3.2.4 | Humanizace panelových sídlišť a modernizace a obnova panelového bytového fondu s důrazem na energetické úspory a odstranění zdraví škodlivých stavebních prvků | viz dokument » |
3.2.5 | Podpora územně plánovací činnosti, zejména v urbanizovaných oblastech, zaměřená na omezení neřízeného procesu zástavby krajiny v suburbánních oblastech | viz dokument » |
5.1.5 | Regulace nepřiměřeného růstu městských aglomerací spojená s regulací množství záborů půdy | viz dokument » |
6.1.2 | Zavádění a zkvalitňování marketingového řízení regionálního a nadregionálního cestovního ruchu | viz dokument » |
6.1.3 | Rozvoj dalšího profesního a jazykového vzdělávání pracovníků v oblasti cestovního ruchu | viz dokument » |
6.1.4 | Aplikace národních či mezinárodních standardů cestovního ruchu v ubytovacích a stravovacích službách a certifikace kvality služeb | viz dokument » |
6.1.5 | Podpora spolupráce mezi subjekty působícími v oblasti cestovního ruchu na regionální a nadregionální úrovni | viz dokument » |
6.2.1 | Dobudování a zlepšení úrovně zařízení cestovního ruchu, přispívajících k posílení kvalitního cestovního ruchu (turistika konferenční, incentivní, diplomatická, lázeňská, relaxační a wellnessová apod.), zejména v oblastech nadměrně zatížených masovou tur | viz dokument » |
6.2.2 | Vybudování zařízení cestovního ruchu přispívajících významně k využití přírodního potenciálu a kulturního dědictví regionů a zvýšení cestovního ruchu mimo hlavní sezónu a mimo tradiční destinace | viz dokument » |
6.2.3 | Vytváření a rozšiřování regionálních a nadregionálních sítí zařízení cestovního ruchu | viz dokument » |
6.2.4 | Rozšiřování a zefektivnění využití informačních a komunikačních technologií v oblasti cestovního ruchu | viz dokument » |
6.3.1 | Rozšiřování nabídky a zlepšování úrovně služeb cestovního ruchu přispívající ke zvýšení atraktivity destinací na úrovni regionů a nadregionálních oblastí | viz dokument » |
6.3.2 | Zavádění a zlepšování úrovně služeb cestovního ruchu, přispívající k využití přírodního potenciálu a kulturního dědictví regionů a zvýšení cestovního ruchu mimo sezónu a mimo tradiční destinace | viz dokument » |
6.3.3 | Podpora produktů balíků přispívajících k prodloužení délky pobytu návštěvníků, zkvalitnění cestovního ruchu regionů a zvýšení cestovního ruchu mimo sezónu v regionech a nadregionálních oblastech | viz dokument » |
6.3.4 | Marketingová a propagační podpora regionálních a nadregionálních atraktivit cestovního ruchu | viz dokument » |
8.1.3 | Územně orientované aktivity z P 2.1, P 2.2, P 2.3, P 3.1, P 3.3, P 4.2, P 4.4, P 5.1 do území vyžadujících specifickou podporu | viz dokument » |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
MMR | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
..archiv
D.1 | Vyváženost podpor | viz dokument » |
D.1.1 | Navrhnout úpravu stávajícícch podpor poskytovaných státem, případně jejich úplné zrušení, nahrazení či doplnění podporami novými. | viz dokument » |
D.1.2 | Předložit vládě legislativní úpravu pilotního programu - návrh nařízení upravující podmínky poskytování nízkoúročených úvěrů na výstavbu nájemních bytů, případně rekonstrukci, s výší úrokové sazby diferencované podle cílové skupiny nájemců. | viz dokument » |
D.1.3 | Vyhodnotit pilotní program úvěrové podpory nájemního bydlení z pohledu zájmu investorů a rozhodnout o dalším pokračování. | viz dokument » |
D.2 | Zvýšení dostupnosti bydlení pro cílovou skupinu | viz dokument » |
D.2.1 | Návrh nařízení upravující podmínky poskytování podpory na vznik bytů pro seniory a osoby se zdravotním postižením, prostřednictvím výstavby a odstraňováním bariér ve stávajících bytech. | viz dokument » |
D.2.2 | Revize stavebních předpisů z pohledu ekonomické přiměřenosti požadovaných vlastností budov a na jejím základě příprava novely příslušných právních úprav. | viz dokument » |
D.3 | Snižování nákladů spojených s bydlením | viz dokument » |
D.3.1 | Vytvoření jednotného stabilního nástroje podpory snižování energetické náročnosti bydlení. | viz dokument » |
D.3.2 | Zakotvení motivačního prvku, který povede k dosahování vyššího energetického standardu do všech programů podpory výstavby a rekonstrukcí. | viz dokument » |
D.4 | Pomoc státu při živelních pohromách a předcházení vzniku škod způsobených živelními pohromami | viz dokument » |
D.4.1 | Revize stávajícího portfolia programů na pomoc postiženým živelní pohromou s důrazem na prevenci. a) Připravit sjednocený nástroj na poskytování následné podpory bydlení při postižení živelní pohromou. | viz dokument » |
D.4.2 | Realizace pilotního projektu programu přemístění zástavby z ohrožených území. Na jeho základě je třeba formulovat doporučení pro projekt Motivačního programu na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. | viz dokument » |
D.4.3 | Připravit a předložit vládě Motivační program na zlepšení urbanizace v území s významným povodňovým rizikem. Bude připraven v návaznosti na úkoly z "Koncepce řešení problematiky ochrany před povodněmi v ČR s využitím technických a přírodě blízkých opatření", kterou přijala vláda ČR usnesením č. 799 ze dne 10. listopadu 2010. | viz dokument » |
S.1 | Stabilní portfolio zdrojů financování | viz dokument » |
S.1.2 | Je nutno „zahrnout podporu bydlení mezi intervence v rámci přípravy rozvojových priorit ČR pro budoucí programové období 2014-2020“. | viz dokument » |
S.1.4 | Navrhnout a předložit vládě ke schválení nezbytné legislativní úpravy spojené se zapojením SFRB do implementačního systému evropských fondů a nástrojů finančního inženýrství. | viz dokument » |
S.1.5 | Návrh na využití finančních prostředků získaných z prodeje emisních povolenek na podporu revitalizace zanedbaného bytového fondu. | viz dokument » |
S.2 | Snížení finančního zatížení systému | viz dokument » |
S.2.1 | Revize stávající podpory poskytované MMR a SFRB z pohledu jejich udržitelnosti a z pohledu předpokládaného vývoje veřejných financí a předložit návrhy úprav s důrazem na upřednostnění revolvingových nástrojů, zachování dotačních nástrojů ponechat pouze tam, kde je to nezbytné. | viz dokument » |
S.3 | Stabilní právní úprava ve veřejnoprávní oblasti (specificky upravující procesy ve výstavbě) | viz dokument » |
S.3.1 | Zahájit diskusi o budoucí podobě úpravy oblasti stavebního práva za účelem dosažení přehlednosti a maximální bezkoliznosti práva. | viz dokument » |
S.4 | Stabilní právní úprava v soukromoprávní oblasti (nájem, vlastnictví bytu) | viz dokument » |
S.4.1 | Předložit vládě prováděcí předpisy v oblasti vlastnictví a nájmu bytu, které předpokládá nový kodex občanského práva. | viz dokument » |
S.4.2 | Pokračování deregulace nájemného a nájemních vztahů. | viz dokument » |
S.4.3 | Předložit vládě zákon, kterým se upravují některé otázky související s poskytováním plnění spojených s užíváním bytů a nebytových prostor. | viz dokument » |
S.4.4 | Revize vyhlášky o rozúčtování nákladů na teplo a teplou vodu. | viz dokument » |
S.4.5 | Rozbor právních aspektů institutu trvalého pobytu, formulace doporučení úprav. | viz dokument » |
S.4.6 | Analyzovat stávající úpravu družstevního vlastnictví bytů a případně předložit návrhy legislativních úprav. | viz dokument » |
S.7 | Důsledné vymezení odpovědností a koordinace aktivit státu v oblasti politiky bydlení | viz dokument » |
S.7.1 | Analýza a případně návrh možných způsobů jednoznačného vymezení kompetence a odpovědnosti ministerstva pro místní rozvoj v rámci bytové politiky státu. | viz dokument » |
S.7.2 | Koncipovat SFRB jako stabilní nástroj pro naplňování části investiční podpory státu v oblasti bydlení a pro poskytování servisu v rámci bytové politiky státu. | viz dokument » |
S.7.4 | Naplňování cílů koncepce státu v oblasti bydlení - předkládání zpráv vládě. | viz dokument » |
S.8 | Posílení úlohy obcí v bytové politice | viz dokument » |
S.8.1 | Návrh legislativních změn směřujících k vyššímu zapojení obcí do zajišťování bytových potřeb. | viz dokument » |
K.2 | Kvalita vystavěného prostředí, specificky s ohledem na bydlení | viz dokument » |
K.2.1 | Připravit návrh politiky rozvoje stavební kultury (architektury) a předložit vládě ke schválení. | viz dokument » |
1.1.1 | Vytváření systémového a normativního rámce regionálního rozvoje ČR vyplývajícího z dlouhodobých politik a strategií EU | viz dokument » |
2.1 | Silniční doprava | viz dokument » |
2.2 | Železniční doprava | viz dokument » |
2.3 | Letecká a vodní doprava | viz dokument » |
2.5 | Implementace státní politiky Digitální Česko | viz dokument » |
5.1 | Předškolní výchova | viz dokument » |
5.2 | Základní a střední školství | viz dokument » |
5.4 | Změny obsahu vzdělávání | viz dokument » |
8.4 | Intenzivnější využívání polohové renty | viz dokument » |
1.1.1 | Vytvoření dlouhodobé Strategie vytváření systému produktů cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny | viz dokument » |
1.2.6 | Kongresový a incentivní cestovní ruch | viz dokument » |
1.2.10 | Podpora spolupráce při tvorbě přeshraničních projektů v cestovním ruchu v rámci euroregionů | viz dokument » |
2.3.1 | Zavádění jednotné národní kategorizace a certifikace v oblasti kvality služeb v zařízeních cestovního ruchu | viz dokument » |
2.3.2 | Příprava a postupná realizace „Národního programu kvality cestovního ruchu ČR“ | viz dokument » |
2.3.3 | Realizace a koordinace aktivit v cestovním ruchu souvisejících s ochranou návštěvníka (klienta) jako spotřebitele služeb | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.) | viz dokument » |
2.4.2 | Rozšiřování certifikace ekologických služeb (produktů) v cestovním ruchu v součinnosti s profesními organizacemi podnikatelů | viz dokument » |
3.1.1 | Zvyšování účinnosti propagace ČR (cílené zaměření propagace na vybrané destinace, cílené zaměření propagace na vybrané druhy cestovního ruchu, zaměření propagace na vybrané cílové skupiny turistů) | viz dokument » |
3.1.3 | Aktualizace Strategie propagace České republiky v období 2004 – 2010 na období 2010 – 2013 | viz dokument » |
3.1.4 | Realizace doposud netradičních způsobů propagace (mimo výstavy, veletrhy, tiskoviny, internet), hl. zaměřené na TV, rozhlas a direkt. marketingové oslovování cílených skupin potencionálních návštěvníků dle doporučení a zkušeností agentury Czech Tourism | viz dokument » |
3.1.5 | Zkvalitnění koordinace propagace cestovního ruchu mezi orgány státní správy a samosprávy a dalšími subjekty cestovního ruchu – určení odpovědností a způsobu koordinace aktivit | viz dokument » |
3.2.1 | Inovace a využití ICT v oblasti cestovního ruchu | viz dokument » |
3.2.2 | Zkvalitnění statistických informací na národní, regionální a lokální úrovni ve spolupráci se zástupci samosprávy, s asociacemi a profesními svazy | viz dokument » |
3.2.3 | Vytvoření a zavedení Systému státní správy a samosprávy pro cestovní ruch | viz dokument » |
3.2.5 | Profilační a motivační šetření - např. šetření podnikatelského klimatu (barometru) v cestovním ruchu a profilu návštěvnosti ČR (motivací a očekávání turistů) atd. | viz dokument » |
3.2.6 | Dokončení projektu Satelitního účtu cestovního ruchu ČR, jeho kontinuální pokračování a zpracování regionálních satelitních účtů | viz dokument » |
3.2.7 | Zmapování potenciálu území ČR a možností jeho využití pro cestovní ruch včetně dalších analýz | viz dokument » |
3.3.2 | Spolupráce na realizaci zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu v součinnosti se samosprávou a profesními sdruženími cestovních kanceláří a agentur, hotelů a restaurací apod. | viz dokument » |
3.3.4 | Vytvoření celostátního odborného fóra cestovního ruchu, projednávání rozvoje cestovního ruchu v ČR (zástupci státních orgánů, odborných a profesních asociací, regionálních sdružení, krajů, vysokých škol, výzkumných agentur, apod.) | viz dokument » |
3.3.5 | Výzkum, vývoj a inovace v cestovním ruchu (výzkumná základna pro stanovení tendencí vývoje cestovního ruchu) | viz dokument » |
3.3.6 | Institucionální podpora založení výzkumného pracoviště cestovního ruchu | viz dokument » |
3.3.7 | Předvídání budoucích požadavků na pracovní místa v cestovním ruchu | viz dokument » |
4.2.2 | Standardizace základního (shodného) spektra nabízených služeb v turistických informačních centrech | viz dokument » |
4.2.3 | Dokončení realizace turistických informací jako certifikované veřejné služby, tzn. naplnění vládního usnesení č. 848 ze dne 3. září 2003 k analýze veřejných služeb | viz dokument » |
4.2.4 | Realizace jednotné certifikace a označení turistických informačních center | viz dokument » |
4.3.1 | Realizace usnesení vlády č. 401 ze dne 28. dubna 2004 k podmínkám rozvoje cestovního ruchu v České republice, kterým byla založena Meziresortní koordinační komise pro cestovní ruch | viz dokument » |
4.3.2 | Zkvalitnění spolupráce mezi veřejnou správou a profesními sdruženími cestovního ruchu | viz dokument » |
4.3.3 | Koordinace aktivit veřejného sektoru a neziskových organizací a sdružení cestovního ruchu v oblasti koordinace záměrů rozvoje cestovního ruchu v regionech | viz dokument » |
4.3.4 | Prohloubení spolupráce obcí s podnikatelským sektorem a občanskou veřejností při projektování a realizaci záměrů rozvoje a podpory aktivit cestovního ruchu | viz dokument » |
4.3.5 | Prohloubení a zkvalitnění vzájemné spolupráce podnikatelského sektoru, občanské veřejnosti, neziskových organizací a správ chráněných území (NP, CHKO) především při přípravě, zpracování a realizaci projektů cest. ruchu na území těchto chráněných území | viz dokument » |
4.3.6 | Prohloubení spolupráce mezi veřejným sektorem a dalšími subjekty na přípravě a realizaci rozvojových programů cestovního ruchu | viz dokument » |
4.4.1 | Komplexní zajištění pohybu turistů na území ČR, včetně jejich bezpečnosti (zvýšení zajištění bezpečnosti turistů pohybujících se v místech cestovního ruchu) | viz dokument » |
4.4.2 | Vytvoření zákona o Horské službě | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvoření krizového scénáře pro případ ohrožení cestovního ruchu v České republice | viz dokument » |
4.4.4 | Spolupráce na projektech a aktivitách v oblasti bezpečnosti v cestovním ruchu s mezinárodními organizacemi (UNWTO, OECD) | viz dokument » |
1.2.5 | Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny. | viz dokument » |
1.2.6 | Kongresový a incentivní cestovní ruch. | viz dokument » |
1.2.10 | Podpora spolupráce při tvorbě přeshraničních projektů v cestovním ruchu v rámci euroregionů. | viz dokument » |
2.3.1 | Zavádění jednotné národní kategorizace a certifikace v oblasti kvality služeb v zařízeních cestovního ruchu. | viz dokument » |
2.3.2 | Příprava a postupná realizace „Národního programu kvality cestovního ruchu ČR“. | viz dokument » |
2.3.3 | Realizace a koordinace aktivit v cestovním ruchu souvisejících s ochranou návštěvníka (klienta) jako spotřebitele služeb. | viz dokument » |
2.4.1 | Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.). | viz dokument » |
2.4.2 | Rozšiřování certifikace ekologických služeb (produktů) v cestovním ruchu v součinnosti s profesními organizacemi podnikatelů. | viz dokument » |
3.1.1 | Zvyšování účinnosti propagace ČR (cílené zaměření propagace na vybrané destinace, cílené zaměření propagace na vybrané druhy cestovního ruchu, zaměření propagace na vybrané cílové skupiny turistů). | viz dokument » |
3.1.3 | Aktualizace Strategie propagace České republiky v období 2004 – 2010 na období 2010 – 2013. | viz dokument » |
3.1.4 | Realizace doposud netradičních způsobů propagace (mimo výstavy, veletrhy, tiskoviny, internet), především zaměřené na televizi, rozhlas a direkt. marketing. oslovování cílených skupin potencionálních návštěvníků dle doporučení a zkušeností agentury ... | viz dokument » |
3.1.5 | Zkvalitnění koordinace propagace cestovního ruchu mezi orgány státní správy a samosprávy a dalšími subjekty cestovního ruchu (MMR, CzechTourism, kraj, region, město, obec, organizace cestovního ruchu, správy CHKO a Agentura na ochranu přírody a krajiny) – | viz dokument » |
3.2.1 | Inovace a využití ICT v oblasti cestovního ruchu (aktualizace standardů, zajištění využitelnosti informací v různých informačních systémech, bezproblémová přenositelnost informací mezi různými subjekty, základní podmínky pro zajištění aktuálnosti informac | viz dokument » |
3.2.2 | Zkvalitnění statistických informací na národní, regionální a lokální úrovni ve spolupráci se zástupci samosprávy, s asociacemi a profesními svazy. | viz dokument » |
3.2.3 | Vytvoření a zavedení Systému státní správy a samosprávy pro cestovní ruch. | viz dokument » |
3.2.5 | Profilační a motivační šetření - např. šetření podnikatelského klimatu (barometru) v cestovním ruchu a profilu návštěvnosti ČR (motivací a očekávání turistů) atd. | viz dokument » |
3.2.6 | Dokončení projektu Satelitního účtu cestovního ruchu ČR, jeho kontinuální pokračování a zpracování regionálních satelitních účtů. | viz dokument » |
3.2.7 | Zmapování potenciálu území ČR a možností jeho využití pro cestovní ruch včetně dalších analýz. | viz dokument » |
3.3.2 | Spolupráce na realizaci zákona č. 179/2006 Sb., o uznávání výsledků dalšího vzdělávání. | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ... | viz dokument » |
3.3.4 | Vytvoření celostátního odborného fóra cestovního ruchu, projednávání rozvoje cestovního ruchu v ČR (zástupci státních orgánů, odborných a profesních asociací, regionálních sdružení, krajů, vysokých škol, výzkumných agentur, apod.). | viz dokument » |
3.3.5 | Výzkum, vývoj a inovace v cestovním ruchu (výzkumná základna pro stanovení tendencí vývoje cestovního ruchu). | viz dokument » |
3.3.6 | Institucionální podpora založení výzkumného pracoviště cestovního ruchu. | viz dokument » |
3.3.7 | Předvídání budoucích požadavků na pracovní místa v cestovním ruchu. | viz dokument » |
4.2.2 | Standardizace základního (shodného) spektra nabízených služeb v turistických informačních centrech. | viz dokument » |
4.2.3 | Dokončení realizace turistických informací jako certifikované veřejné služby, tzn. naplnění vládního usnesení č. 848 ze dne 3. září 2003 k analýze veřejných služeb. | viz dokument » |
4.2.4 | Realizace jednotné certifikace a označení turistických informačních center. | viz dokument » |
4.3.1 | Realizace usnesení vlády č. 401 ze dne 28. dubna 2004 k podmínkám rozvoje cestovního ruchu v České republice, kterým byla založena Meziresortní koordinační komise pro cestovní ruch. | viz dokument » |
4.3.2 | Zkvalitnění spolupráce mezi veřejnou správou a profesními sdruženími cestovního ruchu (např. přenesení některých dozorových a kontrolních činností na profesní sdružení cestovního ruchu – pravomoci v dodržování doporučených standardů služeb apod.). | viz dokument » |
4.3.3 | Koordinace aktivit veřejného sektoru a neziskových organizací a sdružení cestovního ruchu v oblasti koordinace záměrů rozvoje cestovního ruchu v regionech. | viz dokument » |
4.3.4 | Prohloubení spolupráce obcí s podnikatelským sektorem a občanskou veřejností při projektování a realizaci záměrů rozvoje a podpory aktivit cestovního ruchu (pomoc kompetentních orgánů veřejné správy státní i krajské, včetně veřejné podpory, poradenství.. | viz dokument » |
4.3.5 | Prohloubení a zkvalitnění vzájemné spolupráce podnikatelského sektoru, občanské veřejnosti, neziskových organizací a správ chráněných území (NP, CHKO) především při přípravě, zpracování a realizaci projektů cestovního ruchu... | viz dokument » |
4.3.6 | Prohloubení spolupráce mezi veřejným sektorem a dalšími subjekty na přípravě a realizaci rozvojových programů cestovního ruchu (zvýšení kvality přípravy a zpracování projektů a akcí na něž jsou požadovány finanční prostředky ze strukturálních fondů EU,... | viz dokument » |
4.4.1 | Komplexní zajištění pohybu turistů na území ČR, včetně jejich bezpečnosti (zvýšení zajištění bezpečnosti turistů pohybujících se v místech cestovního ruchu). | viz dokument » |
4.4.2 | Vytvoření zákona o Horské službě. | viz dokument » |
4.4.3 | Vytvoření krizového scénáře pro případ ohrožení cestovního ruchu v České republice. | viz dokument » |
4.4.4 | Spolupráce na projektech a aktivitách v oblasti bezpečnosti v cestovním ruchu s mezinárodními organizacemi (UNWTO, OECD). | viz dokument » |
Spolupráce
Zpracovat vyhledávací studii lokalit pro další rozvoj jaderných elektráren po roce 2040. | viz dokument » |
8.4 | Vytvoření mechanismů krizového a podporovaného bydlení | viz dokument » |
14.4 | Zahrnutí problematiky ochrany práv dětí do nového programového období EU a EHP | viz dokument » |
..archiv
1.2.1.1 | Sdílet zahraniční dobrou praxi v oblasti udržitelného rozvoje municipalit | viz dokument » |
1.2.2.2 | Zajistit propagaci aktivit a postupů v oblasti implementace mitigačních a adaptačních opatření do politik municipalit | viz dokument » |
2.1.1.4 | Připravit analýzu systému hodnocení projektů municipalit při čerpání národních i evropských dotačních zdrojů k prověření možností podpory MA21 nastavením pravidel dotační politiky | viz dokument » |
5.1 | Koordinace nově připravovaných vládních strategických dokumentů upravujících CSR a jejich harmonizace Realizátor: MPO ve spolupráci s MV, MMR, MPSV, Radou kvality ČR, případně další rady Vlády |
viz dokument » |
1.1.1 | Rozpracovat a vytvořit metodické příručky, pokyny a případně normy pro budování cyklistických komunikací pro potřeby investorů a prováděcích firem | viz dokument » |
1.1.3 | Vytvoření metodického materiálu pro parkovací infrastrukturu | viz dokument » |
1.2.1 | Podpora projektové přípravy a realizace stavebních opatření směřujících k ochraně zranitelných účastníků provozu na pozemních komunikacích a k odstraňování častých nehod cyklistů | viz dokument » |
1.3.1 | Vytvoření metodické příručky k začlenění cyklistické dopravy do integrovaného dopravního systému | viz dokument » |
1.3.2 | Metodická podpora projektům integrujícím kolo do jednotlivých druhů veřejné hromadné dopravy (městská, autobusová linková, železniční, vodní) | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
1.4.2 | Realizace projektu EU “BYPAD” (Bicycle Policy Audit) jako jedné ze zvýhodňujících podmínek pro čerpání státních dotačních prostředků | viz dokument » |
2.3.2 | Integrace probíhajících aktivit různých organizací na místní, regionální a státní úrovni. Vytvoření dohody o tzv. „Synergickém efektu 2006”, tj. maximální využívání státních fondů a krajských a městských rozpočtů pro daný rok k podpoře cyklistické dopravy | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracování metodického materiálu pro budování cyklistických komunikací se zaměřením na zvýraznění ekologického působení v procesu obnovy cest a stezek, podél toků v kombinovaném působení na ráz krajiny | viz dokument » |
3.1.2 | Usměrnění vedení cyklistických tras v území se zvláštní ochranou | viz dokument » |
3.1.4 | Vytvoření pravidel pro chování na cyklotrasách v území se zvláštní ochranou. Usměrňování pořádání cyklistických akcí | viz dokument » |
3.2.2 | Vypracování metodiky využitelnosti drážních těles po rušených železničních tratích pro vedení cyklotras z hlediska životní prostředí | viz dokument » |
3.3.1 | Poskytnutí informací odborné i laické veřejnosti na téma pozitivní vliv cyklistiky a chůze na zdraví jedinců a na životní prostředí, ukázat na příležitosti k jízdě na kole a dávat podněty k uvážlivé volbě dopravního prostředku... | viz dokument » |
3.3.2 | Vytvoření podmínek pro financování osvětových programů zaměřených na podporu šetrných způsobů dopravy | viz dokument » |
3.3.4 | Osvětovou činností eliminovat negativní jevy, které cykloturistika přináší, a to jak ve sféře bezpečnosti pěších, tak ve sféře šetrného chování k přírodě | viz dokument » |
4.1.2 | Zapojení vysokých škol do problematiky výzkumu cyklistiky (fakulty architektury, stavební a dopravní fakulty, fakulty životního prostředí, rekreologie, tělovýchovy a sportu apod.) | viz dokument » |
4.3.1 | Podpora produktů a opatření zaměřených na doprovodnou cyklistickou infrastrukturu a zařízení | viz dokument » |
4.3.2 | Zapojení malého a středního podnikání a programů podpory regionálního rozvoje do realizace Cyklostrategie | viz dokument » |
4.3.4 | Podpora aktivit vycházejících z Národního programu podpory zdraví se zaměřením na cyklistiku | viz dokument » |
4.5.1 | Prověření možnosti vedení cyklistické infrastruktury podél vodních toků a protipovodňových hrází | viz dokument » |
4.5.2 | Příprava legislativního rámce ve vztahu k jednotnému výkladu v souvislosti s bezpečností cyklistů | viz dokument » |
5.1.2 | Snížit prevalenci funkčně významných úrazů a jejich důsledků, především zlomenin... | viz dokument » |
5.2.7 | Vytvořit podmínky pro respitní spolupráci s rodinou, pro intenzifikované programy aktivizační či rehabilitační (ošetřovatelsko rehabilitační centra) a pro rozvoj domácích zdravotně sociálních služeb | viz dokument » |
5.2.9 | Vypracovat metodiku pro hodnocení komunitních služeb a následné zdravotní péče | viz dokument » |
6.1.1 | Vytvořit program komplexního řešení péče o duševní zdraví včetně transformace stávající péče | viz dokument » |
8.2.5 | Zlepšit podmínky pro rehabilitaci onkologických pacientů s důrazem nejen na rehabilitaci fyzickou, ale i resocializaci s moţností jejich začlenění do pracovního procesu při jejich změněné pracovní schopnosti. Za tím účelem vytvořit potřebnou právní úpravu | viz dokument » |
8.3.2 | Primární prevence diabetu se zaměřením na zdravý způsob života (vhodnou stravu, pohyb, redukci kouření, snížení nadváhy a obezity aj.) | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
10.1.5 | Snižovat vliv dopravy na životní prostředí a zdraví obyvatel | viz dokument » |
10.1.6 | Snižovat energetickou náročnost technologií, podporovat opatření ke snižování emisí znečišťujících látek, včetně produkce skleníkových plynů | viz dokument » |
10.1.7 | Uplatňovat ekonomické nástroje pro využívání ekologičtějších zdrojů výroby energií, soustředit pozornost na snižování emisí z malých zdrojů | viz dokument » |
13.1.2 | Zvýšit informovanost o moţných rizicích ovlivňujících zdraví a vytváření zdravého domácího prostředí | viz dokument » |
13.5.2 | Rozšířit možnost členství v NSZM ČR pro všechny typy municipalit v ČR (obce, městské části, mikroregiony, kraje) | viz dokument » |
13.5.3 | Zlepšit propagaci Projektu Zdravé město SZO a Zdravých měst ČR na národní úrovni | viz dokument » |
6.2 | Využít evaluací globálních grantů MPSV zaměřených na podporu sociálního podnikání pro zpracování návrhu podpory a infrastruktury pro rozvoj sociálního podnikání jako příležitosti a cesty k plnohodnotnému pracovnímu uplatnění osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
6.3 | Navrhnout optimální podobu a strukturu sítě poradenství a podpory pro vznik a rozvoj sociálních podniků | viz dokument » |
3.1.2 | Zajišťovat zpracovávání či aktualizaci publikací poskytujících cizincům informace spadající do gesce jednotlivých ministerstev a vhodnými způsoby, včetně elektronického, je distribuovat mezi cílovou skupinu cizinců a poskytovatele služeb cizincům | viz dokument » |
3.1.3 | Průběžně zajišťovat překlady informačních publikací pro cizince, vydaných v rámci své působnosti (viz předchozí bod), zejména do anglického, ruského, ukrajinského a vietnamského jazyka | viz dokument » |
3.1.4 | Spolupracovat s MPSV při tvorbě a aktualizaci komplexních informačních zdrojů pro cizince | viz dokument » |
5.1.4 | V rámci své gesce umožnit předkládání projektů na výzkum či šetření zaměřené na problematiku integrace cizinců s cílem upřesnit informace o postavení cizinců vztahující se k příslušnému resortu | viz dokument » |
5.1.5 | Zohledňovat cílená specifická opatření (tj. znalost českého jazyka, ekonomická soběstačnost, orientace cizince ve společnosti a vztahy cizince s členy majoritní společnosti) stanovená Koncepcí integrace cizinců... | viz dokument » |
5.1.6 | Uplatňovat tzv. integrační mainstreaming, tzn. při vytváření resortních politik, právních předpisů a při přijímání opatření v oblasti své působnosti brát v úvahu jejich dopad na oblast integrace cizinců | viz dokument » |
5.1.7 | Při zadávání projektů vědy a výzkumu v oblasti integrace cizinců klást důraz na analýzu problematiky z genderového hlediska | viz dokument » |
2.6.1 | Rozvíjet systém uznávání výsledků dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.3 | Stimulovat poptávku po dalším vzdělávání, tak aby se účast dospělých zvýšila na 15 % (2020) | viz dokument » |
3.5.2 | Legislativně zamezit nařízení ústavní péče nad dítětem z ekonomických či bytových důvodů | viz dokument » |
4.8.2 | Zapracování potřebných opatření pro podporu úspěšného vzdělávání sociálně vyloučených dětí mezi priority čerpání Evropského sociálního fondu na období 2014+ | viz dokument » |
1.5 | Alokace zdrojů ke snížení dopadu kybernetických útoků ČR | viz dokument » |
1.7 | Stanovení cílů, kompetencí, rolí, odpovědnosti při výstavbě kybernetické obrany jako součásti kybernetické bezpečnosti ČR | viz dokument » |
1.8 | Monitorování účinnosti navržených protiopatření | viz dokument » |
1.5 | Systém využívání potenciálu nemovitých kulturních památek pro intenzivnější poskytování kulturních služeb a služeb pro cestovní ruch s vyšší přidanou hodnotou | viz dokument » |
3.8 | Podpora vybraných projektů z programu IOP a součinnost s kraji při realizaci ROP | viz dokument » |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.3 | Rozvíjet mimoškolní aktivity a zájmové činnosti žáků | viz dokument » |
1.5 | Usnadnit přechod a uplatnění absolventů v praxi | viz dokument » |
2.1 | Posílit rozvoj nabídky zejména bakalářských studijních programů, zaměřených do praxe a úzce propojených s aktuálním vývojem poznání a měnícími se potřebami zaměstnavatelů. | viz dokument » |
1.1.1 | Vymezit typy krajiny v ČR včetně stanovení jejich cílových charakteristik a činitelů, které je mění, zaznamenávat jejich změny. | viz dokument » |
1.2.1 | Cena krajiny Rady Evropy – zahájit a zajišťovat průběžně soutěž. | viz dokument » |
1.2.2 | Při rekultivacích území dotčených těžbou nerostných surovin začleňovat přírodě blízké prvky a plochy pro vývoj samovolnou sukcesí, vytvořit metodické podklady pro tyto účely. | viz dokument » |
1.3.1 | Zpracovat odbornou metodiku pro preventivní hodnocení krajinného rázu pro větší územní celky, která bude obsahovat postup vymezení oblastí krajinného rázu včetně jejich charakteristiky a limitů využití území podle vyhlášky MMR č. 500/2006 Sb. | viz dokument » |
1.3.3 | Vypracovat metodiku vhodného a udržitelného využívání pozemků v nivách (funkční využití území a stanovení vhodného způsobu hospodaření). | viz dokument » |
1.4.1 | Připravit a uskutečnit vzdělávací program zvyšující povědomí občanské společnosti, soukromých organizací a veřejných orgánů o hodnotě krajiny, jejich úloze a jejich změnách. | viz dokument » |
3.1.1 | Určit a následně odstranit překážky bránící realizaci opatření na obnovu vodního režimu krajiny, zejména se zaměřením na revitalizace vodních toků a niv. | viz dokument » |
5.1.5 | Podporovat přípravu a realizaci strategie/koncepce ochrany půdy na úrovni krajů. | viz dokument » |
6.1.2 | Vytipovat nejvýznamnější oblasti s rozsáhlými pestrými komplexy luk (např. Bílé Karpat, Železné hory, České středohoří, Krkonoše, Šumava), kde bude především dbáno o zachování jejich propojenosti. | viz dokument » |
7.1.1 | V sídlech podporovat péči o plochy zeleně a prioritně zakládat nové parky. | viz dokument » |
8.3.1 | Připravit program na podporu krajinných integrovaných plánů rozvoje v územích dotčených VZCHÚ, přednostně pak NP. | viz dokument » |
12.1.1 | Zajistit poskytování aktuálních nálezových dat druhů rostlin a živočichů orgánům ochrany přírody a krajiny, úřadům územního plánování a správcům státního majetku. | viz dokument » |
D.2.3 | Analýza stávajícího legislativního prostředí v oblasti péče o sociálně ohrožené skupiny obyvatel s vyšším prahem dostupnosti kvalitního bydlení a návrh jeho úpravy s cílem zvýšení dostupnosti podpory bydlení v této oblasti (především pro neziskové organizace), která bude předložena vládě. | viz dokument » |
D.2.4 | V návrhu komplexního řešení sociálního bydlení předložit metodiku funkčního modelu sociální práce na obecních úřadech a v zařízeních vybraných sociálních služeb se zaměřením na osoby ohrožené ztrátor bydlení a osoby bez domova. | viz dokument » |
D.2.5 | Analýza a případná revize sociálních dávek v oblasti bydlení, analýza možného převodu finančních prostředků určených na příspěvek a doplatek na bydlení spolu se zakotvením komplexní kompetence obcí v otázkách bydlení, která bude předložena vládě. | viz dokument » |
D.2.6 | a) Návrh legislativní úpravy "osob v bytové nouzi". b) Návrh komplexního řešení sociálního bydlení s využitím institutu tzv. bytové nouze. Bytovou nouzi je nutno definovat prostřednictvím sociální situace, resp. událostí, ve které se oprávněné osoby nacházejí, a to ve spojení s neuspokojenou bytovou potřebou. c) S ohledem na návrh konkrétních opatření (nástrojů) k řešení sociálního bydlení zvážit legislativní úpravu institutu osoby v bytové nouzi jako kriteria, které stanoví, kdy se fyzická osoba nachází v bytové nouzi proto, že nemá možnost užívat žádné obydlí, nebo užívá nevhodné obydlí nebo je ohrožena jeho ztrátou a má právo na pomoc zakotvenou ve zvláštních předpisech. | viz dokument » |
S.1.3 | Pilotní prověření možného využití nástroje JESSICA v oblasti bydlení, kde SFRB bude vystupovat jako fond rozvoje měst nebo holdingový fond na národní úrovni. | viz dokument » |
S.7.3 | Vytvoření systému sběru aktuálních informací v oblasti bydlení. | viz dokument » |
K.1 | Snižování investičního dluhu | viz dokument » |
K.1.1 | Revize stávajících programů na podporu revitalizace bytového fondu, a návrh jednotného programu v oblasti bydlení s cílem zvýšit komplexnost rekonstrukcí a maximálně snižovat energetickou náročnost. | viz dokument » |
K.3 | Podpora zvyšování kvality vnějšího prostředí rezidenčních oblastí | viz dokument » |
K.3.1 | Revidovat stávající programy na podporu revitalizace rezidenčních oblastí a navrhnout jejich případné úpravy či rozšíření s cílem snižování dluhu v rezidenčním prostředí starší bytové zástavby. | viz dokument » |
1.2.1 | Tvorba produktů využívajících kulturní dědictví regionu (např. folklór, tradiční řemesla) | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody | viz dokument » |
1.2.3 | Tvorba produktů zaměřených na místně typický druh cestovního ruchu | viz dokument » |
1.2.9 | Tvorba produktů podporujících volnočasové aktivity návštěvníků | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí | viz dokument » |
1.2.12 | Tvorba exteriérových geologických expozic „pod širým nebem“ | viz dokument » |
1.2.13 | Tvorba specifických produktů pro domácí cestovní ruch (např. projekty pro mládež, rodinnou dovolenou, pro seniory, budování příměstských rekreačních středisek) | viz dokument » |
2.1 | Rekonstrukce a budování kvalitní základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
2.1.1 | Zvyšování standardu ubytovacích a stravovacích zařízení | viz dokument » |
2.1.2 | Modernizace lázeňské infrastruktury a doprovodných služeb v nich | viz dokument » |
2.1.3 | Dovybavení nejvýznamnějších zimních středisek a center letní rekreace, turisticky atraktivních měst sportovně-rekreační infrastrukturou | viz dokument » |
2.1.4 | Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických regionů a oblastí (včetně dopravy v klidu) | viz dokument » |
2.1.5 | Budování integrované sítě cyklotras a cyklostezek, vybavených doprovodnou infrastrukturou | viz dokument » |
2.2.1 | Rekonstrukce nejvýznamnějších kulturních, technických a historických památek a zachování přírodních lokalit a atraktivit využívaných pro cestovní ruch | viz dokument » |
2.2.2 | Zpřístupňování dalších objektů, které mohou přispět k rozvoji cestovního ruchu. Akcent na takové objekty, které nesou kromě vlastního historického a kulturního významu navíc i další užitné funkce | viz dokument » |
2.4.4 | Ekologická osvěta návštěvníků destinací cestovního ruchu, včetně informací o šetrném cestovním ruchu | viz dokument » |
3.3.1 | Spolupráce veřejného sektoru se středními a vysokými školami v oblasti výuky předmětů v oblasti cestovního ruchu | viz dokument » |
4.1.1 | Koordinace organizační, projektové a řídící činnosti mezi MMR, kraji a turistickými regiony | viz dokument » |
1.2.1 | Tvorba produktů využívajících kulturní dědictví regionu (např. folklór, tradiční řemesla). | viz dokument » |
1.2.2 | Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody. | viz dokument » |
1.2.3 | Tvorba produktů zaměřených na místně typický druh cestovního ruchu. | viz dokument » |
1.2.9 | Tvorba produktů podporujících volnočasové aktivity návštěvníků. | viz dokument » |
1.2.11 | Tvorba a udržování kvalitních naučných stezek (NP, CHKO a další významná území), zejména s přihlédnutím k rekreační, naučné i výzkumné funkci pro návštěvníky, žáky, studenty z ČR i ze zahraničí. | viz dokument » |
1.2.12 | Tvorba exteriérových geologických expozic „pod širým nebem“. | viz dokument » |
1.2.13 | Tvorba specifických produktů pro domácí cestovní ruch (např. projekty pro mládež, rodinnou dovolenou, pro seniory, budování příměstských rekreačních středisek). | viz dokument » |
2.1 | Rekonstrukce a budování kvalitní základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu | viz dokument » |
2.1.1 | Zvyšování standardu ubytovacích a stravovacích zařízení. | viz dokument » |
2.1.2 | Modernizace lázeňské infrastruktury a doprovodných služeb v nich. | viz dokument » |
2.1.3 | Dovybavení nejvýznamnějších zimních středisek a center letní rekreace, turisticky atraktivních měst sportovně-rekreační infrastrukturou. | viz dokument » |
2.1.4 | Zkvalitňování dopravní dostupnosti turistických regionů a oblastí (včetně dopravy v klidu). | viz dokument » |
2.1.5 | Budování integrované sítě cyklotras a cyklostezek, vybavených doprovodnou infrastrukturou. | viz dokument » |
2.2.1 | Rekonstrukce nejvýznamnějších kulturních, technických a historických památek a zachování přírodních lokalit a atraktivit využívaných pro cestovní ruch. | viz dokument » |
2.2.2 | Zpřístupňování dalších objektů, které mohou přispět k rozvoji cestovního ruchu. Akcent na takové objekty, které nesou kromě vlastního historického a kulturního významu navíc i další užitné funkce, ... | viz dokument » |
2.4.4 | Ekologická osvěta návštěvníků destinací cestovního ruchu, včetně informací o šetrném cestovním ruchu. | viz dokument » |
3.3.1 | Spolupráce veřejného sektoru se středními a vysokými školami v oblasti výuky předmětů v oblasti cestovního ruchu. | viz dokument » |
4.1.1 | Koordinace organizační, projektové a řídící činnosti mezi MMR, kraji a turistickými regiony. | viz dokument » |
C.1.1.1 | SOB 1 Specifická oblast Šumava | viz dokument » |
C.1.1.3 | SOB 3 Specifická oblast Jeseníky–Králický Sněžník | viz dokument » |
C.1.1.5 | SOB 5 Specifická oblast Mostecko | viz dokument » |
C.1.1.7 | SOB 7 Specifická oblast Krkonoše–Jizerské hory | viz dokument » |
D.2.1.1 | VR 1 | viz dokument » |
D.5.1.2 | Veřejná logistická centra (dále VLC) | viz dokument » |
E.4.1.2 | VKVP | viz dokument » |
8.1.1 | Podpora diverzifikace ekonomických aktivit problémových území s neefektivní strukturou výroby a služeb | viz dokument » |
8.1.2 | Podpora aktivit a rozvíjení technologií vedoucích ke zvyšování ekonomické výkonnosti subjektů působících v hospodářsky slabých regionech | viz dokument » |
8.3.1 | Obnova venkova a periferních území krajů, rehabilitace venkovského bydlení | viz dokument » |
8.3.4 | Podpora malých a středních podnikatelů na venkově, podpora obnovy tradičních řemesel a produkčních odvětví | viz dokument » |
8.3.5 | Podpora živnostenského podnikání na venkově zejména v oblasti služeb poskytovaných veřejnosti | viz dokument » |