MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ
Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR 2007-2013
1. KONKURENCESCHOPNOST NÁRODNÍCH A REGIONÁLNÍ PRODUKTŮ CESTOVNÍHO RUCHU
1.1 Tvorba nosných národních a nadnárodních produktů cestovního ruchu
1.2 Tvorba specifických regionálních produktů cestovního ruchu
1.2.2 Tvorba produktů šetrných forem cestovního ruchu (např. venkovský cestovní ruch a agroturistika), a tedy aktivního zapojení se do ochrany přírody.
1.2.5 Pěší turistika, cykloturistika, hipoturistika, zimní lyžařská turistika a golf při respektování podmínek a cílů ochrany přírody a krajiny.
1.2.8 Tvorba komplexních produktů vázaných na vodní cestovní ruch a cestovní ruch podél vodních toků se zaměřením jak na individuální vodní turisty, tak i na turisty výletních lodí.
2. ROZŠÍŘENÍ A ZKVALITŇOVÁNÍ INFRASTRUKTURY A SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU
2.1 Rekonstrukce a budování kvalitní základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
2.2 Rekonstrukce kulturně-historických památek a zachování přírodních lokalit využívaných pro cestovní ruch s důrazem na jejich sekundární využití
2.3 Zkvalitňování služeb cestovního ruchu
2.4 Vytváření podmínek pro realizaci šetrných forem cestovního ruchu.
2.4.1 Vytváření a realizace forem šetrných k životnímu prostředí (venkovský cestovní ruch, agroturistika, ekoturistika, cykloturistika, hipoturistika, využití hromadných dopravních prostředků pro cestovní ruch atd.).
3. MARKETING CESTOVNÍHO RUCHU A ROZVOJ LIDSKÝCH ZDROJŮ
3.1 Marketing (propagace) cestovního ruchu na mezinárodní, národní a regionální úrovni
3.1.1 Zvyšování účinnosti propagace ČR (cílené zaměření propagace na vybrané destinace, cílené zaměření propagace na vybrané druhy cestovního ruchu, zaměření propagace na vybrané cílové skupiny turistů).
3.1.2 Tvorba a prodej produktů cestovního ruchu (motivovat tvorbu produktů cestovního ruchu, v případě změny spotřebitelské legislativy Evropské unie lze uvažovat o změně nastaveného systému prodeje v podmínkách ČR).
3.1.4 Realizace doposud netradičních způsobů propagace (mimo výstavy, veletrhy, tiskoviny, internet), především zaměřené na televizi, rozhlas a direkt. marketing. oslovování cílených skupin potencionálních návštěvníků dle doporučení a zkušeností agentury ...
- Popis / Komentář:
3.2 Zkvalitnění statistiky a informací o cestovním ruchu
3.2.1 Inovace a využití ICT v oblasti cestovního ruchu (aktualizace standardů, zajištění využitelnosti informací v různých informačních systémech, bezproblémová přenositelnost informací mezi různými subjekty, základní podmínky pro zajištění aktuálnosti informac
- Popis / Komentář:
3.2.2 Zkvalitnění statistických informací na národní, regionální a lokální úrovni ve spolupráci se zástupci samosprávy, s asociacemi a profesními svazy.
3.2.4 Vytvoření a zavedení Národního informačního a rezervačního systému cestovního ruchu, napojení na evropský informační portál cestovního ruchu.
3.2.5 Profilační a motivační šetření - např. šetření podnikatelského klimatu (barometru) v cestovním ruchu a profilu návštěvnosti ČR (motivací a očekávání turistů) atd.
3.3 Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu
3.3.1 Spolupráce veřejného sektoru se středními a vysokými školami v oblasti výuky předmětů v oblasti cestovního ruchu.
3.3.3 Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ...
- Popis / Komentář:
3.3.4 Vytvoření celostátního odborného fóra cestovního ruchu, projednávání rozvoje cestovního ruchu v ČR (zástupci státních orgánů, odborných a profesních asociací, regionálních sdružení, krajů, vysokých škol, výzkumných agentur, apod.).
4. VYTVÁŘENÍ ORGANIZAČNÍ STRUKTURY CESTOVNÍHO RUCHU
4.2 Činnost turistických informačních center
4.3 Spolupráce mezi veřejným a podnikatelským sektorem, neziskovými organizacemi a profesními a zájmovými sdruženími v cestovním ruchu
4.3.1 Realizace usnesení vlády č. 401 ze dne 28. dubna 2004 k podmínkám rozvoje cestovního ruchu v České republice, kterým byla založena Meziresortní koordinační komise pro cestovní ruch.
4.3.2 Zkvalitnění spolupráce mezi veřejnou správou a profesními sdruženími cestovního ruchu (např. přenesení některých dozorových a kontrolních činností na profesní sdružení cestovního ruchu – pravomoci v dodržování doporučených standardů služeb apod.).
4.3.3 Koordinace aktivit veřejného sektoru a neziskových organizací a sdružení cestovního ruchu v oblasti koordinace záměrů rozvoje cestovního ruchu v regionech.
4.3.4 Prohloubení spolupráce obcí s podnikatelským sektorem a občanskou veřejností při projektování a realizaci záměrů rozvoje a podpory aktivit cestovního ruchu (pomoc kompetentních orgánů veřejné správy státní i krajské, včetně veřejné podpory, poradenství..
- Popis / Komentář: