| Národní strategie veřejného zadávání v ČR 2024-2028 |
| Kvalita a inovace |
| Rozvíjet prostředí, ve kterém zadavatelé budou standardně schopni nakoupit zboží a služby s vysokou hodnotou za peníze, přičemž nabízená řešení budou kvalitní, udržitelná a inovativní |
| Platforma pro sdílení dobré a špatné praxe |
| Podpora pilotních projektů |
| Vývoj a nastavení správy metodik a vzorů |
| Zajištění komplexního školení |
| Oborové tržní konzultace (OTK) |
| Čestné oceňování inspirativních týmů zadavatelů |
| Prostředí pro efektivní zadávání veřejných zakázek |
| Posílení atraktivity veřejných zakázek |
| Novelizace ZZVZ |
| Vyhledávání zakázek a notifikační systém |
| Aktualizace metodiky veřejného nakupování |
| Environmentálně a sociálně odpovědné veřejné zadávání |
| Standardní využívání environmentálně a sociálně odpovědného veřejného zadávání ve vhodných zakázkách |
| Znalostní báze a metodické zdroje pro implementaci environmentálně a sociálně odpovědného veřejného zadávání |
| Vzdělávání zadavatelů v oblasti environmentálně a sociálně odpovědného veřejného zadávání |
| Databáze s příklady dobré praxe |
| Minimální standardy odpovědného veřejného zadávání I a II |
| Monitoring a vyhodnocování využívání minimálních standardů odpovědného veřejného zadávání v eForms |
| Oceňování za přínos environmentálně a sociálně odpovědnému zadávání |
| Profesionalizace |
| Zlepšení fungování a obrazu veřejného nákupu, jakož i jeho připravenosti na nové výzvy a řízení rizik, prostřednictvím nastavení a zvyšování odborné kapacity osob odpovědných za veřejné nákupy. |
| Pracovní skupina pro lidské zdroje a profesionalizaci v oblasti veřejných nákupů |
| Nastavení a rozvoj rámce pro funkci veřejného nákupu (profesi administrátora veřejných zakázek/nákupčího ve veřejném sektoru) |
| Rozvoj tématu veřejného nákupu v oblasti vzdělávání, vědy a výzkumu (vysokých škol, veřejných a výzkumných institucí) |
| Mapování personálních kapacit a sebehodnocení (self-assessment) ve veřejném nákupu |
| Poskytování vzdělávání veřejných zadavatelů v rámci přímých aktivit MMR |
| Vzdělávání veřejných zadavatelů mimo rámec přímých aktivit MMR |
| Prověření možnosti úpravy odměňování nákupčích ve veřejném sektoru |
| Podpora centrálních nákupů a spolupráce |
| Vytvoření optimálních podmínek pro rozvoj centrálních nákupů a spolupráce zejména na regionální úrovni s ohledem na velkou diverzitu zadavatelů v ČR. |
| Zapojení stakeholderů |
| Nastavení a implementace modelu regionálního centra |
| Analýza možnosti vytvoření online nástroje (e-shop, tržiště) |
| Nastavení monitoringu a evaluace |
| Podpora strategicky významných investic a zadavatelů |
| Zvýšit právní jistotu zadavatelů při uplatňování invenčních prvků v zadávání strategicky významných zakázek a podpořit
využívání potenciálu těchto zakázek k řešení celospolečenských výzev, zejm. ve vztahu k environmentálním a sociálním aspektům. |
| Kulatý stůl – setkání úvodní a následná (validační) |
| Metodika postupu pro podporu strategicky významných investic a zadavatelů (Metodika SVIZ) a její aktualizace |
| Podpora SVIZ |
| Právní jistota veřejných zakázek |
| Zajistit maximální míru právní jistoty a předvídatelnosti zadavatelům i dodavatelům veřejných zakázek, snížit důraz na formalismus v zadávání a snížit administrativní nákladnost celého kontrolního procesu při zachování současné ochrany veřejných prostředků před zneužitím |
| Analýza možností svěření pravomocí kontrolovat dotované veřejné zakázky jedinému kontrolnímu orgánu |
| Analýza přezkumu veřejných zakázek |
| Jediný metodický pokyn pro dotované VZ z EU fondů zveřejněný na portálu MMR |
| Vytvoření smluvního rámce pro zapojení expertních pracovníků zadavatelů do kontrol dotovaných veřejných |
| Výkladová a rozhodovací praxe pro dotované VZ |
| Snadno dostupná rozhodovací praxe ÚOHS |
| Snadno dostupné výsledky auditní činnosti Auditního orgánu MF ČR |
| Analýza možností rozšíření použití zjednodušených metod vykazování |
| Kulatý stůl k možnostem koncentrace kompetencí řídících orgánů ve vztahu k řízením o porušení rozpočtové kázně týkajících se dotačních prostředků |
| Pravidelný sociologický průzkum mezi zadavateli i dodavateli |
| Veřejné zakázky ve stavebnictví |
| Dosáhnout stavu, kdy veřejné zakázky ve stavebnictví budou připravovány, zadávány a realizovány v rámci projektového řízení především efektivně, udržitelně, inovativně, digitálně a měřitelně |
| Analýza existující praxe a navazující vývoj a správa metodik a vzorů |
| Metodika pro integraci principů udržitelnosti (ESG a taxonomie) do veřejných zakázek ve
stavebnictví |
| Školení zadavatelů, projektantů a dodavatelů |
| Podpora pilotních projektů |
| Analýza existující smluvní praxe a pracovní
skupina pro smluvní podmínky |
| Metodika pro contract management |
| Data a digitalizace |
| Díky snazší dohledatelnosti vypsaných zakázek, účasti ve veřejné zakázce (a plnění jiných cílů této Strategie) bude o zakázky širší a pestřejší konkurence, která povede k získání vyšší hodnoty za peníze. Díky vyšší automatizaci se sníží administrativní zátěž zadavatelů. Zvýší se i dostupnost dat pro kontrolu veřejností, a relevantními orgány a pro manažerské řízení. |
| Jednotné místo pro podání nabídek |
| Jednoduchá migrace zadavatelů mezi elektronickými nástroji |
| Zjednodušené prokazování základní kvalifikace |
| Jednotná autentizace do nástrojů NIPEZ |