MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ
Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek ČR 2011-2015
GesceSpolugesceSpolupráce
Priorita. 1. Realizace projektu NIPEZ
1.1. Opatření vyplývající z usnesení vlády ČR ze dne 10. května 2010 č. 343 k používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy při vynakládání finančních prostředků
1.2. Připravit legislativu a metodické pokyny pro e-tržiště
1.3. Zpracovat technickou specifikaci pro NEN (vč. rozhraní) a individuální elektronické nástroje
1.4. Zpracovat kategorizaci a standardizaci pro všechny nakupované komodity
1.5. Vyvinout NEN – systémová integrace
1.6. Provádět technický a projektový dozor NIPEZ - projektová kancelář
1.7. Připravit/novelizovat legislativu v souvislosti s NEN
1.8. Spustit pilotní provoz NEN
1.9. Vyhodnotit pilotní provoz NEN
1.10. Spustit plný provoz NEN
Priorita. 2. Podpora aktivit, které povedou ke zvýšení úspor z elektronického zadávání
2.1.Vytvořit metodický postup pro sdružování nákupů v rámci jednotlivých resortů veřejné správy - resortů ÚOSS, krajů, měst apod.
2.2. Vytvořit seznam komodit vhodných pro automatickou metodu hodnocení a elektronické aukce
2.3. Navrhnout způsob uložení povinnosti zadavatelům používat e-aukce při zadávání VZ tak, aby byl splněn cíl 30% využívání elektronických aukcí v zadávacích řízeních
Priorita. 3. Průběžné přizpůsobování politiky elektronizace zadávání VZ politice eGovernmentu
Priorita. 4. Podpora elektronizace procesů navazujících na zadávání VZ
4.1. Vytvořit metodický postup pro elektronické uzavírání smluv a komunikovat ho směrem k zadavatelům a dodavatelům
4.2. Vytvořit metodiku pro používání elektronických objednávkových systémů, která bude následně komunikována směrem k zadavatelům a dodavatelům s cílem odstranit psychologické bariéry při elektronickém objednávání
4.3. Vytvořit technickou specifikaci pro elektronickou fakturaci ve vazbě na výstupy evropských standardizačních projektů
Priorita. 5. Součinnost v rámci metodické a standardizační činnosti EU
5.1. Zajistit prezentaci strategie elektronizace v rámci PPN
5.2. Sledovat vývoj projektu PEPPOL (Pan European Public Procurement On-Line) z pozice člena referenční skupiny a využít získané poznatky pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek
5.3. Sledovat vývoj projektu eCERTIS a využít výstupy projektu pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek
5.4. Spolupracovat na výměně strukturovaných dokumentů elektronického katalogu, elektronických objednávek a elektronické fakturace prostřednictvím řešení e-PRIOR
5.5. Zpracovat studii proveditelnosti implementace jednotlivých opatření uvedených v dokumentu Evropské komise „ZELENÁ KNIHA o rozšířeném využití elektronického zadávání veřejných zakázek v EU“ do prostředí ČR
5.6. Průběžný monitoring zahraničních best practice v oblasti elektronizace zadávání a posouzení možné implementace nejlepších řešení do legislativního prostředí ČR