| Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek ČR 2011-2015 |
Priorita. | 1. Realizace projektu NIPEZ |
| 1.1. Opatření vyplývající z usnesení vlády ČR ze dne 10. května 2010 č. 343 k používání elektronických tržišť subjekty veřejné správy při vynakládání finančních prostředků |
| 1.2. Připravit legislativu a metodické pokyny pro e-tržiště |
| 1.3. Zpracovat technickou specifikaci pro NEN (vč. rozhraní) a individuální elektronické nástroje |
| 1.4. Zpracovat kategorizaci a standardizaci pro všechny nakupované komodity |
| 1.5. Vyvinout NEN – systémová integrace |
| 1.6. Provádět technický a projektový dozor NIPEZ - projektová kancelář |
| 1.7. Připravit/novelizovat legislativu v souvislosti s NEN |
| 1.8. Spustit pilotní provoz NEN |
| 1.9. Vyhodnotit pilotní provoz NEN |
| 1.10. Spustit plný provoz NEN |
Priorita. | 2. Podpora aktivit, které povedou ke zvýšení úspor z elektronického zadávání |
| 2.1.Vytvořit metodický postup pro sdružování nákupů v rámci jednotlivých resortů veřejné správy - resortů ÚOSS, krajů, měst apod. |
| 2.2. Vytvořit seznam komodit vhodných pro automatickou metodu hodnocení a elektronické aukce |
| 2.3. Navrhnout způsob uložení povinnosti zadavatelům používat e-aukce při zadávání VZ tak, aby byl splněn cíl 30% využívání elektronických aukcí v zadávacích řízeních |
Priorita. | 3. Průběžné přizpůsobování politiky elektronizace zadávání VZ politice eGovernmentu |
| 3.1. Monitorovat dílčí výstupy ostatních projektů eGovernmentu (zejména v oblasti dlouhodobého ukládání a archivace elektronických dokumentů) a zapracovávat je do právních či metodických předpisů či iniciovat vznik nových opatření Strategie elektronizace |
Priorita. | 4. Podpora elektronizace procesů navazujících na zadávání VZ |
| 4.1. Vytvořit metodický postup pro elektronické uzavírání smluv a komunikovat ho směrem k zadavatelům a dodavatelům |
| 4.2. Vytvořit metodiku pro používání elektronických objednávkových systémů, která bude následně komunikována směrem k zadavatelům a dodavatelům s cílem odstranit psychologické bariéry při elektronickém objednávání |
| 4.3. Vytvořit technickou specifikaci pro elektronickou fakturaci ve vazbě na výstupy evropských standardizačních projektů |
| 4.4. Vytvořit metodiku pro používání elektronických faktur, která bude následně komunikována směrem k zadavatelům a dodavatelům s cílem odstranit psychologické bariéry při elektronickém zúčtovacím styku |
Priorita. | 5. Součinnost v rámci metodické a standardizační činnosti EU |
| 5.1. Zajistit prezentaci strategie elektronizace v rámci PPN |
| 5.2. Sledovat vývoj projektu PEPPOL (Pan European Public Procurement On-Line) z pozice člena referenční skupiny a využít získané poznatky pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek |
| 5.3. Sledovat vývoj projektu eCERTIS a využít výstupy projektu pro národní řešení elektronizace veřejných zakázek |
| 5.4. Spolupracovat na výměně strukturovaných dokumentů elektronického katalogu, elektronických objednávek a elektronické fakturace prostřednictvím řešení e-PRIOR |
| 5.5. Zpracovat studii proveditelnosti implementace jednotlivých opatření uvedených v dokumentu Evropské komise „ZELENÁ KNIHA o rozšířeném využití elektronického zadávání veřejných zakázek v EU“ do prostředí ČR |
| 5.6. Průběžný monitoring zahraničních best practice v oblasti elektronizace zadávání a posouzení možné implementace nejlepších řešení do legislativního prostředí ČR |