| Místní plán inkluze statutárního města Mostu 2017-2022 |
1. | Podpora předškolního vzdělávání dětí z cílových skupin |
1.1 | Podpora a rozvoj činnosti předškolních nízkoprahových zařízení jako neformálního vzdělávání pro děti z cílových skupin |
1.2 | Podpora komunikace MŠ a předškolních nízkoprahových zařízení v SVL |
1.3 | Podpora spolupráce s rodinami dětí z CS formou společných akcí |
1.4 | Poradenství a podpora rodičům při jednání se zástupci vzdělávacích institucí, sociálních a zdravotních služeb |
1.5 | Aktivní vyhledávání a oslovování rodičů s dětmi, které se předškolního vzdělávání neúčastní |
1.6 | Realizace dalšího vzdělávání pracovníků MŠ v oblasti podpory proinkluzivních opatření |
1.7 | Zajištění personální podpory odborných pedagogických a nepedagogických pracovníků pro práci s dětmi z CS projektu, podpora pedagogů a rodičů |
1.8 | Úprava a rozšíření prostor pro předškolní vzdělávání |
2. | Podpora školní úspěšnosti cílových skupin žáků včetně podpory oblasti neformálního vzdělávání |
2.1 | Zajistit prevenci školního neúspěchu pro žáky jím ohrožené a podmínky pro nepatologické trávení volného času spolu s rozvojem klíčových kompetencí mimo prostředí ZŠ a v rodinách formou individuálního a skupinového doučování žáků a příprava na vyučování, a to včetně prázdninového období. Podpora žáků při přechodu ze ZŠ na SŠ a podpora mládeže při návratu do vzdělávacího systému |
2.2 | Zajistit nepatologické trávení volného času a rozvoj klíčových kompetencí v prostředí ZŠ (mimo vyučování) |
2.3 | Zvýšení motivace ke vzdělávání a uplatnění na trhu práce u cílových skupin |
2.4 | Podpůrná personální opatření žáků z CS na školách, tj. zajištění podpůrné pedagogické a nepedagogické práce na školách – pilotní ověření pozic: koordinátor inkluze, školní asistent, sociální pedagog. Podpořit spolupráci rodiny, NNO a školy |
2.5 | Podpora školních poradenských pracovišť |
2.6 | Zvýšit odborné kompetence ped. a neped. pracovníků v oblasti podpory proinkluzivních opatření |
2.7 | Podpořit rodiče ze SVL při zajištění přípravy na vyučování jejich dětí a komunikaci se školou |
2.8 | Úprava a rozšíření prostor pro vzdělávání, a to včetně mimoškolního vzdělávání a vybavení pomůckami |
3. | Informování veřejnosti o fungování vzdělávací soustavy s využitím aktivit sítě spolupracujících subjektů v oblasti podpory proinkluzivního přístupu |
3.1 | Sdílení zkušeností, příklady dobré praxe, výměny zkušeností mezi školami |
3.2 | Zvýšení informovanosti rodičů žáků z CS o oblasti vzdělávání a jeho významu pro uplatnění na trhu práce |
3.3 | Zvýšit individuální podporu rodičů při jednání s institucemi ve vazbě na řešení vzdělávacích otázek dětí |
3.4 | Podpora škol prostřednictvím pozice koordinátora inkluze v oblasti vzdělávání |