1. Finanční nástroje |
1.1 Exportní financování a pojišťováníCíl: Zajištění udržitelnosti systému exportního pojišťování a financování ve prospěch účinné podpory vývozu
|
Stabilizace obou institucí, návrh funkčního modelu exportního financování a pojištění z hlediska udržitelnosti, nároků na státní rozpočet a zajištění podpory exportu s využitím zkušeností podobných institucí v zahraničí.
Vytvoření odpovídajících legislativních podmínek a pravidel, institucionální zabezpečení a rozpočtové zajištění finančních prostředků pro poskytování tzv. „vázané pomoci“.
|
1.2 Rozvojová spolupráceCíl: Účinná rozvojová spolupráce s vytvářením příležitostí pro další působení podnikatelských subjektů na daném trhu
|
Zajistit větší propojení a koordinaci vládního, nevládního a soukromého sektoru při realizaci zahraniční rozvojové spolupráce.
|
|
2. Informace a rozvoj služeb exportérům |
2.1 InformaceCíl: Zajistit kvalitní a dostupné informace pro rozhodování exportérů
|
Koncepční rozvoj portálu BusinessInfo.cz s cílem vybudovat informační one-stop-shop založený na závěrech z analýz i informačních potřeb exportérů.
Implementace upgrade informačního systému SINPRO a jeho další rozvoj
|
2.2 Asistenční a konzultační službyCíl: Zvyšování počtu obchodních případů prostřednictvím asistenčních a konzultačních služeb se závazným standardem kvality
|
Vyhodnocování činnosti sítě (vytíženost) a optimalizace (rozšiřování, relokace) dle exportních příležitostí a poptávky po kapacitách.
Rozvíjení služeb Klientského centra pro export podle potřeb exportérů.
Nabídka služeb pro oblast VaVaI směřující k systematické podpoře internacionalizace pro výrazně inovativní MSP. Aktivní nabídka služeb pro firmy zapojené do projektů podpory VaVaI.
|
2.3 Rozvoj služeb v regionechCíl: Zvyšování počtu začínajících exportérů z regionů
|
Zajištění regionálního působení CzechTrade a Klientského centra pro export, realizace konferencí a seminářů v regionech.
|
2.4 Vzdělávání pro exportCíl: Zvýšení exportních kompetencí firem
|
Pokračovat v organizaci exportního vzdělávání CzechTrade pro podnikatele, v seminářích, exportních konferencích a dalších formách dle zájmu podnikatelské veřejnosti. Využívat zkušeností úspěšných vysoce inovativních firem jako vzorů pro další firmy.
|
|
3. Rozvoj obchodních příležitostí |
3.1 Propagace a rozšiřování poptávky po českém exportuCíl: Usnadnění expanze exportujících na nové trhy, udržení stávajících
|
Vyhodnocování proexportních dopadů jednotlivých akcí a souhrnně celých programů. Sjednocení metodiky zjišťování spokojenosti a měření dopadů.
Posouzení současného způsobu přípravy a hodnocení podnikatelských misí a příprava standardizovaného postupu jejich vyhodnocování.
|
3.2 Obchodní politikaCíl: Vytváření nových obchodních příležitostí pro české firmy zlepšováním prostředí mezinárodního obchodu
|
Pravidelné jednání expertního týmu pro TTIP a obchodní politiku obecně za účelem diskuse se sociálními partnery, akademickou sférou a neziskovými organizacemi o postojích ČR pro jednání v rámci společné obchodní politiky EU.
Trvalé vyhodnocování proexportního přínosu jednání smíšených orgánů a jeho využití k případným následným korekcím jak teritoriálního, tak i oborového zaměření těchto komisí.
|
3.3 Vnitřní trhCíl: Odstraňování překážek na vnitřním trhu
3.4 Projekty ekonomické migraceCíl: Zajištění kvalifikované pracovní síly pro české firmy ze zahraničí v případě jejich nedostatku na českém trhu práce, zejména pro firmy s exportním zaměřením
|
Realizace stávajících migračních projektů, jejich průběžné vyhodnocení a úpravy v případě potřeby, reflexe aktuálních potřeb.
|
|
Zajištění spolupráce CzechInvest a CzechTrade v oblasti podpory inovativních podniků a jejich exportní orientace.
|
|