| Aktualizace Exportní strategie ČR 2012-2020 |
1. | Finanční nástroje |
1.1 | Exportní financování a pojišťováníCíl: Zajištění udržitelnosti systému exportního pojišťování a financování ve prospěch účinné podpory vývozu |
| Stabilizace obou institucí, návrh funkčního modelu exportního financování a pojištění z hlediska udržitelnosti, nároků na státní rozpočet a zajištění podpory exportu s využitím zkušeností podobných institucí v zahraničí. |
| Vytvoření odpovídajících legislativních podmínek a pravidel, institucionální zabezpečení a rozpočtové zajištění finančních prostředků pro poskytování tzv. „vázané pomoci“. |
1.2 | Rozvojová spolupráceCíl: Účinná rozvojová spolupráce s vytvářením příležitostí pro další působení podnikatelských subjektů na daném trhu |
| Zajistit větší propojení a koordinaci vládního, nevládního a soukromého sektoru při realizaci zahraniční rozvojové spolupráce. |
2. | Informace a rozvoj služeb exportérům |
2.1 | InformaceCíl: Zajistit kvalitní a dostupné informace pro rozhodování exportérů |
| Koncepční rozvoj portálu BusinessInfo.cz s cílem vybudovat informační one-stop-shop založený na závěrech z analýz i informačních potřeb exportérů. |
| Implementace upgrade informačního systému SINPRO a jeho další rozvoj |
2.2 | Asistenční a konzultační službyCíl: Zvyšování počtu obchodních případů prostřednictvím asistenčních a konzultačních služeb se závazným standardem kvality |
| Vyhodnocování činnosti sítě (vytíženost) a optimalizace (rozšiřování, relokace) dle exportních příležitostí a poptávky po kapacitách. |
| Rozvíjení služeb Klientského centra pro export podle potřeb exportérů. |
| Nabídka služeb pro oblast VaVaI směřující k systematické podpoře internacionalizace pro výrazně inovativní MSP. Aktivní nabídka služeb pro firmy zapojené do projektů podpory VaVaI. |
2.3 | Rozvoj služeb v regionechCíl: Zvyšování počtu začínajících exportérů z regionů |
| Zajištění regionálního působení CzechTrade a Klientského centra pro export, realizace konferencí a seminářů v regionech. |
2.4 | Vzdělávání pro exportCíl: Zvýšení exportních kompetencí firem |
| Pokračovat v organizaci exportního vzdělávání CzechTrade pro podnikatele, v seminářích, exportních konferencích a dalších formách dle zájmu podnikatelské veřejnosti. Využívat zkušeností úspěšných vysoce inovativních firem jako vzorů pro další firmy. |
3. | Rozvoj obchodních příležitostí |
3.1 | Propagace a rozšiřování poptávky po českém exportuCíl: Usnadnění expanze exportujících na nové trhy, udržení stávajících |
| Vyhodnocování proexportních dopadů jednotlivých akcí a souhrnně celých programů. Sjednocení metodiky zjišťování spokojenosti a měření dopadů. |
| Posouzení současného způsobu přípravy a hodnocení podnikatelských misí a příprava standardizovaného postupu jejich vyhodnocování. |
3.2 | Obchodní politikaCíl: Vytváření nových obchodních příležitostí pro české firmy zlepšováním prostředí mezinárodního obchodu |
| Pravidelné jednání expertního týmu pro TTIP a obchodní politiku obecně za účelem diskuse se sociálními partnery, akademickou sférou a neziskovými organizacemi o postojích ČR pro jednání v rámci společné obchodní politiky EU. |
| Trvalé vyhodnocování proexportního přínosu jednání smíšených orgánů a jeho využití k případným následným korekcím jak teritoriálního, tak i oborového zaměření těchto komisí. |
3.3 | Vnitřní trhCíl: Odstraňování překážek na vnitřním trhu |
3.4 | Projekty ekonomické migraceCíl: Zajištění kvalifikované pracovní síly pro české firmy ze zahraničí v případě jejich nedostatku na českém trhu práce, zejména pro firmy s exportním zaměřením |
| Realizace stávajících migračních projektů, jejich průběžné vyhodnocení a úpravy v případě potřeby, reflexe aktuálních potřeb. |
3.5 | Investice pro export |
| Zajištění spolupráce CzechInvest a CzechTrade v oblasti podpory inovativních podniků a jejich exportní orientace. |