MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU
Exportní strategie ČR 2023-2033
Zvýšit internacionalizace českých firem
Služby
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Implementace nových služeb zaměřených na trvalé působení v teritoriu – odborné služby pro zakládání zastoupení, poboček, rozvoj služeb exportních inkubátorů, hledání strategických partnerů v teritoriu.
Kapitál
Deskriptory:
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
XIX.a finance a finanční trhy
Vnitřní proexportní ekosystém
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Vnější prostředí
Deskriptory:
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Informování exportérů o praktických nástrojích EU usnadňujících fungování na vnitřním trhu a přístup na trhy třetích zemí a o dohodách o volném obchodu EU.
Usilovat o zlepšení fungování vnitřního trhu prostřednictvím existujících nástrojů a skrze nová opatření na úrovni EU.
Zvýšit konkurenceschopnost a inovativnost českého exportu
Služby
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Kapitál
Deskriptory:
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Vnitřní proexportní ekosystém
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.b podnikatelská infrastruktura
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Nastavení procesu vyhledávání a předávání společností/klientů včetně využívání společného CRM systému pro předávání společností/ klientů.
Aktivní spolupráce, včetně modernizace komunikačních nástrojů, s podnikatelským prostředím skrze podnikatelské reprezentace i mimo ně pro identifikaci dílčího exportního potenciálu a nových komparativních výhod, spolupráce s inovačním ekosystémem i výzkumnými organizacemi.
Jednoduchá orientace ve službách vnitřního ekosystému díky přehledné sjednocené prezentaci nástrojů.
Zatraktivňovat podmínky pro příchod kvalifikovaných zahraničních pracovníků, včetně přípravy nových vládních programů reagujících na potřeby zaměstnavatelů a české ekonomiky.
Vnější prostředí
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Talent Attraction a možné nastavení systému spolupráce se zahraničními studenty a absolventy (nabídka proexportní spolupráce) a posílení exportu vzdělávacích služeb, práce s digitálními nomády.
Využití agentur a dalších institucí pro pravidelný sběr informací v regionech a pravidelná koordinace s podnikatelskými reprezentacemi.
Zvýšit diverzifikaci českého exportu
Služby
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.b podnikatelská infrastruktura
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Zajištění zkušeností českých firem ze zahraničních trhů, např. formou stáží či krátkodobého působení.
Adaptovat existující i budoucí marketingové nástroje ve prospěch rozšíření prezentace ke komplexní nabídce řešení v jednotlivých oborech/doménách.
Kapitál
Deskriptory:
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
XIX.a finance a finanční trhy
Vnitřní proexportní ekosystém
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.c služby pro podnikání
III.d zahraniční obchod a podpora exportu
Vnější prostředí
Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.d zahraniční obchod a podpora exportu