| Průmysl 4.0 (2017) |
4. | Nové požadavky na aplikovaný výzkum v ČR |
4.1 | Posílení financování aplikovaného výzkumu |
4.2 | Stanovení jasných priorit výzkumu a koordinační role státu |
4.3 | Rekonstrukce výzkumného prostoru aplikovaného výzkumu |
4.4 | Zvýšit celospolečenskou připravenost pro realizaci výzkumu orientovaného na Průmysl 4.0 |
4.5 | Zvyšování povědomí o optimálních způsobech využívání systému ochrany duševního vlastnictví |
5. | Bezpečnost systémů |
5.1 | Soustředění adekvátní pozornosti na řešení otázek globální bezpečnosti |
5.2 | Důsledné uplatňování a nasazování konceptů počítačové bezpečnosti |
5.3 | Podpora přístupům komplexní počítačové bezpečnosti, zejména v kritických infrastrukturách |
5.4 | Podpora ochraně energetických systémů a dalších zdrojů |
5.5 | Podpora ochraně energetických systémů a dalších zdrojů |
5.6 | Posílení role státu v otázkách bezpečnosti, informačního soukromí a ochrany IPR |
6. | Standardizace |
6.1 | Aktivní přístup k tvorbě norem |
6.2 | Relativně široké portfolio pracovníků Technických normalizačních komisí |
6.3 | Silnější zastoupení reprezentantů průmyslových podniků ve standardizačních procesech |
6.4 | Posílení subjektů ve využívání norem |
6.5 | Naučení mladé generace jak pracovat s normami |
7. | Právní a regulatorní aspekty |
7.1 | Národní strategické dokumenty |
7.2 | Nepřehlednost legislativy |
7.3 | Vztah veřejné správy s klíčovými hráči |
7.4 | Principy právotvorby |
7.5 | Bezpečnost a ochrana dat |
8. | Dopady na trh práce, kvalifikaci pracovní síly a sociální dopady |
8.1 | Pružnost trhu práce |
8.2 | Sociální smír |
8.3 | Další vzdělávání a rekvalifikace |
9. | Vzdělávání |
9.1 | Nedostatek technicky vzdělaných odborníků |
9.2 | Rychlé změny ve struktuře povolání a jejich obsahu |
9.3 | Nedostatek znalostí o Průmyslu 4.0 |
9.4 | Nedostatečný transfer technologií |
9.5 | Nedostatečné financování |
10. | Průmysl 4.0 a efektivita využívání zdrojů |
10.1 | Podpora vědy a výzkumu |
10.2 | Vzdělávání a lidské zdroje |
10.3 | Infrastruktura |
10.4 | Energetika a hospodaření se zdroji |
10.5 | Bezpečnost |
10.6 | Implementace |
11. | Investice podporující Průmysl 4.0 |
11.1 | Chybí definice národní finanční politiky v oblasti inovací |
11.2 | Chybí pověření určitého resortu zodpovědností za národní finanční politiku v oblasti |
11.3 | Prostředky do orientovaného výzkumu proudí nahodile |
11.4 | Chybí kritická masa infrastruktury a lidských zdrojů, alokovaná na aktuální výzvy orientovaného výzkumu |
11.5 | Státní správa potřebuje lépe definovat své výzkumné potřeby |
11.6 | Banky jsou často velmi konzervativní v investování do nových technologií |
11.7 | Investovat do výchovy mladých talentů a jejich příchodu ze zahraničí |
11.8 | Investovat do rekvalifikace pracovní síly |