..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
DATAPLÁN





Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Organizační struktura
zobrazit strukturu

Gesce
..archiv
Spolugesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument | |
2.2 | Vytváření vzdělávacích a osvětových materiálů | viz dokument » |
2.3 | Národní iniciativa Právo na dětství | viz dokument » |
2.4 | Realizace národní kampaně | viz dokument » |
3.2 | Podpora systémů a opatření | viz dokument » |
3.3 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
4.1 | Vznik a realizace plánu prevence diskriminace | viz dokument » |
4.2 | Rozvoj kompetencí pracovnic a pracovníků | viz dokument » |
4.3 | Podpora a rozvoj služeb a sociální práce | viz dokument » |
5.1 | Vytvoření systému informací o dostupných službách | viz dokument » |
5.2 | Definování a vytvoření sítě terénních a ambulantních sociálně-zdravotních služeb | viz dokument » |
5.3 | Legislativní úprava vycházející z Úmluvy o právech osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
5.4 | Podpora náhradní rodinné péče pro děti se zdravotním postižením | viz dokument » |
6.2 | Zajištění práva dítěte znát od narození své rodiče | viz dokument » |
6.3 | Podpora vzniku a činnosti služeb pro rozvoj rodičovských kompetencí | viz dokument » |
6.4 | Opatření na podporu pozitivního rodičovství | viz dokument » |
7.1 | Cílená pomoc a podpora mladým lidem při vstupu do samostatného života | viz dokument » |
7.2 | Posilování finanční gramotnosti a souvisejících kompetencí | viz dokument » |
7.3 | Specifikace opatření na podporu rodin, kde hrozí odejmutí dítěte z důvodu nouze | viz dokument » |
7.4 | Revize sociálních dávek v oblasti rodiny | viz dokument » |
8.1 | Podpora vzniku komunitních služeb | viz dokument » |
8.2 | Vytvoření sítě komplexních služeb | viz dokument » |
8.3 | Sjednocování podmínek činnosti služeb | viz dokument » |
8.4 | Vytvoření mechanismů krizového a podporovaného bydlení | viz dokument » |
8.5 | Revize sociálních dávek v oblasti bydlení | viz dokument » |
9.1 | Rozvoj a profesionalizace pěstounské péče | viz dokument » |
9.2 | Aktivní vyhledávání náhradních rodičů | viz dokument » |
9.3 | Rozvoj a specializace pěstounské péče | viz dokument » |
9.4 | Omezování počtu dětí z ČR umisťovaných do mezinárodní adopce | viz dokument » |
9.5 | Realizace opatření a legislativních úprav k zajištění práva dětí znát své rodiče | viz dokument » |
10.1 | Vytvoření systému služeb | viz dokument » |
10.2 | Transformace pobytových zařízení | viz dokument » |
10.3 | Ukotvení věkové hranice | viz dokument » |
11.1 | Optimalizace činnosti orgánů sociálně-právní ochrany | viz dokument » |
11.2 | Zpracování postupů a mechanismů ochrany práv dětí ve specifických situacích | viz dokument » |
11.3 | Zavedení speciálních přístupů a systémových opatření | viz dokument » |
11.4 | Zavedení mechanismů („gatekeeping“) | viz dokument » |
11.6 | Zavedení mechanismu nezávislého monitoringu implementace Úmluvy | viz dokument » |
12.1 | Legislativní úpravy vedoucí ke sjednocení systému | viz dokument » |
12.2 | Legislativní vymezení role obcí a krajů | viz dokument » |
12.3 | Posílení vertikální struktury orgánů sociálně-právní ochrany | viz dokument » |
12.4 | Posílení mechanismů spolupráce | viz dokument » |
13.2 | Provedení analýzy právního řádu | viz dokument » |
13.3 | Vytvoření a přijetí komplexní právní úpravy | viz dokument » |
14.1 | Stanovování priorit pro příslušný rok | viz dokument » |
14.3 | Zavedení systému sledování výdajů a vyhodnocování efektivity | viz dokument » |
14.4 | Zahrnutí problematiky ochrany práv dětí do nového programového období EU a EHP | viz dokument » |
15.1 | Vypracování ukazatelů pro sběr dat | viz dokument » |
15.2 | Vybudování jednotného informačního systému ochrany práv dětí | viz dokument » |
16.1 | Vytvoření a realizace systematických vzdělávacích programů | viz dokument » |
16.2 | Standardizace činnosti OSPOD a poskytovatelů služeb a zařízení | viz dokument » |
16.3 | Rozvoj systému supervizí | viz dokument » |
..archiv

MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
4.1 | K návrhům jiných resortů, které se týkají bydlení, musí být již v době jejich přípravy, nejpozději však před zasláním do mezirezortního připomínkového řízení vyžádáno vyjádření Ministerstva pro místní rozvoj. | viz dokument » |
2.1.1.1 | Zařadit realizaci metody MA21 do výzev OP Zaměstnanost (OP Z) | viz dokument » |
2.1.1.2 | Zajistit financování profesního vzdělávání realizátorů MA21 v územní veřejné správě (zejména koordinátorů a politiků zodpovědných za MA21) | viz dokument » |
2.1.1.3 | Zajistit financování síťové spolupráce realizátorů pro zvyšování kvality MA21 z OP Z | viz dokument » |
2.1.1.5 | Finančně zajistit pravidelné roční hodnocení kategorie „A“ a „B“ MA21 | viz dokument » |
4.1.1.1 | Zajistit aktivní účast zástupců / členů na činnosti Pracovní skupiny MA21 RVUR | viz dokument » |
10.1 | Pravidelná účast na setkáních Skupiny na vysoké úrovni při DG GROW EK Realizátor: MPO, MPSV |
viz dokument » |
10.2 | Aktivní účast zástupců veřejné správy na případných projektech EK Peer review Realizátor: MPO, MPSV |
viz dokument » |
12.1 | Zveřejnění mezinárodních dokumentů v českém jazyce na národním portálu CSRRealizátor: MPO, Rada kvality ČR, Úřad vlády ČR, MZV, MPSV, spolupráce sociálních partnerů | viz dokument » |
13.1 | Osvětové aktivity týkající se slaďování pracovního, soukromého a rodinného života zacílené mimo jiné na zaměstnavateleRealizátor: MPSV, Úřad vlády ČR, MV - sekce pro státní službu, Platforma zainteresovaných stran CSR a spolupráce sociálních partnerů | viz dokument » |
14.1 | Propagace konceptu Age Managementu, jeho využití jakožto nedílné součásti personálního řízení a společenské odpovědnosti firem a jakožto prostředku boje proti výskytu věkové diskriminaceRealizátor: MPSV ve spolupráci s Úřadem vlády ČR a spolupráce sociálních partnerů | viz dokument » |
14.2 | Plnění opatření Národního akčního plánu podpory rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2015 - 2020Realizátor: MLP, MPSV, Úřad vlády ČR a spolupráce sociálních partnerů | viz dokument » |
14.3 | Vytvoření a naplňování Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2016 - 2020Realizátor: MPSV, MLP, Úřad vlády ČR, Agentura pro sociální začleňování | viz dokument » |
15.1 | Správa a rozšiřování www.ceske-socialni-podnikani.cz a podpůrné PR aktivityRealizátor: MPSV | viz dokument » |
15.2 | Šíření informací o tématu sociálního podnikání v tiskuRealizátor: MPSV | viz dokument » |
18.1 | Příprava a schválení zákona o sociálním podnikáníRealizátor: Úřad vlády ČR, MPSV | viz dokument » |
20.1 | Výběr a popis příkladů dobré praxe v ČRRealizátor: MPSV | viz dokument » |
21.1 | Komunikace s partnery v zahraničí, členství ve skupině GECES Realizátor: MPSV, TESSEA |
viz dokument » |
22.1 | Finanční podpora pro start nových sociálně podnikatelských aktivitRealizátor: MPSV (neinvestiční podpora), MMR (investiční podpora) | viz dokument » |
22.2 | Podpora vzdělávací a poradenské struktury pro sociální podnikatele a zájemce o sociální podnikáníRealizátor: MPSV | viz dokument » |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Analyzovat možnosti zabezpečení pomoci občanům ze zemí EU, kteří se na území ČR octli v tíživé životní situaci v souvislosti s výkonem práce. | viz dokument » | |
Zajistit vzdělávání inspektorů práce o problematice obchodování s lidmi a způsobu identifikace pravděpodobných obětí. | viz dokument » | |
A) Identifikovat oblasti/sektory, ve kterých existuje potenciální riziko vzniku pracovního vykořisťování a ve kterých je výkon dané práce realizován prostřednictvím veřejných zakázek. | viz dokument » | |
C) Implementovat vypracovaná doporučení do příslušných interních aktů řízení upravujících proces realizace veřejných zakázek. | viz dokument » |
1.1.5 | Adaptabilita trhu práce | viz dokument » |
2.1.1 | Zvýšení kvality a vybavenosti veřejnými službami | viz dokument » |
2.1.2 | Rozvoj a zlepšování podmínek pro volnočasové aktivity obyvatel a pro využití kulturního potenciálu | viz dokument » |
2.1.3 | Podpora bydlení jako nástroje sociální soudržnosti | viz dokument » |
2.2.1 | Zajištění odpovídající kapacity infrastruktury veřejných služeb | viz dokument » |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
2.3.2 | Vytvářet podmínky pro vznik specializovaných poradenských a vzdělávacích služeb pro podporu a ochranu zdraví na pracovištích, zejména v malých a středních podnicích k zajištění trvalé péče o zdraví, pracovní prostředí a bezpečnost při práci | viz dokument » |
2.3.3 | Vydávat v souladu s mezinárodními dokumenty, zejména s úmluvami MOP a Evropskou sociální chartou, právní předpisy k zajištění realizace práva na bezpečné a zdravé pracovní prostředí a pracovní podmínky... | viz dokument » |
2.3.4 | Podporovat společné konzultace mezi zaměstnavateli a zaměstnanci, popř. tam, kde to je vhodné a potřebné, podporovat mechanizmus pro dobrovolné vyjednávání mezi organizacemi zaměstnavatelů a zaměstnanců... | viz dokument » |
2.4.1 | Předložit vládě ČR návrh Národního plánu proti sociálnímu vyloučení | viz dokument » |
2.4.2 | Vyhodnocovat a aktualizovat Národní akční plán zaměstnanosti | viz dokument » |
2.4.4 | Sociální programy k omezení podílu osob odkázaných na příjem sociálních dávek | viz dokument » |
3.4.6 | Podporovat vytváření sociálně preventivních programů zamezujících páchání násilí na dětech | viz dokument » |
6.1.2 | Zajistit racionální využívání stávajících finančních zdrojů tak, aby systém péče o duševně nemocné byl motivován k transformaci a zajištění regulérního financování nově zaváděných služeb | viz dokument » |
6.1.3 | V rámci systému zvyšování kvality péče vytvořit standardy diagnostických a terapeutických postupů se zohledněním lidských práv | viz dokument » |
6.1.7 | Začlenit nové přístupy a formy péče o duševně nemocné do pregraduálních, postgraduálních a kontinuálních systémů vzdělávání a dle potřeby vytvářet nové programy pro odpovídající poskytovatele péče | viz dokument » |
6.2.2 | Zlepšení a zvýšení efektivity psychiatrických služeb rozšířením sítě Krizových center, linek důvěry a psychiatrických oddělení nemocnic, vybudování sítě proti alkoholních poraden (AT) a zlepšení dostupnosti inovativních psychofarmak | viz dokument » |
6.2.3 | Snížení stigmatu psychicky nemocných a odstranění jejich diskriminace | viz dokument » |
9.3.3 | Rozvinout meziresortní spolupráci tak, aby všechna odvětví bránila sexuálnímu zneužívání dětí a aby pomáhala posilovat roli rodiny jako ochránce dětí před jejich sexuálním a obchodním zneužíváním | viz dokument » |
12.2.6 | Vytvořit dostatečnou síť ambulantních i lůžkových zařízení poskytujících bezplatně léčbu a poradenství osobám, které mají problémy s alkoholem, a jejich rodinám, včetně poradenských a krizových sociálních služeb | viz dokument » |
13.2.4 | Příprava zákonné úpravy „ucelené“ rehabilitace osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
13.6.2 | Zpracovat Národní program bezpečnosti a ochrany zdraví při práci | viz dokument » |
13.6.5 | Oslovit podniky - nositele ocenění Bezpečný podnik a podniky, které jsou žadateli a nositeli Národní ceny ČR za jakost. Využít jejich zkušeností především z hlediska managementu a pozitivního ovlivnění zaměstnanců i pro program podpory zdraví... | viz dokument » |
1.2 | Připravit a předložit k projednání návrh na ratifikaci Opčního protokolu k Úmluvě o právech osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
6.1 | Připravit a uskutečnit vhodnou propagační kampaň na podporu vzniku a rozvoje sociálních podniků s využitím odborné podpory Tematické sítě pro rozvoj sociální ekonomiky | viz dokument » |
6.2 | Využít evaluací globálních grantů MPSV zaměřených na podporu sociálního podnikání pro zpracování návrhu podpory a infrastruktury pro rozvoj sociálního podnikání jako příležitosti a cesty k plnohodnotnému pracovnímu uplatnění osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
6.3 | Navrhnout optimální podobu a strukturu sítě poradenství a podpory pro vznik a rozvoj sociálních podniků | viz dokument » |
6.4 | Vyhodnotit výsledky individuálního projektu zaměřeného na proces transformace pobytových zařízení sociálních služeb a tyto výsledky implementovat do praxe poskytování sociálních služeb v České republice | viz dokument » |
6.5 | Na základě výsledků komplexní analýzy v oblasti sociálních služeb přijmout legislativní a jiná opatření směřující ke stabilitě a udržitelnému rozvoji sociálních služeb | viz dokument » |
6.6 | V rámci dotačního řízení podporovat takové sociální služby pro osoby se zdravotním postižením, které jim umožní setrvat v domácím prostředí, coby prevence proti jejich umísťování v rezidenčních zařízeních | viz dokument » |
7.1 | V úzké spolupráci resortů (Ministerstvo zdravotnictví, Ministerstvo zemědělství, Ministerstvo průmyslu a obchodu), vybraných zástupců cvičitelů a organizací osob se zdravotním postižením... | viz dokument » |
8.1 | V oblasti sociálně-právní ochrany dětí podporovat činnosti směřující ke zvýšení zájmu žadatelů o svěření dítěte se zdravotním postižením do pěstounské péče, včetně žadatelů se zdravotním postižením... | viz dokument » |
8.2 | V rámci systému pomoci obětem domácího násilí věnovat zvýšenou pozornost rovněž osobám se zdravotním postižením | viz dokument » |
11.2 | Rozvíjet oblast sociální a pracovní rehabilitace osob se zdravotním postižením a vytvářet legislativní i věcné podmínky pro její lepší součinnost a koordinaci s ostatními oblastmi komplexní rehabilitace | viz dokument » |
12.1 | Analyzovat možnosti zefektivnění systému povinného podílu zaměstnávání osob se zdravotním postižením... | viz dokument » |
12.2 | Analyzovat situaci osob se zdravotním postižením – domácích zaměstnanců se zaměřením na efektivitu vynakládaných finančních prostředků ze státního rozpočtu... | viz dokument » |
12.4 | Na základě analýzy stávající úpravy podmínek poskytování příspěvku na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením navrhnout opatření pro možnosti zefektivnění tohoto nástroje | viz dokument » |
12.5 | Předložit věcné hodnocení výstupů z projektu “Zvýšení efektivnosti systému podpory zaměstnávání osob se zdravotním postižením” | viz dokument » |
12.6 | Předložit návrh koncepčního řešení systému podpory zaměstnávání osob se zdravotním postižením na základě výsledků a vyhodnocení projektu “Zvýšení efektivnosti systému podpory zaměstnávání osob se zdravotním postižením“ | viz dokument » |
12.7 | Zajistit realizaci systémových opatření na jednotlivých stupních řízení, včetně případných legislativních úprav | viz dokument » |
12.8 | Odstranit nerovnoprávné postavení osob se zdravotním postižením v odměňování minimální mzdou | viz dokument » |
12.9 | Jednou ročně předkládat výsledky kontrolní činnosti úřadů práce v oblasti zaměstnávání osob se zdravotním postižením, zejména pokud se týká zákazu diskriminace z důvodu zdravotního stavu | viz dokument » |
12.10 | Zabezpečit podmínky propojení systému vzdělávání a zaměstnanosti, který zvýší možnost (šanci) mladých lidí se zdravotním postižením plynule přejít ze školy do zaměstnání | viz dokument » |
12.11 | Na základě analýzy využívání pracovní rehabilitace a podle potřeby praxe legislativně a organizačně upravit a ekonomicky zajistit systém pracovní rehabilitace určený pro osoby se zdravotním postižením... | viz dokument » |
12.14 | Věnovat zvýšenou pozornost ze strany úřadů práce uchazečům o zaměstnání se zdravotním postižením, kterým byl v důsledku se změnami definice invalidity snížen stupeň invalidity nebo odebrán invalidní důchod | viz dokument » |
13.1 | Vyhodnotit dopad klasifikace zdravotních postižení upravených vyhláškou č. 359/2009 Sb., o posuzování invalidity, v případě potřeby navrhnout její úpravy | viz dokument » |
13.2 | Analyzovat možnosti využití klasifikace ICF pro dávkové systémy sociální ochrany | viz dokument » |
13.3 | Navrhnout věcné řešení zákonné úpravy těch oblastí, které v současné době řeší prostřednictvím dávek sociální péče vyhláška MPSV ČR č. 182/1991 Sb... | viz dokument » |
1.1.2 | Stanovit požadovanou úroveň znalostí českého jazyka podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky, která bude nutnou podmínkou pro udělení trvalého pobytu (statutu dlouhodobě pobývajícího rezidenta) | viz dokument » |
1.1.6 | Navrhnout způsob financování výuky českého jazyka cizinců | viz dokument » |
1.1.8 | Navrhnout výši státního příspěvku vzdělávacím institucím na kurzy českého jazyka pro cizince a na složení předepsané zkoušky z českého jazyka a finanční podíl cizince na úhradě kurzů a zkoušky z českého jazyka | viz dokument » |
2.1.1 | V souladu s principem přibývání práv v návaznosti na délku přítomnosti na českém trhu práce navrhnout způsob prodlužování platnosti povolení k zaměstnání v závislosti na délce platnosti předchozích povolení k zaměstnání | viz dokument » |
2.1.2 | Navrhnout systém tvorby a pravidelné aktualizace seznamů dlouhodobě neobsaditelných míst/profesí, ve kterých je dlouhodobý nedostatek českých zájemců o zaměstnání s cílem urychlit a zjednodušit zaměstnávání cizinců | viz dokument » |
2.1.3 | Analyzovat možnosti zjednodušení právní úpravy udělování povolení k získávání zaměstnanců ze zahraničí, případně povolení k zaměstnání cizince | viz dokument » |
2.1.5 | Využívat pro účely integrace cizinců Evropskou strategii zaměstnanosti a Evropský proces sociálního začleňování, které jsou kryty Evropským sociálním fondem, včetně zkušeností z iniciativy Společenství EQUAL | viz dokument » |
2.1.6 | Zvyšovat informovanost zaměstnavatelů o podmínkách zaměstnávání různých kategorií cizinců a zvyšovat informovanost cizinců o procedurách legálního zaměstnávání | viz dokument » |
3.1.1 | Zpracovat koncepci úvodních kurzů, včetně stanovení cílové skupiny a způsobu ověření získaných znalostí, se zřetelem na propojení těchto kurzů s metodikou kurzů českého jazyka pro cizince | viz dokument » |
3.1.2 | Zajišťovat zpracovávání či aktualizaci publikací poskytujících cizincům informace spadající do gesce jednotlivých ministerstev a vhodnými způsoby, včetně elektronického, je distribuovat mezi cílovou skupinu cizinců a poskytovatele služeb cizincům | viz dokument » |
3.1.3 | Průběžně zajišťovat překlady informačních publikací pro cizince, vydaných v rámci své působnosti (viz předchozí bod), zejména do anglického, ruského, ukrajinského a vietnamského jazyka | viz dokument » |
4.1.1 | Prohlubovat dovednost interkulturní komunikace vybraných pracovníků státní správy, kteří přicházejí do kontaktu s cizinci | viz dokument » |
5.1.1 | Posoudit vhodnost a možnosti poskytování dotací jednotlivými resorty obcím a krajům na výkon samostatné působnosti v oblasti realizace projektů na integraci cizinců | viz dokument » |
5.1.3 | Pokračovat ve spolupráci s jednotlivými kraji, zejména poskytovat krajům aktuální informace o problematice integrace cizinců a využívat jejich podněty k dalšímu rozvoji Koncepce integrace cizinců | viz dokument » |
5.1.4 | V rámci své gesce umožnit předkládání projektů na výzkum či šetření zaměřené na problematiku integrace cizinců s cílem upřesnit informace o postavení cizinců vztahující se k příslušnému resortu | viz dokument » |
5.1.5 | Zohledňovat cílená specifická opatření (tj. znalost českého jazyka, ekonomická soběstačnost, orientace cizince ve společnosti a vztahy cizince s členy majoritní společnosti) stanovená Koncepcí integrace cizinců... | viz dokument » |
5.1.6 | Uplatňovat tzv. integrační mainstreaming, tzn. při vytváření resortních politik, právních předpisů a při přijímání opatření v oblasti své působnosti brát v úvahu jejich dopad na oblast integrace cizinců | viz dokument » |
5.1.7 | Při zadávání projektů vědy a výzkumu v oblasti integrace cizinců klást důraz na analýzu problematiky z genderového hlediska | viz dokument » |
2.2.6 | Připravit samostatný platový systém odměňování pedagogických pracovníků, v němž bude propojen základní platový postup s kariérním systémem tak, aby kromě pozvolnějšího růstu platů byla lépe ohodnocena kvalitnější práce učitelů... | viz dokument » |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument | |
5.3.1.1 | Nejrůznějšími formami podporovat v případě zájmu mužů jejich větší zapojení do péče o dítě od narození. | viz dokument » |
5.3.2.1 | Vypracovat návrh mediální kampaně k podpoře angažovanosti mužů v bezprostřední péči o rodinu. | viz dokument » |
5.5.1.1 | Podporovat osvětu a přípravu na stáří s cílem sblížení generací v rodině v zájmu její mezigenerační solidarity v zájmu její integrace. | viz dokument » |
5.5.1.2 | Iniciovat jednání o možném zavedení pilotního programu týkajícího se vzájemného sblížení dětí a mládeže se seniory bez rodinného zázemí. | viz dokument » |
6.1.1.1 | Vypracovat výzkumnou analýzu týkající se pronatalitních opatření a jejich vlivu na reprodukční chování mladých lidí. | viz dokument » |
6.1.1.2 | Podporovat opatření ke snížení nezaměstnanosti mladých lidí, zejména absolventů škol. | viz dokument » |
6.1.2.1 | Vypracovat věcný návrh efektivnější finanční podpory mateřství a rodičovství v systému sociálního zabezpečení. | viz dokument » |
6.1.2.2 | Analyzovat a hodnotit pohyb nákladů v rodinných účtech na školní i mimoškolní vzdělávání dětí a mládeže a na vysokoškolské studium. | viz dokument » |
6.1.2.3 | Navrhnout způsoby finanční podpory pro rodiny s podprůměrnými příjmy, které usilují o vzdělávání svých dětí, například podporou stipendií či grantů pro vysokoškoláky, včetně analýzy jejich dopadu na státní rozpočet. | viz dokument » |
6.1.2.4 | V rámci systému státní sociální podpory posoudit konstrukci přídavku na dítě. | viz dokument » |
6.1.4.1 | Iniciovat dialog s příslušnými subjekty ve veřejném i soukromém sektoru za účelem zvýhodňování rodin s dětmi formou slev. Zvážit zavedení systému tzv. rodinných karet, které rodiny opravňují k nárokování rodinných slev ve veřejných i soukromých institucích. | viz dokument » |
6.3.1.1 | Podporovat zaměstnanost a zaměstnatelnost osob v předdůchodovém věku i seniorů. | viz dokument » |
6.3.2.2 | Podporovat nestátní neziskové subjekty zaměřené na zkvalitňování života seniorů. | viz dokument » |
6.3.3.1 | V rámci reformy důchodového systému zohledňovat péči o rodinné příslušníky. | viz dokument » |
7.1.1.1 | Rozvíjet spolupráci státu a nestátních neziskových organizací v oblasti podpory služeb pro rodiny. | viz dokument » |
7.1.1.2 | V rámci dotačních řízení podporovat poskytovatele služeb pro rodiny včetně služeb zaměřených na volnočasové aktivity pro rodiče s dětmi. | viz dokument » |
7.1.1.3 | Mapovat existenci, dostupnost a kvalitu služeb pro rodiny v jednotlivých regionech, včetně údajů o poptávce po jednotlivých typech služeb. | viz dokument » |
7.1.1.4 | Vypracovat komplexní koncepci rozvoje služeb pro rodiny. | viz dokument » |
11.1.1.1 | Vypracovat studii mapující potřeby vícedětných rodin a jejich životní podmínky. Studie by měla vyústit v návrhy efektivní podpory těchto rodin, včetně analýzy jejich dopadu na státní rozpočet. | viz dokument » |
11.1.2.1 | V návaznosti na studii uvedenou v opatření 11.1.1. zvážit a navrhnout vhodné formy podpory vícedětných rodin (například mimoškolní aktivity formou zpětné úhrady služeb, příspěvek na hlídání, daňové zvýhodnění). | viz dokument » |
11.2.1.2 | Zpracovat studii mapující potřeby neúplných rodin a jejich životní podmínky. Studie by měla vyústit v návrhy efektivní a diferencované podpory těchto rodin, včetně analýzy jejich dopadu na státní rozpočet. | viz dokument » |
11.2.2.1 | Podporovat rozvoj finančně a místně dostupných služeb (hlídání dětí, pomoc v domácnosti a s péčí o dítě) napomáhajících fungování neúplných rodin. | viz dokument » |
11.2.3.1 | Přijmout opatření k využívání institutu střídavé výchovy v případě, že to není proti zájmu dítě a v případě stabilních porozvodových vztahů. | viz dokument » |
11.2.3.2 | Navrhnout úpravu rodinné mediace a možností jejího využití z hlediska uzavírání dohod rodičů o realizaci styku s dítětem, včetně možností finanční dostupnosti. | viz dokument » |
11.2.4.1 | Podporovat opatření týkající se prevence zneužívání sociálních dávek tzv. účelově nesezdanými soužitími. | viz dokument » |
11.3.1.1 | Zlepšovat podmínky pro osoby pečující o zdravotně postižené členy rodiny | viz dokument » |
11.3.1.2 | Proškolovat zaměstnavatele a personalisty/personalisty k tomu, aby brali ohled na potřeby osob zdravotně postižených a osob pečujících o zdravotně postiženého člena rodiny a nevystavovali je diskriminaci při přijímání do zaměstnání. | viz dokument » |
11.3.1.3 | Vypracovat odbornou studii ohledně dostupnosti odlehčovacích, asistenčních služeb, center denních služeb a rané péče a dalších služeb podobného charakteru. | viz dokument » |
11.3.2.1 | Podporovat domácí péči o osobu zdravotně postiženou. | viz dokument » |
11.3.3.1 | V rámci dotačních řízení podporovat neziskové organizace, které poskytují asistenční a odlehčovací služby, nebo které se věnují jiné podpoře rodin se zdravotně postiženým nebo dlouhodobě vážně nemocným členem (pečovatelská služba, home care, hospice, respitní péče). | viz dokument » |
11.3.3.2 | Zmapovat existenci společenských a fyzických překážek, které brání zdravotně postiženým a jejich rodinám v aktivní účasti na životě společnosti. | viz dokument » |
11.3.4.1 | Navrhnout opatření k účinné prevenci domácího násilí páchaného na osobách zdravotně postižených s ohledem na zvýšené riziko sociální izolace těchto osob. | viz dokument » |
11.4.1.1 | Za účelem umožnění dítěti vyrůstat ve vlastní rodině vypracovat metodiku provádění sanace rodiny v rámci činnosti orgánů sociálně-právní ochrany dětí a metodiku spolupráce orgánů sociálně-právní ochrany dětí se zařízeními pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a dalšími subjekty při jejím uskutečňování. | viz dokument » |
11.4.1.2 | V rámci dotačních programů podporovat nestátní subjekty zaměřené na sanaci původní rodiny. | viz dokument » |
11.4.1.3 | Rozvíjet systém povinného vzdělávání pracovníků a pracovnic orgánů sociálněprávní ochrany dětí v oblasti sanace rodiny. | viz dokument » |
11.4.1.4 | Podporovat rozšiřování sítě zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. | viz dokument » |
11.4.1.5 | Zajistit vypracování komparativní studie mapující legislativní a nelegislativní opatření a institucionální zajištění péče o opuštěné a ohrožené děti v evropských zemích. Výstupem studie by bylo zhodnocení efektivnosti daných vybraných systémů péče o ohrožené a opuštěné děti a doporučení vhodná pro aplikaci v ČR. | viz dokument » |
11.4.2.1 | Vypracovat koncepci pěstounské péče, která vymezí priority, určí principy jejího dalšího směřování a navrhne komplexní systém opatření státu v této oblasti. | viz dokument » |
11.4.2.2 | Vypracovat metodický postup výběru a přípravy vhodných žadatelů o pěstounskou péči. | viz dokument » |
11.4.2.3 | Navrhnout opatření k zvýšení informovanosti veřejnosti o problematice pěstounské péče. | viz dokument » |
11.4.2.4 | Navrhnout opatření ke zvýšení počtu potenciálních pěstounů. | viz dokument » |
11.4.2.5 | Rozvíjet profesionální pěstounskou péči, včetně zabezpečení vzdělávání a supervizí pěstounů a dotační podpory subjektům poskytujícím odborné poradenství pro pěstouny. | viz dokument » |
11.4.2.6 | Za účelem adekvátního ohodnocení pěstounské péče navrhnout způsob finančního zabezpečení pěstounů. | viz dokument » |
11.5.1.1 | Zajišťovat podporu a pomoc romským rodičům s péčí, vedením a výchovou dětí za spolupráce státu i nestátních neziskových organizací s důrazem na rozvoj terénní sociální práce v romských rodinách. | viz dokument » |
11.5.1.3 | V rámci dotačních programů podporovat služby pro romské rodiny a vzdělávání romských dětí. | viz dokument » |
11.5.1.4 | Popularizovat úspěšné romské rodiny a jednotlivce. | viz dokument » |
11.5.2.3 | Za účelem seznámení učitelů/učitelek, lékařů/lékařek, sociálních pracovnic/pracovníků a ostatních relevantních aktérů se znalostmi o specifikách romské rodiny iniciovat vznik pilotního programu vzdělávání ve vztahu k jejich profesi. | viz dokument » |
11.6.1.1 | Zachovat a rozvíjet dotační podporu integrace cizinců/cizinek poskytovanou nestátním neziskovým organizacím, zvláště zaměřenou na jejich rodinné soužití. | viz dokument » |
11.6.1.2 | Podporovat účast matek a otců na jazykových, integračních nebo rekvalifikačních kurzech se zajištěním péče o děti v průběhu konání kurzů. | viz dokument » |
11.6.1.4 | Vypracovat analýzu životních podmínek rodin přistěhovalců, včetně definování případných legislativních deficitů slučování rodin a návrhnout možná opatření ke zlepšení jejich situace, včetně analýzy jejich dopadu na státní rozpočet. | viz dokument » |
12.1.1.1 | Iniciovat vznik orgánu, který by byl zodpovědný za koordinaci rodinné politiky ve svém regionu na úrovni krajů a obcí. Tímto orgánem by měl být výbor zastupitelstva. | viz dokument » |
12.1.1.2 | Pro potřeby krajů vytvořit na ústřední úrovni dokument vycházející z Národní koncepce rodinné politiky, který by byl metodickým doporučením při provádění regionální rodinné politiky a který by krajům sloužil jako podkladový materiál při zpracování regionální koncepce rodinné politiky. | viz dokument » |
13.1.1.1 | Navrhnout vládě konkrétní administrativní rámec a strategii efektivní spolupráce MPSV s dalšími resorty a se subjekty občanského sektoru a trhu, včetně médií, při koncipování a realizaci rodinné politiky. | viz dokument » |
13.1.1.2 | Za participace zástupců státní správy, neziskového sektoru, vědecké i laické veřejnosti uspořádat každoročně konferenci věnovanou rodinné politice a jejím specifickým aktuálním problémům. Tato konference vyústí v konkrétní doporučení týkající se diskutovaných problémů a v návazné tématické zasedání vlády. | viz dokument » |
13.1.1.3 | Postavení rodiny a možnosti její podpory v kontextu proměn české společnosti bude definováno jako prioritní cíl výzkumu ve všech nově připravovaných programových dokumentech soustavy státní podpory, výzkumu a vývoje (Dlouhodobé základní směry výzkumu, resortní plány výzkumu, zadávání výzkumu pro potřeby státu). | viz dokument » |
13.1.1.4 | Podporovat a veřejně oceňovat subjekty vykonávající činnost a realizující opatření k podpoře rodiny a rodičovství. | viz dokument » |
13.1.1.5 | Podporovat informovanost veřejnosti o problematice rodinné politiky. Různými formami informovat veřejnost o nástrojích a opatřeních, která k podpoře rodiny realizuje stát, kraje a obce, jakož i další subjekty veřejného a soukromého sektoru. | viz dokument » |
13.1.1.6 | Navrhnout systém efektivního financování realizace opatření rodinné politiky na ústřední úrovni, jakož i na úrovni krajů a obcí (na ústřední, regionální a lokální úrovni) včetně analýzy dopadu na státní rozpočet. | viz dokument » |
6.1 | Sladění rodinného života a pracovní kariéry | viz dokument » |
6.2 | Rozvoj trhu práce | viz dokument » |
6.4 | Zavedení jednotného výplatního místa | viz dokument » |
6.6 | Implementace a rozvoj systému celoživotního vzdělávání | viz dokument » |
3.1.1 | Definovat povinnost plánovat rozvoj sociálních služeb pro obce s rozšířenou působností ve svém správním obvodě | viz dokument » |
3.2.1 | Podpora vzniku, rozšíření a inovací sociálních služeb v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
3.2.3 | Propojit plánování rozvoje sociálních služeb a jejich financování, vytvoření metodiky k tomuto procesu | viz dokument » |
3.2.4 | Revidovat stávající definice sociálních služeb - raná péče, podpora samostatného bydlení, domy na půl cesty, azylové domy v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozd. předpisů, ve vztahu k potřebám obyvatel sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
3.3.1 | Zohlednit specifické podmínky sociálně vyloučených lokalit v metodice stanovení počtu pracovních míst OSPOD a kurátorů pro mládež | viz dokument » |
3.4.2 | Zavést metodu „case management“ jako základ přímé práce se sociálně vyloučenými klienty na multidisciplinární úrovni, která je zákonem vyžadována | viz dokument » |
3.4.3 | Zřídit koordinační tým služeb subjektů pracujících s lidmi v SVL. Vytvořit jeho prováděcí metodiku | viz dokument » |
3.4.4 | Zavést specifické požadavky pro práci OSPOD v souvislosti se sociálně vyloučenými lokalitami | viz dokument » |
3.5.1 | Aktivizačně působit na rodinu, jejíž dítě je umístěné v zařízení ústavní výchovy | viz dokument » |
3.5.2 | Legislativně zamezit nařízení ústavní péče nad dítětem z ekonomických či bytových důvodů | viz dokument » |
3.5.4 | Stanovení povinnosti rodičům ohroženého dítěte využívat sociální či jiné podpůrné služby | viz dokument » |
3.5.5 | Vytvořit metodiku depistáže dětí předškolního věku, jejichž školní úspěšnost je ohrožena sociálním vyloučením a zajistit předškolní vzdělávání pro určené děti | viz dokument » |
3.6.1 | Zavést předmět „Specifika práce v sociálně vyloučených lokalitách“ do agendy metodického vedení pracovníků OSPOD | viz dokument » |
3.7.1 | Zavedení pozice zdravotně-sociálního pomocníka v rámci terénních programů | viz dokument » |
4.2.6 | Novelizace zákona 108/2006 Sb. o sociálních službách tak, aby bylo možné ranou péči poskytovat dětem ze sociálně vyloučeného prostředí | viz dokument » |
4.5.1 | Vybudování systému a metodiky včasné identifikace ohrožení dítěte a případové spolupráce všech zainteresovaných subjektů orientovaného na prevenci ohrožení dítěte a prevenci zařazení dítěte do ústavní či ochranné výchovy | viz dokument » |
5.1.1 | Efektivní využití dávkových systémů při aktivizaci obyvatel k zaměstnanosti a při podpoře bydlení | viz dokument » |
5.2.1 | Zavádění zónového zprostředkování práce | viz dokument » |
5.2.2 | Vypracovat společnou metodiku pro zavedení systému prostupného zaměstnávání | viz dokument » |
5.2.3 | Posílení spolupráce s poskytovateli sociálních služeb při tvorbě individuálních akčních plánů | viz dokument » |
5.2.4 | Zavádění nástrojů flexibilního zaměstnávání a odměňování | viz dokument » |
5.2.5 | Metodická podpora zavádění lokálních sítí zaměstnanosti v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
6.1.1 | Metodika komunitní práce | viz dokument » |
6.2.1 | Úvěry na sociální ekonomiku a postup pro přidělování těchto úvěrů | viz dokument » |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.1.1 | Podpora sociálního podnikání ve prospěch obtížně zaměstnatelných obyvatel sociálně vyloučených romských lokalit | viz dokument » |
3.2.1 | Reforma veřejných služeb zaměstnanosti ve prospěch znevýhodněných romských uchazečů o zaměstnání | viz dokument » |
3.2.3 | Tvorba a implementace strategie k rozvoji lokálního trhu práce ve vyloučených romských lokalitách | viz dokument » |
3.2.4 | Boj proti nelegálnímu zaměstnávání | viz dokument » |
3.3.1 | Prosazování principu diverzity v českém podnikatelském prostředí a ve veřejné správě | viz dokument » |
4.1.1 | Budování finanční gramotnosti u obyvatel sociálně vyloučených romských lokalit | viz dokument » |
6.1.1 | Budování kapacity poskytovatelů sociálních služeb v sociálně vyloučených romských lokalitách | viz dokument » |
6.3.1 | Důsledné zavádění principů dobré správy do systému plošné záchranné sociální sítě | viz dokument » |
D.2 | Zvýšení dostupnosti bydlení pro cílovou skupinu | viz dokument » |
D.2.3 | Analýza stávajícího legislativního prostředí v oblasti péče o sociálně ohrožené skupiny obyvatel s vyšším prahem dostupnosti kvalitního bydlení a návrh jeho úpravy s cílem zvýšení dostupnosti podpory bydlení v této oblasti (především pro neziskové organizace), která bude předložena vládě. | viz dokument » |
D.2.4 | V návrhu komplexního řešení sociálního bydlení předložit metodiku funkčního modelu sociální práce na obecních úřadech a v zařízeních vybraných sociálních služeb se zaměřením na osoby ohrožené ztrátor bydlení a osoby bez domova. | viz dokument » |
D.2.5 | Analýza a případná revize sociálních dávek v oblasti bydlení, analýza možného převodu finančních prostředků určených na příspěvek a doplatek na bydlení spolu se zakotvením komplexní kompetence obcí v otázkách bydlení, která bude předložena vládě. | viz dokument » |
D.2.6 | a) Návrh legislativní úpravy "osob v bytové nouzi". b) Návrh komplexního řešení sociálního bydlení s využitím institutu tzv. bytové nouze. Bytovou nouzi je nutno definovat prostřednictvím sociální situace, resp. událostí, ve které se oprávněné osoby nacházejí, a to ve spojení s neuspokojenou bytovou potřebou. c) S ohledem na návrh konkrétních opatření (nástrojů) k řešení sociálního bydlení zvážit legislativní úpravu institutu osoby v bytové nouzi jako kriteria, které stanoví, kdy se fyzická osoba nachází v bytové nouzi proto, že nemá možnost užívat žádné obydlí, nebo užívá nevhodné obydlí nebo je ohrožena jeho ztrátou a má právo na pomoc zakotvenou ve zvláštních předpisech. | viz dokument » |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
3.3 | Zkvalitňování vzdělávání a přípravy lidských zdrojů v cestovním ruchu, podpora výzkumu, vývoje a inovací v cestovním ruchu | viz dokument » |
2.4.1 | Rozvíjení spolupráce veřejného a soukromého sektoru při rekvalifikačních programech, cílených na profesní potřeby nových pracovních míst | viz dokument » |
2.4.2 | Podpora projektů pro koordinaci vzdělávacích, rekvalifikačních a motivačních programů s tvorbou pracovních míst | viz dokument » |
2.4.4 | Podpora vytvoření a provozování národního informačního systému o nabídce pracovních míst a o možnostech získávání a rozšiřování rekvalifikace | viz dokument » |
3.1.1 | Podpůrné a motivační programy pro stabilizaci kvalifikovaných pracovních sil v rozvojově nosných oborech | viz dokument » |
3.3.1 | Řešení problémů dlouhodobé nezaměstnanosti osob obtížně umístitelných na trhu práce a eliminace projevů diskriminace při vstupu či návratu na trh práce | viz dokument » |
3.3.2 | Podpora sociální integrace v regionech, zejména integrace sociálních a etnických skupin s různým stupněm kulturní a životní úrovně | viz dokument » |
3.3.3 | Zkvalitnění a rozvoj nových forem sociálních a zdravotních služeb, rozvoj nových forem sociálních služeb rodinám s dětmi, občanům s postižením a seniorům | viz dokument » |
3.3.4 | Podpora komplexní péče o seniory včetně péče hospicové | viz dokument » |
8.1.2 | Podpora aktivit a rozvíjení technologií vedoucích ke zvyšování ekonomické výkonnosti subjektů působících v hospodářsky slabých regionech | viz dokument » |
8.2.1 | Podpora vzdělávání, zvyšování kvalifikace, rekvalifikace a obnova a rozvoj klíčových dovedností uchazečů o zaměstnání s přednostní orientací na dlouhodobě nezaměstnané | viz dokument » |
8.2.2 | Čelení růstu počtu dlouhodobě nezaměstnaných zvýšením adresnosti a efektivnosti nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti | viz dokument » |
8.2.3 | Umísťování osob ohrožených sociální exkluzí na trh práce, vyrovnávání příležitostí v jejich přístupu ke vzdělání a zaměstnání | viz dokument » |
8.2.4 | Programy podpory tvorby nových pracovních míst pro dlouhodobě nezaměstnané a osoby ohrožené sociální exkluzí | viz dokument » |
8.2.5 | Budování středisek motivace, pracovní rehabilitace a umísťování sociálně ohrožených osob | viz dokument » |
8.2.6 | Preventivní, motivační a aktivizační programy pro odstraňování diskriminace a pracovní uplatnění etnických menšin na trhu práce | viz dokument » |
8.2.7 | Příspěvky na tvorbu společensky účelných pracovních míst | viz dokument » |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
MPSV | Instituce odpovídá za celý dokument |
Spolugesce
J. | Ústavní a ochranná výchova a preventivně výchovná péče | viz dokument » |
K. | Další vzdělávání | viz dokument » |
..archiv

4.4 | Restrukturalizace lůžkové péče | viz dokument » |
5.1 | Předškolní výchova | viz dokument » |
5.3 | Vysoké školství | viz dokument » |
5.4 | Změny obsahu vzdělávání | viz dokument » |
6.5 | Chytrá politika migrace | viz dokument » |
8.1 | Zlepšování podnikatelského prostředí | viz dokument » |
8.2 | Služby pro rozvoj podnikání | viz dokument » |
D.2 | Zvýšení dostupnosti bydlení pro cílovou skupinu | viz dokument » |
D.2.3 | Analýza stávajícího legislativního prostředí v oblasti péče o sociálně ohrožené skupiny obyvatel s vyšším prahem dostupnosti kvalitního bydlení a návrh jeho úpravy s cílem zvýšení dostupnosti podpory bydlení v této oblasti (především pro neziskové organizace), která bude předložena vládě. | viz dokument » |
D.2.4 | V návrhu komplexního řešení sociálního bydlení předložit metodiku funkčního modelu sociální práce na obecních úřadech a v zařízeních vybraných sociálních služeb se zaměřením na osoby ohrožené ztrátor bydlení a osoby bez domova. | viz dokument » |
D.2.5 | Analýza a případná revize sociálních dávek v oblasti bydlení, analýza možného převodu finančních prostředků určených na příspěvek a doplatek na bydlení spolu se zakotvením komplexní kompetence obcí v otázkách bydlení, která bude předložena vládě. | viz dokument » |
D.2.6 | a) Návrh legislativní úpravy "osob v bytové nouzi". b) Návrh komplexního řešení sociálního bydlení s využitím institutu tzv. bytové nouze. Bytovou nouzi je nutno definovat prostřednictvím sociální situace, resp. událostí, ve které se oprávněné osoby nacházejí, a to ve spojení s neuspokojenou bytovou potřebou. c) S ohledem na návrh konkrétních opatření (nástrojů) k řešení sociálního bydlení zvážit legislativní úpravu institutu osoby v bytové nouzi jako kriteria, které stanoví, kdy se fyzická osoba nachází v bytové nouzi proto, že nemá možnost užívat žádné obydlí, nebo užívá nevhodné obydlí nebo je ohrožena jeho ztrátou a má právo na pomoc zakotvenou ve zvláštních předpisech. | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu v součinnosti se samosprávou a profesními sdruženími cestovních kanceláří a agentur, hotelů a restaurací apod. | viz dokument » |
3.3.3 | Systém celoživotního vzdělávání zaměstnanců a zaměstnavatelů v cestovním ruchu (zpřístupnění poradenských a vzdělávacích služeb, nabídka nových forem informačních technologií, rozšíření zprostředkování vzděl. e-learningovou formou ... | viz dokument » |
Spolupráce
2.3 | Rozvoj lidských zdrojů v cestovním ruchu | viz dokument » |
3.4 | Komplexní právní úprava dítěte být slyšeno | viz dokument » |
10.4 | Specializace péče, snižování maximálních kapacit, omezení doby ústavní péče | viz dokument » |
11.5 | Zvyšování kvalifikace soudců a soudkyň v tématech týkající se ochrany práv dětí. | viz dokument » |
14.2 | Změna struktury financování | viz dokument » |
..archiv

1.1 | V rámci koordinační role MMR v oblasti bydlení prosazovat komplexní a finančně udržitelné řešení sociálního bydlení (včetně seniorů). | viz dokument » |
1.4 | Analýza možnosti podpory realitního zprostředkování bytu pro sociálně vyloučené domácnosti na volném trhu s byty. | viz dokument » |
2.1.1.4 | Připravit analýzu systému hodnocení projektů municipalit při čerpání národních i evropských dotačních zdrojů k prověření možností podpory MA21 nastavením pravidel dotační politiky | viz dokument » |
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 2016-2020 (Liberecký kraj)
9.1.1 | Se sociálními partnery systému ústavní výchovy podporovat aktivity vedoucí k funkční pěstounské péči | viz dokument » |
9.1.2 | Činnost středisek výchovné péče bude podporována s ohledem na aktuální potřeby a dostupnost v jednotlivých částech kraje | viz dokument » |
5.1 | Koordinace nově připravovaných vládních strategických dokumentů upravujících CSR a jejich harmonizace Realizátor: MPO ve spolupráci s MV, MMR, MPSV, Radou kvality ČR, případně další rady Vlády |
viz dokument » |
13.2 | Příprava a aktualizace akčních plánů týkajících se vyrovnaného zastoupení žen a mužů v rozhodovacích pozicích a násilí na ženáchRealizátor: Úřad vlády ČR ve spolupráci s MPSV a spolupráce sociálních partnerů | viz dokument » |
Zmapovat situaci týkající se obchodování s lidmi v sociálně vyloučených lokalitách. | viz dokument » |
1.4.1 | Aktualizace základního výzkumu prostřednictvím projektů VaV „CYCLE 21“, „ALARM“, výzkumného záměru „UDRŽITELNÁ DOPRAVA – ŠANCE PRO BUDOUCNOST“ | viz dokument » |
4.3.2 | Zapojení malého a středního podnikání a programů podpory regionálního rozvoje do realizace Cyklostrategie | viz dokument » |
2.1.1 | Speciální programy zlepšení a posílení zdraví vybraných skupin obyvatel | viz dokument » |
2.2.1 | Výzkum a speciální výběrová šetření na sledování zdravotního stavu vybraných skupin obyvatel | viz dokument » |
2.3.1 | Zlepšovat systém vzdělávání a prosazovat systém celoživotního vzdělávání, které umožní měnit nebo zvyšovat kvalifikaci, zejména osobám se změněnou pracovní schopností vzniklou z důvodu jejich zdravotního stavu, věku, sociálního postavení aj... | viz dokument » |
2.3.5 | Přijmout mezinárodní kritéria důsledků zdravotního postižení (ICF) | viz dokument » |
2.4.3 | Realizovat šetření Mikrocenzus | viz dokument » |
3.2.2 | Vytvořit standardizovaný systém integrované rané péče o perinatálně ohrožené a postižené děti na regionální úrovni, a to na základě vytvoření příslušného legislativního návrhu | viz dokument » |
3.4.1 | Zavedení do praxe doporučeného postupu pro všechny praktické lékaře při podezření ze syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte, včetně komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
3.4.3 | Provést analýzu násilného jednání na dítěti | viz dokument » |
3.4.5 | Zjistit incidenci vražd novorozeného dítěte matkou a týrání, zanedbávání a sexuální zneužívání dítěte | viz dokument » |
4.2.1 | Přijetím potřebných právních předpisů zajistit zavedení povinného pouţívání homologovaných ochranných pomůcek při sportování | viz dokument » |
4.2.2 | Rozvíjet vzdělávání osob, které se věnují profesionálně i neprofesionálně výchově dětí a mládeže se zřetelem na snižování úrazů při mimoškolní činnosti ve školním roce i v době školních prázdnin | viz dokument » |
4.3.1 | Nadále aplikovat komplexní přístup k rizikovému chování dětí a mládeže, vč. komerčního sexuálního zneužívání dětí | viz dokument » |
5.1.2 | Snížit prevalenci funkčně významných úrazů a jejich důsledků, především zlomenin... | viz dokument » |
5.2.2 | Rozpracovat koncept „rizikového seniora“ (kromě jiného věk nad 80 let) především na komunitní úrovni... | viz dokument » |
5.2.4 | Vytvořit předpoklady pro rozvoj služeb zlepšujících funkční potenciál rizikových seniorů v pokročilém stáří... | viz dokument » |
5.2.5 | Vytvořit předpoklady pro kompenzaci hendikepů prostředí, pro zvyšování jeho bezpečnosti a pro optimalizaci domácí ošetřovatelské péče... | viz dokument » |
5.2.6 | Vytvořit podmínky pro rozvoj důstojného, autonomního chráněného bydlení pro seniory (standardizace zabezpečení klientů s ohledem na jejich funkční a zdravotní stav), zejména koordinace zdravotních a sociálních služeb | viz dokument » |
5.2.7 | Vytvořit podmínky pro respitní spolupráci s rodinou, pro intenzifikované programy aktivizační či rehabilitační (ošetřovatelsko rehabilitační centra) a pro rozvoj domácích zdravotně sociálních služeb | viz dokument » |
5.2.8 | Vytvořit podmínky pro rozvoj svépomocného a dobrovolnického hnutí a pro jejich účelné využití v geriatrických a zdravotně sociálních službách | viz dokument » |
5.2.9 | Vypracovat metodiku pro hodnocení komunitních služeb a následné zdravotní péče | viz dokument » |
6.1.1 | Vytvořit program komplexního řešení péče o duševní zdraví včetně transformace stávající péče | viz dokument » |
6.1.5 | Zkvalitnění a restrukturalizace lůžek následné péče v psychiatrických léčebnách celkovou humanizací psychiatrických léčeben, zvýšení kapacit a kvality sociorehabilitačních programů... | viz dokument » |
6.1.6 | Zvýšit zapojení služeb komunitní a primární péče do prevence a do péče o duševní zdraví /včetně duševně nemocných/ | viz dokument » |
7.5.1 | Zintenzivněním zdravotně-výchovných programů v oblasti pohlavně přenosných nemocí, především HIV/AIDS, zavedením výchovy k reprodukčnímu zdraví do obsahu vzdělávání posledních tříd základních a všech tříd středních škol... | viz dokument » |
8.2.5 | Zlepšit podmínky pro rehabilitaci onkologických pacientů s důrazem nejen na rehabilitaci fyzickou, ale i resocializaci s moţností jejich začlenění do pracovního procesu při jejich změněné pracovní schopnosti. Za tím účelem vytvořit potřebnou právní úpravu | viz dokument » |
8.2.6 | Zvýšit kvalitu paliativní léčby a terminální péče u onkologicky nemocných | viz dokument » |
8.3.1 | Prevence cévních komplikací diabetu (sekundární a terciární) spočívající v co nejlepší kompenzaci diabetu, krevního tlaku, sérových lipidů, tělesné hmotnosti (jde o komplexní terapii pacienta)... | viz dokument » |
8.3.2 | Primární prevence diabetu se zaměřením na zdravý způsob života (vhodnou stravu, pohyb, redukci kouření, snížení nadváhy a obezity aj.) | viz dokument » |
8.4.1 | Vypracovat akční program prevence a péče o nejčastější nemoci pohybového aparátu, včetně návrhu potřebných legislativních opatření | viz dokument » |
9.2.1 | Vypracovat a realizovat národní plán prevence úrazů, jejich léčení a rehabilitace, se zdůrazněním jeho důležitosti jako veřejně-zdravotnického problému, ustavit pro jeho koordinaci meziresortní skupinu | viz dokument » |
9.2.3 | Zvýšit povědomí a podporu prevence úrazů ve veřejném i privátním sektoru. Výchovné a intervenční aktivity zaměřit na prevenci, akutní péči a následnou rehabilitaci. Zvláštní pozornost věnovat rizikovým skupinám (děti a mládež, senioři, minority) | viz dokument » |
9.2.4 | Zajistit výchovu profesionálů (praktiků i vědců) na všech úrovních prevence, léčebné péče a rehabilitace. Vytvořit strategický plán vzdělávání na základě priorit v prevenci úrazovosti. Zkvalitnit výuku první pomoci | viz dokument » |
9.2.5 | Biomedicínský a sociální výzkum zaměřit na vliv prostředí, výrobků a chování na úrazovost, do státních norem implementovat požadavky na bezpečnost, se zaměřením na snížení pracovních, ale i domácích úrazů a úrazů ve volném čase | viz dokument » |
9.3.1 | Vytvořit, realizovat a vyhodnotit programy pro snížení úrazovosti způsobené násilím, především ty, které ovlivňují vývoj budoucího násilného chování u dětí a duševní poruchy související se sebepoškozováním | viz dokument » |
9.3.2 | Vyhodnotit síť prevence kriminality (ve školách, obcích, komunitní péči, zdravotnictví) | viz dokument » |
9.3.4 | Prostřednictvím komplexního programu zdravotnických aspektů prevence kriminality vytvořit metodiku, výukové materiály a zajistit vzdělávání zdravotnických pracovníků na všech úrovních v primární, sekundární a terciární prevenci kriminality... | viz dokument » |
10.1.12 | Zlepšovat efektivitu spolupráce mezi resorty a jejich organizacemi při hodnocení zdravotních rizik a uplatňovat opatření na ochranu veřejného zdraví | viz dokument » |
11.1.1 | Zlepšit spotřebu potravin snížením příjmu celkové energie, tuků, soli a cukru a zvýšením příjmu zeleniny, ovoce, brambor, mléka, luštěnin, celozrnných obilných výrobků a ryb... | viz dokument » |
11.1.2 | Zabezpečit příjem zdravotně nezávadných potravin... | viz dokument » |
12.1.5 | Podpora účinných preventivních programů a podpora osvětových kampaní zaměřených na zvýšení informovanosti široké veřejnosti o rizicích kouření pro zdraví, na změnu postojů a chování ve prospěch zdravého způsobu života | viz dokument » |
12.1.7 | Zřízení koordinačního, monitorovacího a výzkumného pracoviště, které převezme odpovědnost za implementaci Evropského akčního plánu Evropa bez tabáku v ČR | viz dokument » |
12.2.10 | Uskutečnit mediální preventivní kampaň provázanou s aktivitami na místní úrovni (poradenství pro rodiče, distribuce svépomocných příruček, informace o tom, kde hledat pomoc apod.) | viz dokument » |
13.1.4 | Respektovat psychosociální aspekty při plánování a výstavbě bytů, včetně začlenění do bytové politiky | viz dokument » |
13.2.3 | Nadále vyhlašovat dotační programy zaměřené na podporu zdravotně postižených v ČR, zejména... | viz dokument » |
13.2.5 | Zajistit aktivity související s Evropským rokem zdravotně postižených, který byl EU vyhlášen na rok 2003 | viz dokument » |
13.6.1 | Zpracovat návrh zákona o pracovně lékařské péči | viz dokument » |
13.6.3 | Zpracovat kritéria a indikátory programu podpory zdraví ve smyslu dokumentů a strategie SZO a EU | viz dokument » |
13.6.4 | Projednat a vybrat vhodné podniky pro přípravu a realizaci pilotních studií GPHESME na úrovni ČR a krajů | viz dokument » |
13.6.6 | Průběžně hodnotit regionální pilotní studie GP-HESME a případné dotváření a doplnění kritérií a indikátorů programů podpory zdraví | viz dokument » |
13.6.7 | Ověřit referenční ukazatele výkonnosti řízení zdraví, prostředí a bezpečnosti při práci umožňující srovnání mezi podniky stejného průmyslového odvětví případě mezi kraji nebo městy, včetně návaznosti na místní komunitní programy | viz dokument » |
13.6.8 | Podporovat propojení podpory zdraví, péče o zdraví a bezpečnost při práci a vytvoření komplexního a koordinovaného systému řízení a edukace v této oblasti... | viz dokument » |
13.6.9 | Na základě zhodnocení pilotních studií GP-HESME a splnění úkolů v předcházejících bodech budou nabídnuty programy podpory zdraví dalším podnikům... | viz dokument » |
15.1.1 | Vytvoření pracovních skupin a příprava zásad a vytvoření programu integrace zdravotnických služeb | viz dokument » |
15.1.2 | Nový systém sledování kvality integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.1.3 | Informatické zajištění systému integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.1.4 | Vytvoření a zavedení nového systému financování integrované zdravotní péče | viz dokument » |
15.2.1 | Zařadit problematiku integrace zdravotní a sociální péče do vzdělávání zdravotníků (příp. zaměstnanců státní a regionální správy) v komunitní péči, včetně vypracování metodiky vzdělávání | viz dokument » |
15.2.2 | Zlepšit orientaci v sociálně zdravotní oblasti pro lékaře v primární péči prostřednictvím standardů pro odborné postupy, v rovině obecné (národní) i praktické (místní) | viz dokument » |
15.2.3 | Zavádět případové konference jako prvek kvality v komunitní péči | viz dokument » |
15.3.3 | Věnovat pozornost zejména rodinám a poskytování zdravotní péče na komunitní úrovni a přispívat k rozvoji svépomocných občanských iniciativ reagujících na zdravotní potřeby občanů | viz dokument » |
15.3.4 | Získávat připomínky občanů k činnosti zdravotnického systému a využívat je ke zlepšení kvality zdravotní péče a ke zvýšení spokojenosti občanů s poskytovanými zdravotnickými službami... | viz dokument » |
15.3.5 | Vytvořit legislativní a organizační podmínky pro implementaci zásadních ustanovení Úmluvy o ochraně lidských práv a základních svobod | viz dokument » |
16.1.2 | Vytvořit transparentní právní rámec umožňující metodicky jednotným způsobem zabezpečit sledování a vyhodnocování kvality a efektivity poskytované zdravotní péče v oblasti veřejného zdravotnictví, včetně sociálních služeb | viz dokument » |
17.1.1 | Zvýšit míru odpovědnosti občana za své zdraví | viz dokument » |
18.1.1 | Meziresortní spolupráce při úpravě postgraduálního zdravotnického vzdělávání, která by umožnila odborné zdravotnické vzdělávání srovnatelné s ostatními vyspělými zeměmi a akceptovatelné zvláště v zemích Evropské unie | viz dokument » |
18.2.1 | Vypracovat a navrhnout systém ukazatelů, který by umožnil soustředit informace i o dalších zdravotnických povoláních (v prvé řadě v oblasti ošetřovatelství) a v systému integrované sociálně zdravotní péče | viz dokument » |
18.2.2 | Uvést systém ukazatelů do funkčního praktického užívání | viz dokument » |
18.2.3 | Soustavně sledovat počty a odborné složení zdravotnického personálu | viz dokument » |
18.4.1 | Meziresortní návrh principů spolupráce na koordinaci vzdělávacích programů odborností, které lze uplatnit ve zdravotnictví | viz dokument » |
18.4.2 | Stanovit podíl vzdělávacích programů různých resortů na společném meziresortním zajištění vzdělávání nezdravotnických odborníků | viz dokument » |
19.4.1 | Zajistit kooperaci při tvorbě Národního programu výzkumu a vývoje | viz dokument » |
19.4.2 | Dohoda o mezinárodním uznávání úrovně vzdělávání a platnosti dokladů k výkonu zdravotnických povolání | viz dokument » |
3.2 | Vytvářet podmínky pro postupné a průběžné proškolení pracovníků ve veřejném sektoru o problematice osob se zdravotním postižením a zásadách komunikace s vybranými skupinami osob se zdravotním postižením | viz dokument » |
10.8 | Podporovat na komunitní úrovni specializovaná centra a zdravotnická zařízení pro pacienty s chronickým onemocněním, pro osoby se zdravotním postižením a pacienty v terminálních stavech... | viz dokument » |
10.14 | Podporovat odborné vzdělávání posudkových lékařů a zvyšování jejich odbornosti v souladu s potřebami jednotlivých sociálních podsystémů při posuzování zdravotního stavu a důsledků z něj vyplývajících | viz dokument » |
12.3 | Vypracovat a předložit metodické postupy a doporučení k využití veřejných zakázek malého rozsahu na podporu sociálních podniků, zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením a jejich chráněných dílen | viz dokument » |
1.1.11 | Mapovat potřeby praxe ve výuce českého jazyka pro cizince, a to jak vzhledem k povinnosti dosažení předepsané úrovně znalosti českého jazyka pro získání trvalého pobytu resp. občanství cizinců, tak v rámci výuky žáků a studentů z řad cizinců | viz dokument » |
2.1.4 | Zaslat MPSV návrh způsobu zavedení ochranné lhůty pro cizince přijíždějící do ČR za účelem zaměstnání, která jim umožní při ztrátě zaměstnání, a to nikoli vlastní vinou, setrvat po určenou dobu na území ČR a nastoupit do nového zaměstnání | viz dokument » |
2.6.1 | Rozvíjet systém uznávání výsledků dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.2 | Podporovat kvalitu a nabídku dalšího vzdělávání (průběžně) | viz dokument » |
2.6.3 | Stimulovat poptávku po dalším vzdělávání, tak aby se účast dospělých zvýšila na 15 % (2020) | viz dokument » |
2.1.1 | Zohlednění potřeb cílové skupiny v rámci komplexního řešení sociálního bydlení | viz dokument » |
2.1.2 | Zajištění programů podpory pořízení, rekonstrukce nebo výstavby a provozování sociálního bydlení všech forem - krizové, tréninkové a dlouhodobé (zejména pro neziskové a obecní sociální bydlení) | viz dokument » |
3.2.2 | Vytvořit parametry k nastavení sítě sociálních služeb v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
3.4.1 | Vypracovat specifický multidisciplinární standard práce s osobami ze sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
3.5.3 | Optimalizovat síť Středisek výchovné péče (SVP) alespoň v regionech se SVL | viz dokument » |
4.2.7 | Zavedení možnosti nařídit docházku do mateřské školy v případě identifikace ohrožení školní úspěšnosti dítěte ze strany OSPOD | viz dokument » |
4.3.6 | Zavedení standardního systému prevence a řešení záškoláctví | viz dokument » |
4.5.2 | Transformace školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy v souladu s Koncepcí transformace systému náhradní výchovné péče | viz dokument » |
4.8.2 | Zapracování potřebných opatření pro podporu úspěšného vzdělávání sociálně vyloučených dětí mezi priority čerpání Evropského sociálního fondu na období 2014+ | viz dokument » |
5.4.1 | Vytvoření mezioborové platformy k předluženosti a pravidelný monitoring ochrany spotřebitele ve věci finančních půjček a spotřebitelských úvěrů | viz dokument » |
6.3.1 | Fond malých projektů | viz dokument » |
6.4.1 | Tvorba analýzy migrace se zvláštním zřetelem na migraci z bytových důvodů a za prací | viz dokument » |
2.3.1 | Rozvoj sítě služeb systému včasné péče | viz dokument » |
2.4.1 | Podpora romských žáků základních škol v přestupu do systému sekundárního vzdělávání a terciárního vzdělávání | viz dokument » |
3.2.2 | Podnikání jako součást rámcových vzdělávacích programů škol a rekvalifikačních kurzů | viz dokument » |
6.2.1 | Systematizace evidence a evaluace sociálních programů směřujících k sociálnímu začleňování Romů | viz dokument » |
4.9 | Zlepšení odměňování zaměstnanců v kultuře | viz dokument » |
1.1 | Podporovat kurikulární reformu s důrazem na zvýšení funkční gramotnosti žáků | viz dokument » |
1.2 | Snižovat nerovnosti v přístupu ke vzdělání | viz dokument » |
1.5 | Usnadnit přechod a uplatnění absolventů v praxi | viz dokument » |
2.2 | Cíleně a systémově podpořit rozvoj kvalitních a efektivních forem vzdělávání, alternativních k prezenčnímu studiu, které zajistí dospělým jedincům reálnou možnost studovat při plné ekonomické, společenské a rodinné aktivitě | viz dokument » |
2.3 | Podporovat pomocí účinných opatření překonávání bariér v přístupu k vyššímu odbornému a vysokoškolskému vzdělání v průběhu celého života | viz dokument » |
3.1 | Stimulovat jednotlivce i zaměstnavatele k rozšíření účasti na dalším vzdělávání a ke zvýšení investic do dalšího vzdělávání, provázat systémovou a programovou složku finanční podpory dalšího vzdělávání | viz dokument » |
3.3.7 | Předvídání budoucích požadavků na pracovní místa v cestovním ruchu | viz dokument » |
C.1.1.4 | SOB 4 Specifická oblast Karvinsko | viz dokument » |
C.1.1.6 | SOB 6 Specifická oblast Krušné hory | viz dokument » |
3.3.7 | Předvídání budoucích požadavků na pracovní místa v cestovním ruchu. | viz dokument » |
3.3.5 | Modernizace objektů zdravotnických zařízení, zařízení sociálních služeb a obnova a zkvalitňování jejich vybavení | viz dokument » |
6.1.4 | Aplikace národních či mezinárodních standardů cestovního ruchu v ubytovacích a stravovacích službách a certifikace kvality služeb | viz dokument » |