MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Akční plán Strategie digitální gramotnosti 2015-2020 [akt. 2016]
1. – ZAMĚSTNANOST
2. – KONKURENCESCHOPNOST
Zvýšení úrovně specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí pracovníků MSP a OSVČ
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VII.d adaptabilita pracovní síly
VII.f pružné formy zaměstnávání
2.2 Zlepšení informovanosti vedoucích pracovníků zaměstnavatelů o možnostech využívání digitálních technologií v podnikání s důrazem na dobrou praxi
2.3 Rozvoj pracovníků IT podpory zaměstnavatelů za účelem zlepšení schopnosti podporovat rozvoj digitálních kompetencí pracovníků
3. – SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Zvýšit dostupnost digitálních technologií osobám s nízkým sociálním statusem
Deskriptory:
VIII.a aktivní začleňování
VIII.c rovné příležitosti
3.1 Zajištění ekonomických nástrojů na podporu fyzického přístupu osob s nízkým sociálním statusem k digitálním technologiím
3.4 Cílené informační a motivační kampaně přizpůsobené charakteristice osob či skupin osob digitálně vyloučených nebo negramotných
4. – PODPORA RODINY
Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
VIII.d aktivní stárnutí obyvatel
X.a soulad soukromého a pracovního života
X.d služby pro rodiny a děti
4.2 Zavedení mezigeneračních programů a komunitního učení pro zlepšení dostupnosti digitálního vzdělávání
4.3 Zajištění dostupného poradenství v otázkách bezpečnosti a příležitostí včetně internetového poradenství
5. – ELEKTRONICKÉ SLUŽBY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Zvýšení zájmu jednotlivců o využívání elektronických služeb veřejného sektoru
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě
5.1 Podpora využívání stávajících elektronických služeb veřejného sektoru s důrazem na zvyšování informovanosti veřejnosti
5.5 Zajištění metodických a informačních podkladů pro cílené vzdělávání pracovníků veřejné správy v oblasti potřebných digitálních kompetencí
6. – PODPORA SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ A UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ
Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání
Deskriptory:
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
V.e interoperabilita
VI.h další vzdělávání
XVII.a legislativní a regulační prostředí
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.c veřejné služby
XVII.d digitalizace agend veřejné správy
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě