Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
www stránky
web ke strategiím

MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "STRATEGICKÝ CÍL"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření"

Akční plán Strategie digitální gramotnosti 2015-2020 [akt. 2016]

Akční plán Strategie digitální gramotnosti 2015-2020 [akt. 2016]
1.– ZAMĚSTNANOST
Zvýšení úrovně přenositelných digitálních kompetencí zaměstnaných a nezaměstnaných osob v ČR prostřednictvím individuálního vzdělávání.
1.1Podpora individuálního vzdělávání zaměstnaných a nezaměstnaných osob v oblasti přenositelných digitálních kompetencí
1.2Identifikace nezaměstnaných osob ohrožených digitálním vyloučením
1.3Podpora fyzického přístupu k digitálním technologiím
GŘ ÚP Aktivity
1.4Realizace doplňkových rekvalifikačních kurzů zaměřených na přenositelné digitální kompetence
1.5Realizace kurzů zaměřených na specifické digitální kompetence
1.6Podpora účasti osob ohrožených nezaměstnaností na praxích a odborných stážích
1.7Rozvoj digitálních kompetencí pracovníků institucí služeb zaměstnanosti
1.8Zavedení nástroje pro podporu cíleného rozvoje digitální gramotnosti
2.– KONKURENCESCHOPNOST
Zvýšení úrovně specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí pracovníků MSP a OSVČ
2.1Podpora vzdělávání zaměstnanců v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí
2.2Zlepšení informovanosti vedoucích pracovníků zaměstnavatelů o možnostech využívání digitálních technologií v podnikání s důrazem na dobrou praxi
2.3Rozvoj pracovníků IT podpory zaměstnavatelů za účelem zlepšení schopnosti podporovat rozvoj digitálních kompetencí pracovníků
2.4Podpora zaměstnavatelů při zavádění práce z domova a na dálku prostřednictvím digitálních technologií
2.5Motivační aktivity zaměřené na zvýšení povědomí zaměstnavatelů o možnostech využití digitálních technologií při práci z domova a na dálku
3.– SOCIÁLNÍ ZAČLEŇOVÁNÍ
Zvýšit dostupnost digitálních technologií osobám s nízkým sociálním statusem
3.1Zajištění ekonomických nástrojů na podporu fyzického přístupu osob s nízkým sociálním statusem k digitálním technologiím
3.2Podpora dostupnosti digitálních center v bezprostředním životním prostoru jednotlivce
3.3Identifikace jednotlivců nebo skupin obyvatel digitálně vyloučených či digitálně negramotných
3.4Cílené informační a motivační kampaně přizpůsobené charakteristice osob či skupin osob digitálně vyloučených nebo negramotných
3.5Podpora zavádění a využívání komunitně orientovaných elektronických služeb přizpůsobených osobám s nízkou úrovní digitální gramotnosti
3.6Realizace digitálního vzdělávání v sociálně relevantních vzdělávacích kurzech
4.– PODPORA RODINY
Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi
4.1Zvýšení informovanosti rodičů i prarodičů o účinných strategiích mediace
4.2Zavedení mezigeneračních programů a komunitního učení pro zlepšení dostupnosti digitálního vzdělávání
4.3Zajištění dostupného poradenství v otázkách bezpečnosti a příležitostí včetně internetového poradenství
4.4Podpora zavádění a využívání digitálních technologií pro posilování spolupráce a otevřené oboustranné komunikace rodiny, školy a volnočasových institucí
4.5Zvýšení digitální gramotnosti pracovníků institucí volného času
5.– ELEKTRONICKÉ SLUŽBY VEŘEJNÉ SPRÁVY
Zvýšení zájmu jednotlivců o využívání elektronických služeb veřejného sektoru
5.1Podpora využívání stávajících elektronických služeb veřejného sektoru s důrazem na zvyšování informovanosti veřejnosti
5.2Podpora přizpůsobování elektronických služeb veřejného sektoru schopnostem a dovednostem občanů
5.3Podpora zavádění elektronických služeb veřejného sektoru
5.4Začlenění digitální gramotnosti do personálních procesů a kariérního řádu
5.5Zajištění metodických a informačních podkladů pro cílené vzdělávání pracovníků veřejné správy v oblasti potřebných digitálních kompetencí
5.6Podpora vzdělávání pracovníků veřejného sektoru v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí
5.7Podpora účasti úředníků a zaměstnanců veřejné správy na individuálním vzdělávání v oblasti přenositelných digitálních kompetencí
6.– PODPORA SYSTÉMU VZDĚLÁVÁNÍ A UČENÍ PROSTŘEDNICTVÍM DIGITÁLNÍCH TECHNOLOGIÍ
Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání
6.1Zavedení nástrojů a podpora využitelnosti stávajících nástrojů pro stanovování vzdělávacích cílů v oblasti digitálních kompetencí a jejich ověřování
6.2Podpora pro stanovování cílů a obsahu aktivit v oblasti rozvoje motivační a strategické dimenze digitální gramotnosti
6.3Návrh a pilotní ověření řešení pro informální učení dospělých, které využije prvky systému dalšího vzdělávání a umožní komplexní rozvoj kompetencí potřebných pro uplatnění v oblasti digital jobs
6.4Podpora přístupu veřejnosti k otevřeným digitálním informačním a vzdělávacím zdrojům
6.5Podpora sběru dat, výzkumných šetření a evaluací v oblasti digitální gramotnosti
6.6Podpora účasti veřejného, podnikatelského a občanského sektoru v uskupeních, která mají vztah k digitální gramotnosti