MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ
Strategie digitální gramotnosti ČR 2015-2020
Zvýšení úrovně digitální gramotnosti zaměstnaných a nezaměstnaných osob na úroveň potřebnou pro efektivní využívání digitálních technologií a na úroveň uplatnitelnou na trhu práce.
Zvýšení úrovně přenositelných digitálních kompetencí zaměstnaných a nezaměstnaných osob v ČR prostřednictvím individuálního vzdělávání.
Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
Zvýšení motivace zaměstnaných a nezaměstnaných osob k využívání digitálních technologií pro zvyšování své adaptability a zaměstnatelnosti.
Deskriptory:
VII.a aktivní politika zaměstnanosti
Zvýšení schopnosti MSP a OSVČ využít potenciál digitálních technologií pro podnikání a zvyšování konkurenceschopnosti.
Zvýšení úrovně specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí pracovníků MSP a OSVČ.
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
Zvýšení motivace MSP a OSVČ k využívání digitálních technologií.
Deskriptory:
VII.d adaptabilita pracovní síly
Zvýšení schopnosti osob ohrožených sociálním a digitálním vyloučením využít digitální technologie ke zlepšení jejich postavení ve společnosti.
Zvýšit dostupnost digitálních technologií osobám s nízkým sociálním statusem.
Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.b ohrožené skupiny
Zvýšit motivaci osob s nízkým sociálním statusem, sociálně nebo digitálně vyloučených k využívání digitálních technologií pro zlepšování jejich postavení ve společnosti.
Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.a aktivní začleňování
Zvýšení schopnosti rodin využívat příležitosti a eliminovat rizika související s ukotvováním digitálních technologií do jejich rodinného, školního i volnočasového prostoru.
Zvýšení informovanosti a digitální gramotnosti rodinných příslušníků za účelem zvýšení schopnosti rodiny využívat příležitosti a čelit rizikům spojeným s digitálními technologiemi.
Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VIII.a aktivní začleňování
X.d služby pro rodiny a děti
Zvýšení dostupnosti a přístupnosti elektronických služeb veřejného sektoru pro jednotlivce.
Zvýšení zájmu jednotlivců o využívání elektronických služeb veřejného sektoru.
Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
Zvýšení úrovně digitální gramotnosti pracovníků veřejného sektoru jako předpokladu pro zvyšování přístupnosti obsahu elektronických služeb veřejného sektoru.
Deskriptory:
VI.i celoživotní učení
VII.d adaptabilita pracovní síly
Zvýšení efektivity a dostupnosti vhodných forem učení a vzdělávání pro získávání digitálních kompetencí v celoživotní perspektivě.
Zavedení opatření pro zajištění kvality digitálního vzdělávání.
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Zvýšení využitelnosti dalšího vzdělávání pro přípravu dospělých, která jim umožní získat komplexní dovednosti pro uplatnění v tzv. digital jobs.
Deskriptory:
VI.g ústavní a ochranná výchova
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Zvýšení využitelnosti digitálních technologií pro individuální informální učení.
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
Zvýšení dostupnosti relevantních dat pro monitorování a vyhodnocování stavu digitální gramotnosti v jednotlivých prioritních okruzích této strategie.
Deskriptory:
IV.b inovační infrastruktura a kapacita
IV.g netechnické inovace