KRAJ MORAVSKOSLEZSKÝ
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Moravskoslezského kraje (2016)
2.3.1. Rovné příležitosti ve vzdělávání
2.3.1.1 Podpora inkluzívního (společného) vzdělávání
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
2.3.1.2 Podpora vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
2.3.1.3 Národnostní školství
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
2.3.1.5 Prevence sociálně-patologických jevů dětí a mládeže
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
2.3.2. Zvyšování kvality vzdělávání s akcentem na připravenost absolventů pro trh práce a život
v moderní společnosti
2.3.2.1 Podpora technického a přírodovědného vzdělávání
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
Zajistit dostatečnou nabídku vzdělávacích akcí DVPP pro učitele přírodovědných a technických předmětů a učitele odborného výcviku technických oborů
Rozvíjet kariérové poradenství prostřednictvím spolupráce se zaměstnavateli a ÚP a v návaznosti na požadavky trhu práce
Zlepšit kvalitu a odbornou způsobilost pedagogických pracovníků k výuce přírodovědných předmětů (zejména fyziky a chemie) v základních školách
2.3.2.2 Rozvoj kariérového poradenství
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
2.3.2.3 Podpora rozvoje klíčových gramotností – zejména matematické, jazykové, digitální a čtenářské gramotnosti
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
2.3.2.4 Podpora kvality vzdělávání prostřednictvím monitorování výsledků vzdělávání
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
2.3.3. Další vzdělávání pedagogických pracovníků
2.3.3.1 Další vzdělávání pedagogických pracovníků
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
Formování nabídky vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v závislosti na struktuře poptávky a zajištění dostupnosti DVPP k naplnění standardu profese učitele (včetně jazykového vzdělávání, ICT, moderních vzdělávacích metod, klíčových kompetencí, podpory začínajících učitelů apod.)
Podpora efektivních forem vzájemné spolupráce a sdílení zkušeností mezi školami, pedagogy a zaměstnavateli v oblasti odborného vzdělávání (včetně ROC apod.)
Nabídka vzdělávání v oblasti zvyšování odborných, metodických a poradenských dovedností mentorů, lektorů a metodiků
v rámci DVPP
2.3.4. Další vzdělávání v rámci celoživotního učení
2.3.4.1 Další vzdělávání v rámci celoživotního učení
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení