MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY
Koncepce podpory rozvoje nadání a péče o nadané MŠMT 2014-2020
1. Identifikace, rozvoje a uplatnění nadání:
1.1 aktivně vyhledávat a vytvářet příležitosti k identifikaci, rozvoji a uplatnění všech typů nadání bez ohledu na věk od předškolního až k celoživotnímu vzdělávání
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.e vysokoškolské vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
1.2 poskytovat kontinuální systematickou podporu identifikace, rozvoje a uplatnění nadání
v oblasti formálního, zájmového i neformálního vzdělávání na všech úrovních od předškolní až po vysokoškolskou
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
2. Odborné kompetence a vzájemná spolupráce aktérů podílejících se na rozvoji nadání a na péči o nadané
2.1 zajistit, aby osoby na jednotlivých úrovních systému měly potřebné znalosti a dovednosti pro plnění své role
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
2.2 aktivně vyhledávat a vytvářet příležitosti pro vzájemnou spolupráci aktérů podílejících se na rozvoji nadání a péči o nadané na úrovni resortní i meziresortní
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
3. právní předpisy vztahujících se k podpoře rozvoje nadání a péče o nadané
4. zveřejňování relevantních informací, mezinárodní spolupráce a realizace výzkumů týkajících se rozvoje nadání a péče o nadané
5. Monitorování a evaluace
5.1 do strategických i operativních dokumentů resortů podílejících se na systému podpory nadání zahrnovat dlouhodobé i krátkodobé cíle z této oblasti, a to včetně dohodnutých indikátorů a kritérií jejich naplňování
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
5.2 průběžně monitorovat fungování jednotlivých složek systému i systému jako celku
Deskriptory:
VI. Vzdělávání
5.3 vytvářet a ověřovat evaluační kritéria pro všechny hlavní typy aktivit a aktérů
Deskriptory:
VI. Vzdělávání