1. Pro klienta dostupné a kvalitní služby veřejné správy |
1.1 Zlepšit kvalitu služeb poskytovaných veřejnou správou
|
1.1.1 Optimalizace řešení životních událostí
1.1.2 Tvorba analytických podkladů pro digitalizaci vybraných částí VS
1.1.3 Tvorba návrhů a analýz pro implementaci e-služeb VS na transakční část portálu gov.cz
1.1.4 Zlepšení informovanosti občanů o možnostech čerpání služeb VS
1.1.5 Vytvoření a následná realizace vzdělávacího programu ke zlepšení pro-klientského přístupu úřadů VS
1.1.6 Vytvoření nových či zdokonalení stávajících nástrojů hodnocení kvality poskytovaných služeb
1.1.7 Elektronizace matriční agendy
1.1.8 Hodnocení výkonu VS v ČR a doporučení pro zlepšení kvality služeb z pohledu OECD
|
1.2 Zajistit optimální dostupnost služeb
|
1.2.1 Vytvoření nové struktury výkonu přenesené působnosti
1.2.2 Zrušení místní příslušnosti ve všech případech, kde je to vhodné
1.2.3 Zajištění flexibilnějšího výkonu VS v aglomeracích
1.2.4 Analytické zhodnocení zákonných úkolů v oblasti samosprávy
1.2.5 Hodnocení dostupnosti služeb v území za pomoci inovativních nástrojů
1.2.6 Analytické zhodnocení poskytování služeb VS občanům pobývajícím v zahraničí a následné kroky
|
|
2. Efektivně fungující systém veřejné správy |
2.1 Posílit řídící a koordinační mechanismy
|
2.1.1 Analytické zhodnocení řízení VS v zahraničí
2.1.2 Analytické zhodnocení kompetencí a jejich ukotvení
2.1.4 Posílení řízení přenesené působnosti
2.1.6 Posílení adresného financování výkonu přenesené působnosti
2.1.7 Podmínění vzniku statutárního města
|
2.2 Zefektivnit kontrolní mechanismy v oblasti nakládání s veřejnými prostředky
|
2.2.1 Analytické zhodnocení slabých stránek současného systému kontrol veřejných prostředků
2.2.2 Kompletní revize platného zákona o finanční kontrole
|
2.3 Zlepšit právní prostředí
|
2.3.1 Důsledné zpracování a kontrola RIA
2.3.2 Ukotvení ex-post RIA
2.3.3 Metodická podpora zpracování RIA
2.3.4 Propojení právních předpisů v e-Sbírce s judikaturou
2.3.5 Rozšíření e-Sbírky o publikaci právních předpisů ÚSC
|
2.4 Zefektivnit spolupráci obcí
|
2.4.1 Podpora meziobecní spolupráce ve správních obvodech obcí s rozšířenou působností coby přirozených mikroregionálních center
2.4.2 Zřízení specifického institutu meziobecní spolupráce v rámci aglomerací
|
2.5 Vytvořit prostřední podporující inovace a rozvíjet AI a automatizaci
|
2.5.1 Analytické zhodnocení systému inovací veřejných politik a sdílení zkušeností v oblasti inovací
2.5.2 Implementace doporučení analýzy
2.5.3 Analytické zhodnocení potenciálu využití automatizace/umělé inteligence v agendách veřejné správy a následná realizace doporučení
|
|
3. Efektivně fungující instituce veřejné správy |
3.1 Rozšířit rozhodování a plánování na principu evidence-informed
|
3.1.1 Rozvoj kompetencí analytických pracovníků ve VS
3.1.2 Zvýšení povědomí VS o významu analytické práce a evidence-informed rozhodování
3.1.3 Vytvoření platformy sdílení dat pro analytickou práci
3.1.4 Ukotvení analytických týmů v organizační struktuře státní správy
3.1.5 Vytvoření systému sběru dat o veřejné správě
|
3.2 Rozšířit aplikaci trvale udržovaných přístupů k řízení kvality
|
3.2.1 Podpora rozvoje zavedeného systému řízení kvality ve služebních úřadech
3.2.3 Realizace systému oceňování služebních úřadů za úspěchy v oblasti řízení kvality
3.2.4 Benchmarking ve státní službě
3.2.5 Sdílení dobré praxe
3.2.6 Metodické vedení nastavení a udržování systému řízení organizace
3.2.7 Metodická podpora systému řízení organizace
3.2.8 Zpřístupnění metodiky CAF 2020 úřadům ÚSC
|
3.3 Zlepšit uplatnění principů udržitelného rozvoje
|
3.3.1 Zasazení perspektivy udržitelného rozvoje do systému vzdělávání pro veřejnou správu
3.3.2 Vzdělávání a osvěta v oblasti enviromentální odpovědnosti
3.3.3 Osvětová činnost a metodická podpora v oblasti sociálně odpovědného a obecně strategického zadávání veřejných zakázek
3.3.4 Hodnocení udržitelného rozvoje
|
3.4 Zvýšit význam a kvalitu provádění strategického řízení
|
3.4.1 Další rozvoj a implementace metod a nástrojů pro strategické řízení
3.4.2 Vznik a rozšiřování inovací pro strategické řízení
3.4.3 Zlepšování prostředí pro strategické řízení
3.4.4 Rozšiřování znalostí a zkušeností ve strategickém řízení
|
3.5 Sjednotit kvalitu prováděných projektových prací ve státní správě
|
3.5.1 Zavedení minimálních standardů projektového řízení pro instituce státní správy
3.5.2 Sjednocení kompetencí projektových manažerů v institucích státní správy a katalogizace projektových prací
|
|
4. Kompetentní lidské zdroje |
4.1 Zvýšit znalosti a dovednosti volených zástupců územně samosprávných celků
|
4.1.1 Zavedení systémového vzdělávání zastupitelů
4.1.2 Zavedení povinného ověření zvláštní odborné způsobilosti u všech volených zástupců vykonávajících přenesenou působnost
|
4.2 Zvýšit znalosti a dovednosti úředníků územně samosprávných celků
|
4.2.1 Standardizace vstupního vzdělávání úředníků ÚSC
4.2.2 Nastavení obsahu správních činností, přípravy a ověření zvláštní způsobilosti podle působnosti jednotlivých ÚSC
4.2.3 Zlepšení koordinace procesu uznávání rovnocennosti vzdělání
|
4.3 Zkvalitnit vzdělávání ve státní správě
|
4.3.1 Centrální vzdělávání v průřezových oblastech
4.3.2 Prohlubování vzdělání v klíčových správních činnostech
4.3.3 Centrální evidence absolvovaných vzdělávacích akcí
4.3.4 Změna pojetí struktury vzdělání v kontextu zákona o státní službě
4.3.5 Standardizace vstupního vzdělávání úvodního
|
|
5. Informovaní a účastnící se občané |
5.1 Zlepšit komunikaci veřejné správy směrem k veřejnosti
|
5.1.1 Metodické vedení komunikace institucí veřejné správy s veřejností
5.1.2 Zavedení povinnosti centrálních orgánů státní správy zpracovávat komunikační strategie
5.1.3 Realizace odborných setkání a tvorba informačních materiálů za účelem zvyšování informovanosti o dění ve veřejné správě
5.1.4 Metodické vedení komunikace institucí veřejné správy se specifickými skupinami
|
5.2 Zvýšit povědomí o možnostech účasti občanů na veřejném dění, tyto možnosti usnadňovat
|
5.2.1 Šíření znalosti o formách možné účasti obyvatel na veřejném dění
5.2.3 Analytické zhodnocení fungování subobecní struktury a z toho plynoucí následné kroky
|
|