1.1. Využití prvků procesního řízení a zavedení standardů vybraných agend |
1.1.1 Inventarizace agend/činností
|
1.1.1.1 Zpracování inicializačních analýz pro agendy v RPP
1.1.1.2 Provedení prioritizace
|
1.1.2 Výběr agend k vypracování procesního popisu/modelu, tvorba modelu, zhodnocení přínosů a nákladů metody
|
1.1.2.1 Finalizace prioritizace (korekce se strategickými cíli gestora)
1.1.2.2 Vypracování procesních modelů
1.1.2.3 Návrh optimalizačních opatření
1.1.2.4 Realizace optimalizačních opatření
|
1.1.3 Standardizace vybraných agend
|
1.1.3.1 Výběr agend k zafixování podle standardu
1.1.3.2 Vytvoření standardu agendy
1.1.3.3 Legislativní změny – závaznost standardu
|
1.1.4 Návazné aktivity vedoucí k propojení s ostatními specifickými cíli
|
1.1.4.1 Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro systémy řízení kvality
1.1.4.2 Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro hodnocení veřejné správy
1.1.4.3 Realizace využití výstupu z procesních modelů/standardů pro financování veřejné správy
|
|
1.2. Snižování regulatorní zátěže |
1.2.1 Zlepšení metodické podpory zpracovatelům RIA prostřednictvím zpracování a implementace komplementárních metodik k Obecným zásadám RIA k provádění hodnocení specifických dopadů
|
1.2.1.1 Zpracování dílčích komplementárních metodik k hlavním Obecným zásadám RIA, a to k dílčím tématům zaměřeným na způsob provádění vyhodnocování specifických dopadů
1.2.1.2 Zpracování Metodiky pro měření celkových nákladů na plnění povinností vyplývajících z regulace
|
1.2.2 Příprava a návrh opatření na prevenci nadbytečné regulační zátěže při transpozici evropských předpisů
|
1.2.2.1 Příprava vzorových metodických pokynů do procesu RIA jako komplementární metodiky pro zpracovávání předběžných RIA vyhodnocujících potencionální dopady na ČR u připravovaných návrhů předpisů EU dle vzoru Transpozičního průvodce zpracovaného v podmínkách MPO
1.2.2.2 Otestování vzorové metodiky na pilotních projektech ve spolupráci s příslušnými gestory právních předpisů na úrovni EU
1.2.2.3 Dopracování vzorové metodiky a její implementace jako závazné metodiky v praxi
|
1.2.3 Návrhy opatření na zlepšení způsobu plánování přípravy nové regulace a včasné efektivní kontroly kvality RIA
|
1.2.3.1 Doporučení na způsob přípravy a definice strategických cílů vlády a jeho naplňování prostřednictvím přípravy programového prohlášení vlády se strategickými cíli vlády a Plánu legislativních prací sestaveného na základě Přehledů dopadů návrhu právních předpisů k naplňování těchto strategických cílů
1.2.3.2 Zvýšení podílů RIA zpracovávaných před zahájením tvorby paragrafové verze návrhu právní regulace (věcný záměr zákona) a včasné zapojení dotčených subjektů prostřednictvím konzultací do přípravy návrhů prostřednictvím databáze konzultujících organizací (DataKO)
1.2.3.3 Zlepšování efektivnosti procesu věcné i metodické kontroly zpracovávaných RIA prostřednictvím pověřené pracovní komise Legislativní rady vlády – Komise RIA
1.2.3.4 Návrh na zvýšení transparentnosti procesu přijímání pozměňovacích návrhů k vládním návrhům právních předpisů v parlamentu
|
1.2.4 Zpracování návrhu na zavedení mechanismu systematického pravidelného přezkumu účinnosti právních předpisů na základě ukazatelů zpracovaných v RIA; konsolidace a kodifikace právních předpisů
|
1.2.4.1 Příprava a návrh ukazatelů pro nastavení systému pravidelného přezkumu účinnosti regulace v rámci provádění ex-ante RIA
1.2.4.2 Zvýšení dostupnosti konsolidovaných znění právních předpisů pro nejširší veřejnost
|
1.2.5 Realizace 60-ti opatření do 31.12.2015 - politika soudržnosti EU
|
1.2.5.1 Spolupráce MPO se zástupci orgánů státní správy při realizaci opatření tak, aby bylo odstraněno/redukováno 60 opatření
1.2.5.2 Příprava seznamu opatření na redukci zátěže z pohledu jejich možné podpory v rámci politiky soudržnosti EU v období 2014-2020
1.2.5.3 Zapojení zástupců podnikatelů v rámci pracovní skupiny - Expertní skupina pro snižování AZP (zaměření na cca 10 klíčových opatření zatěžujících podnikatele)
1.2.5.4 Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2015)
1.2.5.5 Předložení zprávy o stavu plnění opatření vládě (k 30.6.2016)
|
1.2.6 Přeměření administrativní zátěže podnikatelů
|
1.2.6.1 Ve spolupráci s vybranými orgány státní správy provede MPO přeměření AZP (obdobně jako v roce 2011)
1.2.6.2 Nastavení mechanismu pravidelného vyhodnocování
1.2.6.3 Provedení revize Metodiky měření a přeměřování AZP
1.2.6.4 Zvážení hlediska sledování jiných ukazatelů vypovídajících o kvalitě podnikatelského prostředí
1.2.6.5 Zvážit tvorbu databáze - jednotného sledování IP prostřednictvím elektronicky přístupné databáze vybraným resortům/uživatelům
1.2.6.6 Zvážení a případná realizace zakázky malého rozsahu na vytvoření elektronické databáze pro sledování IP
1.2.6.7 Předložit vládě zprávu a doporučení s dalším postupem ve SAZP po roce 2016
|
1.2.7 Spolupráce se zahraničními partnery - EU, země Evropy iv. navržení systému tzv. zpětné vazby při negativním vývoji jednoho z měřených /hodnocených kritérií v rámci jednotlivých pilířů např. zhoršení hodnoty indikátorů, zhoršení pozice ČR
|
1.2.7.1 Analýza postupů ve SAZP u členských států EU a vybraných zemí Evropy
1.2.7.2 Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření zátěže podnikatelů
|
1.2.8 Stanovení jasné gesce za centrální koordinaci agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
|
1.2.8.1 Stanovení centrálního koordinátora agendy snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy na MV
1.2.8.2 Stanovení útvarů odpovědných za spolupráci s MV v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v rámci jednotlivých ústředních správních orgánů
|
1.2.9 Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
|
1.2.9.1 Zpracování analýzy současného stavu snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ČR
1.2.9.2 Analýza postupů v oblasti snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy v ostatních zemích EU (ve spolupráci se zahraničními partnery)
1.2.9.3 Zpracování komparativní studie obdobných projektů úspěšně realizovaných v zahraničí (kvalitativních, kvantitativních, kombinovaných)
1.2.9.4 Vyhodnocení analýz a jejich promítnutí do dalšího postupu
|
1.2.10 Příprava a implementace specifických projektů zaměřených na snižování regulatorní zátěže občanů a veřejné správy
|
1.2.10.1 Vyhodnocení proveditelnosti postupů a projektů úspěšně realizovaných v zahraničí v podmínkách ČR, výběr vhodných postupů k realizaci (např. Časová cestovní mapa, Občan proti byrokracii, Životní situace, Zmapování, změření a snížení nejintenzivnější byrokratické zátěže dopadající na občany)
1.2.10.2 Příprava dílčích implementačních plánů vybraných postupů / projektů
1.2.10.3 Realizace vybraných postupů / projektů
|
1.2.11 Revize či rozpracování metodik měření administrativní zátěže občanů a veřejné správy
|
1.2.11.1 Vyhodnocení vhodnosti dosud zpracovaných metodik používaných pro měření administrativní zátěže podnikatelů, resp. specializované Metodiky měření administrativní zátěže s odchylkami pro občany (důraz na časovou náročnost), zpracované mezinárodním Pracovním týmem pro snižování administrativní zátěže občanů
1.2.11.2 Rozhodnutí o případném zpracování nové, komplexní metodiky pro měření administrativní zátěže občanů aplikovatelné v ČR
1.2.11.3 Příp. zpracování nové, komplexní metodiky pro měření administrativní zátěže občanů a ověření metodiky na vzorku
|
1.2.12 Revize stávající právní základny s cílem zjištění možnosti zjednodušení situace, snížení či odstranění regulatorní zátěže dopadající na občany a veřejnou správu
|
1.2.12.1 Vytipování konkrétních procesů a předpisů v gesci jednotlivých ústředních správních úřadů s vysokým potenciálem pro úplné zrušení regulatorní zátěže dopadající na jejich základě na občany a veřejnou správu
1.2.12.2 Analýza možností zjednodušení či zrušení stávající právní úpravy s cílem snížit regulatorní zátěž občanů a veřejné správy
1.2.12.3 Příprava a realizace souvisejících legislativních změn
|
|
1.3. Rozšíření metod kvality ve veřejné správě |
1.3.1 Zpracování analýz stavu řízení kvality ve veřejné správě
|
1.3.1.1 Zpracování zadání analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě
1.3.1.2 Zpracování analýzy využívání metod kvality ve veřejné správě
|
1.3.2 Metodika řízení kvality na rovni služebních úřadů
|
1.3.2.1 Zpracování metodiky zavádění řízení kvality
1.3.2.2 Příprava návrhu usnesení vlády k navržené metodice zavádění řízení kvality a jeho předložení ke schválení
1.3.2.3 Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání v oblasti řízení kvality zaměstnanců služebních úřadů
1.3.2.4 Pilotní aplikace metodiky zavádění řízení kvality
1.3.2.5 Implementace metodiky zavádění řízení kvality
1.3.2.6 Realizace vzdělávání v oblasti řízení kvality
|
1.3.3 Metodická podpora metod kvality na úrovni územních samosprávných celků
|
1.3.3.1 Zpracování variant řešení pro územní samosprávné celky, zhodnocení z pohledu nákladů, přínosů a dopadů
1.3.3.2 Vypracování metodického doporučení k zavádění/ rozvoji metod řízení kvality pro územní samosprávné celky
1.3.3.3 Zpracování metodického doporučení pro vzdělávání zaměstnanců ÚSC v oblasti řízení kvality
1.3.3.4 Implementace metod kvality v organizacích územní samosprávy
1.3.3.5 Realizace vzdělávání (ÚSC)
1.3.3.6 SW řešení systému hodnocení kvality ve VS
1.3.3.7 Metodická podpora metod kvality ve veřejné správě, přenášení dobré praxe, propagace metod kvality
|
1.3.4 Strategické řízení a plánování ve veřejné správě
|
1.3.4.1 Implementace metodických nástrojů strategické práce (Metodika přípravy veřejných strategií apod.)
1.3.4.2 Rozvoj technických nástrojů strategické práce (Databáze strategií apod.)
1.3.4.3 Další nástroje pro rozvoj strategické práce
1.3.4.4 Metodická podpora, vzdělávání a další činnosti zkvalitňující strategickou práci
1.3.4.5 Podpora pořízení dokumentů územního rozvoje
|
1.3.5 Podpora strategických prací prostřednictvím projektového řízení
|
1.3.5.1 Kompetenční centrum metodického, procesního a projektového řízení
1.3.5.2 Implementační jednotka Strategického rámce rozvoje veřejné správy České republiky pro období 2014-2020
|
|
1.4. Zavedení systému hodnocení veřejné správy |
1.4.1 Stanovení jasné gesce za měření (včetně sběru dat) a hodnocení výkonu veřejné správy
1.4.2 Zpracování analýzy hodnocení a měření výkonu veřejné správy
|
1.4.2.1 Zhodnocení současného stavu měření a hodnocení veřejné správy v ČR
1.4.2.2 Zhodnocení systémů měření a hodnocení výkonu VS, používaných v zahraničí, zejména pak v zemích EU
1.4.2.3 Zpracování analýzy
|
1.4.3 Nastavení systému hodnocení a měření
|
1.4.3.1 Navržení řešení k měření a hodnocení výkonu veřejné správy na základě provedené analýzy
1.4.3.2 Zpracování návrhu nastavení systému hodnocení a měření
1.4.3.3 Zhodnocení a posouzení potřeby legislativního zpracování vybraného řešení
1.4.3.4 Rozhodnutí o způsobu financování navrženého řešení
|
1.4.4 Navržení způsobu implementace navrženého řešení
|
1.4.4.1 Případná příprava legislativního předpisu
1.4.4.2 Zpracování návrhu usnesení vlády k navrženému systému hodnocení VS (bude zahrnovat i úkol tvorby metodiky) a jeho předložení vládě ke schválení
1.4.4.3 Tvorba metodik k vybranému řešení
|
1.4.5 Implementace navrženého řešení
|
1.4.5.1 Sběr dat dle stanovených milníků pro zpracování výroční zprávy
1.4.5.2 Každoroční zpracování „výročních zpráv o stavu veřejné správy za kalendářní rok“ (2016-2020), příprava usnesení vlády
1.4.5.3 Provedení hodnocení dopadů, nákladů a přínosů ex post po dvou letech fungování systému měření
a hodnocení výkonu veřejné správy
|
1.4.6 Zpracování evaluačních zpráv vyžadovaných usnesením vlády k realizaci Strategického rámce a Implementačních plánů
|
1.4.6.1 Evaluační zpráva 2016, příprava usnesení vlády k evaluační zprávě
1.4.6.2 Evaluační zpráva 2018, příprava usnesení vlády k evaluační zprávě
1.4.6.3 Evaluační zpráva 2020, příprava usnesení vlády k evaluační zprávě
|
|