Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

MINISTERSTVO ZDRAVOTNICTVÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Strategický cíl"
1.1 "Specifický cíl"
1.1.1 "Opatření"

Národní strategie elektronického zdravotnictví ČR 2016-2026

Národní strategie elektronického zdravotnictví ČR 2016-2026
1.Zvýšení zainteresovanosti občana na péči o vlastní zdraví
1.1Snadný a rovný přístup k informacím o poskytovatelích a dostupnost zdravotních služeb
1.1.1Úplný přehled o poskytovatelích zdravotních služeb včetně kvalitativních parametrů
1.1.2Elektronické objednání zdravotní služby
1.1.3Distanční elektronická konzultace zdravotního stavu
1.2Informace o zdravotním stavu a léčebném plánu
1.2.1Snadný přístup k osobnímu zdravotnímu záznamu
1.2.2Umožnění přístupu k záznamům blízkých osob
1.2.3Otevřený přístup k úplnému osobnímu účtu v systému příjmů do fondu plátců a úhrad zdravotních služeb
1.3Informační podpora péče o vlastní zdraví a zvyšování zdravotní gramotnosti
1.3.1Otevřený a přehledný přístup k informacím o podpoře zdraví a dostupných preventivních programech
1.3.2Zvyšování zdravotní gramotnosti prostřednictvím kvalifikovaných informací
1.3.3Ucelená komunikační podpora programu péče o chronicky nemocné
2.Zvýšení efektivity zdravotnického systému
2.1Sdílení dat a komunikace mezi poskytovateli
2.1.1Umožnit bezpečné sdílení informací o zdravotní péči
2.1.2Elektronická a efektivní preskripce
2.1.3Vyžádaná péče mezi poskytovateli (eŽádanka)
2.2Efektivita systému a poskytované péče
2.2.1Národní a mezinárodní komparace efektivity a kvality léčby
2.2.2Vytvoření systému a nástrojů pro sledování nákladů ve zdravotnictví
2.2.3Vytvoření dynamického nástroje vyhodnocování efektivity fungování zdravotnického systému (BI)
2.2.4Odstranění administrativní zátěže a bariér
2.3Informační a znalostní podpora zdravotnických pracovníků a poskytovatelů zdravotní péče
2.3.1Souhrnné a přehledné strukturování poznatků a výukových pomůcek k zajištění odborného růstu
2.3.2Informační a popularizační program elektronického zdravotnictví
3.Zvýšení kvality a dostupnosti zdravotních služeb
3.1Telemedicína a mHealth
3.1.1Definice technického a organizačního rámce telemedicíny a mHealth
3.1.2Bezpečné a efektivní aplikace v mHealth a telemedicíně
3.1.3Vytvoření rámce datové bezpečnosti a přenositelnosti v telemedicíně
3.1.4Elektronická podpora léčby v domácím prostředí
3.2Dostupnost péče
3.2.1Optimalizace a správa čekacích dob na plánované zákroky
3.2.2Programy odstraňování nerovností v přístupu k zdravotní péči
3.2.3Metodika a systém hodnocení dostupnosti zdravotních služeb
3.3Zvyšování kvality a bezpečného poskytování zdravotních služeb
3.3.1Vyhodnocování kvality poskytované zdravotní péče
3.3.2Podpora standardizace zdravotnické dokumentace a terapeutických postupů
3.3.3Podpora léčby a rozhodování, týmová komunikace mezi poskytovateli zdravotních služeb
3.3.4Krizová a bezpečnostní podpora na národní/regionální úrovni
3.3.5Životní cyklus léčivého přípravku a zdravotnického prostředku
4.Infrastruktura a správa elektronického zdravotnictví
4.1Rozvoj infrastruktury pro sdílení a poskytování zdravotních služeb
4.1.1Optimalizace a tvorba základních referenčních registrů
4.1.2Vznik infrastruktury pro výměnu zdravotnických informací na regionální a národní úrovni
4.1.3Zavedení systému poskytování služeb systémem vedení agend dle vzoru
4.1.4Autorizace, autentizace a řízení oprávnění poskytovatelů
4.1.5Řízení souhlasů a přístupů
4.1.6Snadná a přesná identifikace pacienta a získávání pacientských údajů
4.2Standardy a interoperabilita
4.2.1Klinické terminologie a klasifikace
4.2.2Interoperabilita a datové struktury
4.2.3Přístup k datům a EHR/EMR/PHR
4.3Správa elektronického zdravotnictví
4.3.1Vedení, politiky a strategie elektronického zdravotnictví
4.3.2Legislativní a regulační rámec
4.3.3Ochrana soukromí, politiky jakosti a bezpečnosti
4.3.4Spolupráce zainteresovaných stran na národní a EU úrovni
4.3.5Podpora přijímání a užívání standardů