Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
www stránky

MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Strategie Českých center 2020-2023

1. Globální témata a moderní identita České republiky

1.1 Kultivace a posilování vnímání České republiky jako moderní a inovativní země pevně zakotvené v evropských strukturách, která reaguje na naléhavé otázky současného světa

1.1.1 Posilování kulturních vztahů a efektivní využití současných trendů kulturní diplomacie jako významného nástroje zahraniční politiky

1.1.2 Sdílení zkušeností z mezinárodní praxe a zapojení do diskuze v oblasti strategického budování moderního brandu České republiky

1.1.3 Generování veřejného a mediálního zájmu o postoje ČR ke globálním společensko-kulturním tématům

1.1.4 Důraz na prezentaci ČR jako sebevědomé středoevropské země, excelující v řadě odvětví a zároveň navazující na tisíciletou historii státnosti a bohatou kulturní tradici

1.2 Implementace aktuálních globálních témat (udržitelnost, environmentální politika, společenská odpovědnost, sociální inkluze, digitalizace, kulturní diverzita, gender témata aj.)

1.2.1 Začlenění témat Agendy 2030 a Cílů udržitelného rozvoje (SDG) do programových aktivit zahraniční sítě prostřednictvím systematické spolupráce s relevantními partnery

1.2.2 Vytváření nových programových formátů pro prezentaci zmíněných témat

1.2.3 Zapojování českých aktérů a opinion leaderů do mezinárodních diskuzí, konferencí a jiných platforem

1.2.4 Podpora projektů se sociálním přesahem a pronikání do veřejného prostoru

1.3 Identifikace s evropskými společenskými a kulturními hodnotami a jejich podpora mimo evropský prostor. Rozvoj spolupráce v rámci EUNIC

1.3.1 Vyvíjení činnosti v souladu s Evropskou strategií pro mezinárodní kulturní vztahy a s aktuální Evropskou agendou pro kulturu

1.3.2 Aktivní účast na evropských projektech v ČR i v zahraničí

1.3.3 Aktivní účast na tvorbě koncepce a na implementaci strategie EUNIC Global a na činnosti v rámci jednotlivých clusterů EUNIC v místech naší působnosti

1.3.4 Spolupráce s EK, EEAS a Delegacemi EU v teritoriu v souvislosti s aktivitami EUNIC

1.4 Posilování příslušnosti ke středoevropskému kulturnímu prostoru

1.4.1 Důraz na vnímání specifičnosti středoevropského prostoru z hlediska tradice i současnosti

1.4.2 Podpora spolupráce se zeměmi V4, Německem a Rakouskem

1.4.3 Aktivní zapojování pojmu střední Evropa do mezinárodní společensko-kulturní debaty

1.5 Budování pozitivního obrazu ČR prostřednictvím posílení spolupráce s Čechy žijícími v zahraničí

1.5.1 Využívání potenciálu významných českých osobností v teritoriu pro efektivní zahraniční prezentaci

1.5.2 Posilování spolupráce s odborníky působícími v zahraničí ve všech oblastech společenského života s důrazem na zástupce mladé generace

1.6 Posilování internacionalizace českého společenskokulturního prostředí

1.6.1 Propojování místních a zahraničních kulturních aktérů a strategický networking při realizaci bilaterálních a multilaterálních projektů

1.6.2 Podpora rezidencí mladých českých talentů z oblasti kultury a vědy v zahraničí

1.6.3 Strategické využívání a posílení organizace kurátorských cest a press tripů ze zahraničí do ČR na významné kulturní události

2. Implementace „Koncepce jednotné zahraniční prezentace ČR“ a „Inovační strategie ČR 2019-2030

2.1 Efektivní spolupráce se všemi zainteresovanými subjekty v ČR a v zahraničí při naplňování společné vize a sdílení nabytých poznatků

2.1.1 Posilování synergického postupu s příslušnými orgány veřejné správy, jejich organizacemi a dalšími zainteresovanými subjekty veřejného zájmu

2.1.2 Posílení spolupráce s rezortem Ministerstva kultury ČR a jeho příspěvkovými organizacemi na šíření české kultury v zahraničí

2.1.3 Další rozvoj spolupráce s kulturními a společenskými institucemi na základě uzavřených dohod a memorand

2.1.4 Zkvalitnění mezirezortní spolupráce v oblasti prezentace českých kulturních a kreativních průmyslů v zahraničí

2.1.5 Podpora implementace přínosných projektů s mezinárodním přesahem

2.1.6 Sdílení zkušeností zahraniční praxe a posílení koordinace zahraniční prezentace

2.2 Programová podpora Inovační strategie ČR 2019–2030

2.2.1 Budování obrazu ČR jako země s vysokým inovačním potenciálem a popularizace české vědy a výzkumu

2.2.2 Kultivace existujícího kulturního kapitálu za posilování tématu inovací

2.2.3 Programová a komunikační podpora Inovační strategie ČR (se značkou „Česká republika: země pro budoucnost“) a její harmonizace s diplomatickými zastoupeními a dalšími relevantními subjekty v teritoriích

2.2.4 Prohloubení spolupráce s p.o. EXPO a follow-up spolupráce na prezentaci projektů uvedených na EXPO Dubaj 2020

3. Současné umění a kulturní dědictví. Kreativita, tvůrčí myšlení a vzdělávání

3.1 Strategická identifikace a prezentace kvalitního kulturního obsahu

3.1.1 Využívání expertizy ČC v oblasti kulturní diplomacie a rozvíjení samostatné programové činnosti s ohledem na teritoriální specifika a trendy

3.1.2 Zviditelňování relevantních významných kulturních událostí a výročí s přínosem ke vnímání ČR jako moderní země

3.1.3 Prezentace kulturního dědictví ČR a jeho ochrany jako součásti evropského a světového kulturního dědictví a podpora aktivit spojená s agendou UNESCO

3.1.4 Prezentace profesionálního umění v nových formátech mezinárodní spolupráce

3.1.5 Využití potenciálu současného umění (současná literatura, soudobá hudba, současný tanec, současná divadelní hra apod.) jako referenčního bodu pro mezinárodní porozumění problémům současného světa

3.1.6 Prezentace tradic, tradičních řemesel, folklóru a amatérského umění

3.1.7 Důraz na využití nových technologií v rámci kulturních projektů v souladu se současnými trendy

3.1.8 Rozšiřování oslovovaných cílových skupin prostřednictvím moderních programových a komunikačních formátů

3.2 Zdůraznění významu českých osobností ve světovém kontextu a jejich odkazu

3.2.1 Programové využití významných výročí inspirativních osobností, narozených či působících v českých zemích, které ve svém oboru přesáhly obzor vlastního profesního, kulturního a společenského rámce, a jejich propojení s mezinárodním kontextem

3.2.2 Čeští hrdinové i rebelové a jejich stopa ve světové kultuře

3.3 Vzdělávání a kreativita pro budoucnost

3.3.1 Reflexe odkazu Jana Ámose Komenského ve vztahu k současné vzdělávací praxi a společenským potřebám

3.3.2 Posílení tématu vzdělávání pro budoucnost v rámci společných projektů EUNIC

3.3.3 Využití práce a odkazu českých vědců, odborníků a tvůrců

3.3.4 Prohloubení spolupráce se vzdělávacími institucemi a subjekty kreativních odvětví a napojení na mezinárodní kontext

3.3.5 Využití nových technologií a udržitelných trendů ve vzdělávání pro prezentaci v zahraničí

3.3.6 Propagace českého univerzitního a dalšího vzdělávání v zahraničí

3.4 Výuka češtiny a podpora vzdělávání v širším pojetí (kultura, tradice)

3.4.1 Metodologický i kvantitativní rozvoj výuky češtiny a příprava nových typů jazykových kurzů podle teritoriálních specifik

3.4.2 Propagace češtiny formou kulturních akcí a společenských vazeb

3.4.3 Spolupráce s bohemistikami a vysokými školami v ČR a teritoriu

4. Péče o stávající síť a její rozvoj

4.1 Rozvoj sítě ČC v souladu s požadavky MZV

4.1.1 Založení nových českých center v mimoevropských destinacích

4.1.2 Rozvoj koncepce Českých domů

4.1.3 Rozvoj malých formátů ČC, zaměřených především na výuku češtiny a sdílení síťových projektů (s možností sdílet prostory s jinými evropskými kulturními instituty)

4.1.4 Optimalizace možnosti působení ČC v některých zemích, sousedících se zemí našeho současného působení

4.1.5 Další harmonizace spolupráce s MZV a prohloubení pasportizace sítě ČC

4.2 Rozvíjení moderních nástrojů pro efektivní komunikaci uvnitř sítě i navenek

4.2.1 Posilování efektivní spolupráce celé sítě ČC, např. při využití tzv. regionálních clusterů

4.2.2 Sdílení relevantních projektů a vytvoření nové expertní databáze, odpovídající potřebám sítě

4.2.3 Technologický i grafický upgrade marketingových nástrojů

4.2.4 Rozvoj vnitřních komunikačních nástrojů (informační systémy pro správu dokumentů a spisové služby a pro projektové řízení)

4.2.5 Posilování korporátní identity

4.3 Důraz na péči o lidský potenciál

4.3.1 Komplexní systém dalšího vzdělávání zaměstnanců celé sítě ČC

4.3.2 Péče o profesionální rozvoj místních sil a posílení jejich vazby k organizaci

4.3.3 Zkvalitnění předvýjezdové přípravy a kontinuální rozvoj odborných kompetencí ředitelů ČC

4.4 Zpřesňování pravidel firemní kultury v souladu se standardy EU

4.4.1 Posilování a rozvoj klíčových komponentů identity organizace (design, kultura, komunikace)

4.4.2 Nastavení nových pravidel společenské odpovědnosti v duchu SDG

4.4.3 Rozvoj ekologických standardů chování v organizaci (třídění a redukce odpadu, úspora energie, efektivnost a ekologičnost dopravy atd.)

4.4.4 Důsledná implementace etického kodexu organizace a posilování loajality zaměstnanců s posláním a cíli organizace