Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ
www stránky

MINISTERSTVO ZAHRANIČNÍCH VĚCÍ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Strategie Českých center 2020-2023

Strategie Českých center 2020-2023
1.Globální témata a moderní identita České republiky
1.1Kultivace a posilování vnímání České republiky jako moderní a inovativní země pevně zakotvené v evropských strukturách, která reaguje na naléhavé otázky současného světa
1.1.1Posilování kulturních vztahů a efektivní využití současných trendů kulturní diplomacie jako významného nástroje zahraniční politiky
1.1.2Sdílení zkušeností z mezinárodní praxe a zapojení do diskuze v oblasti strategického budování moderního brandu České republiky
1.1.3Generování veřejného a mediálního zájmu o postoje ČR ke globálním společensko-kulturním tématům
1.1.4Důraz na prezentaci ČR jako sebevědomé středoevropské země, excelující v řadě odvětví a zároveň navazující na tisíciletou historii státnosti a bohatou kulturní tradici
1.2Implementace aktuálních globálních témat (udržitelnost, environmentální politika, společenská odpovědnost, sociální inkluze, digitalizace, kulturní diverzita, gender témata aj.)
1.2.1Začlenění témat Agendy 2030 a Cílů udržitelného rozvoje (SDG) do programových aktivit zahraniční sítě prostřednictvím systematické spolupráce s relevantními partnery
1.2.2Vytváření nových programových formátů pro prezentaci zmíněných témat
1.2.3Zapojování českých aktérů a opinion leaderů do mezinárodních diskuzí, konferencí a jiných platforem
1.2.4Podpora projektů se sociálním přesahem a pronikání do veřejného prostoru
1.3Identifikace s evropskými společenskými a kulturními hodnotami a jejich podpora mimo evropský prostor. Rozvoj spolupráce v rámci EUNIC
1.3.1Vyvíjení činnosti v souladu s Evropskou strategií pro mezinárodní kulturní vztahy a s aktuální Evropskou agendou pro kulturu
1.3.2Aktivní účast na evropských projektech v ČR i v zahraničí
1.3.3Aktivní účast na tvorbě koncepce a na implementaci strategie EUNIC Global a na činnosti v rámci jednotlivých clusterů EUNIC v místech naší působnosti
1.3.4Spolupráce s EK, EEAS a Delegacemi EU v teritoriu v souvislosti s aktivitami EUNIC
1.4Posilování příslušnosti ke středoevropskému kulturnímu prostoru
1.4.1Důraz na vnímání specifičnosti středoevropského prostoru z hlediska tradice i současnosti
1.4.2Podpora spolupráce se zeměmi V4, Německem a Rakouskem
1.4.3Aktivní zapojování pojmu střední Evropa do mezinárodní společensko-kulturní debaty
1.5Budování pozitivního obrazu ČR prostřednictvím posílení spolupráce s Čechy žijícími v zahraničí
1.5.1Využívání potenciálu významných českých osobností v teritoriu pro efektivní zahraniční prezentaci
1.5.2Posilování spolupráce s odborníky působícími v zahraničí ve všech oblastech společenského života s důrazem na zástupce mladé generace
1.6Posilování internacionalizace českého společenskokulturního prostředí
1.6.1Propojování místních a zahraničních kulturních aktérů a strategický networking při realizaci bilaterálních a multilaterálních projektů
1.6.2Podpora rezidencí mladých českých talentů z oblasti kultury a vědy v zahraničí
1.6.3Strategické využívání a posílení organizace kurátorských cest a press tripů ze zahraničí do ČR na významné kulturní události
2.Implementace „Koncepce jednotné zahraniční prezentace ČR“ a „Inovační strategie ČR 2019-2030
2.1Efektivní spolupráce se všemi zainteresovanými subjekty v ČR a v zahraničí při naplňování společné vize a sdílení nabytých poznatků
2.1.1Posilování synergického postupu s příslušnými orgány veřejné správy, jejich organizacemi a dalšími zainteresovanými subjekty veřejného zájmu
2.1.2Posílení spolupráce s rezortem Ministerstva kultury ČR a jeho příspěvkovými organizacemi na šíření české kultury v zahraničí
2.1.3Další rozvoj spolupráce s kulturními a společenskými institucemi na základě uzavřených dohod a memorand
2.1.4Zkvalitnění mezirezortní spolupráce v oblasti prezentace českých kulturních a kreativních průmyslů v zahraničí
2.1.5Podpora implementace přínosných projektů s mezinárodním přesahem
2.1.6Sdílení zkušeností zahraniční praxe a posílení koordinace zahraniční prezentace
2.2Programová podpora Inovační strategie ČR 2019–2030
2.2.1Budování obrazu ČR jako země s vysokým inovačním potenciálem a popularizace české vědy a výzkumu
2.2.2Kultivace existujícího kulturního kapitálu za posilování tématu inovací
2.2.3Programová a komunikační podpora Inovační strategie ČR (se značkou „Česká republika: země pro budoucnost“) a její harmonizace s diplomatickými zastoupeními a dalšími relevantními subjekty v teritoriích
2.2.4Prohloubení spolupráce s p.o. EXPO a follow-up spolupráce na prezentaci projektů uvedených na EXPO Dubaj 2020
3.Současné umění a kulturní dědictví. Kreativita, tvůrčí myšlení a vzdělávání
3.1Strategická identifikace a prezentace kvalitního kulturního obsahu
3.1.1Využívání expertizy ČC v oblasti kulturní diplomacie a rozvíjení samostatné programové činnosti s ohledem na teritoriální specifika a trendy
3.1.2Zviditelňování relevantních významných kulturních událostí a výročí s přínosem ke vnímání ČR jako moderní země
3.1.3Prezentace kulturního dědictví ČR a jeho ochrany jako součásti evropského a světového kulturního dědictví a podpora aktivit spojená s agendou UNESCO
3.1.4Prezentace profesionálního umění v nových formátech mezinárodní spolupráce
3.1.5Využití potenciálu současného umění (současná literatura, soudobá hudba, současný tanec, současná divadelní hra apod.) jako referenčního bodu pro mezinárodní porozumění problémům současného světa
3.1.6Prezentace tradic, tradičních řemesel, folklóru a amatérského umění
3.1.7Důraz na využití nových technologií v rámci kulturních projektů v souladu se současnými trendy
3.1.8Rozšiřování oslovovaných cílových skupin prostřednictvím moderních programových a komunikačních formátů
3.2Zdůraznění významu českých osobností ve světovém kontextu a jejich odkazu
3.2.1Programové využití významných výročí inspirativních osobností, narozených či působících v českých zemích, které ve svém oboru přesáhly obzor vlastního profesního, kulturního a společenského rámce, a jejich propojení s mezinárodním kontextem
3.2.2Čeští hrdinové i rebelové a jejich stopa ve světové kultuře
3.3Vzdělávání a kreativita pro budoucnost
3.3.1Reflexe odkazu Jana Ámose Komenského ve vztahu k současné vzdělávací praxi a společenským potřebám
3.3.2Posílení tématu vzdělávání pro budoucnost v rámci společných projektů EUNIC
3.3.3Využití práce a odkazu českých vědců, odborníků a tvůrců
3.3.4Prohloubení spolupráce se vzdělávacími institucemi a subjekty kreativních odvětví a napojení na mezinárodní kontext
3.3.5Využití nových technologií a udržitelných trendů ve vzdělávání pro prezentaci v zahraničí
3.3.6Propagace českého univerzitního a dalšího vzdělávání v zahraničí
3.4Výuka češtiny a podpora vzdělávání v širším pojetí (kultura, tradice)
3.4.1Metodologický i kvantitativní rozvoj výuky češtiny a příprava nových typů jazykových kurzů podle teritoriálních specifik
3.4.2Propagace češtiny formou kulturních akcí a společenských vazeb
3.4.3Spolupráce s bohemistikami a vysokými školami v ČR a teritoriu
4.Péče o stávající síť a její rozvoj
4.1Rozvoj sítě ČC v souladu s požadavky MZV
4.1.1Založení nových českých center v mimoevropských destinacích
4.1.2Rozvoj koncepce Českých domů
4.1.3Rozvoj malých formátů ČC, zaměřených především na výuku češtiny a sdílení síťových projektů (s možností sdílet prostory s jinými evropskými kulturními instituty)
4.1.4Optimalizace možnosti působení ČC v některých zemích, sousedících se zemí našeho současného působení
4.1.5Další harmonizace spolupráce s MZV a prohloubení pasportizace sítě ČC
4.2Rozvíjení moderních nástrojů pro efektivní komunikaci uvnitř sítě i navenek
4.2.1Posilování efektivní spolupráce celé sítě ČC, např. při využití tzv. regionálních clusterů
4.2.2Sdílení relevantních projektů a vytvoření nové expertní databáze, odpovídající potřebám sítě
4.2.3Technologický i grafický upgrade marketingových nástrojů
4.2.4Rozvoj vnitřních komunikačních nástrojů (informační systémy pro správu dokumentů a spisové služby a pro projektové řízení)
4.2.5Posilování korporátní identity
4.3Důraz na péči o lidský potenciál
4.3.1Komplexní systém dalšího vzdělávání zaměstnanců celé sítě ČC
4.3.2Péče o profesionální rozvoj místních sil a posílení jejich vazby k organizaci
4.3.3Zkvalitnění předvýjezdové přípravy a kontinuální rozvoj odborných kompetencí ředitelů ČC
4.4Zpřesňování pravidel firemní kultury v souladu se standardy EU
4.4.1Posilování a rozvoj klíčových komponentů identity organizace (design, kultura, komunikace)
4.4.2Nastavení nových pravidel společenské odpovědnosti v duchu SDG
4.4.3Rozvoj ekologických standardů chování v organizaci (třídění a redukce odpadu, úspora energie, efektivnost a ekologičnost dopravy atd.)
4.4.4Důsledná implementace etického kodexu organizace a posilování loajality zaměstnanců s posláním a cíli organizace