Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR
www stránky

NÁRODNÍ SÍŤ ZDRAVÝCH MĚST ČR

Roční plán NSZM ČR 2012

zobrazit:   oblast   cil   skupinu   aktivitu

I. PŘÍNOSY PRO KVALITU VEŘEJNÉ SPRÁVY ČLENŮ NSZM

I.1 NSZM nadále poskytuje portfolio důležitých služeb pro členy, potřebných k jejich kvalitnímu postupu v místních a regionálních podmínkách. P

I.1.1 Pořádat celostátní akce NSZM ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
II.2.1.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro koordinátory ZM a MA21 - "Škola NSZM" (základní služba, 3x ročně)
II.2.1.4 Tematická Sekce NSZM (1x ročně)
I.1.1.4 Celostátní setkání k MA21 (základní služba, 1x ročně)
I.1.2 Pořádat regionální akce NSZM pro municipality a místní partnery ke vzdělávání, přenosu dobré praxe a zkušeností
I.1.4.1 Akreditovaný vzdělávací program NSZM pro úřady k UR (základní služba, max. 1x pro člena za volební období)
I.2.2.2 Odborné přednášky k tématům UR, MA21, strategické řízení a kvalita veřejné správy (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.2.3 Tréninková školení strategického plánování a řízení (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.1.4 Setkání k dobré praxi v rámci NSZM (projektová služba, dle zájmu členů)
I.1.3 Zajistit služby NSZM k podpoře získávání finančních zdrojů pro členy
I.1.10.1 Průběžný informační servis NSZM o možnostech finančních zdrojů - monitoring a distribuce (základní služba)
I.1.10.3 Zásobníky projektů členů v DATAPLÁNU NSZM, vč. možnosti hodnocení projektů z hlediska dopadů na udržitelný rozvoj
I.2.2.3 Odborná školení pro úřady k projektům a získávání finančích zdrojů (projektová služba, dle zájmu členů)
I.2.3.3 Podpůrná vyjádření NSZM k projektům členů (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.4 Dofinancovat žádané služby z externích zdrojů
IV.1.1.1 Zajištění projektů NSZM pro financování služeb pro členy a provozu NSZM
I.2.3.1 Průběžný fundraising pro asociaci; poskytování informací členům o projektových výzvách

I.2 Kvalitní postup členů NSZM je podpořen programy, službami a specifickými intenetovými nástroji asociace P

I.2.1 Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) na místní a regionální úrovni
I.1.2.2 Metodické návody k zapojení dětí a mládeže do sledování priorit udržitelného rozvoje v místě; propagace dobré praxe v této činnosti
I.1.1.4 Společné téma NSZM: Udržitelná doprava
I.1.1.5 Společné téma NSZM: Udržitelná energetika
I.1.1.6 Společné téma NSZM: Podpora zdraví
I.1.1.7 Společné téma NSZM: Udržitelná spotřeba a výroba
I.2.2 Rozvíjet DATAPLÁN NSZM - informační systém pro strategické řízení
I.1.7.1 DATAPLÁN - provoz, programování a rozvoj funkcionalit informačního systému pro členy NSZM (základní služba)
I.1.7.2 DATAPLÁN - zavádění základní strategické dokumentace členů NSZM do informačního systému (základní služba)
I.1.5.3 DATAPLÁN - rozbor a prvotní zavedení rozpočtů municipalit do informačního systému (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.4 DATAPLÁN - předávání informačního systému do správy členům (základní služba, dle zájmu členů)
I.1.5.5 DATAPLÁN - pilotní zavádění pro metody kvality ve veřejné správě, zejména MA21 (projektová služba)
I.2.3 Rozvíjet a doplňovat databázi DobráPraxe.cz - přehled příkladů dobré praxe
I.1.4.1 Portály "DobráPraxe" a "Galerie udržitelného rozvoje měst" - monitoring, příprava,zveřejňování a další propagace příkladů dobré praxe, vč. tzv. "střípků dobré praxe" a videí z realizace Zdravého města a MA21 (základní služba)
I.2.4 Rozvíjet internetovou know-how bázi "Metodika NSZM"
I.1.2.1 "Metodika NSZM" - průběžné rozšiřování a aktualizace metodických návodů - know-how pro strategickou a komunitní práci v municipalitách k udržitelnému rozvoji a zdraví obyvatel (základní služba)
I.1.2.2 Metodika NSZM - aktualizace Manuálu pro expertní Zdravotní plány a politiky vůči Zdraví 2020

I.3 Zvyšuje se počet pokročilých členů NSZM (kategorie „D-A“ dle Kritérií MA21)

I.3.1 Zajistit průběžnou metodickou pomoc členům NSZM při realizaci ZM a MA21
I.2.1.1 Individuální konzultace pro jednotlivé členy NSZM k realizaci ZM a MA21 (základní služba)
I.3.2 Metodicky podporovat a propagovat ukázkové příklady realizace ZM a MA21
I.2.1.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 u různých typů členů
I.3.2.1 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZM a MA21 na úrovni města (různé velikosti)
I.3.2.2 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZK a MA21 na úrovni kraje
I.3.2.3 Metodická pomoc a propagace pro ukázkové realizace ZR a MA21 na úrovni mikroregionu a MAS
I.3.3 Rozvíjet uplatňování metod kvality ve veřejné správě ke zvyšování efektivity úřadu
I.3.3.2 Metodická pomoc členům v rámci "Ceny ministra vnitra za kvalitu v územní veřejné správě"
I.3.4 Pravidelně a přehledně hodnotit postup členů podle "Metodiky NSZM", v rámci Kritérií MA21.
I.1.7.1 "Národní přehlídka MA21" v rámci Konference NSZM; jednotlivé obhajoby MA21 v místě /kategorie A, B MA21/
I.1.7.2 Uplatňování a další zdokonalení "Metodiky pro hodnocení udržitelného rozvoje municipalit" - Audity UR /pro kategorie A, B, C MA21/
I.1.7.3 Pravidelná statistika kvality členů NSZM pro Radu, Valnou hromadu a širší propagaci (zejména web a fb)
I.3.1.4 Průběžná informovanost o počtu a kvalitě členů na webu NSZM

II. NÁRODNÍ A MEZINÁRODNÍ AKTIVITY A POZICE NSZM

II.1 Na národní úrovni je NSZM aktivním a respektovaným partnerem vlády, resortů a národních institucí. P

II.1.1 Naplňovat a rozvíjet program "Brána kvality" (2007-2015) a subprogram "Pyramida kvality" na národní úrovni
III.1.4.1 Národní "Databáze strategií" na platformě systému DATAPLÁN NSZM /evidence a propojení strategické dokumentace - národní, krajská a místní úroveň/
II.1.2 Aktivně prosazovat zdraví, udržitelný rozvoj a kvalitu života ve strategickém rozvoji a komunikaci na celostátní úrovni.
III.1.1.3 MMR, RVUR: PS pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území, PS pro Smart Cities, PS pro Databázi strategií, Expertní skupina pro strategickou práci
III.1.1.5 MZd, WHO: PS pro zdravotní gramotnost, PS pro Zdravotní plány a politiky
II.1.2.3 Výbor pro strategii RVUR - členství
II.1.2.9 Poradenský team MF pro strategickou práci
III.1.1.1 Rada vlády pro udržitelný rozvoj /RVUR/, Řídící výbor rady, Výbor pro udržitelné municipality, Výbor pro strategii, další výbory a minitýmy
II.1.2.2 Výbor pro komunikaci RVUR - předsednictví
III.1.1.2 RVUR, MŽP: PS pro MA21
III.1.1.4 MV: Řídicí výbor modernizace VS, Sekce kvality ve veřejné správě
II.1.2.10 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná doprava
II.1.2.11 Sekce NSZM a mikrotým PS MA21: Udržitelná energetika
II.1.2.12 Vyjednávání na národní úrovni k finančním zdrojům a příprava programů pro financování MA21, zdraví a územního rozvoje
II.1.2.13 Krajské kulaté stoly k udržitelnému rozvoji ČR (ve spolupráci s RVUR a kraji)
II.1.3 Aktivně spolupracovat s Kanceláří WHO v Praze
II.1.3.2 Propagace projektu WHO-BCA "Město přátelské seniorům"
II.1.3.3 Pracovní skupina pro prevenci úrazů při WHO LO Praha
II.1.3.4 PS pro expertní Zdravotní plány (při MZ a WHO CZ)
II.1.4 Aktivně spolupracovat s resorty, institucemi a odbornými partnery
II.1.4.2 Spolupráce s RVUR a MŽP na celostátní realizaci MA21 (PS MA21)
III.1.3.1 Uzavírání dalších dohod o spolupráci s důležitými institucemi a odbornými partnery
II.1.4.3 Spolupráce s MMR a MF (metodika strategické práce, využití DATAPLÁNU, aj.)
II.1.4.4 Spolupráce s MV a odbornými partnery pro oblast kvality veřejné správy
II.1.4.5 Spolupráce s MZd a odbornými partnery pro oblast zdraví (Zdravotní plány a politiky, aj.)
II.1.4.8 Spolupráce s expertním týmem PS MA21 a dalšími odbornými partnery k hodnocení UR na místní a regionální úrovni
III.1.3.2 Spolupráce s UK, ČSÚ, ÚZIS a dalšími odbornými partnery pro indikátory /expertní metodiky, zdroje dat/ (projektová aktivita)

II.2 Na mezinárodní úrovni NSZM udržuje svoji pozici vůči důležitým institucím a spolupracuje s partnery v mezinárodních projektech a aktivitách.

II.2.1 Aktivně spolupracovat s WHO-EURO v rámci V. fáze Projektu ZM, s národními sítěmi ZM i s jednotlivými ZM – sdílení dobré praxe
III.2.1.3 Účast NSZM na mezinárodních konferencích WHO-EURO a setkáních evropských sítí Zdravých měst
III.2.1.4 Spolupráce se zahraničními národními sítěmi Zdravých města regionů, i s dalšími mezinárodními partnery, ke konkrétním tématům /např. Baltic Region Healthy Cities Association, ad./
II.2.2 Aktivně spolupracovat s dalšími odbornými institucemi a asociacemi na mezinárodní úrovni – sdílení dobré praxe, společné projekty
III.2.2.1 ICLEI: aktivní členství v mezinárodní asociaci; účast na významných akcích k MA21 v Evropě a spolupráce na dalších aktivitách ICLEI přínosných pro NSZM a její členy
III.2.2.2 Energy-Cities: aktivní členství NSZM v evropské asociaci; propagace Covenant of Mayors, spolupráce na dalších aktivitách přínosných pro NSZM a její členy
II.2.2.6 Mezinárodní projekt: Caravan of Europe (ICLEI, Litoměřice)
II.2.2.7 Mezinárodní projekt: DISPLAY Cyber (Energie-Cités)
II.2.2.8 Mezinárodní projekt: SUNflower (City of Moura)
II.2.2.9 Mezinárodní projekt STEPS
II.2.3 Zajistit účast zástupců významných mezinárodních institucí na akcích NSZM nebo akcích spolupořádaných NSZM, aktivně se účastnit mezinárodních akcí a jednání
II.2.3.2 Týden udržitelného rozvoje a energetiky - Švédské ministerstvo udržitelného rozvoje; Velvyslanectví Švédska; Energie-Cités
III.2.3.1 Konference NSZM a další významné akce - účast mezinárodních partnerů

III. MARKETING, PROPAGACE A MEDIALIZACE NSZM

III.1 Medializace, propagace a vnější informační činnost NSZM probíhá úspěšně; je zvyšována image asociace vůči důležitým cílovým skupinám na místní, celostátní i mezinárodní úrovni

III.1.1 Aktivně medializovat a propagovat NSZM a její členy na celostátní úrovni
II.1.1.1 Tiskové zprávy, články, vystoupení zástupců NSZM a členů v médiích
II.1.1.2 e-Zpravodaj NSZM - propagace asociace a aktivit členů (základní služba)
II.1.1.3 Propagační a informační materiály NSZM, zejména pravidelná Výroční zpráva asociace - vydávání a distribuce
II.1.1.4 Mediální partneři k akcím, kampaním, tématům NSZM
III.1.2 Provozovat veřejný informační systém NSZM
II.1.2.1 Informační server "ZdravaMesta.cz" - informace o jednotlivých členech asociace, s propojením na DtP a další portály NSZM (základní služba)
II.1.2.3 E-mailové rozesílací konference NSZM /dle témat UR/- otevřené pro všechny zájemce (základní služba)
III.1.3 Pořádat a spolupořádat významné akce k propagaci NSZM a jejích členů
III.1.3.1 Celostátní Konference NSZM
III.1.3.2 Celostátní "Obhajoba kategorie B,A MA21"
II.1.3.1 Národní konference kvality /MV/ - prezentace NSZM
III.1.4 Propagovat NSZM a členy vůči zahraničí
II.2.5.1 Anglická verze eZpravodaje NSZM /"HCCZ Bulletin"/ s informacemi o aktivitách členů
II.2.5.3 Anglické verze hlavních propagačních materiálů NSZM
II.2.5.2 Anglická verze serveru Dobrá praxe NSZM /"Good Practice.cz"/ - propagace příkladů dobré praxe členů vůči zahraničí
II.1.4.4 Propagace NSZM v rámci spolupráce s WHO, ICLEI, Energy Cities a s dalšími mezinárodními institucemi a odbornými partnery
III.1.5 Zajistit aktivní nábor nových členů
II.1.5.1 Jednání o členství v NSZM s významnými městy a městskými částmi
II.1.5.2 Jednání o členství v NSZM s dalšími kraji

III.2 Společné aktivity členů NSZM umožňují efektivní medializaci na národní a mezinárodní úrovni.

III.2.1 Zajistit medializaci NSZM a členů ve vazbě na komunitní kampaně
III.2.1.2 Propagace a medializace témat NSZM
II.2.6.1 Evidence aktivit členů NSZM v rámci vybraných celostátních kampaní

IV. INTERNÍ STAV NSZM

IV.1 Externí i vlastní zdroje NSZM umožňují dostatečné financování potřebných aktivit asociace. P

IV.1.1 Zajistit členské příspěvky pro financování asociace
IV.1.2.1 Postup Kanceláře NSZM dle pravidel pro členské příspěvky v kalendářním roce
IV.1.1.2 Navrhnout základní a rozšířené služby NSZM ve vazbě na členské příspěvky
IV.1.2 Dofinancovat provozní náklady asociace z externích zdrojů
IV.1.1.2 Zajištění kvalitního monitoringu a výkaznictví projektů; možné uplatnění některých provozních nákladů do projektů v souladu s pravidly projektů

IV.2 Činnost Kanceláře NSZM je po organizační a personální stránce kvalitně zajištěna.

IV.2.1 Zajistit kvalitní strategické a operativní řízení NSZM
IV.2.2.1 Pravidelná aktualizace a vyhodnocování dokumentů pro řízení NSZM /Strategie NSZM, Střednědobé a Roční plány, Koncepce ředitele/
IV.2.2.2 Indikátory k hodnocení úspěšnosti NSZM v rámci strategických dokumentů asociace - pravidelné sledování a vyhodnocování
IV.2.2 Zajistit a udržet kvalifikovaný a výkonný personál NSZM, nutný pro aktivity
IV.3.1.1 Zajištění a udržení kvalitního personálu Kanceláře NSZM

V. OSTATNÍ AKTIVITY A PROVOZ NSZM

V.1 Je zajištěn kvalitní interní provoz NSZM jako organizace

V.1.1 Zajistit bazální provoz NSZM jako organizace, v souladu s legislativou
IV.2.1.1 Průběžné účetnictví organizace NSZM, roční účetní závěrka, daňová agenda a audit
IV.3.1.2 Právní poradenství pro NSZM
V.1.1.3 Bankovní služby pro NSZM
V.1.2 Zajistit provozně-technické zázemí Kanceláře NSZM
IV.2.3.1 Pronájem kancelářských a skladových prostor pro Kancelář NSZM
IV.2.3.2 Vybavení Kanceláře NSZM a technické vybavení pro personál