Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Oblast"
1 "Podoblast"
1.1 "Opatření"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Olomouckého kraje (2016)

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Olomouckého kraje (2016)
Předškolní vzdělávání
Přístup k předškolnímu vzdělávání
aNadále optimalizovat síť mateřských škol s ohledem na demografický vývoj ve spolupráci s obcemi jako jejich zřizovateli, podporovat vznik nových tříd nebo mateřských škol v lokalitách, kde je nedostatek kapacit k umístění dětí k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole.
bVyužívat evropské strukturální fondy při zvyšování kapacit MŠ.
cPodporovat další vzdělávání a zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na oblast vnitřní evaluace, hodnocení individuálního rozvoje a vzdělávacích pokroků dětí, na oblast vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí mimořádně nadaných. V souvislosti s očekávaným nárůstem dětí mladších 3 let v mateřských školách podporovat pregraduální vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti studia specifik práce s dvouletými dětmi. Začlenit do programu přípravy pedagogů působících v mateřských školách nebo do programu dalšího vzdělávání učitelů mateřských škol jazykovou přípravu tak, aby jejich působení při seznamování dětí s cizím jazykem bylo co nejkvalitnějš
dZajistit prevenci a odbornou péči pro děti s lehčími vadami řeči v běžných třídách mateřských škol formou vyškolení pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci v jednotlivých mateřských školách.
ePodporovat polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální) a vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích u dětí mateřských škol.
fV mateřských školách, které jsou schopny vytvořit vhodné personální podmínky, seznamovat děti způsobem přiměřeným jejich věku a možnostem s cizím jazykem.
gPodporovat vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozvíjet spolupráci mateřských škol se speciálně pedagogickými centry nebo pedagogicko-psychologickými poradnami.
hV odůvodněných případech podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou a přípravných tříd základní školy pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, u kterých je předpoklad, že zařazení do této třídy vyrovná jejich vývoj, a pro děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky.
iVčasnou diagnostikou potíží dítěte v průběhu předškolního období eliminovat odklady povinné školní docházky.
jMetodicky a organizačně podporovat vznik tzv. firemních školek.
kCíleně zvyšovat účast dětí ze skupin a lokalit ohrožených sociálním vyloučením na předškolním vzdělávání, podporovat rozvoj spolupráce mateřských škol s poskytovateli sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi.
lPodporovat zapojování mateřských škol a pedagogických pracovníků mateřských škol do rozvojových programů (např. podpora logopedické prevence,inkluzivního vzdělávání, rozvoj interkulturních kompetencí dětí, rozvoj polytechnického vzdělávání).
mIniciovat návrhy legislativních změn za účelem snížení počtu dětí ve třídách mateřských škol v případě, že jsou v nich současně vzdělávány dvouleté děti.
Základní vzdělávání
Přístup k základnímu vzdělávání
aPodporovat vznik škol zřizovaných svazky obcí.
bZkvalitnit ŠVP na školách tak, aby lépe umožňovala mobilitu žáků a jejich přípravu na studium na středních školách.
cZvyšovat kompetence pedagogů základních škol vedoucí k lepším vzdělávacím výsledkům žáků, včetně schopnosti vyhodnocovat kvalitu výuky, poskytovat kvalitní zpětnou vazbu žákům i jejich rodičům.
dPodporovat inkluzivní vzdělávání na ZŠ.
ePodporovat organizování kurzů k doplnění základního vzdělání základními školami.
fPodporovat přípravu žáků-cizinců, k jejich začlenění do základního vzdělávání.
gPodporovat zavedení anglického jazyka jako prvního cizího jazyka od 3. ročníku základní školy.
hZaměřit se na oblast matematických dovedností žáků vzhledem k dlouhodobým výsledkům testování žáků.
iPodporovat polytechnické vzdělávání na základních školách a manuální zručnost žáků.
jPodporovat propojení školního a mimoškolního vzdělávání.
kV odůvodněných případech a za podmínky dostatečného zájmu veřejnosti podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou či specificky zaměřených tříd (sportovní apod.) na základních školách. Zcela výjimečně zřizovat nové ZŠ
Střední vzdělávání
Přístup k střednímu vzdělávání
aZlepšit vybavenost a podmínky pro studium (budování odborných učeben, sportovišť, prostorů pro projektovou výuku a mimoškolní činnost).
bRealizovat periodické hodnocení ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem.
cRealizovat kroky, které povedou ke srovnatelné úrovni v přijímacím řízení na obdobných typech škol.
dPodporovat zapojení škol do Regionální inovační strategie Olomouckého kraje.
ePodporovat zapojení škol do Krajského akčního plánu.
fPodpořit zefektivnění procesu vlastního hodnocení škol účelnou metodikou procesu a vhodnými autoevaluačními nástroji.
gPodporovat spolupráci škol s odborníky z praxe.
hPodporovat technické a přírodovědné odborné vzdělávání využíváním tzv. šablon, tedy předpřipravených typizovaných projektů, které jsou financovány metodou „unit costs“.
iPodporovat jazykové vzdělávání ve školách prostřednictvím evropských dotačních programů.
jPodporovat mimořádně nadané děti, žáky a studenty, např. formou ocenění Talent Olomouckého kraje.
kPodporovat tzv. klíčové kompetence žáků – čtenářská, matematická, finanční, digitální gramotnost; podnikavost aj. prostřednictvím evropských dotačních programů.
Gymnázia
aVyužít krátkodobý nárůst populační křivky k úpravě poměrného zastoupení gymnaziálního vzdělávání v nabídce středních škol a v souladu s Dlouhodobým záměrem ČR nenavyšovat kapacitu gymnaziálního vzdělávání.
Nezvyšovat počet gymnázií.
bPodporovat bilingvní gymnázia při stávajícím počtu tříd.
cPodporovat spolupráci Univerzity Palackého v Olomouci a gymnázií v regionu s cílem zvýšit zájem o přírodovědné a technické studium.
dPodporovat inovativní metody výuky přírodovědných předmětů spojené s praktiky na odborných pracovištích univerzity nebo špičkových technologických pracovištích firem.
Střední odborné školy
aPodporovat rozvoj technických oborů na školách poskytujících vzdělávání v oborech ukončených maturitní zkouškou.
bSledovat a vyhodnocovat výsledky žáků středních odborných škol u maturitních zkoušek a přijmout opatření zajišťující kvalitu středního odborného vzdělávání.
cPodporovat otevírání pouze oborově zaměřeného nástavbového studia.
dNerozšiřovat síť středních odborných škol s výjimkou škol, jejíž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce (např. při využití brownfieldu významným investorem, který se bude zaměřovat na technologie, které nejsou v nabídce škol na území Olomouckého kraje). Vždy bude vycházeno ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů ČR pro jedinečné obory vzdělání.
eU solitérních škol podporovat materiálně technickou základnu tak, aby školy mohly plnit hlavní i doplňkovou činnost.
fPodporovat prezentaci nabídky vzdělávacích programů solitérních škol z Olomouckého kraje i nad rámec kraje.
Střední odborná učiliště a Odborná učiliště
aPonechat střední vzdělání s výučním listem v rozsahu potřeb trhu práce a regionu.
bRozvíjet spolupráci se zaměstnavateli umožňující odbornou praxi žákům středních škol.
cPodporovat spolupráci škol a zaměstnavatelů (např. workshopy, kulaté stoly, zapojení odborníků z praxe do výuky, stáže pedagogů ve firmách, aj.).
dPodporovat nedostatkové a ojedinělé obory v rámci kraje (např. formou stipendií).
ePodporovat standardizaci závěrečných zkoušek učebních oborů ve spolupráci škol a NÚV.
fZavést do praxe mistrovské zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem.
gVe spolupráci s Hospodářskou komorou podporovat programy, které zvyšují kvalitu učebních oborů a prestiž řemesla (např. možnost získání „Osvědčení Hospodářské komory ČR pro úspěšné absolventy jednotlivých oborů vzdělání“).
hDlouhodobě podporovat veškeré aktivity vedoucí ke zvýšení počtu žáků ve středním vzdělání s výučním listem v oborech perspektivních na trhu práce.
iNerozšiřovat síť středního vzdělání s výučním listem s výjimkou škol, jejíž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce (např. při využití brownfieldu významným investorem, který se bude zaměřovat na technologie, které nejsou v nabídce škol na území Olomouckého kraje). Vždy bude vycházeno ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů ČR pro jedinečné obory vzdělání.
Konzervatoř
aPodpořit realizaci vzdělávacích programů v konzervatoři.
bNenavyšovat počet konzervatoří.
Terciární vzdělávání
Vyšší odborné školy
aPonechat v rejstříku škol a školských zařízení vyšší odborné školy s kvalitními a dobře personálně i materiálně zabezpečenými vzdělávacími programy.
bU škol, které budou splňovat podmínky, podporovat jejich snahu transformace a integrace do struktury vybrané vysoké školy.
cPodporovat spolupráci vyšších odborných škol s vysokými školami při zavádění kreditního systému hodnocení studentů vyšších odborných škol.
eNové vyšší odborné školy zřizovat jen ve výjimečných a odůvodněných případech.
fNezvyšovat kapacity v oborech vyššího odborného vzdělávání s výjimkou oborů, jejichž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce a bude vycházet ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů.
Vysoké školy
aPodporovat činnost vysokých škol se sídlem na území Olomouckého kraje.
bSpolupracovat s vysokými školami se sídlem na území Olomouckého kraje v rámci Výzkumné a inovační strategie pro inteligentní specializaci 2014-2020 (tzv. RIS 3).
Další vzdělávání
Další vzdělávání pedagogických pracovníků
aPodporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků všech druhů škol v souvislosti se změnami školského zákona a prováděcích právních předpisů.
bPodporovat zvýšení dostupnosti DVPP.
cPodporovat vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na moderní metody výuky, vzdělávání a výchovy, na oblast ICT, finanční gramotnosti.
dVytvořit podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků působících v oblasti dalšího profesního vzdělávání.
eMetodicky a organizačně podporovat oblast oborových didaktik.
fPodporovat zvyšování kompetencí učitelů v oblasti výchovně vzdělávacího procesu žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí a komunikace s rodiči.
gPodporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci.
hPodporovat zapojení škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem do oblasti dalšího vzdělávání prostřednictvím realizace vzdělávacích akcí pro veřejnost, zaměstnavatele a veřejnou správu (např. realizace rekvalifikačních kurzů).
iPodporovat školy a školská zařízení v dobudování infrastruktury využívané pro účely dalšího vzdělávání.
jPodporovat zapojení škol a školských zařízení do národních projektů a aktivit Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje.
kPodporovat činnost Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje.
lPodporovat implementaci systému uznávání, založeného na Národní soustavě kvalifikací, a dále jej propojovat s dalšími kvalifikačními systémy a rámcovými vzdělávacími programy tak, aby se rozšiřovala jeho uplatnitelnost v kraji.
mPodporovat centra odborného vzdělávání v technických a zemědělských oborech.
Speciální vzdělávání
Přístup k speciálnímu vzdělávání
aV návaznosti na znění legislativních předpisů realizovat změny nastavení podmínek pro vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
bPodporovat zavádění systému podpůrných opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami.
cNadále podporovat školy a třídy zřízené v souladu s § 16 školského zákona a jejich počet optimalizovat v souladu s reálnými potřebami Olomouckého kraje.
dPodporovat práci Spolku speciálních škol a zařízení Olomouckého kraje.
Základní umělecké školy
přístup k základním uměleckým školám
aPo dohodě s obcemi se snažit o přechod základních uměleckých škol zřizovaných krajem do zřizovatelské kompetence obcí.
bUmožnit zřizování nových míst poskytovaného vzdělávání stávajících ZUŠ s ohledem na složitou dopravní obslužnost v rámci stanovených kapacit.
cUmožnit přesuny mezi kapacitami jednotlivých uměleckých oborů v rámci stávající kapacity škol.
dS ohledem na dosavadní vývoj nezvyšovat kapacity ZUŠ.
eNerozšiřovat stávající síť ZUŠ o další samostatné ZUŠ.
fPodporovat postupnou implementaci školních vzdělávacích programů do všech ročníků studia v ZUŠ.
gPodporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich zapojení do vzdělávacích projektů financovaných z fondů EU (jazykové a odborné vzdělávání).
hPodporovat spolupráci ZUŠ v rámci Olomouckého kraje prostřednictvím dotačních titulů a grantů.
iPodporovat spolupráci ZUŠ se zahraničními školami obdobného zaměření formou dotačních titulů a grantů.
Školy a školská zařízení jiných zřizovatelů
Přístup k školám a školským zařízením jiných zřizovatelů
aPohlížet na školství v Olomouckém kraji jako na celek bez ohledu na zřizovatele.
Jazykové školy
Přístup k jazykovým školám
aPodporovat zachování jednoletých kurzů cizích jazyků na jazykových školách.
bPodporovat spolupráci jazykových škol se zahraničními institucemi, univerzitou, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstvem vnitra České republiky.
cPodporovat jazykové školy v organizaci zkoušky A1 z českého jazyka pro trvalý pobyt.
dNerozšiřovat stávající sít jazykových škol.
Školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy
Přístup k školským zařízením pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy
aVytvářet podmínky a podporovat vznik možnosti samostatného bydlení.
bV odůvodněných případech podporovat vznik elokovaných pracovišť stávajících dětských domovů (rodinné domy, byty ve stávající zástavbě…).
cV souladu s navrhovanou novelou zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, a transformací systému péče o ohrožené děti využít v případě zřizovatelských kompetencí kapacit některých ze stávajících dětských domovů (zejména ve větších městech) ke zřízení středisek výchovné péče především v rámci ambulantních, terénních a celodenních služeb. Nadále usilovat o zachování dětských domovů v gesci školství.
dPosílit preventivní složky práce s ohroženými dětmi a jejich rodinami zejména přesunem části personálních kapacit do terénních služeb.
Zájmové vzdělávání
Školní kluby a družiny
aŘešit komplexně volnočasové a zájmové vzdělávací aktivity zejména tím, že nebude nově podporovat plošné souběžné fungování činnosti školních družin a/nebo školních klubů se středisky volného času vykonávané jednou právnickou osobou.
bNevytvářet nové konkurenční prostředí mezi jednotlivými druhy (typy) zařízení zejména tím, že nebude nově zařazovat zařízení pro zájmové vzdělávání u právnických osob v oblastech, kde je nabídka volnočasových aktivit dostatečná.
cPřizpůsobovat kapacity zařízení pro zájmové vzdělávání v souladu s demografickou křivkou.
Střediska volného času
aPo dohodě s obcemi se snažit o přechod středisek volného času zřizovaných krajem do zřizovatelské kompetence obcí.
bRozšiřovat nabídku pravidelných, příležitostných i spontánních aktivit včetně nabídky pobytových a příměstských táborů, nezávislých na pravidelné účasti dětí, a tím pružně reagovat na potřeby a specifika regionu.
cVytvářet možnosti vícezdrojového financování SVČ.
dPodporovat vytvořenou strukturu aktivit SVČ, zkvalitňování zájmového vzdělávání a jeho dostupnost.
ePodporovat metodicky a finančně všechny typy zájmového odborného vzdělávání včetně vytváření nových soutěží a síťování škol a zaměstnavatelů. Podporovat rozvoj středisek technické zájmové činnosti, zejména na školách.
Rovné příležitosti ve vzdělávání
Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání
aPodporovat zřizování přípravných tříd a pracovních pozic asistentů pedagoga především v mateřských a základních školách s vyšším počtem dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
bPodporovat studium dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na středních školách, Podporovat studium bezplatné přípravy českého jazyka žáků – cizinců z jiného členského státu Evropské unie a zemí třetího světa.
cVyhodnocovat dopad změn v rámci společného vzdělávání v oblasti speciálního školství
dZkvalitnit vzdělávání žáků na základních a středních školách prostřednictvím školních psychologů a speciálních pedagogů.
Systém poradenství ve školství
Pedagogicko-psychologická poradna a Speciálně pedagogické centrum
aV zájmu zajištění dostatečné dostupnosti podporovat rozšíření nabídky služeb pedagogicko-psychologického poradenství formou dalších míst poskytování školských služeb s ohledem na potřeby regionu a zřizovatele v rámci stávajících kapacit.
bV souvislosti s legislativními změnami v systému poradenských služeb zvýšit počet poradenských pracovníků vzhledem k potřebám jednotlivých školských zařízení.
cPodporovat spolupráci se středisky výchovné péče (SVP) při řešení úkolů primární prevence a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže.
dUsilovat o sjednocení výstupů poradenských zařízení.
Kariérové poradenství
aZajistit organizaci prezentační výstavy oborů vzdělání středních škol a vyšších odborných škol Olomouckého kraje.
bPodílet se i nadále na vydávání atlasů školství.
cInformovat veřejnost o podpoře Olomouckého kraje žákům učebních oborů požadovaných na trhu práce.
dOrganizovat setkání výchovných poradců základních škol Olomouckého kraje, pravidelně alespoň 1x ročně informovat výchovné poradce o aktuální situaci na trhu práce, podmínkách přijímacího řízení atd.
Prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže
Přístup k prevenci rizikových projevů chování u dětí a mládeže
aZajistit rovnoměrnější pokrytí službami primární prevence v celém Olomouckém kraji, zejména se specifickým důrazem na zlepšení těchto služeb v okrese Jeseník.
bPodporovat zkvalitnění preventivních programů, v této souvislosti dále rozvíjet specifickou primární prevenci (zejména selektivní) a udržovat nespecifickou primární prevenci, včetně podpory certifikovaných organizací v primární prevenci.
cRealizovat dlouhodobou, specifickou a cíleně zaměřenou kampaň směřující k potlačení vysoké míry společenské tolerance k alkoholu a tabáku vedoucí k absenci pocitu osobní odpovědnosti, podceňování rizik a negativní bilance v počtu jedinců užívajících ve zvýšené míře legální drogy a stále více i nelegální marihuanu.
dPodporovat činnosti a aktivity směřující k většímu zapojení rodičů do primární prevence a dále prohlubovat tvorbu prostoru pro mimoškolní výchovu jako prostředku ovlivňujícího potenciální výskyt sociálně patologických jevů (včetně problematiky zapojení dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí).
eIntenzivně podporovat informovanost a dostupnost informací z oblasti primární prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže a současně cíleně podporovat nabídku vzdělávání v oblasti primární prevence, a to zejména s důrazem na vzdělávání metodiků prevence a třídních učitelů.
Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta
Přístup k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě
aV souladu s finančními možnostmi Olomouckého kraje realizovat aktivity vycházející z Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje zejména v oblasti školství (cílená podpora vybraných aktivit a zajištění služeb v oblasti EVVO významně přispívajících k naplnění Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje).
bPodporovat environmentální projekty škol, školských zařízení a dalších subjektů prostřednictvím vyhlašovaných dotačních titulů Olomouckého kraje, vyhlašovaných soutěží, hledáním dalších finančních zdrojů a prezentací úspěšných projektů.
cPodporovat doporučené postupy stanovené pro školy a školská zařízení Metodickým pokynem MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (zejména podpora odborně-metodické práce pedagogických pracovníků v oblasti EVVO a využívání doporučených metod a forem vzdělávání v oblasti EVVO).
dRozvíjet spolupráci s organizacemi (př. nevládní neziskové organizace) poskytujícími služby v oblasti EVVO zacílenými na děti, mládež a veřejnost.
eRozvíjet komunitní funkci škol, kdy se školy stávají prostředím pro rozvíjení spolupráce a zájmu o udržitelný rozvoj a také prostorem pro sdílení zkušeností s dalšími školami a s mimoškolním prostředím (veřejná správa, NNO, podniková sféra, veřejnost).
fPodporovat neziskové organizace a příspěvkové organizace, jejímž zřizovatelem je Olomoucký kraj a příspěvkové organizace zřizované obcemi v rámci programu Národní sítě EVVO, který vyhlašuje Ministerstvo životního prostředí.
Podpora výuky cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií
Podpora výuky cizích jazyků
aMetodicky a organizačně podporovat rozšíření kvalifikované výuky cizího jazyka, především anglického, v mateřských školách a na 1. stupni ZŠ.
bPodporovat rozšíření nabídky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Olomouckého kraje v oblasti cizích jazyků.
Podpora výuky informačních a komunikačních technologií
aPodporovat rozvoj tzv. digitální gramotnosti.
bMetodicky a organizačně podporovat využití finančních prostředků z ESF v rámci digitálního vzdělávání.
cPodporovat školy při podávání dalších projektů zaměřených na podporu ICT.
dPokračovat ve vzdělávání učitelů se zaměřením na praktické využití ICT ve výuce.
Mezinárodní spolupráce, partnerství škol a studium na zahraničních školách
Evropské vzdělávací programy
aPodporovat a propagovat evropské vzdělávací programy v Olomouckém kraji.
bPodporovat zapojení Olomouckého kraje do mezinárodních společenství, jejichž cílem je posílení mezinárodní spolupráce při tvorbě společných projektů, zajištění výměny informací (tzv. best practices) a pomoc při hledání partnerů pro jednotlivé projekty.
cZvýšit počet žádostí o grant v uvedených programech z Olomouckého kraje.
dZvýšit počet výměnných pobytů a stáží studentů v zahraničí.
Partnerství škol a školských zařízení
aPodporovat vznik partnerství škol a školských zařízení navzájem a s dalšími subjekty působícími na poli vzdělávání, zejména mezinárodní a regionální partnerství.
bPodporovat spolupráci škol a školských zařízení na území Olomouckého kraje se školami a školskými zařízeními v partnerských regionech.
cV oblasti odborného vzdělávání podporovat spolupráci s podnikatelskou sférou.
dPodporovat realizaci projektů financovaných z ESF EU zaměřených na spolupráci škol a školských zařízení.
Studium na zahraničních školách
aPropagovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách.
bFinančně podporovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách.
Strukturální fondy EU v oblasti vzdělávání
Využití strukturálních fondů EU v oblasti vzdělávání
aPodporovat školy a školská zařízení v přípravě a realizaci projektů financovaných z ESF EU.
bPodporovat školy a školská zařízení v přípravě a realizaci investičních projektů financovaných z EFRD EU (prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu).
cPodporovat činnosti Regionální sektorové dohody pro Olomoucký kraj.