| Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Olomouckého kraje (2016) |
| Předškolní vzdělávání |
| Přístup k předškolnímu vzdělávání |
a | Nadále optimalizovat síť mateřských škol s ohledem na demografický vývoj ve spolupráci s obcemi jako jejich zřizovateli, podporovat vznik nových tříd nebo mateřských škol v lokalitách, kde je nedostatek kapacit k umístění dětí k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole. |
b | Využívat evropské strukturální fondy při zvyšování kapacit MŠ. |
c | Podporovat další vzdělávání a zvyšování kvalifikace pedagogických pracovníků formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků se zaměřením na oblast vnitřní evaluace, hodnocení individuálního rozvoje a vzdělávacích pokroků dětí, na oblast vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí mimořádně nadaných. V souvislosti s očekávaným nárůstem dětí mladších 3 let v mateřských školách podporovat pregraduální vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti studia specifik práce s dvouletými dětmi. Začlenit do programu přípravy pedagogů působících v mateřských školách nebo do programu dalšího vzdělávání učitelů mateřských škol jazykovou přípravu tak, aby jejich působení při seznamování dětí s cizím jazykem bylo co nejkvalitnějš |
d | Zajistit prevenci a odbornou péči pro děti s lehčími vadami řeči v běžných třídách mateřských škol formou vyškolení pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci v jednotlivých mateřských školách. |
e | Podporovat polytechnické vzdělávání (přírodovědné, technické a environmentální) a vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích u dětí mateřských škol. |
f | V mateřských školách, které jsou schopny vytvořit vhodné personální podmínky, seznamovat děti způsobem přiměřeným jejich věku a možnostem s cizím jazykem. |
g | Podporovat vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, rozvíjet spolupráci mateřských škol se speciálně pedagogickými centry nebo pedagogicko-psychologickými poradnami. |
h | V odůvodněných případech podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou a přípravných tříd základní školy pro děti v posledním roce před zahájením povinné školní docházky, u kterých je předpoklad, že zařazení do této třídy vyrovná jejich vývoj, a pro děti, kterým byl povolen odklad povinné školní docházky. |
i | Včasnou diagnostikou potíží dítěte v průběhu předškolního období eliminovat odklady povinné školní docházky. |
j | Metodicky a organizačně podporovat vznik tzv. firemních školek. |
k | Cíleně zvyšovat účast dětí ze skupin a lokalit ohrožených sociálním vyloučením na předškolním vzdělávání, podporovat rozvoj spolupráce mateřských škol s poskytovateli sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi. |
l | Podporovat zapojování mateřských škol a pedagogických pracovníků mateřských škol do rozvojových programů (např. podpora logopedické prevence,inkluzivního vzdělávání, rozvoj interkulturních kompetencí dětí, rozvoj polytechnického vzdělávání). |
m | Iniciovat návrhy legislativních změn za účelem snížení počtu dětí ve třídách mateřských škol v případě, že jsou v nich současně vzdělávány dvouleté děti. |
| Základní vzdělávání |
| Přístup k základnímu vzdělávání |
a | Podporovat vznik škol zřizovaných svazky obcí. |
b | Zkvalitnit ŠVP na školách tak, aby lépe umožňovala mobilitu žáků a jejich přípravu na studium na středních školách. |
c | Zvyšovat kompetence pedagogů základních škol vedoucí k lepším vzdělávacím výsledkům žáků, včetně schopnosti vyhodnocovat kvalitu výuky, poskytovat kvalitní zpětnou vazbu žákům i jejich rodičům. |
d | Podporovat inkluzivní vzdělávání na ZŠ. |
e | Podporovat organizování kurzů k doplnění základního vzdělání základními školami. |
f | Podporovat přípravu žáků-cizinců, k jejich začlenění do základního vzdělávání. |
g | Podporovat zavedení anglického jazyka jako prvního cizího jazyka od 3. ročníku základní školy. |
h | Zaměřit se na oblast matematických dovedností žáků vzhledem k dlouhodobým výsledkům testování žáků. |
i | Podporovat polytechnické vzdělávání na základních školách a manuální zručnost žáků. |
j | Podporovat propojení školního a mimoškolního vzdělávání. |
k | V odůvodněných případech a za podmínky dostatečného zájmu veřejnosti podporovat vznik tříd s alternativní pedagogikou či specificky zaměřených tříd (sportovní apod.) na základních školách. Zcela výjimečně zřizovat nové ZŠ |
| Střední vzdělávání |
| Přístup k střednímu vzdělávání |
a | Zlepšit vybavenost a podmínky pro studium (budování odborných učeben, sportovišť, prostorů pro projektovou výuku a mimoškolní činnost). |
b | Realizovat periodické hodnocení ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem. |
c | Realizovat kroky, které povedou ke srovnatelné úrovni v přijímacím řízení na obdobných typech škol. |
d | Podporovat zapojení škol do Regionální inovační strategie Olomouckého kraje. |
e | Podporovat zapojení škol do Krajského akčního plánu. |
f | Podpořit zefektivnění procesu vlastního hodnocení škol účelnou metodikou procesu a vhodnými autoevaluačními nástroji. |
g | Podporovat spolupráci škol s odborníky z praxe. |
h | Podporovat technické a přírodovědné odborné vzdělávání využíváním tzv. šablon, tedy předpřipravených typizovaných projektů, které jsou financovány metodou „unit costs“. |
i | Podporovat jazykové vzdělávání ve školách prostřednictvím evropských dotačních programů. |
j | Podporovat mimořádně nadané děti, žáky a studenty, např. formou ocenění Talent Olomouckého kraje. |
k | Podporovat tzv. klíčové kompetence žáků – čtenářská, matematická, finanční, digitální gramotnost; podnikavost aj. prostřednictvím evropských dotačních programů. |
| Gymnázia |
a | Využít krátkodobý nárůst populační křivky k úpravě poměrného zastoupení gymnaziálního vzdělávání v nabídce středních škol a v souladu s Dlouhodobým záměrem ČR nenavyšovat kapacitu gymnaziálního vzdělávání.
Nezvyšovat počet gymnázií. |
b | Podporovat bilingvní gymnázia při stávajícím počtu tříd. |
c | Podporovat spolupráci Univerzity Palackého v Olomouci a gymnázií v regionu s cílem zvýšit zájem o přírodovědné a technické studium. |
d | Podporovat inovativní metody výuky přírodovědných předmětů spojené s praktiky na odborných pracovištích univerzity nebo špičkových technologických pracovištích firem. |
| Střední odborné školy |
a | Podporovat rozvoj technických oborů na školách poskytujících vzdělávání v oborech ukončených maturitní zkouškou. |
b | Sledovat a vyhodnocovat výsledky žáků středních odborných škol u maturitních zkoušek a přijmout opatření zajišťující kvalitu středního odborného vzdělávání. |
c | Podporovat otevírání pouze oborově zaměřeného nástavbového studia. |
d | Nerozšiřovat síť středních odborných škol s výjimkou škol, jejíž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce (např. při využití brownfieldu významným investorem, který se bude zaměřovat na technologie, které nejsou v nabídce škol na území Olomouckého kraje). Vždy bude vycházeno ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů ČR pro jedinečné obory vzdělání. |
e | U solitérních škol podporovat materiálně technickou základnu tak, aby školy mohly plnit hlavní i doplňkovou činnost. |
f | Podporovat prezentaci nabídky vzdělávacích programů solitérních škol z Olomouckého kraje i nad rámec kraje. |
| Střední odborná učiliště a Odborná učiliště |
a | Ponechat střední vzdělání s výučním listem v rozsahu potřeb trhu práce a regionu. |
b | Rozvíjet spolupráci se zaměstnavateli umožňující odbornou praxi žákům středních škol. |
c | Podporovat spolupráci škol a zaměstnavatelů (např. workshopy, kulaté stoly, zapojení odborníků z praxe do výuky, stáže pedagogů ve firmách, aj.). |
d | Podporovat nedostatkové a ojedinělé obory v rámci kraje (např. formou stipendií). |
e | Podporovat standardizaci závěrečných zkoušek učebních oborů ve spolupráci škol a NÚV. |
f | Zavést do praxe mistrovské zkoušky v oborech vzdělání s výučním listem. |
g | Ve spolupráci s Hospodářskou komorou podporovat programy, které zvyšují kvalitu učebních oborů a prestiž řemesla (např. možnost získání „Osvědčení Hospodářské komory ČR pro úspěšné absolventy jednotlivých oborů vzdělání“). |
h | Dlouhodobě podporovat veškeré aktivity vedoucí ke zvýšení počtu žáků ve středním vzdělání s výučním listem v oborech perspektivních na trhu práce. |
i | Nerozšiřovat síť středního vzdělání s výučním listem s výjimkou škol, jejíž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce (např. při využití brownfieldu významným investorem, který se bude zaměřovat na technologie, které nejsou v nabídce škol na území Olomouckého kraje). Vždy bude vycházeno ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů ČR pro jedinečné obory vzdělání. |
| Konzervatoř |
a | Podpořit realizaci vzdělávacích programů v konzervatoři. |
b | Nenavyšovat počet konzervatoří. |
| Terciární vzdělávání |
| Vyšší odborné školy |
a | Ponechat v rejstříku škol a školských zařízení vyšší odborné školy s kvalitními a dobře personálně i materiálně zabezpečenými vzdělávacími programy. |
b | U škol, které budou splňovat podmínky, podporovat jejich snahu transformace a integrace do struktury vybrané vysoké školy. |
c | Podporovat spolupráci vyšších odborných škol s vysokými školami při zavádění kreditního systému hodnocení studentů vyšších odborných škol. |
e | Nové vyšší odborné školy zřizovat jen ve výjimečných a odůvodněných případech. |
f | Nezvyšovat kapacity v oborech vyššího odborného vzdělávání s výjimkou oborů, jejichž zařazení do rejstříku bude plně v souladu s potřebami trhu práce a bude vycházet ze stanovisek sociálních partnerů a Asociace krajů. |
| Vysoké školy |
a | Podporovat činnost vysokých škol se sídlem na území Olomouckého kraje. |
b | Spolupracovat s vysokými školami se sídlem na území Olomouckého kraje v rámci Výzkumné a inovační strategie pro inteligentní specializaci 2014-2020 (tzv. RIS 3). |
| Další vzdělávání |
| Další vzdělávání pedagogických pracovníků |
a | Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků všech druhů škol v souvislosti se změnami školského zákona a prováděcích právních předpisů. |
b | Podporovat zvýšení dostupnosti DVPP. |
c | Podporovat vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřené na moderní metody výuky, vzdělávání a výchovy, na oblast ICT, finanční gramotnosti. |
d | Vytvořit podmínky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků působících v oblasti dalšího profesního vzdělávání. |
e | Metodicky a organizačně podporovat oblast oborových didaktik. |
f | Podporovat zvyšování kompetencí učitelů v oblasti výchovně vzdělávacího procesu žáků pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí a komunikace s rodiči. |
g | Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků pro logopedickou prevenci. |
h | Podporovat zapojení škol a školských zařízení zřizovaných Olomouckým krajem do oblasti dalšího vzdělávání prostřednictvím realizace vzdělávacích akcí pro veřejnost, zaměstnavatele a veřejnou správu (např. realizace rekvalifikačních kurzů). |
i | Podporovat školy a školská zařízení v dobudování infrastruktury využívané pro účely dalšího vzdělávání. |
j | Podporovat zapojení škol a školských zařízení do národních projektů a aktivit Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje. |
k | Podporovat činnost Centra uznávání a celoživotního učení Olomouckého kraje. |
l | Podporovat implementaci systému uznávání, založeného na Národní soustavě kvalifikací, a dále jej propojovat s dalšími kvalifikačními systémy a rámcovými vzdělávacími programy tak, aby se rozšiřovala jeho uplatnitelnost v kraji. |
m | Podporovat centra odborného vzdělávání v technických a zemědělských oborech. |
| Speciální vzdělávání |
| Přístup k speciálnímu vzdělávání |
a | V návaznosti na znění legislativních předpisů realizovat změny nastavení podmínek pro vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. |
b | Podporovat zavádění systému podpůrných opatření ve vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. |
c | Nadále podporovat školy a třídy zřízené v souladu s § 16 školského zákona a jejich počet optimalizovat v souladu s reálnými potřebami Olomouckého kraje. |
d | Podporovat práci Spolku speciálních škol a zařízení Olomouckého kraje. |
| Základní umělecké školy |
| přístup k základním uměleckým školám |
a | Po dohodě s obcemi se snažit o přechod základních uměleckých škol zřizovaných krajem do zřizovatelské kompetence obcí. |
b | Umožnit zřizování nových míst poskytovaného vzdělávání stávajících ZUŠ s ohledem na složitou dopravní obslužnost v rámci stanovených kapacit. |
c | Umožnit přesuny mezi kapacitami jednotlivých uměleckých oborů v rámci stávající kapacity škol. |
d | S ohledem na dosavadní vývoj nezvyšovat kapacity ZUŠ. |
e | Nerozšiřovat stávající síť ZUŠ o další samostatné ZUŠ. |
f | Podporovat postupnou implementaci školních vzdělávacích programů do všech ročníků studia v ZUŠ. |
g | Podporovat další vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich zapojení do vzdělávacích projektů financovaných z fondů EU (jazykové a odborné vzdělávání). |
h | Podporovat spolupráci ZUŠ v rámci Olomouckého kraje prostřednictvím dotačních titulů a grantů. |
i | Podporovat spolupráci ZUŠ se zahraničními školami obdobného zaměření formou dotačních titulů a grantů. |
| Školy a školská zařízení jiných zřizovatelů |
| Přístup k školám a školským zařízením jiných zřizovatelů |
a | Pohlížet na školství v Olomouckém kraji jako na celek bez ohledu na zřizovatele. |
| Jazykové školy |
| Přístup k jazykovým školám |
a | Podporovat zachování jednoletých kurzů cizích jazyků na jazykových školách. |
b | Podporovat spolupráci jazykových škol se zahraničními institucemi, univerzitou, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a Ministerstvem vnitra České republiky. |
c | Podporovat jazykové školy v organizaci zkoušky A1 z českého jazyka pro trvalý pobyt. |
d | Nerozšiřovat stávající sít jazykových škol. |
| Školská zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy |
| Přístup k školským zařízením pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy |
a | Vytvářet podmínky a podporovat vznik možnosti samostatného bydlení. |
b | V odůvodněných případech podporovat vznik elokovaných pracovišť stávajících dětských domovů (rodinné domy, byty ve stávající zástavbě…). |
c | V souladu s navrhovanou novelou zákona č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, a transformací systému péče o ohrožené děti využít v případě zřizovatelských kompetencí kapacit některých ze stávajících dětských domovů (zejména ve větších městech) ke zřízení středisek výchovné péče především v rámci ambulantních, terénních a celodenních služeb. Nadále usilovat o zachování dětských domovů v gesci školství. |
d | Posílit preventivní složky práce s ohroženými dětmi a jejich rodinami zejména přesunem části personálních kapacit do terénních služeb. |
| Zájmové vzdělávání |
| Školní kluby a družiny |
a | Řešit komplexně volnočasové a zájmové vzdělávací aktivity zejména tím, že nebude nově podporovat plošné souběžné fungování činnosti školních družin a/nebo školních klubů se středisky volného času vykonávané jednou právnickou osobou. |
b | Nevytvářet nové konkurenční prostředí mezi jednotlivými druhy (typy) zařízení zejména tím, že nebude nově zařazovat zařízení pro zájmové vzdělávání u právnických osob v oblastech, kde je nabídka volnočasových aktivit dostatečná. |
c | Přizpůsobovat kapacity zařízení pro zájmové vzdělávání v souladu s demografickou křivkou. |
| Střediska volného času |
a | Po dohodě s obcemi se snažit o přechod středisek volného času zřizovaných krajem do zřizovatelské kompetence obcí. |
b | Rozšiřovat nabídku pravidelných, příležitostných i spontánních aktivit včetně nabídky pobytových a příměstských táborů, nezávislých na pravidelné účasti dětí, a tím pružně reagovat na potřeby a specifika regionu. |
c | Vytvářet možnosti vícezdrojového financování SVČ. |
d | Podporovat vytvořenou strukturu aktivit SVČ, zkvalitňování zájmového vzdělávání a jeho dostupnost. |
e | Podporovat metodicky a finančně všechny typy zájmového odborného vzdělávání včetně vytváření nových soutěží a síťování škol a zaměstnavatelů. Podporovat rozvoj středisek technické zájmové činnosti, zejména na školách. |
| Rovné příležitosti ve vzdělávání |
| Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání |
a | Podporovat zřizování přípravných tříd a pracovních pozic asistentů pedagoga především v mateřských a základních školách s vyšším počtem dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
b | Podporovat studium dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí na středních školách, Podporovat studium bezplatné přípravy českého jazyka žáků – cizinců z jiného členského státu Evropské unie a zemí třetího světa. |
c | Vyhodnocovat dopad změn v rámci společného vzdělávání v oblasti speciálního školství |
d | Zkvalitnit vzdělávání žáků na základních a středních školách prostřednictvím školních psychologů a speciálních pedagogů. |
| Systém poradenství ve školství |
| Pedagogicko-psychologická poradna a Speciálně pedagogické centrum |
a | V zájmu zajištění dostatečné dostupnosti podporovat rozšíření nabídky služeb pedagogicko-psychologického poradenství formou dalších míst poskytování školských služeb s ohledem na potřeby regionu a zřizovatele v rámci stávajících kapacit. |
b | V souvislosti s legislativními změnami v systému poradenských služeb zvýšit počet poradenských pracovníků vzhledem k potřebám jednotlivých školských zařízení. |
c | Podporovat spolupráci se středisky výchovné péče (SVP) při řešení úkolů primární prevence a sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. |
d | Usilovat o sjednocení výstupů poradenských zařízení. |
| Kariérové poradenství |
a | Zajistit organizaci prezentační výstavy oborů vzdělání středních škol a vyšších odborných škol Olomouckého kraje. |
b | Podílet se i nadále na vydávání atlasů školství. |
c | Informovat veřejnost o podpoře Olomouckého kraje žákům učebních oborů požadovaných na trhu práce. |
d | Organizovat setkání výchovných poradců základních škol Olomouckého kraje, pravidelně alespoň 1x ročně informovat výchovné poradce o aktuální situaci na trhu práce, podmínkách přijímacího řízení atd. |
| Prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže |
| Přístup k prevenci rizikových projevů chování u dětí a mládeže |
a | Zajistit rovnoměrnější pokrytí službami primární prevence v celém Olomouckém kraji, zejména se specifickým důrazem na zlepšení těchto služeb v okrese Jeseník. |
b | Podporovat zkvalitnění preventivních programů, v této souvislosti dále rozvíjet specifickou primární prevenci (zejména selektivní) a udržovat nespecifickou primární prevenci, včetně podpory certifikovaných organizací v primární prevenci. |
c | Realizovat dlouhodobou, specifickou a cíleně zaměřenou kampaň směřující k potlačení vysoké míry společenské tolerance k alkoholu a tabáku vedoucí k absenci pocitu osobní odpovědnosti, podceňování rizik a negativní bilance v počtu jedinců užívajících ve zvýšené míře legální drogy a stále více i nelegální marihuanu. |
d | Podporovat činnosti a aktivity směřující k většímu zapojení rodičů do primární prevence a dále prohlubovat tvorbu prostoru pro mimoškolní výchovu jako prostředku ovlivňujícího potenciální výskyt sociálně patologických jevů (včetně problematiky zapojení dětí ze sociokulturně znevýhodněného prostředí). |
e | Intenzivně podporovat informovanost a dostupnost informací z oblasti primární prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže a současně cíleně podporovat nabídku vzdělávání v oblasti primární prevence, a to zejména s důrazem na vzdělávání metodiků prevence a třídních učitelů. |
| Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta |
| Přístup k environmentálnímu vzdělávání, výchově a osvětě |
a | V souladu s finančními možnostmi Olomouckého kraje realizovat aktivity vycházející z Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje zejména v oblasti školství (cílená podpora vybraných aktivit a zajištění služeb v oblasti EVVO významně přispívajících k naplnění Koncepce environmentální výchovy a osvěty Olomouckého kraje). |
b | Podporovat environmentální projekty škol, školských zařízení a dalších subjektů prostřednictvím vyhlašovaných dotačních titulů Olomouckého kraje, vyhlašovaných soutěží, hledáním dalších finančních zdrojů a prezentací úspěšných projektů. |
c | Podporovat doporučené postupy stanovené pro školy a školská zařízení Metodickým pokynem MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty (zejména podpora odborně-metodické práce pedagogických pracovníků v oblasti EVVO a využívání doporučených metod a forem vzdělávání v oblasti EVVO). |
d | Rozvíjet spolupráci s organizacemi (př. nevládní neziskové organizace) poskytujícími služby v oblasti EVVO zacílenými na děti, mládež a veřejnost. |
e | Rozvíjet komunitní funkci škol, kdy se školy stávají prostředím pro rozvíjení spolupráce a zájmu o udržitelný rozvoj a také prostorem pro sdílení zkušeností s dalšími školami a s mimoškolním prostředím (veřejná správa, NNO, podniková sféra, veřejnost). |
f | Podporovat neziskové organizace a příspěvkové organizace, jejímž zřizovatelem je Olomoucký kraj a příspěvkové organizace zřizované obcemi v rámci programu Národní sítě EVVO, který vyhlašuje Ministerstvo životního prostředí. |
| Podpora výuky cizích jazyků a informačních a komunikačních technologií |
| Podpora výuky cizích jazyků |
a | Metodicky a organizačně podporovat rozšíření kvalifikované výuky cizího jazyka, především anglického, v mateřských školách a na 1. stupni ZŠ. |
b | Podporovat rozšíření nabídky pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Olomouckého kraje v oblasti cizích jazyků. |
| Podpora výuky informačních a komunikačních technologií |
a | Podporovat rozvoj tzv. digitální gramotnosti. |
b | Metodicky a organizačně podporovat využití finančních prostředků z ESF v rámci digitálního vzdělávání. |
c | Podporovat školy při podávání dalších projektů zaměřených na podporu ICT. |
d | Pokračovat ve vzdělávání učitelů se zaměřením na praktické využití ICT ve výuce. |
| Mezinárodní spolupráce, partnerství škol a studium na zahraničních školách |
| Evropské vzdělávací programy |
a | Podporovat a propagovat evropské vzdělávací programy v Olomouckém kraji. |
b | Podporovat zapojení Olomouckého kraje do mezinárodních společenství, jejichž cílem je posílení mezinárodní spolupráce při tvorbě společných projektů, zajištění výměny informací (tzv. best practices) a pomoc při hledání partnerů pro jednotlivé projekty. |
c | Zvýšit počet žádostí o grant v uvedených programech z Olomouckého kraje. |
d | Zvýšit počet výměnných pobytů a stáží studentů v zahraničí. |
| Partnerství škol a školských zařízení |
a | Podporovat vznik partnerství škol a školských zařízení navzájem a s dalšími subjekty působícími na poli vzdělávání, zejména mezinárodní a regionální partnerství. |
b | Podporovat spolupráci škol a školských zařízení na území Olomouckého kraje se školami a školskými zařízeními v partnerských regionech. |
c | V oblasti odborného vzdělávání podporovat spolupráci s podnikatelskou sférou. |
d | Podporovat realizaci projektů financovaných z ESF EU zaměřených na spolupráci škol a školských zařízení. |
| Studium na zahraničních školách |
a | Propagovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách. |
b | Finančně podporovat studium žáků a studentů z Olomouckého kraje na zahraničních školách a univerzitách. |
| Strukturální fondy EU v oblasti vzdělávání |
| Využití strukturálních fondů EU v oblasti vzdělávání |
a | Podporovat školy a školská zařízení v přípravě a realizaci projektů financovaných z ESF EU. |
b | Podporovat školy a školská zařízení v přípravě a realizaci investičních projektů financovaných z EFRD EU (prostřednictvím Integrovaného regionálního operačního programu). |
c | Podporovat činnosti Regionální sektorové dohody pro Olomoucký kraj. |