Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Rozbalit detaily

Program rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje 2021-2027 [akt. 2014]

1. Zkvalitnění nabídky cestovního ruchu

1.1 Podpora rozvoje turistických cílů ve vazbě na potenciál a hlavní produkty

Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
1.1.1 Poskytovat metodickou podporu subjektům cestovního ruchu ve vztahu ke způsobu využívání dostupného potenciálu cestovního ruchu
1.1.2 Podporovat využití přírodních a kulturních předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu a koordinovat jeho využívání ve vztahu k limitům daného území
1.1.3 Zpracovat vyhodnocení potenciálu cestovního ruchu a jeho využití na území kraje

1.2 Zkvalitnění dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti destinace

Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
1.2.1 Přizpůsobovat veřejnou (hromadnou) dopravu
v rámci celého kraje pro účely cestovního ruchu
1.2.2 Naplňovat aktuální Koncepci rozvoje cyklistické dopravy na území Olomouckého kraje
1.2.3 Pokračovat v poskytování dotace na podporu pěší turistiky Klubu českých turistů
1.2.4 Pokračovat v dotačním programu na podporu lyžařských a běžeckých tras v Jeseníkách
1.2.5 Podporovat budování vybrané dopravní infrastruktury ve vazbě na cestovní ruch (doprava v klidu, cykloturistika, rekreační plavba, elektro-mobilita atd.)
1.2.6 Ověřit ekonomickou proveditelnost rozšíření Baťova kanálu do Olomouckého kraje a zanalyzovat přínosy pro rozvoj cestovního ruchu

1.3 Vytváření podmínek pro budování infrastruktury cestovního ruchu

Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
1.3.1 Poskytovat metodickou podporu subjektům ve vztahu k budování infrastruktury cestovního ruchu
1.3.2 Podporovat budování specifické veřejné infrastruktury (sportovně-rekreační infrastruktura, vybraná lázeňská infrastruktura, kongresová infrastruktura atd.) cestovního ruchu prostřednictvím krajských dotačního nástrojů
1.3.3 Pokračovat v podpoře turistických informačních center působících na území Olomouckého kraje, vytvořit motivační nástroje a trvale hledat externí zdroje pro financování provozu a rozvoje TIC
1.3.4 Iniciovat zavádění inovací ve službách cestovního ruchu v Olomouckém kraji

2. Rozvoj řízení destinace (destinační management)

2.1 Vytváření podmínek pro rozvoj destinačního managementu v kraji

Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
2.1.1 Certifikace CCR Olomouckého kraje v rámci Kategorizace DMO
2.1.2 Metodicky podporovat a rozvíjet organizační strukturu destinačního managementu v kraji v souladu s platnou Kategorizací DMO
2.1.3 Garantovat dlouhodobou finanční podporu organizační struktury destinačního managementu v kraji
2.1.4 Vyhodnocovat činnost CCR Olomouckého kraje a oblastní DMO

2.2 Rozvoj kvality a podpora lidských zdrojů v cestovním ruchu

Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
2.2.1 Zvýhodňovat oficiálně certifikované subjekty při podpoře z dotačních titulů kraje
2.2.2 Preferovat spolupráci ze strany kraje a krajských DMO s oficiálně certifikovanými subjekty
2.2.3 Spolupracovat s agenturou CzechTourism na rozvoji a podpoře Českého systému kvality služeb
2.2.4 Provádět osvětu a realizovat vzdělávací akce k významu cestovního ruchu
2.2.5 Přizpůsobovat vzdělávací systém Olomouckého kraje potřebám vzdělávání v oblasti cestovního ruchu, lázeňství a navazujících služeb

2.3 Zkvalitnění sběru a využívání dat a informací o cestovním ruchu

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
2.3.1 Provádět sběr dat v souladu s Metodickým postupem pro sledování ukazatelů o vývoji destinace
2.3.2 Vytvářet vlastní informační databázi zahrnující data pro strategické řízení o rozvoji cestovního ruchu na území kraje
2.3.3 Realizovat marketingové výzkumy (kvantitativní a kvalitativní šetření) za účelem marketingové komunikace
2.3.4 Vzdělávat aktéry cestovního ruchu v oblasti práce s daty a jejich využíváním
2.3.5 Vést databázi indikátorů pro sledování způsobu naplňování Programu

3. Rozvoj principů destinačního marketingu

3.1 Podpora tvorby regionálních produktů a témat pro marketing cestovního ruchu

Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
3.1.1 Vytvořit a pravidelně aktualizovat Marketingovou strategii cestovního ruchu Olomouckého kraje
3.1.2 Definovat v rámci Marketingové strategie cestovního ruchu Olomouckého kraje ucelené produktové portfolio kraje ve formě produktových karet
3.1.3 Vypracovat a realizovat pro klíčové produkty cestovního ruchu produktové strategie
3.1.4 Na základě produktových strategií rozvíjet a inovovat ucelené produktové portfolio
3.1.5 Testovat průběžně jednotlivé produkty na vybraných zdrojových trzích a segmentech návštěvníků
3.1.6 Podporovat (finančně a marketingově) akce (eventy) Olomouckého kraje s nadregionálním dosahem

3.2 Strategie destinačních značek a marketingová komunikace

Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
3.2.1 Vypracovat a pravidelně aktualizovat strategii značky a komunikační strategii jako součást Marketingové strategie cestovního ruchu Olomouckého kraje
3.2.2 Zpracovávat roční pravidelné marketingové plány CCR Olomouckého kraje
3.2.3 Provádět testování značek využitelných pro cestovní ruch v rámci kraje např. Haná
3.2.4 Koordinovat a realizovat komunikační aktivity v rámci Olomouckého kraje
3.2.5 Měřit a vyhodnocovat efektivitu realizovaných komunikačních aktivit

4. Cestovní ruch jako součást
hospodářské a regionální politiky kraje

4.1 Podpora koordinace aktivit kraje s pozitivním vlivem na cestovní ruch a regionální rozvoj

Deskriptory:
XIV.b služby cestovního ruchu
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
4.1.1 Koordinovat krajské politiky a další aktivit s cílem zvýšení přínosů z cestovního ruchu i další odvětví
4.1.2 Využívat cestovní ruch jako nástroj regionální politiky kraje zejména pro rozvoj území Jesenicka, Šumperska, Staroměstska, Konicka a dalších oblastí
4.1.3 Využívat synergie mezi cestovním ruchem a dalšími odvětví ve mezi-odvětvových produktů
4.1.4 Podporovat znevýhodněné cílové skupiny obyvatel kraje v cestovním ruchu (sociální turismus)

4.2 Podpora spolupráce
kraje na nadregionální a přeshraniční úrovni v oblasti turismu

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu
4.2.1 Pokračovat v produktové integraci a sjednocení marketingové komunikace území Jeseníků
4.2.2 Zkvalitnit úroveň spolupráce ve vztahu k území Kralického Sněžníku
4.2.3 Iniciovat diskuzi k produktovému a komunikačnímu propojení území Střední Moravy (Hané)
4.2.4 Zvýšit účinnost přeshraniční spolupráce v oblasti cestovního ruchu
4.2.5 Aktivně spolupracovat s národními institucemi ve vazbě na cestovní ruch v kraji
4.2.6 Koordinovat nadregionální, národní a mezinárodní produkty cestovního ruchu