Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Priorita"
1.1 "Opatření"
1.1.1 "Aktivita"

Program rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje 2021-2027 [akt. 2014]

Program rozvoje cestovního ruchu Olomouckého kraje 2021-2027 [akt. 2014]
1.Zkvalitnění nabídky cestovního ruchu
1.1Podpora rozvoje turistických cílů ve vazbě na potenciál a hlavní produkty
1.1.1Poskytovat metodickou podporu subjektům cestovního ruchu ve vztahu ke způsobu využívání dostupného potenciálu cestovního ruchu
1.1.2Podporovat využití přírodních a kulturních předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu a koordinovat jeho využívání ve vztahu k limitům daného území
1.1.3Zpracovat vyhodnocení potenciálu cestovního ruchu a jeho využití na území kraje
1.2Zkvalitnění dopravní infrastruktury a dopravní dostupnosti destinace
1.2.1Přizpůsobovat veřejnou (hromadnou) dopravu
v rámci celého kraje pro účely cestovního ruchu
1.2.2Naplňovat aktuální Koncepci rozvoje cyklistické dopravy na území Olomouckého kraje
1.2.3Pokračovat v poskytování dotace na podporu pěší turistiky Klubu českých turistů
1.2.4Pokračovat v dotačním programu na podporu lyžařských a běžeckých tras v Jeseníkách
1.2.5Podporovat budování vybrané dopravní infrastruktury ve vazbě na cestovní ruch (doprava v klidu, cykloturistika, rekreační plavba, elektro-mobilita atd.)
1.2.6Ověřit ekonomickou proveditelnost rozšíření Baťova kanálu do Olomouckého kraje a zanalyzovat přínosy pro rozvoj cestovního ruchu
1.3Vytváření podmínek pro budování infrastruktury cestovního ruchu
1.3.1Poskytovat metodickou podporu subjektům ve vztahu k budování infrastruktury cestovního ruchu
1.3.2Podporovat budování specifické veřejné infrastruktury (sportovně-rekreační infrastruktura, vybraná lázeňská infrastruktura, kongresová infrastruktura atd.) cestovního ruchu prostřednictvím krajských dotačního nástrojů
1.3.3Pokračovat v podpoře turistických informačních center působících na území Olomouckého kraje, vytvořit motivační nástroje a trvale hledat externí zdroje pro financování provozu a rozvoje TIC
1.3.4Iniciovat zavádění inovací ve službách cestovního ruchu v Olomouckém kraji
2.Rozvoj řízení destinace (destinační management)
2.1Vytváření podmínek pro rozvoj destinačního managementu v kraji
2.1.1Certifikace CCR Olomouckého kraje v rámci Kategorizace DMO
2.1.2Metodicky podporovat a rozvíjet organizační strukturu destinačního managementu v kraji v souladu s platnou Kategorizací DMO
2.1.3Garantovat dlouhodobou finanční podporu organizační struktury destinačního managementu v kraji
2.1.4Vyhodnocovat činnost CCR Olomouckého kraje a oblastní DMO
2.2Rozvoj kvality a podpora lidských zdrojů v cestovním ruchu
2.2.1Zvýhodňovat oficiálně certifikované subjekty při podpoře z dotačních titulů kraje
2.2.2Preferovat spolupráci ze strany kraje a krajských DMO s oficiálně certifikovanými subjekty
2.2.3Spolupracovat s agenturou CzechTourism na rozvoji a podpoře Českého systému kvality služeb
2.2.4Provádět osvětu a realizovat vzdělávací akce k významu cestovního ruchu
2.2.5Přizpůsobovat vzdělávací systém Olomouckého kraje potřebám vzdělávání v oblasti cestovního ruchu, lázeňství a navazujících služeb
2.3Zkvalitnění sběru a využívání dat a informací o cestovním ruchu
2.3.1Provádět sběr dat v souladu s Metodickým postupem pro sledování ukazatelů o vývoji destinace
2.3.2Vytvářet vlastní informační databázi zahrnující data pro strategické řízení o rozvoji cestovního ruchu na území kraje
2.3.3Realizovat marketingové výzkumy (kvantitativní a kvalitativní šetření) za účelem marketingové komunikace
2.3.4Vzdělávat aktéry cestovního ruchu v oblasti práce s daty a jejich využíváním
2.3.5Vést databázi indikátorů pro sledování způsobu naplňování Programu
3.Rozvoj principů destinačního marketingu
3.1Podpora tvorby regionálních produktů a témat pro marketing cestovního ruchu
3.1.1Vytvořit a pravidelně aktualizovat Marketingovou strategii cestovního ruchu Olomouckého kraje
3.1.2Definovat v rámci Marketingové strategie cestovního ruchu Olomouckého kraje ucelené produktové portfolio kraje ve formě produktových karet
3.1.3Vypracovat a realizovat pro klíčové produkty cestovního ruchu produktové strategie
3.1.4Na základě produktových strategií rozvíjet a inovovat ucelené produktové portfolio
3.1.5Testovat průběžně jednotlivé produkty na vybraných zdrojových trzích a segmentech návštěvníků
3.1.6Podporovat (finančně a marketingově) akce (eventy) Olomouckého kraje s nadregionálním dosahem
3.2Strategie destinačních značek a marketingová komunikace
3.2.1Vypracovat a pravidelně aktualizovat strategii značky a komunikační strategii jako součást Marketingové strategie cestovního ruchu Olomouckého kraje
3.2.2Zpracovávat roční pravidelné marketingové plány CCR Olomouckého kraje
3.2.3Provádět testování značek využitelných pro cestovní ruch v rámci kraje např. Haná
3.2.4Koordinovat a realizovat komunikační aktivity v rámci Olomouckého kraje
3.2.5Měřit a vyhodnocovat efektivitu realizovaných komunikačních aktivit
4.Cestovní ruch jako součást
hospodářské a regionální politiky kraje
4.1Podpora koordinace aktivit kraje s pozitivním vlivem na cestovní ruch a regionální rozvoj
4.1.1Koordinovat krajské politiky a další aktivit s cílem zvýšení přínosů z cestovního ruchu i další odvětví
4.1.2Využívat cestovní ruch jako nástroj regionální politiky kraje zejména pro rozvoj území Jesenicka, Šumperska, Staroměstska, Konicka a dalších oblastí
4.1.3Využívat synergie mezi cestovním ruchem a dalšími odvětví ve mezi-odvětvových produktů
4.1.4Podporovat znevýhodněné cílové skupiny obyvatel kraje v cestovním ruchu (sociální turismus)
4.2Podpora spolupráce
kraje na nadregionální a přeshraniční úrovni v oblasti turismu
4.2.1Pokračovat v produktové integraci a sjednocení marketingové komunikace území Jeseníků
4.2.2Zkvalitnit úroveň spolupráce ve vztahu k území Kralického Sněžníku
4.2.3Iniciovat diskuzi k produktovému a komunikačnímu propojení území Střední Moravy (Hané)
4.2.4Zvýšit účinnost přeshraniční spolupráce v oblasti cestovního ruchu
4.2.5Aktivně spolupracovat s národními institucemi ve vazbě na cestovní ruch v kraji
4.2.6Koordinovat nadregionální, národní a mezinárodní produkty cestovního ruchu