Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Pilíř"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Podcíl"

Strategický protidrogový plán Olomouckého kraje 2015-2018

1. Oblast primární prevence

1.1 Udržet stabilní systém veřejnoprávního výkonu primární prevence

1.1.1 Udržet stabilní systém primární prevence ve veřejné správě Olomouckého kraje s důrazem na vzájemnou spolupráci Olomouckého kraje, Pedagogicko-psychologické poradny a Speciálně pedagogického centra Olomouckého kraje a škol v působnosti Olomouckého kraje

1.1.2 Udržet stabilní síť nestátních neziskových organizací realizujících primární prevenci v Olomouckém kraji

1.1.3 Zajistit zvýšení efektivity realizace primární prevence ve školách, zejména s ohledem na minimalizaci jejího čistě formálního výkonu, s vyšším zapojením žáků do primární prevence, především s důrazem na afektivní (postojovou) rovinu. V práci se žáky směřovat od znalostí k dovednostem a postojům

1.2 V rámci koordinačních aktivit dosáhnout zvýšení podpory práce poradenství

1.2.1 Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory pozice školního metodika prevence, lepší koordinace a funkčnosti školního poradenského pracoviště a efektivity spolupráce s třídními učiteli a dalšími pedagogy

1.2.2 Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory realizace třídnických hodin na školách

1.2.3 Iniciovat širší spolupráci s realizátory prevence z jiných resortů, zejména s Policií ČR, OSPOD a NNO

1.2.4 Zajistit vyšší objem finančních prostředků na primární prevenci z rozpočtu Olomouckého kraje

1.3 Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů v tématech primární prevence

1.3.1 Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů s cílem zvýšit jejich kompetence pro realizaci primární prevence na školách s důrazem na práci třídního učitele, realizaci třídnických hodin a realizaci primární prevence v rámci školního vzdělávacího programu zaměřené na rozvoj životních dovedností a pozitivních postojů žáků

1.3.2 Udržet tradici každoročně pořádané Krajské konference primární prevence

1.3.3 Zajistit nabídku vzdělávání v primární prevenci cílenou na ředitele škol, zejména s důrazem na zajištění podmínek k výkonu primární prevence na školách, včetně plnění zákonného rámce vzdělávání (např. 250-hodinové specializační studium pro školní metodiky prevence)

1.3.4 Zajistit informační nabídku vzdělávacích aktivit pro pedagogy a ředitele škol v oblasti primární prevence

1.4 Vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení rizikového chování žáků a studentů a následné intervenci

1.4.1 Podporovat na školách využití systému výkaznictví jakožto efektivního evaluačního nástroje

1.4.2 Metodicky vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení a následné intervenci v oblasti rizikového chování žáků na školách

1.4.3 Metodicky vést školní metodiky prevence ke tvorbě preventivních plánů školy na základě evaluace a analýzy výskytu rizikového chování s důrazem zejména na prevenci kouření cigaret a marihuany, záškoláctví, projevů agresivity a netolerance a rizikového chování v kyberprostoru

2. Sekundární a terciární prevence

2.1 Snížit míru problémového a intenzivního užívání návykových látek (léčba a sociální začleňování)

2.1.1 Integrovaná protidrogová politika Olomouckého kraje

2.1.2 Stabilizace sítě služeb a rozvoj služeb pro uživatele alkoholu

2.1.3 Ambulance adiktologie a služba pro hazardní hráče v každém regionu

2.2 Snížit potenciální rizika spojená s užíváním návykových látek pro jedince a společnost (snižování rizik)

2.2.1 Integrovaná protidrogová politika Olomouckého kraje

2.2.2 Stabilizace sítě služeb a rozvoj služeb pro uživatele alkoholu

2.2.3 Ambulance adiktologie a služba pro hazardní hráče v každém regionu