Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ OLOMOUCKÝ
KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky

KRAJ OLOMOUCKÝ

Názvy hierarchických úrovní
1. "Pilíř"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Podcíl"

Strategický protidrogový plán Olomouckého kraje 2015-2018

Strategický protidrogový plán Olomouckého kraje 2015-2018
1.Oblast primární prevence
1.1Udržet stabilní systém veřejnoprávního výkonu primární prevence
1.1.1Udržet stabilní systém primární prevence ve veřejné správě Olomouckého kraje s důrazem na vzájemnou spolupráci Olomouckého kraje, Pedagogicko-psychologické poradny a Speciálně pedagogického centra Olomouckého kraje a škol v působnosti Olomouckého kraje
1.1.2Udržet stabilní síť nestátních neziskových organizací realizujících primární prevenci v Olomouckém kraji
1.1.3Zajistit zvýšení efektivity realizace primární prevence ve školách, zejména s ohledem na minimalizaci jejího čistě formálního výkonu, s vyšším zapojením žáků do primární prevence, především s důrazem na afektivní (postojovou) rovinu. V práci se žáky směřovat od znalostí k dovednostem a postojům
1.2V rámci koordinačních aktivit dosáhnout zvýšení podpory práce poradenství
1.2.1Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory pozice školního metodika prevence, lepší koordinace a funkčnosti školního poradenského pracoviště a efektivity spolupráce s třídními učiteli a dalšími pedagogy
1.2.2Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory realizace třídnických hodin na školách
1.2.3Iniciovat širší spolupráci s realizátory prevence z jiných resortů, zejména s Policií ČR, OSPOD a NNO
1.2.4Zajistit vyšší objem finančních prostředků na primární prevenci z rozpočtu Olomouckého kraje
1.3Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů v tématech primární prevence
1.3.1Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů s cílem zvýšit jejich kompetence pro realizaci primární prevence na školách s důrazem na práci třídního učitele, realizaci třídnických hodin a realizaci primární prevence v rámci školního vzdělávacího programu zaměřené na rozvoj životních dovedností a pozitivních postojů žáků
1.3.2Udržet tradici každoročně pořádané Krajské konference primární prevence
1.3.3Zajistit nabídku vzdělávání v primární prevenci cílenou na ředitele škol, zejména s důrazem na zajištění podmínek k výkonu primární prevence na školách, včetně plnění zákonného rámce vzdělávání (např. 250-hodinové specializační studium pro školní metodiky prevence)
1.3.4Zajistit informační nabídku vzdělávacích aktivit pro pedagogy a ředitele škol v oblasti primární prevence
1.4Vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení rizikového chování žáků a studentů a následné intervenci
1.4.1Podporovat na školách využití systému výkaznictví jakožto efektivního evaluačního nástroje
1.4.2Metodicky vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení a následné intervenci v oblasti rizikového chování žáků na školách
1.4.3Metodicky vést školní metodiky prevence ke tvorbě preventivních plánů školy na základě evaluace a analýzy výskytu rizikového chování s důrazem zejména na prevenci kouření cigaret a marihuany, záškoláctví, projevů agresivity a netolerance a rizikového chování v kyberprostoru
2.Sekundární a terciární prevence
2.1Snížit míru problémového a intenzivního užívání návykových látek (léčba a sociální začleňování)
2.1.1Integrovaná protidrogová politika Olomouckého kraje
2.1.2Stabilizace sítě služeb a rozvoj služeb pro uživatele alkoholu
2.1.3Ambulance adiktologie a služba pro hazardní hráče v každém regionu
2.2Snížit potenciální rizika spojená s užíváním návykových látek pro jedince a společnost (snižování rizik)
2.2.1Integrovaná protidrogová politika Olomouckého kraje
2.2.2Stabilizace sítě služeb a rozvoj služeb pro uživatele alkoholu
2.2.3Ambulance adiktologie a služba pro hazardní hráče v každém regionu