KRAJ OLOMOUCKÝ
www stránky
www stránky
KRAJ OLOMOUCKÝ
Strategický protidrogový plán Olomouckého kraje 2019-2022 [akt. 2019]
1. Oblast primární prevence
1.1 Udržet stabilní systém veřejnoprávního výkonu primární prevence
Deskriptory:
VIII.b ohrožené skupiny
IX.a sociální poradenství
IX.c sociální prevence
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
1.1.1 Udržet stabilní systém primární prevence ve veřejné správě Olomouckého kraje s důrazem na vzájemnou spolupráci Olomouckého kraje, Pedagogicko-psychologické poradny a Speciálně pedagogického centra Olomouckého kraje a škol v působnosti Olomouckého kraje
1.1.2 Udržet stabilní síť nestátních neziskových organizací realizujících primární prevenci v Olomouckém kraji
1.1.3 Zajistit zvýšení efektivity realizace primární prevence ve školách, zejména s ohledem na minimalizaci jejího čistě formálního výkonu, s vyšším zapojením žáků do primární prevence, především s důrazem na afektivní (postojovou) rovinu. V práci se žáky směřovat od znalostí k dovednostem a postojům
1.2 V rámci koordinačních aktivit dosáhnout zvýšení podpory práce poradenství
Deskriptory:
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek
XX.b kriminalita a prevence kriminality
1.2.1 Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory pozice školního metodika prevence, lepší koordinace a funkčnosti školního poradenského pracoviště a efektivity spolupráce s třídními učiteli a dalšími pedagogy
1.2.2 Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory realizace třídnických hodin na školách
1.3 Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů v tématech primární prevence
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
1.3.1 Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů s cílem zvýšit jejich kompetence pro realizaci primární prevence na školách s důrazem na práci třídního učitele, realizaci třídnických hodin a realizaci primární prevence v rámci školního vzdělávacího programu zaměřené na rozvoj životních dovedností a pozitivních postojů žáků
1.4 Vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení rizikového chování žáků a studentů a následné intervenci
Deskriptory:
VI.a předškolní výchova
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu
2. Sekundární a terciární prevence
2.1 Snížit míru problémového a intenzivního užívání návykových látek (léčba a sociální začleňování)
Deskriptory:
VIII.a aktivní začleňování
VIII.b ohrožené skupiny
XIII.c životní styl, výživa, spotřeba tabáku a alkoholu