1.1 Udržet stabilní systém veřejnoprávního výkonu primární prevence
|
1.1.1 Udržet stabilní systém primární prevence ve veřejné správě Olomouckého kraje s důrazem na vzájemnou spolupráci Olomouckého kraje, Pedagogicko-psychologické poradny a Speciálně pedagogického centra Olomouckého kraje a škol v působnosti Olomouckého kraje
1.1.2 Udržet stabilní síť nestátních neziskových organizací realizujících primární prevenci v Olomouckém kraji
1.1.3 Zajistit zvýšení efektivity realizace primární prevence ve školách, zejména s ohledem na minimalizaci jejího čistě formálního výkonu, s vyšším zapojením žáků do primární prevence, především s důrazem na afektivní (postojovou) rovinu. V práci se žáky směřovat od znalostí k dovednostem a postojům
|
1.2 V rámci koordinačních aktivit dosáhnout zvýšení podpory práce poradenství
|
1.2.1 Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory pozice školního metodika prevence, lepší koordinace a funkčnosti školního poradenského pracoviště a efektivity spolupráce s třídními učiteli a dalšími pedagogy
1.2.2 Realizovat informační kampaň směrem k ředitelům škol s cílem podpory realizace třídnických hodin na školách
1.2.3 Iniciovat širší spolupráci s realizátory prevence z jiných resortů, zejména s Policií ČR, OSPOD a NNO
1.2.4 Zajistit vyšší objem finančních prostředků na primární prevenci z rozpočtu Olomouckého kraje
|
1.3 Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů v tématech primární prevence
|
1.3.1 Udržet systém průběžného vzdělávání pedagogů s cílem zvýšit jejich kompetence pro realizaci primární prevence na školách s důrazem na práci třídního učitele, realizaci třídnických hodin a realizaci primární prevence v rámci školního vzdělávacího programu zaměřené na rozvoj životních dovedností a pozitivních postojů žáků
1.3.2 Udržet tradici každoročně pořádané Krajské konference primární prevence
1.3.3 Zajistit nabídku vzdělávání v primární prevenci cílenou na ředitele škol, zejména s důrazem na zajištění podmínek k výkonu primární prevence na školách, včetně plnění zákonného rámce vzdělávání (např. 250-hodinové specializační studium pro školní metodiky prevence)
1.3.4 Zajistit informační nabídku vzdělávacích aktivit pro pedagogy a ředitele škol v oblasti primární prevence
|
1.4 Vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení rizikového chování žáků a studentů a následné intervenci
|
1.4.1 Podporovat na školách využití systému výkaznictví jakožto efektivního evaluačního nástroje
1.4.2 Metodicky vést školní metodiky prevence k včasnému zachycení a následné intervenci v oblasti rizikového chování žáků na školách
1.4.3 Metodicky vést školní metodiky prevence ke tvorbě preventivních plánů školy na základě evaluace a analýzy výskytu rizikového chování s důrazem zejména na prevenci kouření cigaret a marihuany, záškoláctví, projevů agresivity a netolerance a rizikového chování v kyberprostoru
|
|