| Strategie rozvoje systému péče o ohrožené děti Olomouckého kraje do roku 2035 (2024) |
1. | Péče o ohrožené děti |
1.1 | Děti a rodiny mají dostupné preventivní aktivity |
1.1.1 | Potenciální problémy jsou co nejdříve zachyceny |
1.1.2 | Dítě a rodina má informace o síti podpory a ví, kam se obrátit o podporu a pomoc |
1.1.3 | Jsou dostupná lokálně, místně i finančně místa pro bezpečné trávení volného času dětí |
1.1.4 | Školy aktivně podporují žáky a studenty s respektem k jejich potřebám |
1.1.5 | Existuje síť cílené podpory na místní úrovni |
1.2 | Podpora je poskytována tak, aby děti mohly vyrůstat ve své rodině |
1.2.1 | Existuje dostatek dostupných programů na podporu rodin |
1.2.2 | Existuje síť podpory pro zmírnění sociálních rizik a její koordinace |
1.2.3 | Rodiny mají dostupné udržitelné bydlení |
1.3 | Síť odpovídá potřebám ohrožených dětí a rodin |
1.3.1 | Kapacita služeb odpovídá potřebám z pohledu efektivity, místní a časové dostupnosti, kvality a vybavenosti |
1.3.2 | Existuje dostupná síť zdravotních, školských a sociálních služeb |
1.3.3 | Veřejná správa je nastavena jednotně, kvalitně, má koordinační roli |
1.4 | Náhradní péče je poskytovaná s ohledem na individuální potřeby každého dítěte |
1.4.1 | Je dostatek pěstounů včetně pěstounů pro děti s hendikepem |
1.4.2 | Děti mají podporu a pomoc pro své budoucí osamostatňování |
1.4.3 | Pobytová péče o děti je poskytována v komunitních službách |
1.5 | Zainteresované subjekty informují a spolupracují v zájmu naplnění potřeb dětí |
1.5.1 | Všechny subjekty zapojené do systému péče o ohrožené děti znají svoji roli v systému a vzájemně spolupracují |