Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu

Opava

Názvy hierarchických úrovní
1. "Prioritní oblast"
1.1 "Strategický cíl"

Rozbalit detaily

Strategický plán rozvoje statutárního města Opavy 2021+ (2021)

1. OPAVA PŘÍJEMNÁ A BEZPEČNÁ

1.1 Bydlení - Zajistit soulad nabídky a poptávky po moderním, kvalitním a dostupném bydlení v souladu s požadavky na udržitelný rozvoj

Deskriptory:
XVI.a bytový fond
XVI.d dostupné bydlení

1.2 Veřejný prostor - Revitalizovat veřejný prostor ve městě pro potřeby lidí, pro aktivní život, příjemný pro smysly s důrazem na bezpečnost a čistotu

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)

1.3 Bezpečnost - Udržovat dlouhodobě nízkou míru kriminality současně s vnímáním Opavy ze strany obyvatel coby bezpečného města pro život všech generací

Deskriptory:
XX.a bezpečnost a veřejný pořádek

1.4 Komunikace s občany a participace - Zvýšit motivaci občanů města a cíleně je zapojovat do rozvojových aktivit města, dění ve městě a věcí veřejných

Deskriptory:
XVII.h participace občanů na veřejné správě

1.5 Udržitelná mobilita a dopravní infrastruktura - Snížit zátěž z dopravy negativně ovlivňující zdraví obyvatel a zvyšující uhlíkovou stopu města a zajistit bezpečnost účastníků silničního provozu

Deskriptory:
XI.j bezpečnost v dopravě

1.6 Kvalita životního prostředí - Zlepšit životní podmínky obyvatel ve městě snížením nežádoucích environmentálních zátěží a adaptací na dopady klimatické změny

Deskriptory:
XII.a ochrana ovzduší a klimatu

2. OPAVA PODNIKAVÁ A VZDĚLANÁ

2.1 Kultura a péče o památky - Udržovat a rozvíjet tradici Opavy jako města kultury a přirozeného kulturního centra Slezska

Deskriptory:
XV.b kulturní památky a umění
XV.c propagace a marketing kultury

2.2 Sport a aktivní život - Zajistit kvalitní sportovní infrastrukturu a širokou nabídku sportovních a volnočasových aktivit ve městě pro všechny věkové skupiny

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika

2.3 Zdravý život - Podporovat prevenci nemocí a ochranu zdraví obyvatel

Deskriptory:
XIII.e nemocnost a úrazovost

2.4 Sociální péče a začleňování - Zajistit podmínky pro udržení komplexní a efektivní sítě sociálních i souvisejících služeb, která reflektuje potřeby obyvatel a možnosti města včetně vytváření nových potřebných služeb a rozvoje sociálního a návazného bydlení

Deskriptory:
IX.b sociální péče

2.5 Mateřské, základní a střední školy - Maximálně rozvíjet potenciál každého žáka a osvojení klíčových kompetencí pro aktivní občanský, profesní i osobní život

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání

2.6 Celoživotní a univerzitní vzdělání - Zatraktivnit město pro vysokoškolské studenty, špičkové pedagogy a talenty a zvýšit zájem o celoživotní vzdělávání a osobní rozvoj

Deskriptory:
VI.e vysokoškolské vzdělávání

2.7 Pracovní místa a trh práce - Zvýšit nabídku kvalitních absolventů / pracovníků odpovídající práce požadavkům trhu práce

Deskriptory:
VII.b nezaměstnanost
VII.c služby zaměstnanosti

2.8 Podnikavost a inovace - Zvýšit počet podnikatelů a perspektivních firem s inovačním potenciálem s cílem zvýšit ekonomickou výkonnost a vytvořit nová atraktivní pracovní místa na území Opavy a širšího okolí

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
III.c služby pro podnikání
IV.h inovační podnikání

3. OPAVA MODERNÍ A PŘITAŽLIVÁ

3.1 Efektivita veřejné správy - Vstřícná a moderní správa města opírající se o vzdělané a motivované profesionály zajišťující vysoký standard veřejných služeb

Deskriptory:
XVII.b optimalizace procesů ve veřejné správě
XVII.e kvalifikace ve veřejné správě

3.2 Digitalizace - Chytré využití digitálních technologií pro zvýšení efektivity činnosti města a kvality života obyvatel

Deskriptory:
IV.f technické inovace
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT

3.3 Image, PR a marketing - Zajistit dlouhodobou dobrou reputaci města Opavy jak u stávajících, tak potenciálně nově příchozích obyvatel, organizací a návštěvníků

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

3.4 Cestovní ruch - Zvýšit pozitivní ekonomické dopady cestovního ruchu na území města a v jeho okolí a přispět k pozitivní image Opavy v očích návštěvníků

Deskriptory:
XIV.c propagace a marketing cestovního ruchu

4. OPAVA ŠETRNÁ K PŘÍRODĚ A KE ZDROJŮM

4.1 Ochrana přírody, krajiny a vodní hospodářství - Zatraktivnit život ve městě i příměstské oblasti a posílit ekologické funkce krajiny

Deskriptory:
XII.e ochrana přírody a krajiny, chráněná území
XII.i ochrana akumulace vod a vodních zdrojů

4.2 Energetika - Podpořit energetickou účinnost a soběstačnost

Deskriptory:
II.d hospodaření a úspory energie
II.e obnovitelné zdroje energie
II.f druhotné zdroje energie

4.3 Oběhové hospodářství - Podpořit principy oběhového hospodářství a zlepšit systém nakládání s odpady

Deskriptory:
XII.b nakládání s odpady