Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak hlavní město PRAHA
hlavní město PRAHA
www stránky

hlavní město PRAHA

Názvy hierarchických úrovní
1. "Klíčové téma"
1.1 "Cíl"

Rozbalit detaily

Krajský akční plán III Praha (2023)

1. – Rozvoj podnikavosti, iniciativy a kreativity

1.1 Systémově rozvíjet pracovníky škol v oblasti podnikavosti a zvýšit jejich motivaci k podpoře podnikavosti žáků ve škole

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

1.2 Podporovat spolupráci a peer-to-peer sdílení zkušeností mezi žáky různých typů (a stupňů) škol při společných projektech

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

1.3 Podporovat samostatné aktivity žáků, žákovských projektů a participativních přístupů ve škole

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

1.4 Rozvíjet centrum podpory podnikavosti (CPP) v Praze

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

2. – Polytechnické vzdělávání

2.1 Připravit, realizovat a hodnotit dlouhodobé komunikační strategie na podporu povědomí veřejnosti a na podporu motivace a zájmu žáků k polytechnickému vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

2.2 Rozšířit a prohloubit stávající spolupráci mezi školami všech stupňů vč. zapojení školských a poradenských zařízení a dalších sociálních partnerů a pokračovat v aktivitách navazujících na úspěšné projekty (zejm. KAP, IKAP)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

2.3 Udržet vysoký standard materiálně-technické vybavenosti škol pro zvýšení uplatnitelnosti absolventů

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

2.4 Zvýšit odbornou kvalifikaci PP v klíčových oblastech digitálních a technologických trendů

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

2.5 Podpořit tvorbu atraktivních a inovativních vzdělávacích materiálů pro polytechnické vzdělávání s důrazem na integraci oblasti konceptu STEM, cirkulární ekonomiky a EVVO a jejich sdílení

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

3. – Podpora odborného vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli

3.1 Podpořit odborný a osobnostní rozvoj PP pražských SŠ a VOŠ tak, aby byli připraveni na změny, které probíhají v oblasti odborného vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

3.2 Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

3.3 Využívat školu jako centrum excelence (podporovat rozvoj center excelence a jejich využití v celoživotním učení)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.i celoživotní učení

3.4 Udržovat a rozvíjet funkční systém předvídatelné podpory budování infrastruktury odborného vzdělávání s ohledem na inovace

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

3.5 Podporovat povědomí o možnostech a nezbytnosti celoživotního profesního vzdělávání

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.i celoživotní učení

4. – Kariérové poradenství

4.1 Rozvíjet klíčové kompetence žáků

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

4.2 Zvýšit profesionalitu a motivaci PP v oblasti kariérového rozvoje žáků

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

4.3 Rozvíjet školní poradenská pracoviště v oblasti KP

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

4.4 Zabezpečit spolupráci školy se sociálním okolím (zaměstnavateli a rodiči)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.i celoživotní učení

5. – Podpora čtenářské gramotnosti

5.1 Zvýšit kompetence PP v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti žáků

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

5.2 Zvyšovat kompetence PP v oblasti mediální gramotnosti

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

5.3 Zvyšovat kompetence PP v oblasti čtenářské gramotnosti s důrazem na oblast odborné literatury a technické dokumentace

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

6. – Podpora matematické gramotnosti, podpora finanční gramotnosti

6.1 Rozšířit učební materiály pro výuku matematiky na SŠ zohledňující aktuální vývoj IT technologií a šíření příkladů dobré praxe

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

6.2 Podpořit sjednocení úrovně matematické gramotnosti žáků 1. a 4. ročníků SŠ

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

6.3 Podporovat zapojení PP a žáků do aktivit rozvíjejících matematickou gramotnost

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

6.4 Zjistit úroveň FG na jednotlivých školách jako východiska pro identifikaci a realizaci opatření vedoucích k dosažení žádoucí úrovně FG {standardu obyvatele ČR)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

6.5 Snižovat nerovnosti prostřednictvím přístupu ke kvalitnímu vzděláváni v oblasti FG {zvýšení kvality výuky FG)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

6.6 Zvýšit kvalitu FG s důrazem na komplexní přistup a propojení didaktiky souběžným rozvojem vice gramotností

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

7. – Rozvoj potenciálu každého dítěte, žáka, studenta a účastníka neformálního vzdělávání

7.1 Podpořit rozvoj kompetenci PP / pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání vedoucích k rozvoji potenciálu každého žáka a účastníka zájmového a neformálního vzděláváni

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
XXI.b zájmová činnost a rekreace

7.2 Podpořit školní úspěch žáků z rodin s nízkým SES ze strany školy (důraz na aktivní práci školy, materiální podporu, podporu efektivního trávení volného času)

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
XXI.b zájmová činnost a rekreace

7.3 Zlepšit podmínky k realizaci jazykové přípravy pro vícejazyčné žáky a žáky s OMJ

Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
VIII.e začleňování cizinců

7.4 Podpořit profesionální přistup k rozvoji nadaných i mimořádně nadaných žáků (dětí) a účastníků neformálního vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

7.5 Podpořit PP při zohledňování wellbeingu žáků jako předpokladu úspěchu ve vzdělávání

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

7.6 Rozvíjet demokratickou kulturu školy a participaci žáků na životě školy a komunity

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

7.7 Propojovat formální a neformální vzděláváni

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

8. - Podpora pedagogických, didaktických a manažerských kompetenci ve vzděláváni

8.1 Realizovat pedagogickou diagnostiku na středních školách a pracovat s jejími závěry

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

8.2 Podporovat formativní přístupy k hodnocení (na výkon žáků nahlížet jako na proces, v němž může uspět každý žák)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

8.3 Individualizovat a diferencovat výuku, tvořit individuální plány s gradovanými úlohami a vyhodnocováním důkazů o učení všech žáků

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání

8.4 Realizovat manažerské vzděláváni (leadership) pro vedeni škol a profesionální supervize PP (vedené certifikovanými supervizory, členy supervizních asociací ČR)

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

9. – průřezové téma: Digitální kompetence

9.1 Rozvíjet digitální kompetenci/gramotnost PP v kontextu vývoje IT

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení

9.2 Podpořit kvalitní materiální vybavení pro ICT v SŠ

Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání

9.3 Rozvíjet pedagogické digitální kompetence

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení