hlavní město PRAHA
www stránky
www stránky
hlavní město PRAHA
Krajský akční plán III Praha (2023)
1. – Rozvoj podnikavosti, iniciativy a kreativity
1.1 Systémově rozvíjet pracovníky škol v oblasti podnikavosti a zvýšit jejich motivaci k podpoře podnikavosti žáků ve škole
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
1.2 Podporovat spolupráci a peer-to-peer sdílení zkušeností mezi žáky různých typů (a stupňů) škol při společných projektech
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
2. – Polytechnické vzdělávání
2.1 Připravit, realizovat a hodnotit dlouhodobé komunikační strategie na podporu povědomí veřejnosti a na podporu motivace a zájmu žáků k polytechnickému vzdělávání
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
2.2 Rozšířit a prohloubit stávající spolupráci mezi školami všech stupňů vč. zapojení školských a poradenských zařízení a dalších sociálních partnerů a pokračovat v aktivitách navazujících na úspěšné projekty (zejm. KAP, IKAP)
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
2.3 Udržet vysoký standard materiálně-technické vybavenosti škol pro zvýšení uplatnitelnosti absolventů
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
3. – Podpora odborného vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli
3.1 Podpořit odborný a osobnostní rozvoj PP pražských SŠ a VOŠ tak, aby byli připraveni na změny, které probíhají v oblasti odborného vzdělávání
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
3.2 Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
3.3 Využívat školu jako centrum excelence (podporovat rozvoj center excelence a jejich využití v celoživotním učení)
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.i celoživotní učení
4. – Kariérové poradenství
4.1 Rozvíjet klíčové kompetence žáků
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
4.2 Zvýšit profesionalitu a motivaci PP v oblasti kariérového rozvoje žáků
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
5. – Podpora čtenářské gramotnosti
5.1 Zvýšit kompetence PP v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti žáků
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
6. – Podpora matematické gramotnosti, podpora finanční gramotnosti
6.1 Rozšířit učební materiály pro výuku matematiky na SŠ zohledňující aktuální vývoj IT technologií a šíření příkladů dobré praxe
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
6.2 Podpořit sjednocení úrovně matematické gramotnosti žáků 1. a 4. ročníků SŠ
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
6.3 Podporovat zapojení PP a žáků do aktivit rozvíjejících matematickou gramotnost
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
6.4 Zjistit úroveň FG na jednotlivých školách jako východiska pro identifikaci a realizaci opatření vedoucích k dosažení žádoucí úrovně FG {standardu obyvatele ČR)
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
7. – Rozvoj potenciálu každého dítěte, žáka, studenta a účastníka neformálního vzdělávání
7.1 Podpořit rozvoj kompetenci PP / pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání vedoucích k rozvoji potenciálu každého žáka a účastníka zájmového a neformálního vzděláváni
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
XXI.b zájmová činnost a rekreace
7.2 Podpořit školní úspěch žáků z rodin s nízkým SES ze strany školy (důraz na aktivní práci školy, materiální podporu, podporu efektivního trávení volného času)
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
XXI.b zájmová činnost a rekreace
7.3 Zlepšit podmínky k realizaci jazykové přípravy pro vícejazyčné žáky a žáky s OMJ
Deskriptory:
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
VIII.e začleňování cizinců
7.4 Podpořit profesionální přistup k rozvoji nadaných i mimořádně nadaných žáků (dětí) a účastníků neformálního vzdělávání
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
7.5 Podpořit PP při zohledňování wellbeingu žáků jako předpokladu úspěchu ve vzdělávání
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení
8. - Podpora pedagogických, didaktických a manažerských kompetenci ve vzděláváni
8.1 Realizovat pedagogickou diagnostiku na středních školách a pracovat s jejími závěry
Deskriptory:
VI.c střední vzdělávání
8.2 Podporovat formativní přístupy k hodnocení (na výkon žáků nahlížet jako na proces, v němž může uspět každý žák)
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
8.3 Individualizovat a diferencovat výuku, tvořit individuální plány s gradovanými úlohami a vyhodnocováním důkazů o učení všech žáků
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
8.4 Realizovat manažerské vzděláváni (leadership) pro vedeni škol a profesionální supervize PP (vedené certifikovanými supervizory, členy supervizních asociací ČR)
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.h další vzdělávání
VI.i celoživotní učení