1.1 Systémově rozvíjet pracovníky škol v oblasti podnikavosti a zvýšit jejich motivaci k podpoře podnikavosti žáků ve škole
1.2 Podporovat spolupráci a peer-to-peer sdílení zkušeností mezi žáky různých typů (a stupňů) škol při společných projektech
1.3 Podporovat samostatné aktivity žáků, žákovských projektů a participativních přístupů ve škole
1.4 Rozvíjet centrum podpory podnikavosti (CPP) v Praze
2. – Polytechnické vzdělávání
2.1 Připravit, realizovat a hodnotit dlouhodobé komunikační strategie na podporu povědomí veřejnosti a na podporu motivace a zájmu žáků k polytechnickému vzdělávání
2.2 Rozšířit a prohloubit stávající spolupráci mezi školami všech stupňů vč. zapojení školských a poradenských zařízení a dalších sociálních partnerů a pokračovat v aktivitách navazujících na úspěšné projekty (zejm. KAP, IKAP)
2.3 Udržet vysoký standard materiálně-technické vybavenosti škol pro zvýšení uplatnitelnosti absolventů
2.4 Zvýšit odbornou kvalifikaci PP v klíčových oblastech digitálních a technologických trendů
2.5 Podpořit tvorbu atraktivních a inovativních vzdělávacích materiálů pro polytechnické vzdělávání s důrazem na integraci oblasti konceptu STEM, cirkulární ekonomiky a EVVO a jejich sdílení
3. – Podpora odborného vzdělávání a spolupráce škol se zaměstnavateli
3.1 Podpořit odborný a osobnostní rozvoj PP pražských SŠ a VOŠ tak, aby byli připraveni na změny, které probíhají v oblasti odborného vzdělávání
3.2 Podpořit spolupráci škol se zaměstnavateli a vytvářet dlouhodobá partnerství tak, aby se zlepšila kvalita vzdělávání a zvýšila se uplatnitelnost absolventů
3.3 Využívat školu jako centrum excelence (podporovat rozvoj center excelence a jejich využití v celoživotním učení)
3.4 Udržovat a rozvíjet funkční systém předvídatelné podpory budování infrastruktury odborného vzdělávání s ohledem na inovace
3.5 Podporovat povědomí o možnostech a nezbytnosti celoživotního profesního vzdělávání
4. – Kariérové poradenství
4.1 Rozvíjet klíčové kompetence žáků
4.2 Zvýšit profesionalitu a motivaci PP v oblasti kariérového rozvoje žáků
4.3 Rozvíjet školní poradenská pracoviště v oblasti KP
4.4 Zabezpečit spolupráci školy se sociálním okolím (zaměstnavateli a rodiči)
5. – Podpora čtenářské gramotnosti
5.1 Zvýšit kompetence PP v oblasti rozvoje čtenářské gramotnosti žáků
5.2 Zvyšovat kompetence PP v oblasti mediální gramotnosti
5.3 Zvyšovat kompetence PP v oblasti čtenářské gramotnosti s důrazem na oblast odborné literatury a technické dokumentace
6. – Podpora matematické gramotnosti, podpora finanční gramotnosti
6.1 Rozšířit učební materiály pro výuku matematiky na SŠ zohledňující aktuální vývoj IT technologií a šíření příkladů dobré praxe
6.3 Podporovat zapojení PP a žáků do aktivit rozvíjejících matematickou gramotnost
6.4 Zjistit úroveň FG na jednotlivých školách jako východiska pro identifikaci a realizaci opatření vedoucích k dosažení žádoucí úrovně FG {standardu obyvatele ČR)
6.5 Snižovat nerovnosti prostřednictvím přístupu ke kvalitnímu vzděláváni v oblasti FG {zvýšení kvality výuky FG)
6.6 Zvýšit kvalitu FG s důrazem na komplexní přistup a propojení didaktiky souběžným rozvojem vice gramotností
7. – Rozvoj potenciálu každého dítěte, žáka, studenta a účastníka neformálního vzdělávání
7.1 Podpořit rozvoj kompetenci PP / pracovníků v zájmovém a neformálním vzdělávání vedoucích k rozvoji potenciálu každého žáka a účastníka zájmového a neformálního vzděláváni
7.2 Podpořit školní úspěch žáků z rodin s nízkým SES ze strany školy (důraz na aktivní práci školy, materiální podporu, podporu efektivního trávení volného času)
7.3 Zlepšit podmínky k realizaci jazykové přípravy pro vícejazyčné žáky a žáky s OMJ
7.4 Podpořit profesionální přistup k rozvoji nadaných i mimořádně nadaných žáků (dětí) a účastníků neformálního vzdělávání
7.5 Podpořit PP při zohledňování wellbeingu žáků jako předpokladu úspěchu ve vzdělávání
7.6 Rozvíjet demokratickou kulturu školy a participaci žáků na životě školy a komunity
7.7 Propojovat formální a neformální vzděláváni
8. - Podpora pedagogických, didaktických a manažerských kompetenci ve vzděláváni
8.1 Realizovat pedagogickou diagnostiku na středních školách a pracovat s jejími závěry
8.2 Podporovat formativní přístupy k hodnocení (na výkon žáků nahlížet jako na proces, v němž může uspět každý žák)
8.3 Individualizovat a diferencovat výuku, tvořit individuální plány s gradovanými úlohami a vyhodnocováním důkazů o učení všech žáků
8.4 Realizovat manažerské vzděláváni (leadership) pro vedeni škol a profesionální supervize PP (vedené certifikovanými supervizory, členy supervizních asociací ČR)
9. – průřezové téma: Digitální kompetence
9.1 Rozvíjet digitální kompetenci/gramotnost PP v kontextu vývoje IT
9.2 Podpořit kvalitní materiální vybavení pro ICT v SŠ