Souhrnný podíl aktivní mobility a veřejné dopravy na dělbě přepravní práce na 81 %
Zvýšení podílu pěší dopravy na dělbě přepravní práce k hodnotě 27,5 % (celoroční průměr)
Zvýšení podílu cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce k hodnotě 3,5 % (celoroční průměr)
1 Převedení co největšího podílu cest autem do 1,5 km na aktivní mobilitu
2 Zajištění naprosté většiny cest do škol prostřednictvím aktivní mobility či v kombinaci s veřejnou dopravou
3 Umisťování nové zástavby v dobré dostupnosti kolejové veřejné dopravy a zajištění nadstandardně kvalitních pěších a cyklistických vazeb k ní
4 Kompletní páteřní síť cyklotras realizovaná ve vysokém standardu, kapacitě a kontinuitě cyklistických opatření
5 Systematická aplikace zón 30, cyklistických zón a obytných zón na síti obslužných komunikací
6 Rozvoj pěších zón a zón setkávání (sdílených prostorů) ve významných veřejných prostranstvích i před významnými cíli cest
7 Systematická plošná aplikace kvalitních podmínek pro pěší
8 Systematické zajištění kvalitních podmínek pro pohyb cyklistů v uličním prostoru
9 Integrace systémů bikesharing do veřejné dopravy v rámci konceptu Mobilita jako služba (Mobility as a Service)
10 Rozvoj parkovišť B+R a dalších parkovacích možností pro jízdní kola
11 Snížení počtu nehod s účastí chodce či cyklisty vzhledem k celkovému podílu pěší a cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce
12 Rozvoj sítě mikrodep s využíváním cargocyklistiky a pěší dopravy
13 Zajištění kvalitní zimní i běžné údržby infrastruktury pro aktivní mobilitu
14 Nastavení dotačního schématu pro financování projektů na místní úrovni z rozpočtu hl. m. Prahy, při dodržení celoměstské koncepce a standardů
15 Zohlednění požadavků na rozvoj aktivní mobility již v rané fázi přípravy projektových záměrů městských, státních i soukromých investorů