| Strategie aktivní mobility v Praze (2022) |
| Souhrnný podíl aktivní mobility a veřejné dopravy na dělbě přepravní práce na 81 %
Zvýšení podílu pěší dopravy na dělbě přepravní práce k hodnotě 27,5 % (celoroční průměr)
Zvýšení podílu cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce k hodnotě 3,5 % (celoroční průměr) |
1 | Převedení co největšího podílu cest autem do 1,5 km na aktivní mobilitu |
2 | Zajištění naprosté většiny cest do škol prostřednictvím aktivní mobility či v kombinaci s veřejnou dopravou |
3 | Umisťování nové zástavby v dobré dostupnosti kolejové veřejné dopravy a zajištění nadstandardně kvalitních pěších a cyklistických vazeb k ní |
4 | Kompletní páteřní síť cyklotras realizovaná ve vysokém standardu, kapacitě a kontinuitě cyklistických opatření |
5 | Systematická aplikace zón 30, cyklistických zón a obytných zón na síti obslužných komunikací |
6 | Rozvoj pěších zón a zón setkávání (sdílených prostorů) ve významných veřejných prostranstvích i před významnými cíli cest |
7 | Systematická plošná aplikace kvalitních podmínek pro pěší |
8 | Systematické zajištění kvalitních podmínek pro pohyb cyklistů v uličním prostoru |
9 | Integrace systémů bikesharing do veřejné dopravy v rámci konceptu Mobilita jako služba (Mobility as a Service) |
10 | Rozvoj parkovišť B+R a dalších parkovacích možností pro jízdní kola |
11 | Snížení počtu nehod s účastí chodce či cyklisty vzhledem k celkovému podílu pěší a cyklistické dopravy na dělbě přepravní práce |
12 | Rozvoj sítě mikrodep s využíváním cargocyklistiky a pěší dopravy |
13 | Zajištění kvalitní zimní i běžné údržby infrastruktury pro aktivní mobilitu |
14 | Nastavení dotačního schématu pro financování projektů na místní úrovni z rozpočtu hl. m. Prahy, při dodržení celoměstské koncepce a standardů |
15 | Zohlednění požadavků na rozvoj aktivní mobility již v rané fázi přípravy projektových záměrů městských, státních i soukromých investorů |