Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ PLZEŇSKÝ
KRAJ PLZEŇSKÝ
www stránky

KRAJ PLZEŇSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Hlavní cíl"
1 "Oblast"
1.1 "Opatření DZ PK"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje 2020-2024

Rozvoj regionálního školství

A Strategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení

A.1 Hlavní cíle změn ve školském rejstříku v letech 2020-2024

B Předškolní vzdělávání

B.1 Podporovat systémové uspořádání péče o děti ve věku do tří let

B.2 Podporovat legislativní úpravu kompetencí nepedagogických pracovníků (chův, zdravotních sester)

B.3 Podporovat rozšiřování kapacit MŠ v lokalitách, kde bude v následujících letech trvalý převis poptávky po umístění dětí do MŠ, tedy dětí ve věku od tří do šesti let

B.4 Podporovat systematické vyhodnocování implementace povinného předškolního vzdělávání

C Základní vzdělávání

C.1 Získat a udržet na školách učitele nejpotřebnějších aprobací

C.2 Rozvíjet a zkvalitnit digitální gramotnost a odpovídající zázemí na školách

C.3 Nenavyšovat podíl žáků na nižším stupni víceletých gymnázií

C.4 Podpořit školy při začleňování a vzdělávání dětí a žáků cizinců (potažmo dětí a žáků s OMJ)

D Střední vzdělávání

D.1 Rozvíjet a zkvalitnit digitální gramotnost a odpovídající zázemí na školách

D.2 Podpořit implementaci gramotností a kompetencí do výuky na školách

D.3 Zkvalitnit výuku cizích jazyků na školách

D.4 Podporovat systém elektronického přihlašování

D.5 Podporovat zařazení do stávající legislativy (postupné ukončování vzdělávání)

D.6 Získat a udržet na školách učitele odborných předmětů a odborného výcviku

D.7 Rozvíjet kompetence pro řízení vlastní kariéry

E Vyšší odborné vzdělávání

E.1 Prohloubit spolupráci se ZČU při uznávání vyššího odborného vzdělávání v bakalářských programech

F Hodnocení žáků, škol a školského systému

F.1 Podporovat vytváření digitálních portfolií žáků a pedagogů ve školách

F.2 Učitelé ve výuce aktivně rozvíjejí měkké kompetence žáků, aplikují partnerský přístup respektující individualitu každého žáka a využívají formativní hodnocení žáků

G Rovné příležitosti ve vzdělávání, poradenství, vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami

G.1 Zkvalitnit systém řízení ŠPZ v kooperaci s MŠMT

G.2 Zajistit dostatečnou dostupnost poradenství a zlepšování kvality poradenských služeb (včetně oblasti primární prevence)

G.3 Vzdělávat a metodicky podporovat pedagogy v oblasti inkluze

G.4 Zajistit rovné příležitosti ve vzdělávání

G.5 Zaměřit se na systematickou podporu nadání a péči o nadané a mimořádně nadané žáky

G.6 Rozvíjet kompetence pro řízení vlastní kariéry

G.7 Podporovat DVPP s využitím závěrů projektů APIV, KIPR, SYPO

G.8 Koordinovat aktivity v území

H Zlepšení podmínek pracovníků v regionálním školství

H.1 Zvyšovat vzdělanost pedagogů a ředitelů

H.2 Zlepšovat podmínky pro práci ředitelů

I Základní umělecké, jazykové a zájmové vzdělávání

I.1 Podporovat metodicky a finančně zájmové vzdělávání, vč. aktivit pro rozvoj nadání a individuální přípravu

I.2 Podporovat činnost školských zařízení pro zájmové vzdělávání, především po stránce prostorové s možností rozšiřování nabídky zájmových činností + Využívat v rámci sdílení odborné laboratoře, herny a dílny v ZŠ a SŠ

I.3 Podporovat inovace v činnosti školských zařízení pro zájmové vzdělávání - nové technologie a digitalizace

I.4 Podporovat spolupráci škol, školských zařízení a ostatních organizací a napomáhat uznávání výsledků zájmového a neformálního vzdělávání dle možností i ve formálním vzdělávání. Smysluplně provázat výchovné a vzdělávací prvky formálního a neformálního vzdělávání k rozvoji klíčových kompetencí

I.5 Pregraduální i další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit též na oblast vzdělávání nadaných žáků, pedagogickou diagnostiku, metody a formy vzdělávání stimulující rozvoj nadání, vytvoření systému podpory nadání na škole i externí spolupráci v rámci Krajské sítě podpory nadání

J Ústavní a ochranná výchova a preventivně výchovná péče

J.1 Podporovat efektivní, systémovou a jednotnou spolupráci všech subjektů participujících na oblasti primární prevence v PK

J.2 Sjednotit postup při řešení situace ohrožených dětí, zlepšit mezirezortní spolupráci v oblasti péče o ohrožené děti

J.3 Podporovat efektivní a systémovou spolupráci všech subjektů zaměřujících se na vzdělávání pedagogických pracovníků a dalších aktérů v oblasti primární prevence rizikového chování v PK (v rámci fungování krajské pracovní skupiny PPRCH)

J.4 Jednoznačné znění zákona o ústavní výchově týkající se umístěných nezletilých matek a jejich nezletilých dětí v zařízeních pro výkon ústavní výchovy

J.5 Podporovat vznik zařízení pro děti se zdravotními problémy, které jsou překážkou v umístění dětí do školských zařízení pro výkon ústavní výchovy

J.6 Podporovat vznik pobytové sociální služby pro nezletilé matky a jejich nezletilé děti v případech, kdy nezletilé matky budou moci samostatně zajistit péči o své nezletilé děti

J.7 Seznamovat širokou veřejnost s problematikou ústavní výchovy

K Další vzdělávání

K.1 Podporovat funkční platformy partnerství v oblasti dalšího vzdělávání

K.2 Zlepšit další vzdělávání pro adaptabilitu obyvatel Plzeňského kraje

K.3 Rozvíjet kompetence pro řízení vlastní kariéry

L Řízení školského systému

L.1 Podporovat platformy pro spolupráci všech aktérů ve vzdělávání na území Plzeňského kraje

L.2 Podporovat prvek akčního plánování ve vzdělávání

L.3 Podporovat a rozvíjet krajské a místní akční plány vzdělávání včetně vzájemné spolupráce a využívat jejich výstupy

M Vzdělávání pro udržitelný rozvoj

M.1 Podporovat další vzdělávání koordinátorů EVVO i pedagogických pracovníků v oblasti environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty.

M.2 Podporovat soutěže a programy zaměřené na ekologii a udržitelný rozvoj

M.3 Podporovat ekologicky šetrné provozy školních budov a pozemků

M.4 Naplňovat cíle Koncepce environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty Plzeňského kraje a Akčního plánu EVVO pro plnění cílů Koncepce EVVO Plzeňského kraje