Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak KRAJ PLZEŇSKÝ
KRAJ PLZEŇSKÝ
www stránky

KRAJ PLZEŇSKÝ

Názvy hierarchických úrovní
"Hlavní cíl"
1 "Oblast"
1.1 "Opatření DZ PK"

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje 2020-2024

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Plzeňského kraje 2020-2024
Rozvoj regionálního školství
AStrategie dalšího rozvoje sítě škol a školských zařízení
A.1Hlavní cíle změn ve školském rejstříku v letech 2020-2024
BPředškolní vzdělávání
B.1Podporovat systémové uspořádání péče o děti ve věku do tří let
B.2Podporovat legislativní úpravu kompetencí nepedagogických pracovníků (chův, zdravotních sester)
B.3Podporovat rozšiřování kapacit MŠ v lokalitách, kde bude v následujících letech trvalý převis poptávky po umístění dětí do MŠ, tedy dětí ve věku od tří do šesti let
B.4Podporovat systematické vyhodnocování implementace povinného předškolního vzdělávání
CZákladní vzdělávání
C.1Získat a udržet na školách učitele nejpotřebnějších aprobací
C.2Rozvíjet a zkvalitnit digitální gramotnost a odpovídající zázemí na školách
C.3Nenavyšovat podíl žáků na nižším stupni víceletých gymnázií
C.4Podpořit školy při začleňování a vzdělávání dětí a žáků cizinců (potažmo dětí a žáků s OMJ)
DStřední vzdělávání
D.1Rozvíjet a zkvalitnit digitální gramotnost a odpovídající zázemí na školách
D.2Podpořit implementaci gramotností a kompetencí do výuky na školách
D.3Zkvalitnit výuku cizích jazyků na školách
D.4Podporovat systém elektronického přihlašování
D.5Podporovat zařazení do stávající legislativy (postupné ukončování vzdělávání)
D.6Získat a udržet na školách učitele odborných předmětů a odborného výcviku
D.7Rozvíjet kompetence pro řízení vlastní kariéry
EVyšší odborné vzdělávání
E.1Prohloubit spolupráci se ZČU při uznávání vyššího odborného vzdělávání v bakalářských programech
FHodnocení žáků, škol a školského systému
F.1Podporovat vytváření digitálních portfolií žáků a pedagogů ve školách
F.2Učitelé ve výuce aktivně rozvíjejí měkké kompetence žáků, aplikují partnerský přístup respektující individualitu každého žáka a využívají formativní hodnocení žáků
GRovné příležitosti ve vzdělávání, poradenství, vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
G.1Zkvalitnit systém řízení ŠPZ v kooperaci s MŠMT
G.2Zajistit dostatečnou dostupnost poradenství a zlepšování kvality poradenských služeb (včetně oblasti primární prevence)
G.3Vzdělávat a metodicky podporovat pedagogy v oblasti inkluze
G.4Zajistit rovné příležitosti ve vzdělávání
G.5Zaměřit se na systematickou podporu nadání a péči o nadané a mimořádně nadané žáky
G.6Rozvíjet kompetence pro řízení vlastní kariéry
G.7Podporovat DVPP s využitím závěrů projektů APIV, KIPR, SYPO
G.8Koordinovat aktivity v území
HZlepšení podmínek pracovníků v regionálním školství
H.1Zvyšovat vzdělanost pedagogů a ředitelů
H.2Zlepšovat podmínky pro práci ředitelů
IZákladní umělecké, jazykové a zájmové vzdělávání
I.1Podporovat metodicky a finančně zájmové vzdělávání, vč. aktivit pro rozvoj nadání a individuální přípravu
I.2Podporovat činnost školských zařízení pro zájmové vzdělávání, především po stránce prostorové s možností rozšiřování nabídky zájmových činností + Využívat v rámci sdílení odborné laboratoře, herny a dílny v ZŠ a SŠ
I.3Podporovat inovace v činnosti školských zařízení pro zájmové vzdělávání - nové technologie a digitalizace
I.4Podporovat spolupráci škol, školských zařízení a ostatních organizací a napomáhat uznávání výsledků zájmového a neformálního vzdělávání dle možností i ve formálním vzdělávání. Smysluplně provázat výchovné a vzdělávací prvky formálního a neformálního vzdělávání k rozvoji klíčových kompetencí
I.5Pregraduální i další vzdělávání pedagogických pracovníků zaměřit též na oblast vzdělávání nadaných žáků, pedagogickou diagnostiku, metody a formy vzdělávání stimulující rozvoj nadání, vytvoření systému podpory nadání na škole i externí spolupráci v rámci Krajské sítě podpory nadání
JÚstavní a ochranná výchova a preventivně výchovná péče
J.1Podporovat efektivní, systémovou a jednotnou spolupráci všech subjektů participujících na oblasti primární prevence v PK
J.2Sjednotit postup při řešení situace ohrožených dětí, zlepšit mezirezortní spolupráci v oblasti péče o ohrožené děti
J.3Podporovat efektivní a systémovou spolupráci všech subjektů zaměřujících se na vzdělávání pedagogických pracovníků a dalších aktérů v oblasti primární prevence rizikového chování v PK (v rámci fungování krajské pracovní skupiny PPRCH)
J.4Jednoznačné znění zákona o ústavní výchově týkající se umístěných nezletilých matek a jejich nezletilých dětí v zařízeních pro výkon ústavní výchovy
J.5Podporovat vznik zařízení pro děti se zdravotními problémy, které jsou překážkou v umístění dětí do školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
J.6Podporovat vznik pobytové sociální služby pro nezletilé matky a jejich nezletilé děti v případech, kdy nezletilé matky budou moci samostatně zajistit péči o své nezletilé děti
J.7Seznamovat širokou veřejnost s problematikou ústavní výchovy
KDalší vzdělávání
K.1Podporovat funkční platformy partnerství v oblasti dalšího vzdělávání
K.2Zlepšit další vzdělávání pro adaptabilitu obyvatel Plzeňského kraje
K.3Rozvíjet kompetence pro řízení vlastní kariéry
LŘízení školského systému
L.1Podporovat platformy pro spolupráci všech aktérů ve vzdělávání na území Plzeňského kraje
L.2Podporovat prvek akčního plánování ve vzdělávání
L.3Podporovat a rozvíjet krajské a místní akční plány vzdělávání včetně vzájemné spolupráce a využívat jejich výstupy
MVzdělávání pro udržitelný rozvoj
M.1Podporovat další vzdělávání koordinátorů EVVO i pedagogických pracovníků v oblasti environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty.
M.2Podporovat soutěže a programy zaměřené na ekologii a udržitelný rozvoj
M.3Podporovat ekologicky šetrné provozy školních budov a pozemků
M.4Naplňovat cíle Koncepce environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty Plzeňského kraje a Akčního plánu EVVO pro plnění cílů Koncepce EVVO Plzeňského kraje