..vyberte místo
Zaslat DOTAZ / NÁMĚT
Často kladené dotazy
vstup do terminálu
Portál strategické práce
Metodika přípravy veřejných strategií
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
DATAPLÁN
![Portál strategické práce v České republice](/img/portal_strat_prace.png)
![Portál veřejných strategií](/img/metodika-strategii-logo.gif)
![Metodika a Manuál](/img/databaze-metodiky-manual.png)
![Loga OPTP](/img/strategie/loga-optp_1.gif)
![Logo MMR](/img/strategie/mmr.gif)
Databázi pro MMR zajišťuje NSZM na platformě infosystému
![Data Plán](/img/ico-dtp-s.png)
![Znak ÚŘAD VLÁDY ČR](https://dataplan.info/img/znaky/instituce.gif)
ÚŘAD VLÁDY ČR
www stránky
www stránky
ÚŘAD VLÁDY ČR
Organizační struktura
Gesce
..archiv
Spolupráce
..archiv
Gesce
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
14.3 | Vytvoření a naplňování Strategie boje proti sociálnímu vyloučení na období 2016 - 2020Realizátor: MPSV, MLP, Úřad vlády ČR, Agentura pro sociální začleňování | viz dokument » |
19.1 | Vytvoření strategie rozvoje sociálního podnikáníRealizátor: Rada sociálního podnikání ustavená zákonem, event. Úřad vlády ČR | viz dokument » |
1.1.2 | Výzkum o současné podobě lichvy v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
1.4.1 | Kampaň proti násilí z nenávisti | viz dokument » |
1.6.1 | Podpora vzniku komunikačních pracovních skupin pro řešení oblasti bezpečnosti v obcích s výskytem sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
2.1.3 | Realizace Pilotního projektu garantovaného bydlení | viz dokument » |
3.2.2 | Vytvořit parametry k nastavení sítě sociálních služeb v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
3.4.1 | Vypracovat specifický multidisciplinární standard práce s osobami ze sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
5.2.5 | Metodická podpora zavádění lokálních sítí zaměstnanosti v sociálně vyloučených lokalitách | viz dokument » |
5.4.1 | Vytvoření mezioborové platformy k předluženosti a pravidelný monitoring ochrany spotřebitele ve věci finančních půjček a spotřebitelských úvěrů | viz dokument » |
6.4.1 | Tvorba analýzy migrace se zvláštním zřetelem na migraci z bytových důvodů a za prací | viz dokument » |
Spolupráce
..archiv
![show show](/aaa/images/plus.gif)
2.1.1 | Zohlednění potřeb cílové skupiny v rámci komplexního řešení sociálního bydlení | viz dokument » |
2.1.2 | Zajištění programů podpory pořízení, rekonstrukce nebo výstavby a provozování sociálního bydlení všech forem - krizové, tréninkové a dlouhodobé (zejména pro neziskové a obecní sociální bydlení) | viz dokument » |
3.1.1 | Definovat povinnost plánovat rozvoj sociálních služeb pro obce s rozšířenou působností ve svém správním obvodě | viz dokument » |
3.2.4 | Revidovat stávající definice sociálních služeb - raná péče, podpora samostatného bydlení, domy na půl cesty, azylové domy v zákoně č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozd. předpisů, ve vztahu k potřebám obyvatel sociálně vyloučených lokalit | viz dokument » |
3.3.1 | Zohlednit specifické podmínky sociálně vyloučených lokalit v metodice stanovení počtu pracovních míst OSPOD a kurátorů pro mládež | viz dokument » |
3.4.3 | Zřídit koordinační tým služeb subjektů pracujících s lidmi v SVL. Vytvořit jeho prováděcí metodiku | viz dokument » |
3.4.4 | Zavést specifické požadavky pro práci OSPOD v souvislosti se sociálně vyloučenými lokalitami | viz dokument » |
3.5.1 | Aktivizačně působit na rodinu, jejíž dítě je umístěné v zařízení ústavní výchovy | viz dokument » |
3.5.2 | Legislativně zamezit nařízení ústavní péče nad dítětem z ekonomických či bytových důvodů | viz dokument » |
3.5.3 | Optimalizovat síť Středisek výchovné péče (SVP) alespoň v regionech se SVL | viz dokument » |
3.5.5 | Vytvořit metodiku depistáže dětí předškolního věku, jejichž školní úspěšnost je ohrožena sociálním vyloučením a zajistit předškolní vzdělávání pro určené děti | viz dokument » |
3.6.1 | Zavést předmět „Specifika práce v sociálně vyloučených lokalitách“ do agendy metodického vedení pracovníků OSPOD | viz dokument » |
3.7.1 | Zavedení pozice zdravotně-sociálního pomocníka v rámci terénních programů | viz dokument » |
4.1.1 | Navázání zvýšení normativu na žáka se sociálním znevýhodněním | viz dokument » |
4.1.2 | Přechod od systému speciálních vzdělávacích potřeb k systému podpůrných opatření na všech úrovních vzdělávání | viz dokument » |
4.1.3 | Začlenit školní poradenská pracoviště do standardního financování škol v rozsahu závisejícím na počtu žáků školy | viz dokument » |
4.1.4 | Vytvořit specifickou nárokovou podporu pro žáky ze sociálně znevýhodňujícího prostředí | viz dokument » |
4.2.1 | Systém úhrady poplatků za MŠ pro děti ze sociálně znevýhodňujícího prostředí | viz dokument » |
4.2.3 | Pilotáž metod zaměřených na posílení kognitivních funkcí a jazykovou přípravu | viz dokument » |
4.2.7 | Zavedení možnosti nařídit docházku do mateřské školy v případě identifikace ohrožení školní úspěšnosti dítěte ze strany OSPOD | viz dokument » |
4.3.1 | Standardizace práce, metodické vedení a vzdělávání asistentů pedagoga | viz dokument » |
4.3.2 | Posílení dodržování školského zákona v oblasti nárokovosti místa ve spádové základní škole a dodržování zákona v oblasti odmítnutí přijetí do ZŠ | viz dokument » |
4.3.3 | Krátkodobá opatření transformace systému škol zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením | viz dokument » |
4.3.4 | Střednědobá opatření transformace systému škol zřízených pro žáky s lehkým mentálním postižením | viz dokument » |
4.3.5 | Zavedení a realizace "strategií obcí" pro vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí | viz dokument » |
4.3.6 | Zavedení standardního systému prevence a řešení záškoláctví | viz dokument » |
4.5.1 | Vybudování systému a metodiky včasné identifikace ohrožení dítěte a případové spolupráce všech zainteresovaných subjektů orientovaného na prevenci ohrožení dítěte a prevenci zařazení dítěte do ústavní či ochranné výchovy | viz dokument » |
4.6.1 | Posílení kapacity poradenských zařízení | viz dokument » |
4.7.2 | Zajištění připravenosti budoucích pedagogických pracovníků k výkonu pro-inkluzivní praxe | viz dokument » |
4.7.3 | Zajištění dostatečné nabídky kvalitního vzdělávání stávajících pracovníků v rámci DVPP v obl. aplikace vyrovnávacích a podpůrných opatření, v práci s dětmi/žáky/studenty ze soc. vyloučeného či kult. odlišného prostředí a nastavování inkluz. metod výuky | viz dokument » |
4.7.4 | Standardizace a obsahové vymezení práce sociálního pedagoga při základních a středních školách | viz dokument » |
4.8.1 | Efektivizace dotační podpory nevládních neziskových organizací v oblasti podpory vzdělávání | viz dokument » |
4.8.2 | Zapracování potřebných opatření pro podporu úspěšného vzdělávání sociálně vyloučených dětí mezi priority čerpání Evropského sociálního fondu na období 2014+ | viz dokument » |
5.1.1 | Efektivní využití dávkových systémů při aktivizaci obyvatel k zaměstnanosti a při podpoře bydlení | viz dokument » |
5.2.1 | Zavádění zónového zprostředkování práce | viz dokument » |
5.2.2 | Vypracovat společnou metodiku pro zavedení systému prostupného zaměstnávání | viz dokument » |
5.2.3 | Posílení spolupráce s poskytovateli sociálních služeb při tvorbě individuálních akčních plánů | viz dokument » |
5.2.4 | Zavádění nástrojů flexibilního zaměstnávání a odměňování | viz dokument » |
5.3.1 | Společensky odpovědné zadávání veřejných zakázek v sociálně vyloučených lokalitách - uplatňování institutu zvláštní podmínky | viz dokument » |
6.1.1 | Metodika komunitní práce | viz dokument » |
6.3.1 | Fond malých projektů | viz dokument » |
3.1.1 | Podpora sociálního podnikání ve prospěch obtížně zaměstnatelných obyvatel sociálně vyloučených romských lokalit | viz dokument » |
3.2.3 | Tvorba a implementace strategie k rozvoji lokálního trhu práce ve vyloučených romských lokalitách | viz dokument » |
5.1.1 | Revitalizace sociálně vyloučených romských lokalit prostřednictvím tvorby integrovaných plánů rozvoje města | viz dokument » |
6.2.1 | Systematizace evidence a evaluace sociálních programů směřujících k sociálnímu začleňování Romů | viz dokument » |