1. Rozvoj infrastruktury |
1.1 Budování internetových sítí
|
Dopracovat Národní plán rozvoje sítí nové generace
Čerpání z evropských fondů
Implementace směrnice o opatřeních ke snížení nákladů na budování vysokorychlostních sítí elektronických komunikací
Registr pasivní infrastruktury
|
1.2 Zajištění kybernetické bezpečnosti
|
Vytvoření mechanismu spolupráce na národní úrovni mezi jednotlivými subjekty kybernetické bezpečnosti (pracoviště typu CERT a CSIRT) a posílení jejich stávajících struktur. Podpora vzniku dalších pracovišť typu CERT a CSIRT v ČR
Poskytování služeb GovCERT veřejným institucím a subjektům kritické informační infrastruktury při předcházení a zvládání kybernetických incidentů včetně forenzní a síťové analýzy, monitorování skrytých změn obsahu webových stránek a externích penetračních testů
Navyšování integrity sítí kritické informační infrastruktury
Spolupráce se soukromým sektorem
Osvěta široké veřejnosti a rozvoj lidského kapitálu
|
|
2. Rozvoj digitálních kompetencí a informatického myšlení v celoživotní perspektivě |
|
Nastavení principu otevřenosti ve vzdělávání
Rozvoj digitálních kompetencí a informatického myšlení žáků
Rozvoj digitální infrastruktury ve školách
Podpora inovací ve vzdělávání
Veřejná osvěta vysvětlující klíčový vliv digitálních technologií na vzdělávání
|
2.2 Zvyšování digitální gramotnosti občanů
|
Podpora individuálního vzdělávání zaměstnaných a nezaměstnaných osob v oblasti přenositelných a specifických digitálních kompetencí – pořádání doplňkových rekvalifikačních kurzů
Podpora fyzického přístupu k digitálním technologiím
Podpora účasti osob ohrožených nezaměstnaností na praxích a odborných stážích
Podpora vzdělávání zaměstnanců malých a středních podniků a OSVČ v oblasti specifických a nepřenositelných digitálních kompetencí
Podpora vzdělávání státních úředníků v oblasti digitálních kompetencí, využívání e-kurzů
Podpora zaměstnavatelů při zavádění práce z domova a na dálku prostřednictvím digitálních technologií
Zajištění ekonomických nástrojů na podporu fyzického přístupu osob s nízkým sociálním statusem k digitálním technologiím
Zavedení mezigeneračních programů a komunitního učení pro zlepšení dostupnosti digitálního vzdělávání
Podpora využívání stávajících elektronických služeb veřejného sektoru s důrazem na zvyšování informovanosti veřejnosti
Podpora sběru dat, výzkumných šetření a evaluací v oblasti digitální gramotnosti
Zařazení aspektu ochrany autorských práv na internetu do osvětových kampaní a přizvat ke spolupráci všechny dotčené subjekty, vč. kolektivních správců
Podpora využití evropských vzdělávacích standardů v oblasti digitální gramotnosti (ECDL) a jeho implementace v ČR ve všech cílových oblastech
|
|
3. Přístup ke zboží a službám na internetu |
|
Zpracování pozičního dokumentu k návrhům Evropské komise v oblasti e-commerce s určením prioritních oblastí pro ČR
Analýza podpory e-commerce na národní úrovni
|
|
Dokončení projednávání revize Obecného nařízení o ochraně osobních údajů
Implementace nařízení o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS)
|
3.3 Revize autorských práv
|
Konzultace s odbornou veřejností a nevládním sektorem
|
3.4 Snižování administrativní zátěže pro podniky
|
Aktualizace elektronického JKM na stránce businessinfo.cz
Podpora inovativních digitálních projektů vč. start-upů
|
|
4. Rozvoj elektronizace veřejné správy |
4.1 Elektronická komunikace s úřady
|
Dosažení cílů vytýčených v dokumentu Strategický rámec rozvoje veřejné správy pro období 2014–2020
|
4.2 Elektronizace zdravotnictví
|
Opatření v rámci Operačního programu Zaměstnanost – prioritní osa 4: Efektivní veřejná správa
Opatření v rámci Integrovaného regionálního operačního programu – prioritní osa 3: Dobrá správa území a zefektivnění veřejných institucí
|
4.3 Elektronizace sociálních služeb
4.4 Elektronizace justice
|
5. Nové trendy |
5.1 Ekonomika založená na datech + digitalizace průmyslu
|
ÚV-SEZ a MPO vypracuje v návaznosti na analytický plán ÚV-SEZ prognózu potřeb trhu práce v kontextu technologické změny a digitalizace
Zpracování „Iniciativy Průmysl 4.0“
Čerpání z evropských fondů
Analýza role online platforem
ÚV-SEZ a MPO ve spolupráci s dalšími gestory a za úzké součinnosti s hospodářskými a sociálními partnery a neziskovým sektorem zřídí neformální platformu pro debatu o účinné implementaci opatření na podporu digitálního trhu v ČR
Vláda ve spolupráci se všemi dotčenými subjekty vytvoří plán podpory vývoje a výzkumu, inovací a vzdělávání v oblasti práce s velkými objemy dat
|
5.2 Přístup k datům veřejného sektoru
|
Standardy pro publikaci dat
Osvěta o otevřených datech
Národní katalog otevřených dat
|
|
6. Správa digitální agendy |
|
ÚV-SEZ a MPO vypracuje v návaznosti na analytický plán ÚV-SEZ prognózu potřeb trhu práce v kontextu technologické změny a digitalizace. Analýza se zaměří na prognózu potřeb trhu práce v kontextu technologické změny a digitalizace. Zahrne simulaci pravděpodobnosti digitalizace u jednotlivých profesí a komparativní zhodnocení struktury zaměstnanosti v ČR v evropské perspektivě. Závěr vyhodnotí potenciální vliv zvýšení dostupnosti na zaměstnanost a hospodářský rozvoj
ÚV-SEZ a MPO ve spolupráci s dalšími gestory a za úzké součinnosti s hospodářskými a sociálními partnery a neziskovým sektorem zřídí neformální platformu pro debatu o účinné implementaci opatření na podporu digitálního trhu v ČR
Platforma by měla být otevřená a umožňovat zapojení občanů a podnikatelů, využití sociálních médií a digitální komunikace – včetně zpracovávání zpětné vazby, vyhodnocování sentimentu, analýzy a identifikace příležitostí. Výstupy platformy budou v pravidelných intervalech konzultovány se zástupci hospodářských a sociálních partnerů a jiných zainteresovaných stran
ÚV-SEZ a MPO zřídí internetovou platformu, jednotné kontaktní místo pro digitální agendu, např. na bázi wiki (Digital Gateway), která bude obsahovat přístup k dosavadním strategickým dokumentům v této oblasti, a kde budou prezentovány výsledky Akčního plánu, pozvánky na akce atd. Součástí platformy bude i diskusní fórum s moderovaným přístupem a cloudové úložiště
ČR bude nadále aktivně spolupracovat s podobně smýšlejícími členskými státy v EU, s nimiž bude usilovat o ovlivňování návrhů Evropské komise, které budou předloženy v návaznosti na vydání Strategie DSM. Prezentace případných společných pozic s dalšími členskými státy bude vždy v maximální míře korespondovat s národními zájmy a pozicemi ČR
ČR zesílí nástroje ekonomické diplomacie v oblasti digitální agendy, které budou směřovat k podpoře a zviditelňování českých firem při debatách o politice digitálního vnitřního trhu v EU. Nutná je účast profesních sdružení, střešních organizací a konkrétních národních subjektů (komerčních i neziskových) v pracovních či konzultačních orgánech evropských institucí
|
|