1. ČÁST MAKROEKONOMICKÁ |
1.1 Makroekonomická stabilita a udržitelný růst
|
1.1.1 Dodržovat principy fiskálního cílení a posilovat střednědobé výdajové rámce státního rozpočtu a státních mimorozpočtových fondů
1.1.2 Restrukturalizovat výdajovou stranu veřejných rozpočtů
1.1.3 Pokračovat v restrukturalizaci daňového břemene
1.1.4 Předcházet vzniku nepřímého zadlužování formou mimorozpočtových fiskálních rizik
1.1.5 Provést strategická rozhodnutí pro stabilizaci duchodového systému a systému financování zdravotní péče
1.1.6 Zvýšit míru participace práceschopného obyvatelstva
|
|
2. ČÁST MIKROEKONOMICKÁ |
2.1 Podnikatelské prostředí
|
2.1.1 Provádět transparentní proces hodnocení dopadu nové legislativy
2.1.2 Snížit administrativní zátěž podnikatelů minimálně o 20 %
2.1.3 Zjednodušit administrativní postupy pro zakládání a rozvoj firem
2.1.4 Zjednodušit vstup do podnikání zejména u činností, které nevyžadují splnění dalších kvalifikačních předpokladů
2.1.5 Posílit roli věřitelů během procesu úpadku
2.1.6 Zajistit efektivně fungující finanční trh
2.1.7 Modernizovat a zvýšit efektivitu daňové správy
|
2.2 Výzkum a vývoj, inovace
|
2.2.1 Zvyšovat meziročně veřejné výdaje na výzkum a vývoj
2.2.2 Změnit strukturu směřování veřejných výdajů na výzkum a vývoj
2.2.3 Podporovat soukromé investice do výzkumu a vývoje prostřednictvím nástrojů nepřímé podpory
2.2.4 Zvýšit intenzitu využívání nástrojů ochrany práv duševního vlastnictví vědeckovýzkumnými institucemi a podniky
2.2.5 Rozvíjet inovační infrastrukturu
2.2.6 Zlepšit přístup inovačních firem k finančním zdrojům
|
2.3 Udržitelné využívání zdrojů
|
2.3.1 Maximalizovat energetickou a materiálovou efektivnost a racionální využívání zdrojů
2.3.2 Podporovat environmentální technologie
2.3.3 Provést fiskálně neutrální ekologickou daňovou reformu
|
2.4 Modernizace a rozvoj dopravních a ICT sítí
|
2.4.1 Modernizovat a rozvíjet dopravní sítě
2.4.2 Zavádět inteligentní systémy pro řízení dopravy a dopravního provozu
2.4.3 Zvýšit podíl železnicní dopravy na přepravním trhu a rozvíjet kombinovanou dopravu
2.4.4 Vytvořit konzistentní celorepublikovou vysokorychlostní ICT infrastrukturu
2.4.5 Podporovat rozvoj a efektivní využívání ICT
2.4.6 Zajistit konvergenci sítí a služeb v rámci trhu elektronických komunikací
2.4.7 Zajistit bezpečnost sítí a informací a interoperabilitu ICT služeb
|
|
3. ČÁST ZAMĚSTNANOST |
3.1 Flexibilita trhu práce
|
3.1.1 Rozšířit smluvní volnost v pracovně právních vztazích
3.1.2 Snížit zákonné nemzdové náklady práce
3.1.3 Zlepšit stimulační účinek přímých daní a dávek s cílem omezit nezaměstnanost a zvýšit pracovní motivaci nízkopříjmových skupin
3.1.4 Zvýšit územní mobilitu
3.1.5 Modernizovat politiku zaměstnanosti
|
3.2 Začleňování na trhu práce
|
3.2.1 Snížit nezaměstnanost mladých do 25 let
3.2.2 Prosazovat rovné příležitosti žen a mužů na trhu práce
3.2.3 Zvýšit participaci starších osob na trhu práce
3.2.4 Zvýšit profesní mobilitu efektivním systémem rekvalifikací
3.2.5 Zjednodušit přístup cizinců na trh práce
|
|
3.3.1 Realizovat kurikulární reformu
3.3.2 Rozšírit přístup k vyššímu odbornému a vysokoškolskému vzdělávání
3.3.3 Podporovat spolupráci zaměstnavatelů, zaměstnanců a vzdělávacích a odborně profesních institucí
3.3.4 Zlepšit propojení systému počátečního a dalšího vzdělávání
3.3.5 Podporovat prostupnost mezi jednotlivými stupni terciárního vzdělávání
3.3.6 Podporovat další vzdělávání ve firmách
3.3.7 Zvýšit informační vzdělanost
|
|