4. Budovy města |
4.1 Návrh – rok 2030 - Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 60 % maximálního potenciálu
4.2 Návrh – rok 2050 - Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 100 % maximálního potenciálu
|
5. Terciární sektor |
5.1 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 20 % - komplexní řešení
5.2 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - zavedení MaR
5.3 Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 50 % původních plynových kotlů
5.4 Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – pokrytí 20 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách
5.5 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 30 % - komplexní řešení
5.6 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 10 % - zavedení MaR
5.7 Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 100 % původních plynových kotlů
5.8 Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – pokrytí 40 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách
|
6. Bydlení v majetku města |
6.1 Návrh – rok 2030 Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 60 % maximálního potenciálu
6.2 Návrh – rok 2050 Dílčí a komplexní energeticky úsporná opatření – dosažení 100 % maximálního potenciálu
|
7. Bydlení soukromé |
7.1 Návrh – rok 2030 Dosažení pasivního standardu u 15 % bytů a nízkoenergetického standardu u 25 % bytů. U 60 % bytů se nepředpokládá žádná změna
7.2 Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 50 % původních kotlů na uhlí, 50 % kotlů na zemní plyn a 20 % kotlů na dřevo za TČ, případně napojení na CZT.
7.3 Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – dosažení 50 % maximálního potenciálu v instalaci FVE
7.4 Návrh – rok 2050 - Dosažení pasivního standardu u 30 % bytů a nízkoenergetického standardu u 50 % bytů. U 20 % bytů se nepředpokládá žádná změna
7.5 Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 100 % původních kotlů na uhlí, 100 % kotlů na zemní plyn a 50 % kotlů na dřevo za TČ, případně napojení na CZT
7.6 Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – dosažení 90 % maximálního potenciálu v instalaci FVE
|
8. Veřejné osvětlení |
8.1 Návrh – rok 2030 - Doporučuje se kompletní výměna všech zdrojů za moderní, účinné LED zdroje s možností efektivní regulace výkonu dle aktuálních podmínek
8.2 Návrh – rok 2050 - Do roku 2050 se doporučuje údržba systému VO v úsporném standardu, případně doplnění možnosti regulace ke starším částím VO
|
9. Ostatní průmysl |
9.1 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - komplexní řešení (zateplení budov, osvětlení, instalace VZT, účinnější spotřebiče, osvětová kampaň, čistění a regulace otopných soustav, …)
9.2 Návrh – rok 2030 - Dosažení dílčích úspor energie 5 % - především optimalizací výroby a zavedení MaR
9.3 Návrh – rok 2030 - Výměna zdrojů – nahrazení 5 % spotřeby zemního plynu
9.4 Návrh – rok 2030 - Instalace FVE – pokrytí 20 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách
9.5 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 15 % - komplexní řešení (zateplení budov, osvětlení, instalace VZT, účinnější spotřebiče, osvětová kampaň, čistění a regulace otopných soustav, …)
9.6 Návrh – rok 2050 - Dosažení dílčích úspor energie 15 % - především optimalizací výroby a zavedení MaR
9.7 Návrh – rok 2050 - Výměna zdrojů – nahrazení 15 % spotřeby zemního plynu
9.8 Návrh – rok 2050 - Instalace FVE – pokrytí 40 % spotřeby el. energie z FVE instalovaných na budovách
|
10. Vozidla města |
10.1 Návrh – rok 2030 - Nahrazení části vozového parku elektromobily - Vozidla v majetku města, kraje a dalších příspěvkových organizací – 50 % - s cílem být vzorem pro ostatní. Jako alternativa k elektromobilům mohou být použita i vozidla na jiný pohon – např. vodík, apod.
10.2 Návrh – rok 2030 - Nahrazení části vozového parku elektromobily - Svoz odpadu a sanitky – 0 % (zatím technicky obtížně řešitelné)
10.3 Návrh – rok 2050 - Nahrazení vozového parku elektromobily - Nahrazení ze 100 % elektromobily, případně využití vodíkového pohonu. Předpoklad dostupnosti těžších, nákladních vozidel na trhu. Jako alternativa k elektromobilům mohou být použita i vozidla na jiný pohon – např. vodík, apod. Cílem je však využití takového systému, který bude v daném čase dostupný a zároveň bude mít co nejnižší provozní emise
|
11. Veřejná městská doprava |
11.1 Návrh – rok 2030 - Pokrytí 70 % ujetých km naftovými autobusy Dopravního podniku novými elektrobusy (příp. vodíkový pohon)
11.2 Návrh – rok 2030 - Pokrytí 30 % ujetých km naftovými autobusy Dopravní společnosti Ústeckého kraje novými elektrobusy (příp. vodíkový pohon)
11.3 Návrh – rok 2030 - Trolejbusy a CNG busy beze změny
11.4 Návrh – rok 2050 - Změna vozového parku – kompletní elektrifikace, případně využití vodíku
|
12. Městská silniční doprava: osobní a podniková doprava & Ostatní silniční doprava |
12.1 Návrh – rok 2030 - Klíčová je podpora rozvoje dostupnosti a atraktivity městské hromadné dopravy, infrastruktury pro cyklistickou dopravu a infrastruktury pro pěší – např. navýšení počtu spojů, zkrácení intervalů mezi spoji, rozšíření počtu zastávek, výhodnější jízdné, rozvoj cyklostezek, krytých a monitorovaných stojanů na kola, rozvoj pěších zón apod. Lze zvážit i restriktivní podobu opatření, jako např. regulaci podmínek pro parkování, snížení povolené rychlosti, lokální vyloučení automobilové dopravy v exponovaných hodinách apod. Tato opatření mohou snížit intenzitu silniční dopravy ve městě. Nad rámec těchto opatření se počítá dále s nahrazením jednostopých, osobních, dodávkových a lehkých nákladních vozidel z 50 % elektromobily. U středně těžkých a těžkých nákladních vozidel, autobusů, traktorů apod. se nepočítá se změnou
12.2 Návrh – rok 2050 - Doporučuje se dále rozvíjet infrastrukturu MHD, cyklodopravy a pěší dopravy. Dále se uvažuje nahrazení všech vozidel z 100 % elektromobily
|
13. Železniční doprava |
|
14. Místní lodní doprava |
|
15. Změna energetického mixu pro výrobu tepla a el. energie |
15.1 Návrh – rok 2030 - Uvažuje se s energetickým mixem lokálního zdroje tepla se 70 % zemního plynu, 15 % hnědé uhlí a 15 % biomasy
15.2 Návrh – rok 2050 - Uvažuje se s energetickým mixem lokálního zdroje tepla se 85 % zemního plynu a 15 % biomasy. Dojde tedy k úplnému vyloučení spotřeby uhlí
|