1. Vstřícný přístup ve vzdělávání a jeho dostupnost pro každého |
1.1 Otevřenost pedagogických pracovníků ke spolupráci
1.2 Podpora individuálního přístupu
1.3 Zachování základních a mateřských škol na venkově
|
2. Dostatek připravených, schopných a aktivních pracovníků ve vzdělávání |
2.1 Vyhledávání a formování adeptů učitelství
2.2 Vzdělávání a motivace pedagogických pracovníků
2.3 Dostatek kvalifikovaných dalších pracovníků
2.4 Rozvoj digitálních kompetencí učitelů
|
3. Infrastruktura a prostředí zařízení poskytujících vzdělávání |
3.1 Příjemné, moderní prostředí
3.2 Vybavenost naplňující individuální potřeby všech dětí a žáků
3.3 Zkvalitnění úrovně materiálně technické vybavenosti
|
4. Spolupráce, kvalitní komunikace a zapojení všech subjektů ovlivňujících proces vzdělávání |
4.1 Schopnost spolupráce a komunikace, provázanost působících subjektů
4.2 Systém předávání podnětů a rozvoj komunikace mezi institucemi
|
5. Podpora gramotností dětí a žáků |
5.1 Rozvoj čtenářské, matematické a kulturní gramotnosti
5.2 Rozvoj jazykové gramotnosti
5.3 Rozvoj kompetencí k polytechnickému vzdělávání
|
6. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v oblasti sociálních vztahů |
6.1 Podpora sociálních dovedností, občanské angažovanosti a dalších klíčových kompetencí dětí a žáků
6.2 Prevence sociálně patologických jevů a rozšiřování kompetencí v oblasti mimořádných situací
6.3 Vzájemná spolupráce škol a školských zařízení všech stupňů
6.4 Podpora kritického myšlení, mediální výchova
6.5 Zdravý lokální patriotismus žáků vůči své obci, městu, regionu, zemi
6.6 Výchova k toleranci a respektu
|
7. Podpora rozvoje osobnosti a kariérového poradenství |
7.1 Podpora podnikavosti, iniciativy a kreativity
7.2 Propracované kariérové poradenství, uplatnění absolventů na trhu práce
|
8. Zájmové a neformální vzdělávání |
8.1 Rozvoj všestranné připravenosti dětí a žáků
8.2 Rozvoj fyzické kondice dětí a žáků
|
9. Mezinárodní spolupráce |
9.1 Rozvoj vzájemné spolupráce se zahraničními partnery
9.2 Podpora výchovy dětí a žáků k poznávání a toleranci odlišných životních a kulturních hodnot
|