Vimperk
www stránky
www stránky
Vimperk
Strategický plán města Vimperk 2021-2030
1. Ekonomický rozvoj
1.1 Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou
Deskriptory:
VII.e mobilita pracovní síly
1.1.1 Budování značky „Vimperk na Šumavě“ jako perspektivního města pro odvětví nové ekonomiky nebo pro subjekty kulturních a kreativních odvětví na národní úrovni i u sousedů v Bavorsku a Horním Rakousku
2. Kvalita života a sociální rozvoj
2.1 Vzdělávací instituce ve Vimperku mají vysokou úroveň, jsou oblíbeny i mezi žáky a studenty spádové oblasti
Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.f lidské zdroje VaV
VI.h další vzdělávání
2.2 Lékařská a sociální péče ve městě je adekvátní potřebám obyvatel a demografickým změnám (stárnutí populace, nárůst počtu obyvatel), kapacity Vimperku zohledňují potřeby celé spádové oblasti
Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
2.3 Město žije čilým kulturním a komunitním životem, některé místní akce a subjekty kulturních a kreativních odvětví přispívají k budování značky města na regionální (případně i národní) úrovni
Deskriptory:
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
3. Udržitelný územní rozvoj a ochrana přírodních hodnot
3.1 Územní rozvoj města se primárně soustředí na vnitřní rezervy, rozvoj zastavitelných ploch je koordinovaný a naplňuje strategické priority města (dostupnost bydlení, ochrana přírodních hodnot, udržitelnost nákladů na infrastrukturu)
Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)
3.1.1 Posílení role samosprávy jako koordinátora územního rozvoje, soukromých a veřejných investic, příprava podnětů pro úpravy územně plánovací dokumentace dle strategických priorit města
3.1.2 Aktualizace územního plánu tak, aby inicioval rozvoj, který je v souladu se strategickými prioritami města
3.2 Veřejná prostranství vhodně dotvářejí obraz města, poskytují komfort pěším a cyklistům, nabízejí nezbytné pobytové kvality, jsou v rámci možností bezbariérová a propojují město s krajinou
Deskriptory:
XI.k nemotorová doprava
XXI.b zájmová činnost a rekreace
3.2.1 Dotvoření osy podél řeky Volyňky jako páteřní pěší a cyklistické trasy propojující hlavní čtvrti města v severojižním směru, dotvoření okolí (doplnění pěších vazeb v ul. Pasovské/ Pražské, návaznost na návštěvnické centrum při Pražské ul.)
3.2.2 Transformace území Volnočasového areálu Vimperk a jeho okolí (vymezení ul. Sušická, 1. máje a Nad Stadionem), transformace ul. Sušické v městskou třídu (definice hran, aktivní parter)
3.2.3 Revitalizace veřejných prostranství tvořících bezprostřední okolí státního zámku Vimperk s důrazem na jejich potenciál pro cestovní ruch
3.2.4 Revitalizace Špidrovy ulice jako jednoho z hlavních veřejných prostranství města, které vytváří obraz města, zlepšení podmínek pro pěší a cyklistickou dopravu
3.3 Město není nadměrně zatěžováno automobilovou dopravou, vzrůstá atraktivita a provázanost alternativních modů dopravy
Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.j bezpečnost v dopravě
XI.k nemotorová doprava
4. Rozvoj cestovního ruchu jako nástroj revitalizace centra města
4.1 Vimperk na Šumavě je oblíbenou destinací tuzemských i zahraničních turistů, kteří zde mají letní i zimní základnu pro poznávání Šumavy a Pošumaví a užívají komfort středověkého města s rozvinutými službami
Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XIV.b služby cestovního ruchu
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika
4.1.2 Prohlubování spolupráce mezi hlavními aktéry cestovního ruchu ve městě (samospráva, NPÚ, Správa NP Šumava, provozovatelé gastro a ubytovacích služeb)
4.1.3 Rozvíjení personálních kapacit a dovedností spojených s nabídkou služeb cestovního ruchu na úrovni samosprávy (např. Informační centrum Vimperk) a poskytovatelů služeb
4.1.4 Dotvoření systému turistické infrastruktury: návštěvnické centrum při silnici I/4, navazující navigační systém městem
5. Efektivní správa města
5.1 Financování investičních akcí a provozu samosprávy a jí založených firem bude dlouhodobě udržitelné, podíl nedaňových příjmů města bude narůstat
Deskriptory:
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
5.2 Vimperk snižuje zátěž životního prostředí spojenou s chodem města
Deskriptory:
XI.k nemotorová doprava
XII.a ochrana ovzduší a klimatu
XII.b nakládání s odpady
5.3 Město efektivně komunikuje se všemi cílovými skupinami, uplatňuje prvky e-governance pro snazší komunikaci s občany, zaměstnanci úřadu a zřizovaných a založených organizací dosahují vysoké míry profesionality
Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě