Databáze strategií - Portál strategických dokumentů v ČR

Databáze strategií Portál strategických dokumentů v ČR

..vyberte místo Zaslat DOTAZ / NÁMĚT Často kladené dotazy vstup do terminálu
Znak Vimperk
Vimperk
www stránky

Vimperk

Názvy hierarchických úrovní
1. "Oblast rozvoje"
1.1 "Cíl"
1.1.1 "Opatření"

Rozbalit detaily

Strategický plán města Vimperk 2021-2030

1. Ekonomický rozvoj

1.1 Ve městě se výrazně navyšuje podíl osob zaměstnaných v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou

Deskriptory:
VII.e mobilita pracovní síly
1.1.1 Budování značky „Vimperk na Šumavě“ jako perspektivního města pro odvětví nové ekonomiky nebo pro subjekty kulturních a kreativních odvětví na národní úrovni i u sousedů v Bavorsku a Horním Rakousku
1.1.2 Aktivní uplatňování politiky podpory zaměstnanosti v odvětvích s vyšší přidanou hodnotou, spolupráce s CzechInvest, hospodářskými komorami
1.1.3 Podpora vzniku pracoviště terciálního vzdělávání nebo vědy a výzkumu ve městě v návaznosti na odvětví místních zaměstnavatelů

1.2 Rozvoj maloobchodu a služeb přispívá k místnímu ekonomickému rozvoji

Deskriptory:
III.a podnikatelské prostředí
1.2.1 Koordinace vzniku nových maloobchodní prostorů v jádru města
1.2.2 Budování značky „Vimperk město nákupů“, vytváření aktivního marketingu na podporu místních živnostníků
1.2.3 Cílené zohledňování potřeb živnostníků a podnikatelů při rozvoji města (plánování mobility, veřejných prostranství, městského marketingu)

1.3 Ve Vimperku je finančně dostupné a atraktivní bydlení pro všechny skupiny obyvatel

Deskriptory:
XVI.d dostupné bydlení
1.3.1 Zohlednění požadavků/potřeb na různé typy bydlení v územně plánovací dokumentaci a při rozhodování města
1.3.2 Výstavba městských bytů pro nájemní bydlení

2. Kvalita života a sociální rozvoj

2.1 Vzdělávací instituce ve Vimperku mají vysokou úroveň, jsou oblíbeny i mezi žáky a studenty spádové oblasti

Deskriptory:
VI.b základní vzdělávání
VI.c střední vzdělávání
VI.d vyšší odborné vzdělávání
VI.f lidské zdroje VaV
VI.h další vzdělávání
2.1.1 Doplnění kapacity předškolního vzdělávání dle demografické prognózy a potřeb rodin (Vimperk + spádová oblast)
2.1.2 Pokračující modernizace a zkvalitňování výuky dle potřeb žáků základních škol
2.1.3 Rozvoj středoškolského vzdělávání s ohledem na situaci na pracovním trhu, zatraktivnění technických oborů, spolupráce s místními zaměstnavateli

2.2 Lékařská a sociální péče ve městě je adekvátní potřebám obyvatel a demografickým změnám (stárnutí populace, nárůst počtu obyvatel), kapacity Vimperku zohledňují potřeby celé spádové oblasti

Deskriptory:
XIII.a zdravotnická infrastruktura
XIII.b kvalita a dostupnost zdravotní péče a služeb
2.2.1 Postupný rozvoj prostorů pro lékařskou péči
2.2.2 Aktivní politika města v zajištění dostupné lékařské péče
2.2.3 Průběžné navyšování kapacit pobytových sociálních služeb s ohledem na prognózu demografického vývoje
2.2.4 Dotvoření zázemí pro komunitní aktivity různých skupin obyvatel a pro poradenství a podporu občanek a občanů při řešení složitých životních situací

2.3 Město žije čilým kulturním a komunitním životem, některé místní akce a subjekty kulturních a kreativních odvětví přispívají k budování značky města na regionální (případně i národní) úrovni

Deskriptory:
XV.c propagace a marketing kultury
XXI.b zájmová činnost a rekreace
2.3.1 Uplatňování politiky rozvoje kultury a kreativních odvětví ve městě, systematický rozvoj komunitně-kulturní infrastruktury s ohledem na potřeby obyvatel a finanční udržitelnost (návaznost na rozvoj cestovního ruchu, prohloubení přeshraniční spolupráce)
2.3.2 Vznik interpretačního centra Steinbrenerova tiskárna s výstavním prostorem

2.4 Podmínky pro sportovní vyžití ve Vimperku uspokojují svým rozsahem a kvalitou místní obyvatele a jsou i hlavní atraktivitou cestovního ruchu

Deskriptory:
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika
XXI.b zájmová činnost a rekreace
2.4.1 Rozvoj sportovní infrastruktury města pro všechny skupiny obyvatel v souladu s plánem rozvoje sportu
2.4.2 Rozvoj sportovně-rekreačního areálu Vodník s ohledem na ochranu přírodních hodnot

3. Udržitelný územní rozvoj a ochrana přírodních hodnot

3.1 Územní rozvoj města se primárně soustředí na vnitřní rezervy, rozvoj zastavitelných ploch je koordinovaný a naplňuje strategické priority města (dostupnost bydlení, ochrana přírodních hodnot, udržitelnost nákladů na infrastrukturu)

Deskriptory:
XVII.g územní rozvoj (územní plánování a rozvoj, rozvoj venkova, urbánní rozvoj)
3.1.1 Posílení role samosprávy jako koordinátora územního rozvoje, soukromých a veřejných investic, příprava podnětů pro úpravy územně plánovací dokumentace dle strategických priorit města
3.1.2 Aktualizace územního plánu tak, aby inicioval rozvoj, který je v souladu se strategickými prioritami města
3.1.3 Koordinované doplnění klíčové infrastruktury v osadách (kanalizace, vodovod, úprava veřejných prostranství) s ohledem na ochranu přírodních hodnot
3.1.4 Doplnění chybějící infrastruktury a její průběžná obnova ve městě Vimperk

3.2 Veřejná prostranství vhodně dotvářejí obraz města, poskytují komfort pěším a cyklistům, nabízejí nezbytné pobytové kvality, jsou v rámci možností bezbariérová a propojují město s krajinou

Deskriptory:
XI.k nemotorová doprava
XXI.b zájmová činnost a rekreace
3.2.1 Dotvoření osy podél řeky Volyňky jako páteřní pěší a cyklistické trasy propojující hlavní čtvrti města v severojižním směru, dotvoření okolí (doplnění pěších vazeb v ul. Pasovské/ Pražské, návaznost na návštěvnické centrum při Pražské ul.)
3.2.2 Transformace území Volnočasového areálu Vimperk a jeho okolí (vymezení ul. Sušická, 1. máje a Nad Stadionem), transformace ul. Sušické v městskou třídu (definice hran, aktivní parter)
3.2.3 Revitalizace veřejných prostranství tvořících bezprostřední okolí státního zámku Vimperk s důrazem na jejich potenciál pro cestovní ruch
3.2.4 Revitalizace Špidrovy ulice jako jednoho z hlavních veřejných prostranství města, které vytváří obraz města, zlepšení podmínek pro pěší a cyklistickou dopravu
3.2.5 Revitalizace veřejných prostranství na sídlišti Míru, na tzv. „Starém sídlišti“ a v lokalitě Karla Weise a Sklářská
3.2.6 Revitalizace ul. 1. máje a ul. Pivovarská až po křížení s ul. V Podzámčí jako hlavní společenské a obchodní tepny města

3.3 Město není nadměrně zatěžováno automobilovou dopravou, vzrůstá atraktivita a provázanost alternativních modů dopravy

Deskriptory:
XI.a silniční doprava
XI.j bezpečnost v dopravě
XI.k nemotorová doprava
3.3.1 Uplatňování politiky udržitelné mobility s důrazem na integraci všech modů dopravy, koordinace dopravního a územního plánování, včasné zohlednění cílů mobility v zadání všech rozvojových projektů včetně požadavků na bezbariérovost
3.3.2 Vznik a realizace koncepce dopravy v klidu pro celé území města
3.3.3 Výstavba návštěvnického centra s parkováním při silnici I/4
3.3.4 Rozvoj cyklistické infrastruktury na území města

4. Rozvoj cestovního ruchu jako nástroj revitalizace centra města

4.1 Vimperk na Šumavě je oblíbenou destinací tuzemských i zahraničních turistů, kteří zde mají letní i zimní základnu pro poznávání Šumavy a Pošumaví a užívají komfort středověkého města s rozvinutými službami

Deskriptory:
XIV.a infrastruktura cestovního ruchu
XIV.b služby cestovního ruchu
XXI.a tělesná výchova, sport, turistika
4.1.1 Založení efektivního marketingu cestovního ruchu města Vimperku
4.1.2 Prohlubování spolupráce mezi hlavními aktéry cestovního ruchu ve městě (samospráva, NPÚ, Správa NP Šumava, provozovatelé gastro a ubytovacích služeb)
4.1.3 Rozvíjení personálních kapacit a dovedností spojených s nabídkou služeb cestovního ruchu na úrovni samosprávy (např. Informační centrum Vimperk) a poskytovatelů služeb
4.1.4 Dotvoření systému turistické infrastruktury: návštěvnické centrum při silnici I/4, navazující navigační systém městem
4.1.5 Rozvoj zážitkových turistických a cyklistických tras a okruhů Vimperkem a jeho okolím s ohledem na místní ekonomický rozvoj
4.1.6 Zlepšení propojení města s cíli v NP Šumava a bavorském příhraničí

5. Efektivní správa města

5.1 Financování investičních akcí a provozu samosprávy a jí založených firem bude dlouhodobě udržitelné, podíl nedaňových příjmů města bude narůstat

Deskriptory:
XIX.b rozpočtování a makroekonomika
5.1.1 Financování investičních akcí města s ohledem na strategické priority rozvoje (jejich dopad na sociální a ekonomický rozvoj), návratnost investic a související provozní náklady
5.1.2 Kampaň motivující obyvatele k nahlášení trvalého pobytu ve Vimperku
5.1.3 Zvyšování nedaňových příjmů města

5.2 Vimperk snižuje zátěž životního prostředí spojenou s chodem města

Deskriptory:
XI.k nemotorová doprava
XII.a ochrana ovzduší a klimatu
XII.b nakládání s odpady
5.2.1 Zvyšování energetické efektivity budov města a jím založených organizací
5.2.2 Průběžná modernizace odpadového hospodářství s cílem snižovat podíl netříděného komunálního odpadu

5.3 Město efektivně komunikuje se všemi cílovými skupinami, uplatňuje prvky e-governance pro snazší komunikaci s občany, zaměstnanci úřadu a zřizovaných a založených organizací dosahují vysoké míry profesionality

Deskriptory:
V.c infrastruktura ICT
V.d eSlužby, aplikace a produkty ICT
XVII.h participace občanů na veřejné správě
5.3.1 Efektivní komunikace se všemi cílovými skupinami
5.3.2 Elektronizace vybraných služeb veřejné správy a kybernetická bezpečnost
5.3.3 Průběžný rozvoj lidských zdrojů ve veřejné správě