1. PODNIKÁNÍ, ZAMĚSTNANOST, VZDĚLÁVÁNÍ, VÝZKUM, INOVACE |
1.1 Podpora inovací, výzkumu a vývoje
|
1.1.1 zvyšování konkurenceschopnosti kraje Vysočina podporou výzkumu a vývoje včetně podpory infrastruktury spojené s výzkumem a vývojem
1.1.2 realizace projektu vědeckotechnologického parku
1.1.3 prohloubení integrace vědeckovýzkumné soustavy s podnikatelskou sférou
1.1.4 zefektivnění výroby a zvýšení produktivity práce formou zavedení systémů jakosti
1.1.5 spolupráce vědeckých institucí působících v kraji s orgány samosprávy
|
1.2 Podpora rozvoje průmyslových a víceúčelových hospodářských zón a infrastruktury podmiňující rozvoj podnikatelských aktivit
|
1.2.1 zvýšení investiční atraktivity kraje, smysluplná marketingová podpora investičních příležitostí zacílená jak k velkým investorům, tak k malému a střednímu podnikání
1.2.2 zkvalitňování nabídky investičních příležitostí
1.2.3 podpora rozvoje podnikatelské infrastruktury
|
1.3 Všeobecná podpora malých a středních podniků (MSP)
|
1.3.1 rozvíjení předpokladů pro vznik malého a středního podnikání
1.3.2 podpora zvýšení konkurenčního potenciálu malých a středních firem
1.3.3 pořádání účelových zahraničních podnikatelských misí spojených s prezentací kraje
1.3.4 zlepšení potenciálu pro využívání zdrojů ze strukturálních fondů EU
1.3.5 vytvoření podmínek pro vznik klastrů a sdružování firem
1.3.6 rozvíjení klastrů na regionální, republikové i evropské úrovni
|
1.4 Rozvoj terciárního vzdělávání a vytváření regionálních struktur celoživotního vzdělávání a učení
|
1.4.1 založení a využívání systému ověřování a uznávání kvalifikací, získaných při dalším vzdělávání, využití akreditačního a certifikačního systému
1.4.2 zvýšení míry zapojení podnikatelských subjektů do spolupráce při dalším vzdělávání pracovních sil v regionu
1.4.3 posílení nabídky terciárního vzdělávání
1.4.4 vytvoření fungujícího územně dostupného systému institucí a forem vzdělávání, dalšího profesního vzdělávání a celoživotního učení
1.4.5 zvýšení míry zapojení obyvatelstva do procesů celoživotního učení
1.4.6 využívání NNO v rámci zvyšování vzdělanosti obyvatelstva
|
1.5 Rozvoj systému regionálního vzdělávání, implementace vhodných vzdělávacích programů škol a jejich koordinace s potřebami trhu práce
|
1.5.1 zlepšení spolupráce škol a firem při zajišťování odborného vzdělávání (praxe, odborníci ve školách, učitelé ve firmách)
1.5.2 vytvoření systému zjišťování zpětné vazby o výsledcích vzdělávání
1.5.3 posílení vlivu zaměstnavatelů na tvorbu školních vzdělávacích programů základních a středních škol
1.5.4 profesní rozvoj učitelů a ředitelů v prakticky zaměřených kurzech (koučování) a sebevzdělávání
1.5.5 zvýšení informovanosti pedagogických pracovníků i veřejnosti o potřebnosti vzdělávání
1.5.6 zapojení NNO do systému regionálního vzdělávání
1.5.7 posílení kariérového poradenství pro žáky základních a středních škol
1.5.8 individualizace vzdělávacího procesu s ohledem na předpoklady a zájmy jednotlivců
1.5.9 modernizace vybavení škol s důrazem na rozvoj technického a přírodovědného vzdělávání
1.5.10 důraz na rozvoj kompetencí žáků v cizích jazycích, informačních a nových technologiích a podnikání
|
1.6 adaptability zaměstnanců a zaměstnavatelů na technolog. změny
|
1.6.1 vytvoření a posílení vazeb mezi trhem práce a systémem rekvalifikací
1.6.2 uskutečňování preventivních a aktivních programů, které zabrání rezignaci a ztrátě motivace občanů, kteří ztratí zaměstnání v důsledku zhoršené hospodářské situace
1.6.3 zvýšení úrovně zaměstnatelnosti pracovní síly
1.6.4 zvýšení zaměstnanosti občanů ze znevýhodněných skupin obyvatelstva
1.6.5 uskutečňování preventivních a aktivních činností, které povedou občany k hledání a přijetí zaměstnání
|
|
2. ZDRAVOTNICTVÍ A SOCIÁLNÍ SLUŽBY, VOLNOČASOVÉ AKTIVITY |
2.1 Stabilizace a odborný růst zdravotnického personálu
|
2.1.1 vytvoření komplexního celokrajského vzdělávacího systému pro zdravotnické pracovníky především v oblasti manažerských a komunikačních dovedností
2.1.2 vytvoření systému podpory a stabilizace lidských zdrojů ve zdravotnických zařízení kraje
|
2.2 Modernizace a rozvoj zdravotnického prostředí kraje Vysočina
|
2.2.1 rekonstrukce zdravotnických zařízení zřizovaných krajem včetně obnovy jejich vybavení a vozového parku
2.2.2 podpora elektronizace zdravotnictví
|
2.3 Strategické řízení zdravotnických zařízení zřizovaných krajem
|
2.3.1 podpora procesního řízení zdravotnických zařízení
2.3.2 efektivní nákupy vybraného zdravotnického materiálu a vybavení
|
2.4 Zvyšování kvality poskytovaných služeb ve zdravotnictví
|
2.4.1 zvyšování bezpečí klientů a zdravotnických pracovníků
2.4.2 monitorování spokojenosti klientů i pracovníků zdravotnických zařízení kraje Vysočina
|
2.5 Zdraví 21 v kraji Vysočina – zdravý životní styl, prevence
|
2.5.1 podpora a propagace zdravého životního stylu a prevence
2.5.2 vzdělávání obyvatel v oblasti péče o zdraví (laická přednemocniční péče, dodržování léčebných režimů)
2.5.3 zajištění prevence úrazů
2.5.4 zapojení občanů, organizací, veřejného i soukromého sektoru do naplňování ZDRAVÍ 21
|
2.6 Udržení a zlepšení podmínek v oblasti služeb sociální péče a sociální prevence
|
2.6.1 plánování sítě sociálních služeb, založené na participaci občanů a spolupráci kraje a obcí s cílem zvyšování dostupnosti základních služeb a informovanosti o nich – především pečovatelské služby i pro obyvatele malých obcí
2.6.2 stabilizace finančních zdrojů pro sociální služby s využitím financování z evropských strukturálních fondů, případně z jiných dostupných zdrojů
2.6.3 podpora vzdělávání pracovníků v sociálních službách
2.6.4 zvyšování kvality poskytování sociálních služeb a zlepšování materiálně technického vybavení poskytovatelů
2.6.5 rozvíjení nových forem pomoci občanům, kteří pomoc potřebují, se zapojením dobrovolníků, stážistů a veřejnosti do jejího poskytování nebo se zaváděním sociálního podnikání
2.6.6 podpora aktivit prorodinné a proseniorské politiky
|
2.7 Rozvíjení mechanismů boje proti společenské marginalizaci ohrožených skupin obyvatelstva
|
2.7.1 zajištění prevence vzniku sociálního vyloučení, sociálně patologických jevů a růstu počtu osob ohrožených sociálním vyloučením včetně napomáhání odstraňování technických a sociálních bariér
|
2.8 Využití efektivních nástrojů protidrogové prevence
|
2.8.1 plánování a nastavení vhodné struktury sekundární a terciární protidrogové prevence
2.8.2 rozvoj programů zaměřených na primární prevenci závislosti na návykových látkách s důrazem na jejich efektivitu
2.8.3 rozvoj spolupráce institucí na místní i regionální úrovni na úseku prevence vzniku závislosti na návykových látkách a na úseku řešení negativních společenských dopadů již vzniklé závislosti na návykových látkách
|
2.9 Rozvoj aktivit volného času s důrazem na dlouhodobé a pravidel. aktivity
|
2.9.1 zlepšení podmínek pro volnočasové aktivity obyvatel regionu se zvláštním zaměřením na děti a mládež
2.9.2 rozvoj talentovaných dětí a mládeže na Vysočině
2.9.3 budování a obnova zařízení a pro aktivity volného času obyvatel regionu
2.9.4 zvýšení aktivity NNO v oblasti volnočasových aktivit
2.9.5 podpora jednorázových akcí pro děti a mládež včetně zapojení široké veřejnosti, u kterých je kladen důraz na prvek dobrovolnosti s aktivním zapojením účastníků
2.9.6 podpora vzdělávání pracovníků organizací pracujících s dětmi a mládeží
|
2.10 Rozvoj sportu a tělovýchovy
|
2.10.1 zlepšení podmínek pro sportovní aktivity obyvatel regionu se zvláštním zaměřením na děti a mládež
2.10.2 rozvíjení tělovýchovy a sportu pro všechny
2.10.3 budování a obnova zařízení a infrastrukturní sítě pro sportovní aktivity obyvatel regionu
2.10.4 zapojení NNO do rozvoje sportu a tělovýchovy
|
2.11 Podpora rozvoje mezinárodních aktivit a mezinárodní spolupráce
|
2.11.1 rozvoj spolupráce s partnerskými regiony kraje
2.11.2 podpora mezinárodních projektů realizovaných v rámci programů EU
2.11.3 rozvoj mezinárodních aktivit pro děti a mládež
2.11.4 rozvoj mezinárodních partnerství škol, školských zařízení a NNO
|
2.12 Rozvoj neziskového sektoru v kraji Vysočina
|
2.12.1 síťování a institucionální rozvoj NNO
2.12.2 vícezdrojové a víceleté financování
2.12.3 vzdělávání pro NNO a dalších subjektů o NNO
2.12.4 setkávání NNO v regionu a dle oborů (ORP, mikroregiony, MAS,…)
2.12.5 účast zástupců NNO v poradních a pracovních skupinách kraje
2.12.6 podpora informovanosti o aktivitách NNO
2.12.7 zavedení strategického plánování v NNO a syst. efekt. fin. řízení NNO
|
|
3. TECHNICKÁ INFRASTRUKTURA |
3.1 Rozvoj bytové výstavby a regenerace bytového a nebytového fondu
|
3.1.1 příprava výstavby technické infrastruktury pro následnou novou bytovou výstavbu navazující na aktuální územně – plánovací dokumentaci
3.1.2 příprava přeměny nebytových prostor ve vlastnictví obce na byty pro specifické skupiny obyvatelstva
3.1.3 příprava a výstavba nových bytů
3.1.4 modernizace bytů se sníženou kvalitou
3.1.5 snižování nadměrné radiační zátěže
|
3.2 Modernizace silniční sítě v kraji
|
3.2.1 zkvalitnění silniční sítě v regionu
3.2.2 zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy
3.2.3 snížení počtu kolizních a dopravně závadných bodů, omezení nehodovosti
3.2.4 snížení některých negativních vlivů dopravy na životní prostředí
3.2.5 rozvoj cyklistiky jako rovnocenného prostředku dopravní obsluhy území
3.2.6 zpracování a aktualizace analytických a koncepčních materiálů z oblasti dopravy
|
3.3 Modernizace a rekonstrukce železniční sítě
|
3.3.1 zvýšení konkurenceschopnosti a atraktivity železniční dopravy
3.3.2 zlepšení dopravní dostupnosti regionu
3.3.3 zvýšení rentability železniční dopravy
3.3.4 modernizace a rekonstrukce železničních tratí a uzlů v kraji
|
3.4 Zlepšení dopravní obsluhy regionu
|
3.4.1 zlepšení úrovně a organizace veřejné hromadné dopravy
3.4.2 zvýšení potenciální mobility obyvatelstva
3.4.3 snížení negativních důsledků individuální automobilové dopravy
|
|
3.5.1 umožnění dostupnosti kvalitní pitné vody a zvýšení procenta obyvatel kraje napojených na veřejné vodovody
3.5.2 zabezpečení obnovy zastaralých a funkčně nevyhovujících systémů zásobování pitnou vodou včetně její úpravy
3.5.3 zajištění dostatečné kvality pitné vody pro celkový rozvoj kraje
|
3.6 Odvádění a čištění odpadních vod
|
3.6.1 dosažení stavu, kdy bude postupně zajištěno odvádění a čištění odpadních vod v sídlech v kraji podle platných právních předpisů
3.6.2 zvýšení podílu čištěných odpadních vod a zefektivnění procesu čištění
3.6.3 zabezpečení obnovy stávajících funkčně nevyhovujících a zastaralých kanalizačních systémů a ČOV na území kraje
3.6.4 přednostní zabezpečení podmínek pro odvádění a čištění odpadních vod v sídlech nacházejících se v územích vyžadujících zvláštní ochranu vod nebo ochranu přírody
3.6.5 zvýšení množství čištěných odpadních vod ve spádových územích ČOV a rozšířením kanalizačních systémů
3.6.6 zlepšení kvality povrchových a podzemních vod
|
3.7 Modernizace a rozvoj zdrojů výroby elektrické energie a tepla
|
3.7.1 vytváření podmínek pro rozvoj jaderné energetiky v kraji Vysočina
3.7.2 propagace vzdělávacích oborů zaměřených na energetiku
3.7.3 zavádění nových zdrojů kombinované výroby elektřiny a tepla
3.7.4 zavádění kombinované výroby elektřiny a tepla u existujících energetických zařízení
|
|
3.8.1 rozvoj regionální infrastruktury veřejné správy
3.8.2 rozvoj vysokorychlostního internetu pro domácnosti a podnikatele
3.8.3 podpora rozvoje výstavby otevřených sítí
3.8.4 podpora výstavby datových center
|
|
3.9.1 elektronické služby veřejné správy
3.9.2 zvýšení kvality služeb veřejné správy
3.9.3 eParticipation (podpora aktivní účasti občanů na věcech veřejných prostřednictvím ICT)
3.9.4 podpora elektronizace vnitřních procesů veřejné správy
3.9.5 realizace regionálních projektů eGovernmentu
|
3.10 ICT gramotnost a vzdělávání
|
3.10.1 podpora vzdělanosti v oblasti nových technologií
3.10.2 digital divide (podpora znevýhodněných skupin)
3.10.3 zvýšení odborné kvalifikace pracovníků veřejné správy
3.10.4 propagace ICT služeb a nástrojů
|
3.11 Příprava územně plánovací dokumentace
|
3.11.1 zabezpečení celkové aktuálnosti územně plánovací dokumentace obcí a kraje, jako nezbytného předpokladu efektivní realizace dalších rozvojových aktivit
3.11.2 vytváření podmínek pro kvalitní zpracování dalších dokumentů pro územně plánovací činnost
|
3.12 Efektivní krizové řízení
|
3.12.1 vybudování odpovídajícího zázemí pro práci krizových orgánů kraje (bezpečnostní rada, krizový štáb)
3.12.2 budování a rozvoj informační a komunikační technologie pro podporu krizového řízení včetně IZS
3.12.3 podpora rozvoje složek IZS
3.12.4 osvěta, informovanost veřejnosti o problematice krizového řízení a IZS
|
|
4. VENKOV, MULTIFUNKČNÍ ZEMĚDĚLSTVÍ, LESNÍ HOSPODÁŘSTVÍ |
4.1 Obnova a rozvoj venkovského prostoru
|
4.1.1 údržba a další rozvoj vybavenosti venkovských sídel včetně zlepšení estetického vzhledu obcí (zeleň, veřejná prostranství) – Program obnovy venkova Vysočiny
4.1.2 podpora činnosti spolků a zájmových skupin působících na venkově, povzbuzení občanských aktivit a rozvoje komunitního života v obcích
4.1.3 podpora zavádění principů partnerství metodou LEADER
4.1.4 spolupráce s poradenskými subjekty a zájmovými organizacemi (např. škola obnovy venkova, krajské informační středisko pro rozvoj zemědělství a venkova, spolek pro obnovu venkova, sdružení místních samospráv)
4.1.5 zajištění odpovídající dopravní obslužnosti a její přizpůsobování potřebám obyvatel venkova
4.1.6 uchování kulturního dědictví venkova
4.1.7 podpora tradiční výroby a řemesel
|
4.2 Stabilizace zemědělství a navazujícího zpracovatelského průmyslu s cílem udržení zaměstnanosti na venkově a zabezpečení polyfunkčního využívání krajiny
|
4.2.1 stabilizace rozvoje zemědělství a navazujícího zpracovatelského průmyslu jež bude splňovat standardy EU
4.2.2 stabilizace zaměstnanosti a zvyšování odborné úrovně subjektů v sektoru zemědělství
4.2.3 zlepšování kvality zemědělských výrobků, zvyšování konkurenceschopnosti a jejich kontrola
4.2.4 propagace agrárního sektoru ve všech jeho formách
4.2.5 propagace biotechnologií
|
4.3 Rozvoj mimoprodukční funkce zemědělské výroby včetně programů revitalizace krajiny a nepotravinářského využití zemědělských produktů
|
4.3.1 směřování mimoprodukčních funkcí zemědělství do oblastí, které jsou schopny stabilizovat agrární sektor
4.3.2 finanční ohodnocení mimoprodukčních funkcí agrárního sektoru společností
4.3.3 zvýšení ekologické stability krajinných ekosystémů
4.3.4 dosažení akceptace filozofie mimoprodukčních cílů zemědělství a lesnictví venkovským obyvatelstvem
|
4.4 Rozvoj odbytových center a podpora finalizace zemědělských a lesnických výrobků, zlepšení marketingu
|
4.4.1 zvýšení konkurenceschopnosti výrobků ze zemědělské a lesnické produkce
4.4.2 snížení závislosti prvovýroby na monopolních tendencích trhu
4.4.3 zvyšování produktivity práce v zemědělství a lesnictví
4.4.4 rozvoj poradenství a odborného vzdělávání v oblasti zemědělství a lesnictví
4.4.5 zvýšení propagace výrobků ze dřeva jako ekologicky nezávadného materiálu
4.4.6 podpora sdružování subjektů
|
4.5 Rozvoj funkcí lesního hospodářství včetně programů revitalizace krajiny a trvale udržitelného hospodaření v lesích
|
4.5.1 podpora aktivit vedoucích k trvale udržitelnému rozvoji lesnictví
4.5.2 zvýšení ekologické stability lesních ekosystémů
4.5.3 dosažení akceptace filozofie mimoprodukčních cílů lesnictví
4.5.4 rozšíření využití nových, ekologicky příznivějších technologií
4.5.5 rozvoj odborného vzdělávání a poradenství
4.5.6 podpora projektů na údržbu a rozvoj lesních porostů
4.5.7 podpora projektů zaměřených na zvýšení biodiverzity vzhledem k druhové skladbě lesů
|
|
5. ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ |
5.1 Péče o přírodu a krajinu Vysočiny
|
5.1.1 obnova a ochrana krajinného rázu Vysočiny
5.1.2 ochrana a zachování biodiverzity ve volné krajině, zajištění zvláštní ochrany nejcennějším lokalitám
5.1.3 revitalizace krajiny, přírodě blízké způsoby zadržování vody v krajině
5.1.4 minimalizace další fragmentace krajiny
5.1.5 podpora činnosti záchranné stanice v Pavlově u Ledče n.S. jako útulku pro handicapované živočichy a středisko EVVO
5.1.6 intenzivnější zapojení NNO v oblasti ochrany přírody a krajiny
5.1.7 podpora opatření směřujících ke zlepšení kvality ovzduší
5.1.8 zlepšení úrovně protipovodňových opatření
|
|
5.2.1 podpora předcházení vzniku odpadu a využívání recyklovaných materiálů
5.2.2 podpora budování integrovaného systému odpadového hospodářství založeném na materiálovém a energetickém využívání odpadů včetně systému nakládání s biologicky rozložitelnými odpady
5.2.3 monitoring a podpora následné sanace starých skládek
|
|
5.3.1 snižování spotřeby energie budov ve vlastnictví kraje Vysočina a jím zřizovaných příspěvkových organizacích
5.3.2 snížení energetické a surovinové náročnosti výrobních odvětví
5.3.3 zvýšení energetických úspor při výrobě energie a následně v distribučních rozvodech
5.3.4 zvýšení povědomí veřejnosti o možnostech úspor energií
5.3.5 snižování spotřeby energie v oblasti bydlení
|
5.4 Rozvoj vhodných alternativních energetických zdrojů včetně obnovitelných
|
5.4.1 využívání energetického potenciálu biomasy z lesní a zemědělské produkce
5.4.2 využívání energie ze tříděného komunálního odpadu
5.4.3 omezení čerpání neobnovitelných zdrojů energie a surovin využitím pro Vysočinu vhodných alternativních zdrojů energie
5.4.4 využití zkušeností z již existujících projektů spalování biomasy
5.4.5 zvýšení povědomí veřejnosti o využívání vhodných alternativních energetických zdrojů
|
5.5 Systém environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty
|
5.5.1 zajištění dostupnosti informací o životním prostředí a podpora zapojování obyvatel do péče o životním prostředí
5.5.2 rozvoj a koordinace systému environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty široké veřejnosti
5.5.3 podpora sítě poskytovatelů služeb EVVO a environmentálního poradenství
5.5.4 zapojení NNO do rozvoje systému environmentální výchovy
|
|
5.6.1 vytváření podmínek pro uplatňování místní Agendy 21 v kraji Vysočina
5.6.2 kvalitní plánování a efektivní řízení rozvoje na místní a regionální úrovni za účasti veřejnosti a při respektování principů udržitelného rozvoje
5.6.3 zkvalitnění veřejné správy na úrovni místních a regionálních úřadů
5.6.4 propagování místní Agendy 21 na úrovni kraje, měst, obcí a mikroregionů v kraji
5.6.5 uplatňování principu partnerství při přípravě projektů a mapování projektové kapacity na úrovni měst, obcí a mikroregionů v kraji
|
|
6. CESTOVNÍ RUCH A PÉČE O KULTURNÍ DĚDICTVÍ |
6.1 Profesionální řízení cestovního ruchu v kraji – marketing, koordinace
|
6.1.1 koordinace činností subjektů působících v cestovním ruchu na území kraje
6.1.2 vytváření a rozvoj informačních systémů cestovního ruchu
6.1.3 sběr, zpracování a vyhodnocování dat a informací z oblasti cestovního ruchu v regionu
6.1.4 rozvoj spolupráce s cestovními kancelářemi
6.1.5 realizace společných aktivit a projektů se sousedními destinacemi
6.1.6 cílené zaměření propagace na vybrané zdrojové trhy, vybrané druhy cestovního ruchu, vybrané cílové skupiny návštěvníků a turistů
|
6.2 Rozvoj místních, regionálních i mezinárodních partnerství a sítí v cestovním ruchu
|
6.2.1 vytvoření sítě hlavních partnerů aktivně se podílejících na řízení a podpoře aktivit cestovního ruchu v regionu
6.2.2 podpora vzdělávání a informovanosti pracovníků v cestovním ruchu
6.2.3 vytvoření a aktualizace databází subjektů působících v cestovním ruchu v regionu
6.2.4 spolupráce se školami zaměřenými na výuku cestovního ruchu
6.2.5 pořádání seminářů, konferencí, workshopů a kongresů zaměřených na cestovní ruch
6.2.6 podpora činnosti TIC
6.2.7 podpora jednotné národní certifikace a označení TIC
|
6.3 Posilování a rozšiřování stávající turistické nabídky
|
6.3.1 vytvoření produktů postavených na využití kulturního potenciálu kraje, tradičních kulturních a sportovních akcí, regionální gastronomie, sportovní infrastruktury
6.3.2 podpora aktivit na rozvoj kongresové a incentivní turistiky
6.3.3 tvorba systému turistických pasů, hromadných vstupenek a slevových karet
6.3.4 tvorba a distribuce souvisejících propagačních materiálů
6.3.5 mediální prezentace specifických produktů
6.3.6 podpora šetrných forem cestovního ruchu
|
6.4 Budování a zkvalitňování základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu
|
6.4.1 výstavba, rekonstrukce a rozšíření ubytovacích a stravovacích zařízení a zvýšení jejich standardu
6.4.2 výstavba, rozšíření a zkvalitnění infrastruktury pro kongresovou turistiku
6.4.3 podpora kategorizace a certifikace ubytovacích a stravovacích zařízení
6.4.4 budování a zkvalitňování sítě cyklotras, hipotras, turistických značených tras, lyžařských tras a naučných stezek
6.4.5 výstavba doprovodné infrastruktury na turistických, cyklistických trasách, hipotrasách, lyžařských trasách a naučných stezkách (vyhlídkové body, odpočinková místa s přístřešky, lavičkami, stojany na kola, informačními panely apod., úschovny, půjčovny...
6.4.6 budování a zkvalitnění lyžařských areálů v lokalitách s vhodnými přírodními a dalšími předpoklady
6.4.7 výstavba a rekonstrukce infrastrukturních zařízení souvisejících s rekreací u vody
6.4.8 výstavba nových a rozšíření a modernizace stávajících golfových hřišť
6.4.9 výstavba, rekonstrukce, modernizace a rozšiřování komplexních wellness center
6.4.10 výstavba a rekonstrukce sportovní infrastruktury s možností účelného využití pro cestovní ruch (hřiště na tenis, volejbal, nohejbal, squash, apod., u-rampy, skate parky, fitness centra, lanová centra, lezecké stěny, možnosti tandemových seskoků, ...
6.4.11 vytváření kvalitního prostředí pro kulturní a poznávací cestovní ruch
|
6.5 Ochrana a zachování kulturního dědictví, obnova kulturních památek v regionu
|
6.5.1 zachování a obnova kulturního dědictví
6.5.2 propagace a prezentace kulturního dědictví
6.5.3 zvyšování povědomí obyvatel o významu kulturního dědictví
6.5.4 stimulace vlastníků k zachování a obnově kulturního dědictví
|
6.6 Zachování kultury a kulturních tradic, rozvoj regionálních kulturních aktivit
|
6.6.1 podpora rozvoje kulturní infrastruktury za účelem poskytování moderních kulturních služeb
6.6.2 vytváření podmínek pro volnočasové kulturní a společenské aktivity a nemateriální kulturní tvorbu
6.6.3 uchování a rozvoj tradiční lidové kultury, popularizace a prezentace jevů tradiční lidové kultury a jejich hodnot vůči veřejnosti
6.6.4 zkvalitnění a rozvoj veřejně poskytovaných kulturních služeb (výstavní činnost, edukační činnost, prezentace, propagace, ad.)
|
|